Колко издържа акумулатора, ако не карате колата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Колко издържа акумулатора, ако не карате колата?

Мнениеот kbot » Сря 23 фев 2005 15:23


Последния месец, не съм карал много (по 15-тина километра седмично и то пали-гаси по два три пъти) И днеска изненада :cry: Няма ток да завърти. Работят само часовника, алармата и на касетофона мига няква лампа. Нормално ли е да се разрежда толкова за един месец? Акумулатора е на 2 години и до сега не съм имал проблеми. На старата кола (без аларма) с 5-годишен български акумулатор, преди да я продам 4 месеца не беше палена и си врътна съвсем нормално :idea:




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 23 фев 2005 15:36


на мене ми се сдуха след 3 седмици стоене, бях обвинил стартера даже
акуто е на 3,5 години и палеше без проблем като карах всеки ден
замери си напрежението което подава алтернатора като работи колата все пак де, трябва да е 13,8 до 14,00 волта по спомени


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 23 фев 2005 15:53


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Пет 21 яну 2011 21:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 23 фев 2005 17:08


Red_Jetta написа:по принцип зимно време акумулатора е много натоварен: фарове по цял ден, вентилатор за парното, нагреватели, отоплители... сутрешното студено палене. по тази причина е препоръчително един път в месеца акумулатора да се дозарежда и на изправител. особено задължително е това, когато пътуванията са на къси разтояния и ако акумулатора не е първа младост (тука ще добавя дори да не е належащо по горните причини, това дозареждане ще удължи многократно живота му).
в твоя случай може и да е нормално, макар и неприятно :lol: ако е останал недозареден и през последния месец каране на къси разтояния, със сигурност не се е заредил - нормално е сега да "клекне". зареди го добре и все пак имай едно на ум.

Това е наизтина ценен съвет!
Благодаря, моя е на 2 месеца, необслужваем, но ми се иска да си го карам по-дългичко!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13542
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 23 фев 2005 18:41


Най -лесно започни с измерване на напрежението на зареждане след работа 10-15мин или пробег около 15 км без фарове за да може да се възстанови изхабената при стартиране енергия.Трябва да е 13,7- 14,5 В.Има цифрови мултиметри вече около 5-7 лв.
Ако е по -ниско нямаш зареждане -търсиш обтягане на ремък, реле регулатор, четки и тогава алтернатор.
За всеки случай при изключена аларма провери каква е консумацията от акумулатора/ да не би да имаш някъде оголен проводник към маса или пък изгорял диод в алтернатора /може да е от 1 А перовите диоди или пък мощен изправителен диод/. Мери се лесно откачаш + клема на акумулатора и с мултицета включен на амперметър на най-висок обхват /желателно на 10А/ ако нямаш търси стрелкови уред .И пак на най-големият обхват . Едната щека на прибора към + на акумулатора другата към плюсовият кабел. Пробваш за съвсем кратко и ако стрелката тръгне към максимума прекъсваш веригата иначе ще се повреди уреда.
Ако в града си крал на светлини, с пуснато парно, нагревател на задно стъкло за кратко разстоянив и при минусови температури акумулатора не се зарежда до необходимото и е препоръчително зареждането му от стационарно зарядно. Недей включва зарядното към акумулатора без да си откачил плюсовата клема/ има опастност от повреда в аларма, реле регулатор, радио.
Ако пък акумулатора е останал без електролит - с полуоткрити плочи ще се наложи посещение в магазин за акумулатори.Евентуално след доливане на дестилирана вода , ако се повишат температурите може да имаш късмет да го караш още 3-4 месеца.Преди съм правил профилактика на поскапан акумулатор - бързо се разрежда.Профилактиката е : разреждане на акумулатор, изливане на електролита, промиване на акумулатора с дестилирана вода2-3 пъти за утайки, след това напълване с дестилирана вода и зареждане 12-18 часа с импулсно зарядно, изливане на водата и наливане на прецеден електролит и наново зареждане. В 2 от случаите успях да го ползвам цяло лято на с първите застудявания си купувах нов.Новитя акумулатори са с много тънки оловни плочи около3 мм за разлика от тези 88-92г - плочи до 5мм.Тънките плочи за 2-3 години се разпадат намалява капацитета на акумулатора.Утайките се отлагат по дъното.
Ако нещо не е ясно питай .


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 23 фев 2005 23:18


Моя е супер обикновен, още от предишния собственик, никога не съм го пипал, свири по цял ден пред нас без колата да работи, не пада... Изображение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], milench0, thanis, tyhrh и 71 госта