Искам да попитам за т.наречения аванс, дали е необходимо да му се даде някакъв по различен ъгъл от този който е за бензин, ако автомобила се кара основно на газ.Автомобила ми е Пасат 1.8 , моноинжекция, 1994г. Питам за това защото:
1. На много места съм чел че газта изисква повече време за възпламеняване/изгаряне от бензина и за това трябва да се подаде по рано искра,т.е. да се даде някакво предварение;
2. Когато ходих на "специалисти", ми казаха че по книга на автомобила му дават 7 градуса,но това разбира се е за бензин;
3. Съответно аванса беше коригиран от мисля че 9 градуса ( правен на "око" ) на 7. При тази промяна няма никакво тракане на аванса нито на бензин, нито на газ, но имам чувството че някой от конете май умряха, като че ли колата се "спъна". Когато ъгъла беше около 9 градуса, автомобила се държеше отлично на газ, но на бензин аванса чукаше доста;
И накрая бих искал да попитам за тази ламбда сонда. Ако правилно съм разбрал, нейното предназначение е да следи газовите емисий в изгорелите газове, като информацията се подава в компютъра на колата и в зависимост от състава на изгорелите газове, компютъра регулира запалването, а може би и смесообразуването. НО, това е добре когато се кара на бензин. Така както ми го обясниха, обаче се получава съсвсем различна картинка когато горивото е газ. В този случай сондата отчита постоянно някакви ненормални стойности , които подава към компютъра, съответно той променя запалването и постоянно се натрупват в него грешки, които в крайна сметка влияят върху цялостната работа на двигателя. Питането ми е следното: вярно ли е това обяснение за функцията на тази сонда и необходимо ли е да се слага някакво друго устройство, за да лъже компютъра?"Специалистите" ми казаха че такова устройство е необходимо и то се казва симулатор. Вие какво ще кажете по въпроса?
НАСТРОЙКА НА ЪГЪЛА НА ЗАПАЛВАНЕ ПРИ ГАЗ,НЕОБХОДИМО ЛИ Е?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
HF написа:при мен в пасата е променен, точно защото е на газ. Но имай предвид, че това се отразява на работата на бензин, т.е. на газ върви по-добре отколкото на бензин след тази корекция (на бенз даже хич не е за каране).
Да разбирам - значи при теб е така както беше при мен преди да ми върнат стандартните 7 градуса за бензин. Но аз бих искал да имам по голяма мощност на газ, защото 98 % от времето съм на газ, а на бензин я пускам само за да не изсъхват елементите - бензинова помпа и т.н.
kbot написа:Няма сметка от газта, така смятам аз Махаш я и нямаш проблеми
Колега, няма смисъл да спорим за това

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
основното си го схванал правилно-детайлите ти бягат малко.
ламбдата следи кислорода в газовете (затова е О2 датчик) и според количеството на кислорода компира определя богата смес ли е горяла или бедна. идеалното съотношение е 14 части бензин/1 част въздух.
компира регулира сместа чрез изменение на времеконстантата за която е отворен инжектора/ите.
на газ като си компира получава инфо за бедна (примерно) смес и веднага дига времето. е да де ама инжектор-дедов нема тунджа има клапан! и той получава още инфо за бедна смес. и помпа още на времето. ама пак дедов. докато не подаде невъзможно време вече и пак дедов и тогава компира казва-е те тва не е верно и хоп-грешкаааа
сега, за да няма тая работа се слага т.нар. газов компютър или емулатор на ламбда сонда. двете са различни неща.
компирите си обменят инфо и си говорят на западни езици и колата е пушка и на двете горива.
ама олекваш качествено финансово...
емулатора подава някъв сигмал на компира и го лъже че всичко е на 6 ама тогава ламбдата се разбъзиква и като минеш на бенз-плаче майката...
е затова колегата kbot ти вика-мани я тая газ...
ма ти си знаеш де...
само искам да ти кажа че угодия нема!
ламбдата следи кислорода в газовете (затова е О2 датчик) и според количеството на кислорода компира определя богата смес ли е горяла или бедна. идеалното съотношение е 14 части бензин/1 част въздух.
компира регулира сместа чрез изменение на времеконстантата за която е отворен инжектора/ите.
на газ като си компира получава инфо за бедна (примерно) смес и веднага дига времето. е да де ама инжектор-дедов нема тунджа има клапан! и той получава още инфо за бедна смес. и помпа още на времето. ама пак дедов. докато не подаде невъзможно време вече и пак дедов и тогава компира казва-е те тва не е верно и хоп-грешкаааа

сега, за да няма тая работа се слага т.нар. газов компютър или емулатор на ламбда сонда. двете са различни неща.
компирите си обменят инфо и си говорят на западни езици и колата е пушка и на двете горива.
ама олекваш качествено финансово...
емулатора подава някъв сигмал на компира и го лъже че всичко е на 6 ама тогава ламбдата се разбъзиква и като минеш на бенз-плаче майката...

е затова колегата kbot ти вика-мани я тая газ...
ма ти си знаеш де...
само искам да ти кажа че угодия нема!
- Passat_vr6
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 17 фев 2005 20:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Моя си е 1,6 ЕZ- Карборатор бате- никви ядове квот ти е кеф на тва караш. Мисля си с тия напреднали технологии що не са напраили някои нови разработки карбуратори, па нека пак да им закачат датчици. кво само ни мъчат нас бедните хорица. Ма той немеца не мисли за след 10 год. че колата ще се кара и ще има опити да върви и с"дизелово гориво"
Ама тва си е друга тема.
За Мi май най-добре е емулатор пък и е по евтин от комп за газ.



За Мi май най-добре е емулатор пък и е по евтин от комп за газ.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Е сега се обърках тотално. В единия случай някои ме съветват непременно да сложа този емулатор, в другия - че той обърква тотално колата?!
А бихте ли ми казали, ако ъгъла на заплването е натсроен за бензин, в случая мисля че е на 7 градуса, на къде трябва да завъртя делкото ( по часковникова стрелка или обратно ) за да ми върви колата по добре на газ?Не искам да ходя на "специалисти" за такава дребна и елементарна процедура. Те и без това ми го завъртат на оченце и после ми казват - " А сега върви да пробваш колата как върви на газ". Аз колкото пъти да ми кажат така, все ми се струва че върви добре, а и то как ли да усетя за няколко стотин метра как се държи колата , при положение че за такова нещо е необходимо повече време да се усети колата.
А бихте ли ми казали, ако ъгъла на заплването е натсроен за бензин, в случая мисля че е на 7 градуса, на къде трябва да завъртя делкото ( по часковникова стрелка или обратно ) за да ми върви колата по добре на газ?Не искам да ходя на "специалисти" за такава дребна и елементарна процедура. Те и без това ми го завъртат на оченце и после ми казват - " А сега върви да пробваш колата как върви на газ". Аз колкото пъти да ми кажат така, все ми се струва че върви добре, а и то как ли да усетя за няколко стотин метра как се държи колата , при положение че за такова нещо е необходимо повече време да се усети колата.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Ама емулатора няма общо с корекцията на ъгъла... Емулатора просто подава импулсчета на ЕКУ-то, за да го лъже, че ужким ламбдата работи нормално, та (уж) да не се ошашква ЕКУ-то и като превключиш на бензин да работи като москвич с бензин А76. Колкото до корекцията на ъгъла, това се прави с аванс коректор, и там не става въпрос за 20-25 лв. При правилно зададена крива на закъснение за конкретната кола и конретната газова уредба, разлика газ-бензин = нихт.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Доктора иска да мине по тънката лайсна и не споменава никъде за lambda control system (не се бъркай с аванс-коректора, той е за съвсем друга работа)
Естествено, че емулатора няма нищо общо с ъгъла на запалване (тука вече играе роля аванс-коректора), но доколкото видях бяха си два въпроса и съответно получи два отделни отговора. Какво на два пост-а ли трябваше да ги сложа?
Естествено, че емулатора няма нищо общо с ъгъла на запалване (тука вече играе роля аванс-коректора), но доколкото видях бяха си два въпроса и съответно получи два отделни отговора. Какво на два пост-а ли трябваше да ги сложа?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Бая хапване и пийване му дръпнах а - цели 24 часа 

?!
Добре, вашите отговори пораждат при мен други въпроси, така че моля да ми простите че съм толкова любопитен и само задавам въпроси
.
Та първия ми въпрос е: 1. Ако се сложи емулатор, той намесва ли се и тогава когато колата е на бензин, т.е. в случай когато не е необходим?
2. Какво предствлява аванс коректора? Аз ще опиша какво видях, когато ми измериха ъгъла преди да го корегират от 9 градуса на 7, а вие ще ми кажете дали съм видял същото "животно"?!Предтсавляваше нещо като пистолет, който излъчваше някаква силна бяла светлина на определени интервали от време и чрез него проследиха белега който се намира на маховика



Добре, вашите отговори пораждат при мен други въпроси, така че моля да ми простите че съм толкова любопитен и само задавам въпроси

Та първия ми въпрос е: 1. Ако се сложи емулатор, той намесва ли се и тогава когато колата е на бензин, т.е. в случай когато не е необходим?
2. Какво предствлява аванс коректора? Аз ще опиша какво видях, когато ми измериха ъгъла преди да го корегират от 9 градуса на 7, а вие ще ми кажете дали съм видял същото "животно"?!Предтсавляваше нещо като пистолет, който излъчваше някаква силна бяла светлина на определени интервали от време и чрез него проследиха белега който се намира на маховика

doktora написа:Ако се сложи емулатор, той намесва ли се и тогава когато колата е на бензин, т.е. в случай когато не е необходим?
По идея не трябва да има разлика в работата на бензин (преди и след поставянето на АГУ)...
при мен обаче забелязвам доста странно поведение (1.8 ABS) - ламбдата дава стойности от 0,97 до 1,03... симулатора който е поставен подава към ЕКУ-то от ~0,7 до ~0,9?... в следствие какво се случва (от тук на татък следват собствени заключения - ако има разминавания нека по-знаещите да ме коригират) ... според ЕКУ-то сместа е бедна и съответно се опитва да нормализира нещата -грешки не се натрупват щото част от стойностите са в очакваня диапазон - до тук всичко е ток и жица... е да де, ама карайки предимно на газ компа се "обучава" да работи по този начин... реша ли да мина на бензин :f_ckyou: (наааааа!) - той си знае 2 и 200-ста - бичи по-богата смес, от ауспуха излизат черни облаци и мирише на бензин та се не трае.... за да го "превъзпитам" трябва да мина към 20 -30 км (ако не се лъжа )....
... проблема все още не съм го разрешил - газаджията не иска да приеме моята теория...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта