НАСТРОЙКА НА ЪГЪЛА НА ЗАПАЛВАНЕ ПРИ ГАЗ,НЕОБХОДИМО ЛИ Е?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

НАСТРОЙКА НА ЪГЪЛА НА ЗАПАЛВАНЕ ПРИ ГАЗ,НЕОБХОДИМО ЛИ Е?

Мнениеот doktora » Вто 29 мар 2005 19:50


Искам да попитам за т.наречения аванс, дали е необходимо да му се даде някакъв по различен ъгъл от този който е за бензин, ако автомобила се кара основно на газ.Автомобила ми е Пасат 1.8 , моноинжекция, 1994г. Питам за това защото:
1. На много места съм чел че газта изисква повече време за възпламеняване/изгаряне от бензина и за това трябва да се подаде по рано искра,т.е. да се даде някакво предварение;
2. Когато ходих на "специалисти", ми казаха че по книга на автомобила му дават 7 градуса,но това разбира се е за бензин;
3. Съответно аванса беше коригиран от мисля че 9 градуса ( правен на "око" ) на 7. При тази промяна няма никакво тракане на аванса нито на бензин, нито на газ, но имам чувството че някой от конете май умряха, като че ли колата се "спъна". Когато ъгъла беше около 9 градуса, автомобила се държеше отлично на газ, но на бензин аванса чукаше доста;
И накрая бих искал да попитам за тази ламбда сонда. Ако правилно съм разбрал, нейното предназначение е да следи газовите емисий в изгорелите газове, като информацията се подава в компютъра на колата и в зависимост от състава на изгорелите газове, компютъра регулира запалването, а може би и смесообразуването. НО, това е добре когато се кара на бензин. Така както ми го обясниха, обаче се получава съсвсем различна картинка когато горивото е газ. В този случай сондата отчита постоянно някакви ненормални стойности , които подава към компютъра, съответно той променя запалването и постоянно се натрупват в него грешки, които в крайна сметка влияят върху цялостната работа на двигателя. Питането ми е следното: вярно ли е това обяснение за функцията на тази сонда и необходимо ли е да се слага някакво друго устройство, за да лъже компютъра?"Специалистите" ми казаха че такова устройство е необходимо и то се казва симулатор. Вие какво ще кажете по въпроса?




Потребителски аватар
HF
Мнения: 496
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HF » Вто 29 мар 2005 19:58


при мен в пасата е променен, точно защото е на газ. Но имай предвид, че това се отразява на работата на бензин, т.е. на газ върви по-добре отколкото на бензин след тази корекция (на бенз даже хич не е за каране).


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Вто 29 мар 2005 20:04


Няма сметка от газта, така смятам аз :wink: Махаш я и нямаш проблеми :lol:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 29 мар 2005 20:09


HF написа:при мен в пасата е променен, точно защото е на газ. Но имай предвид, че това се отразява на работата на бензин, т.е. на газ върви по-добре отколкото на бензин след тази корекция (на бенз даже хич не е за каране).

Да разбирам - значи при теб е така както беше при мен преди да ми върнат стандартните 7 градуса за бензин. Но аз бих искал да имам по голяма мощност на газ, защото 98 % от времето съм на газ, а на бензин я пускам само за да не изсъхват елементите - бензинова помпа и т.н.

kbot написа:Няма сметка от газта, така смятам аз Махаш я и нямаш проблеми

Колега, няма смисъл да спорим за това Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 29 мар 2005 21:20


основното си го схванал правилно-детайлите ти бягат малко.
ламбдата следи кислорода в газовете (затова е О2 датчик) и според количеството на кислорода компира определя богата смес ли е горяла или бедна. идеалното съотношение е 14 части бензин/1 част въздух.
компира регулира сместа чрез изменение на времеконстантата за която е отворен инжектора/ите.
на газ като си компира получава инфо за бедна (примерно) смес и веднага дига времето. е да де ама инжектор-дедов нема тунджа има клапан! и той получава още инфо за бедна смес. и помпа още на времето. ама пак дедов. докато не подаде невъзможно време вече и пак дедов и тогава компира казва-е те тва не е верно и хоп-грешкаааа :D
сега, за да няма тая работа се слага т.нар. газов компютър или емулатор на ламбда сонда. двете са различни неща.
компирите си обменят инфо и си говорят на западни езици и колата е пушка и на двете горива.
ама олекваш качествено финансово...
емулатора подава някъв сигмал на компира и го лъже че всичко е на 6 ама тогава ламбдата се разбъзиква и като минеш на бенз-плаче майката... :D
е затова колегата kbot ти вика-мани я тая газ...
ма ти си знаеш де...
само искам да ти кажа че угодия нема!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 30 мар 2005 1:03


Само ще споделя наблюденията си върху моята !!! :wink:
Аз лично не усещам почти никаква разлика м-у газ и бензин !!! Може би е малко по-тромава на газ!!! Имам го въпросният емулатор и вероятно той си върши добре работата!!!


Потребителски аватар
Passat_vr6
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 17 фев 2005 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Passat_vr6 » Съб 02 апр 2005 22:35


Моя си е 1,6 ЕZ- Карборатор бате- никви ядове квот ти е кеф на тва караш. Мисля си с тия напреднали технологии що не са напраили някои нови разработки карбуратори, па нека пак да им закачат датчици. кво само ни мъчат нас бедните хорица. Ма той немеца не мисли за след 10 год. че колата ще се кара и ще има опити да върви и с"дизелово гориво" :D :D :D Ама тва си е друга тема.

За Мi май най-добре е емулатор пък и е по евтин от комп за газ.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Нед 03 апр 2005 16:28


Е сега се обърках тотално. В единия случай някои ме съветват непременно да сложа този емулатор, в другия - че той обърква тотално колата?!
А бихте ли ми казали, ако ъгъла на заплването е натсроен за бензин, в случая мисля че е на 7 градуса, на къде трябва да завъртя делкото ( по часковникова стрелка или обратно ) за да ми върви колата по добре на газ?Не искам да ходя на "специалисти" за такава дребна и елементарна процедура. Те и без това ми го завъртат на оченце и после ми казват - " А сега върви да пробваш колата как върви на газ". Аз колкото пъти да ми кажат така, все ми се струва че върви добре, а и то как ли да усетя за няколко стотин метра как се държи колата , при положение че за такова нещо е необходимо повече време да се усети колата.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Нед 03 апр 2005 20:27


Слагай емулатор. 20-25лв е няма да те сбъркат много. Не мисли че ще си решиш проблемите с него, но определено е по-добре отколкото без него.
Делкото го завърти обратно на часовниковата стрелка за да му дадеш предварение, но не прекалявай :lol: 2-3 градуса е добре.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Нед 03 апр 2005 20:31


Ама емулатора няма общо с корекцията на ъгъла... Емулатора просто подава импулсчета на ЕКУ-то, за да го лъже, че ужким ламбдата работи нормално, та (уж) да не се ошашква ЕКУ-то и като превключиш на бензин да работи като москвич с бензин А76. Колкото до корекцията на ъгъла, това се прави с аванс коректор, и там не става въпрос за 20-25 лв. При правилно зададена крива на закъснение за конкретната кола и конретната газова уредба, разлика газ-бензин = нихт.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Нед 03 апр 2005 20:55


Доктора иска да мине по тънката лайсна и не споменава никъде за lambda control system (не се бъркай с аванс-коректора, той е за съвсем друга работа)
Естествено, че емулатора няма нищо общо с ъгъла на запалване (тука вече играе роля аванс-коректора), но доколкото видях бяха си два въпроса и съответно получи два отделни отговора. Какво на два пост-а ли трябваше да ги сложа?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Нед 03 апр 2005 21:28


За сега ще кажа само - благодаря на всички които ми отговориха!Ще сядам да хапвам и да пийвам, та затова ще се включа отново по късно. Наздраве на всички ИзображениеИзображениеИзображение
И определено зададох два отделни въпроса и получих за тях два отделни отговора Изображение


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пон 04 апр 2005 20:24


Бая хапване и пийване му дръпнах а - цели 24 часа ИзображениеИзображениеИзображение ?!
Добре, вашите отговори пораждат при мен други въпроси, така че моля да ми простите че съм толкова любопитен и само задавам въпроси Изображение .
Та първия ми въпрос е: 1. Ако се сложи емулатор, той намесва ли се и тогава когато колата е на бензин, т.е. в случай когато не е необходим?
2. Какво предствлява аванс коректора? Аз ще опиша какво видях, когато ми измериха ъгъла преди да го корегират от 9 градуса на 7, а вие ще ми кажете дали съм видял същото "животно"?!Предтсавляваше нещо като пистолет, който излъчваше някаква силна бяла светлина на определени интервали от време и чрез него проследиха белега който се намира на маховика Изображение


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 05 апр 2005 9:29


Емулатора работи когато когато превключиш на газ. Тогава прави байпас на ламбдата и подава сигнал на ECU-то. Когато си на бензин си работи нормално ламбдата.
Това което си видял като са ти правили центровката е стробоскоп с който гледат какъв е ъгъла в момента.


Потребителски аватар
Joe
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Joe » Вто 05 апр 2005 14:45


doktora написа:Ако се сложи емулатор, той намесва ли се и тогава когато колата е на бензин, т.е. в случай когато не е необходим?

По идея не трябва да има разлика в работата на бензин (преди и след поставянето на АГУ)...
при мен обаче забелязвам доста странно поведение (1.8 ABS) - ламбдата дава стойности от 0,97 до 1,03... симулатора който е поставен подава към ЕКУ-то от ~0,7 до ~0,9?... в следствие какво се случва (от тук на татък следват собствени заключения - ако има разминавания нека по-знаещите да ме коригират) ... според ЕКУ-то сместа е бедна и съответно се опитва да нормализира нещата -грешки не се натрупват щото част от стойностите са в очакваня диапазон - до тук всичко е ток и жица... е да де, ама карайки предимно на газ компа се "обучава" да работи по този начин... реша ли да мина на бензин :f_ckyou: (наааааа!) - той си знае 2 и 200-ста - бичи по-богата смес, от ауспуха излизат черни облаци и мирише на бензин та се не трае.... за да го "превъзпитам" трябва да мина към 20 -30 км (ако не се лъжа )....
... проблема все още не съм го разрешил - газаджията не иска да приеме моята теория...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта