Здравейте,
Имам проблем с някое от моторчетата зад таблото на Passat B6 - нямам обдухване към краката. Когато насоча към краката, продължава да духа от средните духалки и явно нещо не се завърта, както се очаква. Колата е климатроник, двузонов.
Дава ми грешка:
9474417 - Motor for Front Air Distribution Flap
B109171 [009] - Actuator Stuck
Някой може ли да помогне с информация точно къде се намира това моторче, което търся? Грешката не ми дава информация кое точно е проблемното моторче, в нета е оскъдна информацията.
Вчера си играх да разглобя откъм километража - свалих го, там достъпвам две клапи - V213 и V70, смених потенциалометъра на V213 с убедеността, че е тя проблемната, но уви - не.
Доколкото видях от други клипчета, откъм краката се разглобява, за да се достъпят другите две - V158(тази е за топло-студено от страната на шофьора и със сигурност не е тя) и V107 - следващото ми подозрение е, че е тя, но не ми се иска да разглобявам пак на проба - грешка..
Passat B6 front air distribution motor
Passat B6 front air distribution motor
- Прикачени файлове
-
- Flaps position
- Screenshot 2024-12-23 085439.jpg (84.89 KиБ) Видяна 2555 пъти
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B6 front air distribution motor
По принцип Motor for Front Air Distribution Flap е V425/V426.
Този документ е за Голф, но ще добиеш представа кой клапан те интересува:https://www.vwgolf.org/removing_and_installing_fresh_air_recirculated_air_air_flow_flap_control_motor_v425_rhd_vehicles-1274.html - ако е 425 но най-вероятно не, защото това е за свежия въздух, не мога да намеря схема как се сваля 426, който дефакто те интересува.
Това е на база грешката която е избила.
Този документ е за Голф, но ще добиеш представа кой клапан те интересува:https://www.vwgolf.org/removing_and_installing_fresh_air_recirculated_air_air_flow_flap_control_motor_v425_rhd_vehicles-1274.html - ако е 425 но най-вероятно не, защото това е за свежия въздух, не мога да намеря схема как се сваля 426, който дефакто те интересува.
Това е на база грешката която е избила.
Re: Passat B6 front air distribution motor
Благодаря..но, при мен няма такава V426.
V425 я имам, тя е зад жабката, а търсената от мен трябва да се падне от ляво.
V425 я имам, тя е зад жабката, а търсената от мен трябва да се падне от ляво.
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B6 front air distribution motor
Ами мисля че V159 е твоя еквивалент на V426, не съм сигурен обаче дали ще имаш някакъв достъп до него само сваляйки жабката. Пробва ли да удариш basic settings да си научи наново позициите?
п.с. Това трябва да са инструкциите малко е неудобно, ама може без сваляне на таблото https://youtu.be/-JOc7_Orx_o?si=eTBtfSVMdb19JwLW
п.с. Това трябва да са инструкциите малко е неудобно, ама може без сваляне на таблото https://youtu.be/-JOc7_Orx_o?si=eTBtfSVMdb19JwLW
Re: Passat B6 front air distribution motor
Не е и V159 - вече съм я правил миналата зима, но тя е за топло/студено от пасажерската страна, тя е отляво на жабката и доста мъка докато я смениш
V158 - е топло/студено откъм водача
V425 - командва клапата за външен въздух/рециркулация в купето при затворено положение
V213 - явно командва дали да се насочва въздуха към предния прозорец или нагоре(има отвори на самото табло, зад тези за към прозореца)
И всъщност остават само V70 и V107, чиято функция не ми е напълно известна и едната от тях е търсената от мен, но не знам коя, клоня към V107, ама…може и да е V70.
V158 - е топло/студено откъм водача
V425 - командва клапата за външен въздух/рециркулация в купето при затворено положение
V213 - явно командва дали да се насочва въздуха към предния прозорец или нагоре(има отвори на самото табло, зад тези за към прозореца)
И всъщност остават само V70 и V107, чиято функция не ми е напълно известна и едната от тях е търсената от мен, но не знам коя, клоня към V107, ама…може и да е V70.

- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B6 front air distribution motor
От това което четох V159 контролира потока на въздух, съжалявам рових и рових, сервизна документация намирам само за 2015+.
Re: Passat B6 front air distribution motor
И аз по същата причина питам тук евентуално някой, който го знае да сподели със сигурност - просто и аз не намирам инфо в конкретика за Б6.
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B6 front air distribution motor
щеше да е толкова по-лесно ако не трябваше да превеждам, че едно време не внимавах с час по руски, но ето тук излиза че V70 отговаря за въздухи потока към централните духалки и краката

в превод ми излиза: Central air duct stepper motor (front panel/legroom) V70
Ето и темата на братушката, доста подробно е описано и превода на английски с гуугъл е доста приличен
Надявам се това поне да помогне.
https://vwts.ru/articles/cooling/a5-rem ... ronic.html

в превод ми излиза: Central air duct stepper motor (front panel/legroom) V70
Ето и темата на братушката, доста подробно е описано и превода на английски с гуугъл е доста приличен
Надявам се това поне да помогне.
https://vwts.ru/articles/cooling/a5-rem ... ronic.html
Re: Passat B6 front air distribution motor
Благодаря. Темата е добра. Ироничното е, че съм бил точно до нея - тя е точно под V213, която ремонтирах..първо се маха тя, а после достъпа до трите болта на V70 се улеснява(защо не ги развих, питай ме).. ето снимка какво се вижда като се махне километража. Мястото пак е малко, но позволява да се работи повече отколкото отдясно за V159. Явно ще трябва пак да го разглобя…
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B6 front air distribution motor
Стискам палци, от любопитство, ще го сменяш или ще си го рециклираш? От всички теми които прегледах, масово ги ремонтират.
Re: Passat B6 front air distribution motor
Имам готово ново моторче - ще го сменя нацяло. Старата ще я сваля и ще я ремонтирам, за следващия път ако се наложи да се прави някоя друга клапа. Те изглежда са взаимозаменяеми..
Re: Passat B6 front air distribution motor
Ъпдейт по темата:
Проблема е отстранен.
Проблемната клапа беше долната от снимката, както и тогава предположих. За съжаление третия болт се развива, ама няма начин да го завиеш обратно, та остана на 2 крачета. Тази клапа V70 командва въздуха дали да се насочва към долната половина(краката) или нагоре към стъклото. Има и трето положение, в което насочва навсякъде. При мен дори не мърдаше, просто беше забила в положение нагоре и дотам. Интересно, че потенциалометъра й беше здрав, но моторчето беше изгоряло, а обикновено е обратното - износва се графитеният слой на потенциалометъра.
Горната клапа на снимката в предното ми мнение - V213 командва само и единствено средните духалки. Тя излиза с целият си лостов механизъм, който при монтажа обратно трябва да се напасне и да щракне на усет. Добавям снимка да го има как изглежда. Самото лостче излиза от клапата, с надигане. Има 3 положения - или насочва към средни духалки, или към решетките върху самото табло(indirect ventilation), в третото си положение стои затворена и въздуха отива само към предният прозорец.
Обръщам внимание, че потенциалометъра от клапите V158/V159(които регулират само топло/студено отляво и отдясно) е само с 2 положения и се различава от този на останалите клапи в таблото - те са с 3 положения. Да се има предвид, ако някой ще ги заменя.
Проблема е отстранен.
Проблемната клапа беше долната от снимката, както и тогава предположих. За съжаление третия болт се развива, ама няма начин да го завиеш обратно, та остана на 2 крачета. Тази клапа V70 командва въздуха дали да се насочва към долната половина(краката) или нагоре към стъклото. Има и трето положение, в което насочва навсякъде. При мен дори не мърдаше, просто беше забила в положение нагоре и дотам. Интересно, че потенциалометъра й беше здрав, но моторчето беше изгоряло, а обикновено е обратното - износва се графитеният слой на потенциалометъра.
Горната клапа на снимката в предното ми мнение - V213 командва само и единствено средните духалки. Тя излиза с целият си лостов механизъм, който при монтажа обратно трябва да се напасне и да щракне на усет. Добавям снимка да го има как изглежда. Самото лостче излиза от клапата, с надигане. Има 3 положения - или насочва към средни духалки, или към решетките върху самото табло(indirect ventilation), в третото си положение стои затворена и въздуха отива само към предният прозорец.
Обръщам внимание, че потенциалометъра от клапите V158/V159(които регулират само топло/студено отляво и отдясно) е само с 2 положения и се различава от този на останалите клапи в таблото - те са с 3 положения. Да се има предвид, ако някой ще ги заменя.
- Прикачени файлове
-
- v213.jpg (24.4 KиБ) Видяна 1703 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта