Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Техническа и сервизна информация за Passat
Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Сря 15 яну 2025 20:51


Здравейте, колеги! От 1 седмица съм собственик на passat b8 2.0tdi 150 к.с, 2018 г. с адблу с dsg381 7-степенна. При живи данни на навигацията следя налягането на турбото държи 1.45-1.50 бара до 4-та скорост, а на 5-та,6-та и 7-ма скорост налягането стига до 1 бар и държи така. Съответно смятам, че колата не върви колкото трябва.
Може ли някой с такава кола да каже дали е нормално. Колата е с mode бутон и карам на Normal.




Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Пет 17 яну 2025 19:49


Имам развитие по въпрос, днес докато карах колата влезна в регенерация и турбото надуваше колкото трябва на всички предавки, съответно до 1.45-1.5 бара. Точно след като приключи регенерацията, отново на високите предавки нещо сякаш я ограничаваше до 1 бар. Може ли помощ, какво може да се променя при регенерация, че турбото да си надува колкото трябва. Градусите на вход и изход на дпф са с нормална разлика помежду си.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19694
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот radotom » Съб 18 яну 2025 0:10


Просто налучквам, но при регенерации се повишава количеството на впръсканото гориво.
Виж какво иска и какво подава като гориво когато не е в регенерация.
Проследи и температурата му.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот railfan » Съб 18 яну 2025 15:39


Не налучкваш - това с регенерацията е факт. Също турбото пик-ва от по-ниски обороти и колата се усеща, че върви повече.
Но няма смисъл да се проверява налягане на горивото. Тая кола и тая горивна система е доста умна и при най-малкото отклонение ще светнат реотаните за грешка.
Същото важи и за налягането на турбината - 100 mbar-а разлика между искано и давано веднага ще избие грешка.

Явно си е така направен ОЕМ софта.. няма друга причина.


Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Съб 18 яну 2025 18:25


Колега, мисля, че си прав, не е някакъв проблем, защото не небива грешки, но нещо кара турбото да търси по-малко налягане, когато не регенерира. Например турбо картите в софтуера на колата имат карта, която ограничава налягането при високa температура на изходните газове - EGT. Колегата по-горе също има право, ни нямам подходящата диагностика да видв всички температурни датчици в момента. Идеята ми беше, да не би това да е наистина стоково при някои модели и мотори на VW. Ако е механичен или друг проблем няма да орави налягане и на ниските предавки, а там го заковава.


Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Съб 18 яну 2025 22:37


Възможно ли е oil ash като стойност от DPF да указва някакво влияние при калкулации? Наблюдавах състоянието на ДПФ преди и след пасивна регенерация и установих, че само то не се променя. Прилагам снимки:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2700
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Vasseto » Нед 19 яну 2025 6:28


В спорт режим пак ли е така?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8942
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот samo_pechka » Нед 19 яну 2025 6:47


Виж същото обаче на вкл. темпомат , на ускорение. Газта да я "дава" темпомата.
То трябва видя и при мен как е, но моята е ръчка, само знам, че кога е на темпомат дръпва по-осезаемо както е на 5-та или 6-та. А с педала на газта е една идея по-мързелива.
Моето мнение е , че изкуствено е така. Софта е така.


Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Нед 19 яну 2025 7:30


Ще проверя на темпомат как е и ще пиша, мошя вижте какви са показателите при вас. В спортен режим мърда с 0.03-0,04 повее налягането, но пак е така


Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Пет 24 яну 2025 13:55


Колеги, има развитие. Обслужих изцяло колата, пуснах една регенерация и занулих Oil Ash-a. След това налягането на турбото на всички предавки е еднакво.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот railfan » Пет 24 яну 2025 14:57


По принцип...зануляване на Oil-ash-a трябва да се прави само при подмяна или "пране" на DPF филтъра. Това е един от параметрите, който определя кога да започне следващата регенерация и колко е пълен филтъра.
Oil ash е вторичнен продукт - пепел, която задължително остава и се натрупва след всяка регенерация.
В този смисъл, твоята си е все там след обслужване и сервизна регенерация и ECU сега би следвало да разреди регенерациите, което вероятно ще доведе до по-бързо запушване на филтъра.
Вероятно ECU до този момент се е ориентирало да намалява надуването турбото в определени моменти, с някаква идея да пази филтъра от по-бързо запълване или поради друга причина.


Bmw30d
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 яну 2025 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Стоково налягане на турбото passat b8 2.0tdi 150 к.с

Мнениеот Bmw30d » Чет 30 яну 2025 11:07


Да, така е. Филтъра ми е пран, преди около 80000 км, като не знам дали е занулено. Така или иначе в следствие на обратното налягане компютъра ще си преизчисли oil ash-a и ще го възстанови до старото положение, ако прецени, че в действителност ги има тези сажди.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта