Още от Б6 се боря с проблемните задни спирачни апарати. Не става дума за моторчетата на ръчната, а за буталото и водачите на самия апарат.
При сегашния ми алтрак положението е същото, на комшията Б7 е със същите симптоми, както и още 3 познати, които карат такива пасати.
Чувал съм и мнения, че това е нормално, но за мен не е нормално на 1 комплект предни накладки, да се сменят 2 или 3 комплекта задни. Отделно, след пътуване предните дискове да можеш да ги пипнеш с ръка, а до задните само да си доближиш ръката.
Сменял съм уплътненията на спирачния цилиндър, самия спирачен цилиндър, както и водачите с уплътненията. Ефекта е краткотраен - максимум до 6 месеца карам със студени задни дискове. Тъпото е, че като ги разглобя отново, няма скъсано уплътнение, ръжда или надирания по движещите се повърхности.
Тъй като съм чувал че при Б8, такъв проблем няма, ми хрумна “гениалната” идея да реша проблема със замяна на задните апарати от по-новия пасат.
Още от снимките ми е ясно, че само апаратите няма как да заменя - трябва да се сменят и съпортите. Така че основните въпроса са 2:
1 захвата на съпорта към главината същия ли е?
2 буксата на моторчето за ръчната същата ли е?
Сетих се и за щуцера на спирачната течност, но съм убеден на 99% процента че са еднакви.
Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
Странно, аз пък за пръв път чувам, че са проблемни апаратите.
Аз ги смених и двата преди няколко месеца, но и със старите не ми е задържало, нито с новите сега. Сложих дори рециклирани, а ги смених, защото бяха изронили зъбите за моторчето на ръчната.
Сменяте ли редовно спирачна течност?
Буксата за моторчето е на самото моторче, не е на апарата, та не участва в уравнението изобщо.
Аз ги смених и двата преди няколко месеца, но и със старите не ми е задържало, нито с новите сега. Сложих дори рециклирани, а ги смених, защото бяха изронили зъбите за моторчето на ръчната.
Сменяте ли редовно спирачна течност?
Буксата за моторчето е на самото моторче, не е на апарата, та не участва в уравнението изобщо.
- Traytor
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
Обща болка на поколението е. Golf/Jetta 5 докара супер много работа на майсторите в щатите точно заради проблема със задържане на задните апарати. Но не би трябвало при Б7 да го има, B6, Golf V, да обща болка е.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
- Автомобил: Passat B7 Alltrack
- Двигател: GFGB
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
railfan написа:Сменяте ли редовно спирачна течност?
Буксата за моторчето е на самото моторче, не е на апарата, та не участва в уравнението изобщо.
На шестицата я сменихме, като свалях задния мост за смяна на реглажните болтове. Естествено никаква разлика, знам какви са симптомите на стара спирачна течност и те нямат нищо общо с този проблем.
За буксата - да на моторчето е, но при предложения от теб вариант, заменяме моя въпрос с този: става ли моторчето от апарата на Б7, на апарата на Б8. А по спомен, само при Б6 имаше два модела моторчета, които се различаваха в захвата към буталото.
Мислех че проблема е заради корозията - шестицата ми беше от Германия, но на съседа седмицата е от Италия и пак има същия проблем.
Traytor написа:Но не би трябвало при Б7 да го има, B6, Golf V, да обща болка е.
Б6 и Б7 са еднакви технологично. Не напразно седмицата я считат за фейслифт на шестицата. Дизайнерски промени в екстериора, ново поколение двигатели и няколко допълнителни електронни асистента.
- alpinab
- Мнения: 649
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
Hudson написа: но за мен не е нормално на 1 комплект предни накладки, да се сменят 2 или 3 комплекта задни.
Пасата ти DSG ли е? На ауто-холд ли го караш?
Имал съм по 4 години и малко и Б6 и Б7 и 8(по-малко от 3). Никога не съм имал проблеми с износени задни накладки. На стенд ГТП нарочно гледам какви показатели дават и винаги съм бил с перфектни задни такива. Дори изобщо не съм сменял задни накладки честно казано. И трите бяха с ръчни кутии.
Но: Купихме Голф 7.5 на 59 хил. км/ 4години, ДСГ 150кс. Без нищо пипано по спирачките от нов. Понеже оригиналния му собсвеник ми е приятел знам, че винаги е каран на ауто-холд. Предните накладки като нови. Задните почти на желязо.
Моят Тигуан го купих на 72хил. Каран на ауто-холд. Предните спирачки като нови. Задните за смяна.
Много вероятно е да нямаш никакви проблеми със задните спирачки и сам да си създаваш такива.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
- Автомобил: Passat B7 Alltrack
- Двигател: GFGB
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
Да, на аутохолд го карам, чувал съм и тази теория и затова съм карал няколко седмици с изключен такъв - никаква разлика.
Сигурен съм че проблем има - при 30 километрова отсечка по която карам много често, с малко старание я минавам без да докосна спирачката. Накрая слизам от колата, докосвам предните дискове и са леко хладни, а задните не мога да ги докосна.
Сигурен съм че проблем има - при 30 километрова отсечка по която карам много често, с малко старание я минавам без да докосна спирачката. Накрая слизам от колата, докосвам предните дискове и са леко хладни, а задните не мога да ги докосна.
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 14:25
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Бургас
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
От 5 години карам колата Пасат Б7,първите 3 години не съм усетил никакъв проблем със загряване на задните спирачки,после сменях задните дискове,накладни,спирачна течност и отново нямаше нищо необичайно до миналото лято 2024г. ,когато след едно прибираме от магистрално пътуване,като я прибрах в гаража и минавайки покрай задницата на колата усетих как ме лъхна доста топлина(направо се пареха джантите,а за дисковете не ми се мисли).След този случай почнах да я следя как е ,ами загряваха си доста прилично задните дискове дори и без много ползване на спирачките.Интересно,че ако колата е освободена от ръчната и от скорост си се движи с лекота и без никакво задържане. През времето на тестове и наблюдения пробвах с Аутохолд и без него,нещата си бяха еднакви,затова се хванах да разглобя водачите и да видя как са нещата,ами беше станала твърда греста като клей,не знам дали някога беше пипано там.Почистих старата грес,сложих нова хубава грес и сега (вече 3 месеца) няма загряване,колко време ще е така не знам 

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
Тая спирачна система на задните спирачки не е от новия век във VW. Забелязал съм , че афтърмаркет маншончетата за водачите са по-дебели и твърди от оригиналните. И особено зимно време задните накладки поскърцват при леко натискане на спирачката. След смяна на маншончетата следват няколко месеца тишина и пак се разскърцва. Та е възможно те да карат едната накладка опира в диска почти постоянно.
- Traytor
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Съвместимост на спирачки Б8 с Б6/7
То е и до късмет на какъв комплект ще случиш.. За А4ката 2та комплекта, които взех(за задните колела), бяха абсолютно различни като материал на маншоните... А и двата бяха на френкит, от един и същ магазин.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта