Проблем със зареждане на Б7 2.0 tdi / грешка 01598

Техническа и сервизна информация за Passat
krum_krumov_911
Мнения: 96
Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
Автомобил:
Двигател:

Проблем със зареждане на Б7 2.0 tdi / грешка 01598

Мнениеот krum_krumov_911 » Сря 28 май 2025 17:48


Здравейте, колата е Б7 2.0 tdi 170кс със старт/стоп. От няколко дни започна да ми излиза грешка за старт/стопа на борд компютъра, като с това започва да държи 1000об/мин на празен ход. Старт/стопа е спрян с адаптация през CAN-a с VCDS, като трябва да тръгва при 50° температура на въздуха, тоест никога. Грешката която набива е 01598 - Drive Battery Voltage / 003 - Mechanical Failure - Intermittent. Записва в контрол модула и модула на акумулатора. Акумулатора е нов Exide 72Аh AGM, зареждането в зависимост от исканото от колата варира между 12.8 и 14.7V, което четох че е нормално за кола с умно зареждане. На няколко места ми попаднаха теми, че проблема е с масите и ги свалих да ги изчистя, между акумулатора и купето и купето и кутията. И двете изглеждаха добре, но все пак ги изчистих хубаво и преди да ги сложа показваха 0 ома съпротивление между двата края. Общо взето това е което съм направил, имате ли идея какво друго да проверя? Има разлика от около 0.3-0.4V при измерване директно на алтернатора и на клемите на акумулатора, нормално ли е? До сега на други коли които са били с обикновено зареждане винаги ми е давало лека разлика между напрежението измерено на алтернатора и на акумулатора и за това смятам, че е нормално. С включени всички консуматори исканото напрежение на алтернатора според VCDS e точно 15V, а напрежението на акумулатора постоянно играе между 14.2хх и 14.7хх V. Дали трябва да е така? На празен ход без товар исканото е 13.40V, а измереното на акумулатора е между 13.0хх до 13.3хх. Като последните три цифри не спират да играят.
Общо взето това е всичко което съм открил до сега, нямам под ръка друга кола със старт/стоп на която да погледна дали е нормално това постоянно колебание на напрежението от около 0.5V. Имате ли идея какво друго да проверя?
Благодаря предварително и поздрави!

П.С.
Също си играх в адаптацията на модула за акумулатора да кодирам новия, като му вкарах трибуквения код на на производителя, капацитета и сериен номер, който е различен от единиците които бяха по подразбиране, но не знам до колко това е от значение.




Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Проблем със зареждане на Б7 2.0 tdi / грешка 01598

Мнениеот deodriver » Чет 29 май 2025 20:20


Ами вариант е да смениш четките,които са заедно с релето на генератора,особено ако си на над 300хил.км.След това,ако не стане да се провери самия алтернатор и регулатора на напрежение.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем със зареждане на Б7 2.0 tdi / грешка 01598

Мнениеот jagler » Вто 03 юни 2025 9:35


Моята пък прави следното: имам волтметърче сложено на таблото до часовника,там имаше букса за запалка която махнах.Значи когато е на празен ход ми показва 14,5-14,7 в. като тръгна и съм на някакви обороти ми показва 13,2в.,отнема ли газта пак се вдига на 14,5в.Според мен не е нормално това...реле регулатора явно не поддържа 14,5...волта когато се върти генератора.И мисля тези дни да ходя на майстор!Но това няма как да го усетиш ако нямаш уредче което в реално време да ти показва колко е волтажа.Ще се усетиш когато ти светне лампата,че не зарежда въобще генератора.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Проблем със зареждане на Б7 2.0 tdi / грешка 01598

Мнениеот miro_hack » Вто 03 юни 2025 22:54


jagler написа:Моята пък прави следното: имам волтметърче сложено на таблото до часовника,там имаше букса за запалка която махнах.Значи когато е на празен ход ми показва 14,5-14,7 в. като тръгна и съм на някакви обороти ми показва 13,2в.,отнема ли газта пак се вдига на 14,5в.Според мен не е нормално това...реле регулатора явно не поддържа 14,5...волта когато се върти генератора.И мисля тези дни да ходя на майстор!Но това няма как да го усетиш ако нямаш уредче което в реално време да ти показва колко е волтажа.Ще се усетиш когато ти светне лампата,че не зарежда въобще генератора.

Това е заложено в колата по презумпция, така работи, така зарежда и е нормално, прочетете спецификациите на колата, тук има голяма тема :banghead viewtopic.php?f=6&t=308694



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта