Алтернатор-не зарежда както трябва!
- val-kat
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Алтернатор-не зарежда както трябва!
Имам проблем със зареждането! Не следи едно напрежение което трябва да е около 13,6-14,2.Пада до 12,9 и не винаги, в повечето случаи задържа 13,3(при запалени фарове ) Имам предположения за диодният блок защото само той остана не подменен.Моля някой да даде съвет предполагам че може би проблема е там ама трябва пак да го разглобявам

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Аз също имах лек проблем със зареждането. Дори и когато си сложих нов акумулатор не искаха да подпечатят гаранцията защото не зареждаше в нормите (то тогава и разбрах де). Проблема се оказа (както е писал и колегата Радо) по връзките и леко окислени кабели. След дълго чистене на всички връзки и запояване успяхме да го вкараме в нормите, но все още не е точно като хората. За да стане май трябва да сменя някой и друг кабел
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Установи имаш ли пад на напрежение между алтернатора и акумулатора, за целта включи повече консуматори, при работещ двигател!
Уреда- единият извод на минуса на акумулатора, другия на корпуса на алтернатора и отчиташ.
Второто измерване- единият край на уреда на плюса на акумулатора, другият на плюса на алтернатора и пак отчиташ пада (при мен беше тук причината)
Остава ти само да си откриеш лошата връзка, започвайки от там където падът е по- голям, макар че едно профилактично почистване и презапояване на всички силови връзки по веригите на + и -, никога не е излишно!
П.П. Най добре е на акумулатора да мериш директно от самият оловен извод, отколкото на клемата, понякога и там е причината.
Уреда- единият извод на минуса на акумулатора, другия на корпуса на алтернатора и отчиташ.
Второто измерване- единият край на уреда на плюса на акумулатора, другият на плюса на алтернатора и пак отчиташ пада (при мен беше тук причината)
Остава ти само да си откриеш лошата връзка, започвайки от там където падът е по- голям, макар че едно профилактично почистване и презапояване на всички силови връзки по веригите на + и -, никога не е излишно!
П.П. Най добре е на акумулатора да мериш директно от самият оловен извод, отколкото на клемата, понякога и там е причината.
- val-kat
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Колега ясно ми е ,,Уреда- единият извод на минуса на акумулатора, другия на корпуса на алтернатора и отчиташ".разликата е сведена до 0,02 V което е повече от перфектно и разликата към купето е толкова,но всичко вече ме насочва към единственото останало не променено в тоз алтернатор! Утре май ще си покаже ако ми остане време да го разглобя отново ( хич не ми се щеше )
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Алтернатор-не зарежда както трябва!
val-kat написа:...... Не следи едно напрежение което трябва да е около 13,6-14,2.....
По принип реле- регулатора го следи и регулира,
Доколкото разбирам всичко си прегледал, без диодите... така че релето явно отпада...
Колко е напрежението на + D
Колко е напрежението на + B
... за друго не се сещам, освен да си прегледаш и почистиш пластината, дето контактува с едно зъбче на релето....
- val-kat
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Колега има малка разлика между тези две клеми В+ пада напрежението 13,4-13,2-13,5 пък на Д+ 14,0 вече нямам идея.Смених генератора предполагайки че най вероятно е от диодния блок стото цената му беше колкото генератора,монтирах го и първоначално 14,1 ПЕРФЕКТНО! Винаги има едно но след десетина километра като покарах започнах да достигам стойности пак 13,2-13,0-12,9-13,2.Остана идея Акумулатор магар,че няма грам надежда да е от него,защото си е перфектен без проблем взех един друг за проба от приятел и пак същото.Вече нямам идея
прочетох и тази руската инструкция за Б3 всичко за генератора и нищо !
прочетох и тази руската инструкция за Б3 всичко за генератора и нищо !- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Честно казано, този проблем със зареждането и мен ме терзае от много дълго време. Дори съм си направил една "джаджа" от корпуса на зарядно за телефон, с три светодиода и диапазон на измерване 13.2- 14.4 със стъпка 0.3В., която я слагам на мястото на запалката. Където видя приятел с Б3- тичам и мушкам...
Какво се получава на практика при Б3:
Когато е студена колата, палиш и зареждането е 13.9- 14.1 волта.
Включвам колкото се може повече консуматори (фарове, парно, нагревател за задното стъкло) и напрежението пада до 13.7- 13.8 В.
Като позагрее, +В спада до 13.7- 13.8, без товар, а с консуматорите 13.4- 13.5.
Гарантирам ти, че това е масово явление при Б3, приятели вкарват коли от чужбина и може би на не по- малко от 15 пасатора съм мерил и това се получава.
При другите модели и марки коли не е така. Наскоро замервах на един Г3, загрял че чак и перката му беше включила- 14.1.
Започнахме да включваме фарове, парно, халогени, нагревател, че дори и един прожектор в запалката за всеки случай.... не мръдна от 14.1 на акумулатора..
... мамка му и Г3
Миналата година си сменях акумулатора. Човека в сервиза ми завери гаранцията на 13.4В с включени консуматори, естествено колата беше загряла. Тогава му обясних за разликата в показанията при студен и топъл двигател и той каза, че реле регулатора ми е температурно зависим (по номера го гледа) и е нормално това. Даде ми друг номер на реле, с разлика само в последните три цифри от моя, което не било температурно зависимо и си поддържало стриктно напрежението.
Реших, че има логика в думите му...., но все пак ние сме длъжни да проверим...
Свалям аз релето, слагам на четките му съпротивление (еквивалентно на ротора), стабилизиран токоизправител с регулиране на напрежението... и започвам да меря.
Прага на превключване- 14.1
Взимам "духалката" (поялник на горещ въздух) и започвам да нагрявам корпуса на релето. Така го бях насвяткал, че щеше да получи топлинен пробив, измервам пак прага на превключване, отново 14.1...
От тогава се отказах от експериментите, знам че не е нормално това, но просто не мога да си го обясня от къде идва....
, дори честно казано и аз се бях насочил към диодите и се надявах, че ще ги смениш с нови, за да видя проблема дали ще ти се реши...
Търсих и из форума, но не открих решение.
Между другото старият ми акумулатор (не можеше да пали само сутрин), сега е на един Опел- дизел, със зареждане 14.2 и "ръждавейката" си пали без проблеми... мамка му и Опел...
Щом твоето напрежение пада под 13.2, това вече хептем не е нормално.
Провери да натегнеш още малко ремъка...
След малко като излизам, ще измеря +В и + D, на топъл и студен двигател и ще ти ги напиша, поне да имаш някаква ориентация..., иначе ще следя темата, дано от някъде се намери решение.
Какво се получава на практика при Б3:
Когато е студена колата, палиш и зареждането е 13.9- 14.1 волта.
Включвам колкото се може повече консуматори (фарове, парно, нагревател за задното стъкло) и напрежението пада до 13.7- 13.8 В.
Като позагрее, +В спада до 13.7- 13.8, без товар, а с консуматорите 13.4- 13.5.
Гарантирам ти, че това е масово явление при Б3, приятели вкарват коли от чужбина и може би на не по- малко от 15 пасатора съм мерил и това се получава.
При другите модели и марки коли не е така. Наскоро замервах на един Г3, загрял че чак и перката му беше включила- 14.1.
Започнахме да включваме фарове, парно, халогени, нагревател, че дори и един прожектор в запалката за всеки случай.... не мръдна от 14.1 на акумулатора..
Миналата година си сменях акумулатора. Човека в сервиза ми завери гаранцията на 13.4В с включени консуматори, естествено колата беше загряла. Тогава му обясних за разликата в показанията при студен и топъл двигател и той каза, че реле регулатора ми е температурно зависим (по номера го гледа) и е нормално това. Даде ми друг номер на реле, с разлика само в последните три цифри от моя, което не било температурно зависимо и си поддържало стриктно напрежението.
Реших, че има логика в думите му...., но все пак ние сме длъжни да проверим...
Свалям аз релето, слагам на четките му съпротивление (еквивалентно на ротора), стабилизиран токоизправител с регулиране на напрежението... и започвам да меря.
Прага на превключване- 14.1
Взимам "духалката" (поялник на горещ въздух) и започвам да нагрявам корпуса на релето. Така го бях насвяткал, че щеше да получи топлинен пробив, измервам пак прага на превключване, отново 14.1...
От тогава се отказах от експериментите, знам че не е нормално това, но просто не мога да си го обясня от къде идва....
Търсих и из форума, но не открих решение.
Между другото старият ми акумулатор (не можеше да пали само сутрин), сега е на един Опел- дизел, със зареждане 14.2 и "ръждавейката" си пали без проблеми... мамка му и Опел...
Щом твоето напрежение пада под 13.2, това вече хептем не е нормално.
След малко като излизам, ще измеря +В и + D, на топъл и студен двигател и ще ти ги напиша, поне да имаш някаква ориентация..., иначе ще следя темата, дано от някъде се намери решение.
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Измерих стойностите при студен и при загрят двигател- 80С, а те са:
+D 14.15- студен, 13.76- топъл
+В 14.04- студен, 13.63- топъл
на акумулатора 13.98- студен, 13.58- топъл
... или с две думи, всичко пада с приблизително 0.4 В...
Това са стойностти, с включени фарове и парно на втора степен при двете измервания, т.е. еднакви условия на консумация. Забележи, че при мен разликата между +В и +D e приблизително 0.1 В, а при теб е доста по- голяма. Номера на релето забравих да го запиша, но ако е необходимо, ще го постна...
Все пак, сигурен ли си, че всичко покрай релето и четките е ОК?
Да не би новият алтернатор, всъщност да е с твоя реле- регулатор..?
... при положение, че на +D ти е 14В, би следвало релето да ти е изправно, така че отново проблема клони към връзките по силовата верига, може и вътре в алтернатора, ама защо и при двата по един и същ начин?
+D 14.15- студен, 13.76- топъл
+В 14.04- студен, 13.63- топъл
на акумулатора 13.98- студен, 13.58- топъл
... или с две думи, всичко пада с приблизително 0.4 В...
Това са стойностти, с включени фарове и парно на втора степен при двете измервания, т.е. еднакви условия на консумация. Забележи, че при мен разликата между +В и +D e приблизително 0.1 В, а при теб е доста по- голяма. Номера на релето забравих да го запиша, но ако е необходимо, ще го постна...
Все пак, сигурен ли си, че всичко покрай релето и четките е ОК?
Да не би новият алтернатор, всъщност да е с твоя реле- регулатор..?
... при положение, че на +D ти е 14В, би следвало релето да ти е изправно, така че отново проблема клони към връзките по силовата верига, може и вътре в алтернатора, ама защо и при двата по един и същ начин?

- val-kat
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Много Ти благодаря за информацията аз отново правих подобрения по инсталацията и нови измервания,след което стигнах до по-добри резултати. При студен двигател днес ми даде
D+ 14,20
B+ 14,15
13,9 с пуснати фарове и парно на 1
като си достигна нормална температура и около двайсетина километра
D+ 13,80
B+ 13,70
13,6 с фарове и парно на 1
пробата продължава а реле регулатора е третия на BOSCH ама и аз не съм му видял точните данни ще ги запиша! Имало някакъв дето бил предвиден за модел с клима и той давал максимално напрежение и ток ще поразпитам ако може и ще пробвам да видим,а за температурната зависимост има логика не се бях замислял,което ми напомня че на едното реле имаше съпротивление м/у двата крака и може би то да играе някаква такава роля на термичен коректор ? Ще продължаваме да се борим!Дори и Германците правят грешки,а в Б3 ги има доста!
D+ 14,20
B+ 14,15
13,9 с пуснати фарове и парно на 1
като си достигна нормална температура и около двайсетина километра
D+ 13,80
B+ 13,70
13,6 с фарове и парно на 1
пробата продължава а реле регулатора е третия на BOSCH ама и аз не съм му видял точните данни ще ги запиша! Имало някакъв дето бил предвиден за модел с клима и той давал максимално напрежение и ток ще поразпитам ако може и ще пробвам да видим,а за температурната зависимост има логика не се бях замислял,което ми напомня че на едното реле имаше съпротивление м/у двата крака и може би то да играе някаква такава роля на термичен коректор ? Ще продължаваме да се борим!Дори и Германците правят грешки,а в Б3 ги има доста!

- val-kat
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Забравих да ти кажа,че смених клемите на кабела от генератора до стартера,защото старите ме притесняваха заради връзките макар,че съпротивлението им беше перфектно 0,02 ома , но все пак са сменени и ги запоих както си му е реда,другият от стартера до акумолатора го бях сменил преди това и сега съм с 0,00 ома. Повече от идеално.......
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MMX и 57 госта

