Алтернатор-не зарежда както трябва!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Алтернатор-не зарежда както трябва!

Мнениеот val-kat » Нед 04 ное 2007 15:20


Имам проблем със зареждането! Не следи едно напрежение което трябва да е около 13,6-14,2.Пада до 12,9 и не винаги, в повечето случаи задържа 13,3(при запалени фарове ) Имам предположения за диодният блок защото само той остана не подменен.Моля някой да даде съвет предполагам че може би проблема е там ама трябва пак да го разглобявам :( :roll:




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 04 ное 2007 18:22


Сигурен си, че всички силови клеми са ти почистени до блясък и добре претегнати, нали?
Все пак, струва ми се, че няма да е от диодите това странно падане на напрежението, и то от време на време... :gruebel


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 04 ное 2007 18:36


Аз също имах лек проблем със зареждането. Дори и когато си сложих нов акумулатор не искаха да подпечатят гаранцията защото не зареждаше в нормите (то тогава и разбрах де). Проблема се оказа (както е писал и колегата Радо) по връзките и леко окислени кабели. След дълго чистене на всички връзки и запояване успяхме да го вкараме в нормите, но все още не е точно като хората. За да стане май трябва да сменя някой и друг кабел


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Нед 04 ное 2007 19:21


Установи имаш ли пад на напрежение между алтернатора и акумулатора, за целта включи повече консуматори, при работещ двигател!
Уреда- единият извод на минуса на акумулатора, другия на корпуса на алтернатора и отчиташ.
Второто измерване- единият край на уреда на плюса на акумулатора, другият на плюса на алтернатора и пак отчиташ пада (при мен беше тук причината)
Остава ти само да си откриеш лошата връзка, започвайки от там където падът е по- голям, макар че едно профилактично почистване и презапояване на всички силови връзки по веригите на + и -, никога не е излишно!
П.П. Най добре е на акумулатора да мериш директно от самият оловен извод, отколкото на клемата, понякога и там е причината.


Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот val-kat » Пон 05 ное 2007 0:05


Колега ясно ми е ,,Уреда- единият извод на минуса на акумулатора, другия на корпуса на алтернатора и отчиташ".разликата е сведена до 0,02 V което е повече от перфектно и разликата към купето е толкова,но всичко вече ме насочва към единственото останало не променено в тоз алтернатор! Утре май ще си покаже ако ми остане време да го разглобя отново ( хич не ми се щеше )


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Алтернатор-не зарежда както трябва!

Мнениеот VW_forever » Пон 05 ное 2007 6:38


val-kat написа:...... Не следи едно напрежение което трябва да е около 13,6-14,2.....

По принип реле- регулатора го следи и регулира, :roll: реле, четки ?
Доколкото разбирам всичко си прегледал, без диодите... така че релето явно отпада...
Колко е напрежението на + D :?:
Колко е напрежението на + B :?:
... за друго не се сещам, освен да си прегледаш и почистиш пластината, дето контактува с едно зъбче на релето....


Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот val-kat » Вто 06 ное 2007 10:01


и пластинката е почистена до блясък :roll:


Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот val-kat » Пон 12 ное 2007 8:02


Колега има малка разлика между тези две клеми В+ пада напрежението 13,4-13,2-13,5 пък на Д+ 14,0 вече нямам идея.Смених генератора предполагайки че най вероятно е от диодния блок стото цената му беше колкото генератора,монтирах го и първоначално 14,1 ПЕРФЕКТНО! Винаги има едно но след десетина километра като покарах започнах да достигам стойности пак 13,2-13,0-12,9-13,2.Остана идея Акумулатор магар,че няма грам надежда да е от него,защото си е перфектен без проблем взех един друг за проба от приятел и пак същото.Вече нямам идея :059: :dontknow: :bishop прочетох и тази руската инструкция за Б3 всичко за генератора и нищо !


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Вто 13 ное 2007 7:33


Честно казано, този проблем със зареждането и мен ме терзае от много дълго време. Дори съм си направил една "джаджа" от корпуса на зарядно за телефон, с три светодиода и диапазон на измерване 13.2- 14.4 със стъпка 0.3В., която я слагам на мястото на запалката. Където видя приятел с Б3- тичам и мушкам... :wink:
Какво се получава на практика при Б3:
Когато е студена колата, палиш и зареждането е 13.9- 14.1 волта.
Включвам колкото се може повече консуматори (фарове, парно, нагревател за задното стъкло) и напрежението пада до 13.7- 13.8 В.
Като позагрее, +В спада до 13.7- 13.8, без товар, а с консуматорите 13.4- 13.5.
Гарантирам ти, че това е масово явление при Б3, приятели вкарват коли от чужбина и може би на не по- малко от 15 пасатора съм мерил и това се получава.

При другите модели и марки коли не е така. Наскоро замервах на един Г3, загрял че чак и перката му беше включила- 14.1.
Започнахме да включваме фарове, парно, халогени, нагревател, че дори и един прожектор в запалката за всеки случай.... не мръдна от 14.1 на акумулатора.. :shock ... мамка му и Г3 :twisted:

Миналата година си сменях акумулатора. Човека в сервиза ми завери гаранцията на 13.4В с включени консуматори, естествено колата беше загряла. Тогава му обясних за разликата в показанията при студен и топъл двигател и той каза, че реле регулатора ми е температурно зависим (по номера го гледа) и е нормално това. Даде ми друг номер на реле, с разлика само в последните три цифри от моя, което не било температурно зависимо и си поддържало стриктно напрежението.
Реших, че има логика в думите му...., но все пак ние сме длъжни да проверим... :)
Свалям аз релето, слагам на четките му съпротивление (еквивалентно на ротора), стабилизиран токоизправител с регулиране на напрежението... и започвам да меря.
Прага на превключване- 14.1
Взимам "духалката" (поялник на горещ въздух) и започвам да нагрявам корпуса на релето. Така го бях насвяткал, че щеше да получи топлинен пробив, измервам пак прага на превключване, отново 14.1... :(

От тогава се отказах от експериментите, знам че не е нормално това, но просто не мога да си го обясня от къде идва.... :roll: , дори честно казано и аз се бях насочил към диодите и се надявах, че ще ги смениш с нови, за да видя проблема дали ще ти се реши...
Търсих и из форума, но не открих решение.
Между другото старият ми акумулатор (не можеше да пали само сутрин), сега е на един Опел- дизел, със зареждане 14.2 и "ръждавейката" си пали без проблеми... мамка му и Опел... :twisted:

Щом твоето напрежение пада под 13.2, това вече хептем не е нормално.
:idea: Провери да натегнеш още малко ремъка...
След малко като излизам, ще измеря +В и + D, на топъл и студен двигател и ще ти ги напиша, поне да имаш някаква ориентация..., иначе ще следя темата, дано от някъде се намери решение.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Вто 13 ное 2007 9:00


Измерих стойностите при студен и при загрят двигател- 80С, а те са:

+D 14.15- студен, 13.76- топъл

14.04- студен, 13.63- топъл

на акумулатора 13.98- студен, 13.58- топъл

... или с две думи, всичко пада с приблизително 0.4 В...

Това са стойностти, с включени фарове и парно на втора степен при двете измервания, т.е. еднакви условия на консумация. Забележи, че при мен разликата между +В и +D e приблизително 0.1 В, а при теб е доста по- голяма. Номера на релето забравих да го запиша, но ако е необходимо, ще го постна...
Все пак, сигурен ли си, че всичко покрай релето и четките е ОК?
Да не би новият алтернатор, всъщност да е с твоя реле- регулатор..? :roll:
... при положение, че на +D ти е 14В, би следвало релето да ти е изправно, така че отново проблема клони към връзките по силовата верига, може и вътре в алтернатора, ама защо и при двата по един и същ начин? :dontknow:


Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот val-kat » Вто 13 ное 2007 22:59


Много Ти благодаря за информацията аз отново правих подобрения по инсталацията и нови измервания,след което стигнах до по-добри резултати. При студен двигател днес ми даде
D+ 14,20
B+ 14,15
13,9 с пуснати фарове и парно на 1
като си достигна нормална температура и около двайсетина километра
D+ 13,80
B+ 13,70
13,6 с фарове и парно на 1
пробата продължава а реле регулатора е третия на BOSCH ама и аз не съм му видял точните данни ще ги запиша! Имало някакъв дето бил предвиден за модел с клима и той давал максимално напрежение и ток ще поразпитам ако може и ще пробвам да видим,а за температурната зависимост има логика не се бях замислял,което ми напомня че на едното реле имаше съпротивление м/у двата крака и може би то да играе някаква такава роля на термичен коректор ? Ще продължаваме да се борим!Дори и Германците правят грешки,а в Б3 ги има доста! mhihi


Потребителски аватар
val-kat
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот val-kat » Вто 13 ное 2007 23:18


Забравих да ти кажа,че смених клемите на кабела от генератора до стартера,защото старите ме притесняваха заради връзките макар,че съпротивлението им беше перфектно 0,02 ома , но все пак са сменени и ги запоих както си му е реда,другият от стартера до акумолатора го бях сменил преди това и сега съм с 0,00 ома. Повече от идеално.......


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Сря 14 ное 2007 22:56


Интересно, че при мен след включване на повече консуматори, напрежението на зареждане се покачва. Без консуматори напрежението ми е 13.86V, след като включа всички възможни консуматори (фарове, отопление на заден прозорец, парно, фарове за мъгла, аварийни мигачи) напрежението ми скача до 14.5 V.


rachev
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот rachev » Сря 14 ное 2007 23:00


имах същия проблем с друга марка автомобил и се оказа липса на добра маса на генератора тогава стоиностите са на граница мери на + на акумулатора и корпуса на генератора слет това на /-/ клема има ли разлика там е измамата


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Сря 14 ное 2007 23:28


Колега, би ли обяснил малко по - подробно кое се мери, че нещо нищо не схванах :oops:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: icko_stanev, petiop и 53 госта