2Е падат обороти при ел. консумация.

Техническа и сервизна информация за Passat
aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

2Е падат обороти при ел. консумация.

Мнениеот aatanas » Нед 20 юли 2008 10:07


Не знам как да го опиша , но след като се включи перката на радиатора -
ми падат силно оборотите .Започва да тресе двигателя.
После след като се изключи - всичко се нормализира.

Въпроса ми е нормално ли е това? Не съм забелязвал преди такъв чувствителен спад на оборотите.
Или нещо не е наред??

Пасат 2.0 115 2Е
mod edit: vaskoto1




aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Нед 20 юли 2008 10:23


Много точно коригирано.
Точно това е .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 20 юли 2008 18:09


Ниски обороти на празен ход?
Клапана за празния ход как ти е? Има ли игране на оборотите?
Провери и дали не се върти твърде тежко перката. Ако да- тя тормози моторчето и консумацията е огромна. При втория случай готви се за ново моторче, защото шанса да изгори е огромен! :(


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Пон 21 юли 2008 7:41


Няма ниски обороти на празен ход-нормални са около 950.
Перката също не се върти трудно .

Мислех си преди да задавам въпроси , че може динамото да не зарежда достатъчно , но пък не ми свети лампата за акумулатора.

Затова и не знам откъде да почна.

:banghead:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 21 юли 2008 9:46


Генератора на 2Е мотора е 90А. Вероятността да прави той магарии е само, ако имаш проблем с диодния блок, но тогава и стартера е върти тегаво.
Казваш- не свети индикацията за акумулатора. А само като подадеш контакт, без да палиш, си свети, нали?
Питам, защото тока за възбуждане на генератора минава през елементарна схемка в таблото, в която е включен и светодиода на индикацията.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 21 юли 2008 9:51


Почни от замерване на напреженията на алтернатора и акумулатора при работещ двигател и ги сподели тук.


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Пон 21 юли 2008 10:25


radotom написа: А само като подадеш контакт, без да палиш, си свети, нали?


Като е на контакт само - свети , след запалване - гасне.

Първо ще проверя волтажа на динамото и акумулатора , ще пусна стойностите и тогава ще видим.


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Пон 21 юли 2008 11:01


Провери още всички силови връзки на плюс-а от алтернатор,на плюс от акумулатор към стартер,на минус-а към купето,между двигател и купе,клемите на акумулатора също...


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Сря 23 юли 2008 7:38


Веднага нямах възможност да се занимавам , но измерих вчера напреженията на работещ двигател.

Динамото - 13.8 V
Акумулатор - 13.6V

Не знам дали стойностите са добре- да кажат по запознатите.
След като ми се включи перката на радиатора - напрежението на акумулатора пада до 13.4V , на динамото не се изменя.

Обаче , забелязах го вчера , понеже карам почти само на газ , след като превключих на бензин за проба и се включи перката --оборотите не се измениха , както го прави на газ.

И мисля , че проблема е някъде в газта , ако напреженията са нормални.
Днес ще трябва да я карам на майстор за газта , не ми идва друго поне за сега.

Ако някой има друг някакъв съвет - приемам го.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 23 юли 2008 12:46


aatanas написа:Динамото - 13.8 V
Акумулатор - 13.6V

Не знам дали стойностите са добре- да кажат по запознатите.
След като ми се включи перката на радиатора - напрежението на акумулатора пада до 13.4V , на динамото не се изменя.

Обаче , забелязах го вчера , понеже карам почти само на газ , след като превключих на бензин за проба и се включи перката --оборотите не се измениха , както го прави на газ.

Отзад-напред ;)
Значи газовата ти е обикновена, не газов инжекцион. При твоя случай компютъра на колата не играе, от там не ти сработва клапана за регулиране на празния ход и при натоварване на двигателя (в случая от генератора) оборотите ти 'клякат'.
Напрежението: Не е най-прекрасното на света, но бива ;)
Но щом се появява толкова голяма разлика м/у напреженията на генератора и акумулатора, значи имаш някъде кофти връзка.
Като за начало вземи един по-дебел кабел (аз взех 25кв.мм., но и 15 кв.мм. да са- става) и с помоща на някой елтехник му сложи кабелни обувки. Медни да са!
Развиваш масата, дето е на една от шпилките, държащи генератора, почистваш много старателно от окиси, почистваш и оригиналната си обувка на кабела до блясък и този кабел го дублираш до минусовата клема на акумулатора. Самите клеми на акумулатора също трябва да са почистени до блясък. Намазваш ги с технически вазелин, за да не се окисляват и стягаш яко!
Би трябвало при това положение напрежението да се вдигне с поне 0.2V.
Ако не- сваляш и кабелите на '+', почистваш навсякъде да няма никакви окиси и стягаш силно, но вмимателно, защото и на генератора, и на стартера (където се свързват 2-та кабела) болтовете са хванати в/у бакелитени основи.

Или както казва прекия ми шеф- 'Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство- здраво и стегнато!'


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Мнениеот _SUN_ » Съб 26 юли 2008 22:21


:?: щом включваш ел консуматор/перката на радиатора е сериозен/ това влияе на въртенето на генератора и оттам на двигателя, същото става с оборотите на двигателя при включени светлини, но не е зле да провериш ел.мотора на вентилатора, явно си заминава и съпротивлението му в роторната намотка е твърде високо


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Да

Мнениеот mufin » Чет 31 юли 2008 19:02


Моторчето ти за празен ход (клапан за допълнително подаване на въздух) трябва да ти компенсира натоварването което възниква допълнително.
За да не го прави има много възможни причини.
Тая с която аз съм се сблъсквал на подобен инжекцион е прецакана букса към моторчето.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта