Разлика между мултитроник и типтроник на пасат 5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
drakano
Мнения: 225
Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
Автомобил: S6 2.2TQ ABT
Двигател: AAN
Местоположение: София
Контакти:

Разлика между мултитроник и типтроник на пасат 5.5

Мнениеот drakano » Вто 05 авг 2008 10:56


Тия дни се зачетох какво е типтроника при пасат 5 и 5.5.Не мога да разбера как се управлява като няма лостчета(пера) за смяна при волана.
Върху волана би трябвало да има копчета, но гледах снимки и не можах да видя такива бутони.Във форума е писано и за мултитроник, но не мога да разбера разликата между двете и всъщност дали не са едно и също нещо.
неправилен раздел.
Преместено :idea:
mod edit: LILO&STICH




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 05 авг 2008 11:02


Двете са различни видоме скоростни кутий.Мултитроник мисля ,че беше с безстепенн вариатор/няма да е лошо някой да обясни по-подробно разликите/.Иначе за копчетата на волана за превключване на скоростите зависи от това дали имаш "мултифункционален волан".


Потребителски аватар
drakano
Мнения: 225
Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
Автомобил: S6 2.2TQ ABT
Двигател: AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drakano » Вто 05 авг 2008 11:05


Ясно, но все пак от къде превключваш предавките надали е от лоста.


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Вто 05 авг 2008 11:08


При типтроника се превключват от лоста.От директна го буташ вдясно.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 05 авг 2008 11:17


И при двата вида положенията на лоста са еднакви, т.е. и превключването.

Другото го описа Рабит. :wink:


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nadasdi » Вто 05 авг 2008 11:25


Типтроник и мултитроник са горе долу едно и също, просто всеки производител си ги лицензира с различно име и малки изменения, има и стептроник, комфорттроник, спортроник, колкото се сетиш са.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 05 авг 2008 11:26


nadasdi написа:Типтроник и мултитроник са горе долу едно и също, просто всеки производител си ги лицензира с различно име и малки изменения, има и стептроник, комфорттроник, спортроник, колкото се сетиш са.


Грешиш.


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nadasdi » Вто 05 авг 2008 11:31


Поправи ме? Типтроник е на VW group, стептроник на бмв, мултитроник си е лично на ауди...това спортроник не знам откъде го измислих, но беше на някой от корейските производители може би


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 05 авг 2008 11:39


Типтроника и мултитроника са две коренно различни кутии.

Има пусната тема за автоматиците. ЕТО


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nadasdi » Вто 05 авг 2008 11:47


Чак коренно различни, на аудито разликата е че сама превключва от първа на втора предавка, на повечето превключва сама и като станат на червено оборотите, на някой задържа малко на червено и тогава превключва, ама чак да ми кажеш че са коренно различни като всички изхождат на един и същи принцип...


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 05 авг 2008 11:55


Пак ти казвам - прочети малко преди да пишеш, че са еднакви.
Но погледни и вътре в кутията.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Вто 05 авг 2008 11:58


Tiptronic e нормална автоматична скоростна кутия с определен брой предавки (5,6,7), но и с възможност за ръчно превключване на предавките.

Мultitronic е безстепенна автоматична скоростна кутия.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 06 авг 2008 9:25


На Пасат доколкото знам, не се монтира мултитроник. Има ги само при Ауди.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 06 авг 2008 9:35


dobrinb написа:На Пасат доколкото знам, не се монтира мултитроник. Има ги само при Ауди.


Точно така, поне за сега. :wink:


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Сря 06 авг 2008 15:48


ABSOLUT написа:Tiptronic e нормална автоматична скоростна кутия с определен брой предавки (5,6,7), но и с възможност за ръчно превключване на предавките.

Мultitronic е безстепенна автоматична скоростна кутия.


Това е истината! С тази подробност, че и мултитроника има възможност за ръчен режим. Също така превключването при мултитроника е много по-плавно от типтроника.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: KGL и 53 госта