:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Странен проблем с чукане на клапаните

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Странен проблем с чукане на клапаните

Мнениеот kossel » Чет 07 авг 2008 15:36


Странен проблем с чукане на клапаните, значи като запаля сутрин веднъж на 10 пъти клапаните не спират да чукат след 2 секунди а продулжават да чукат. Аз какво правя чакам 30 секунди и форсирам леко, ако не се оправи гася.
След 1 минута паля и всичко е ок. На какво се дължи това, защо трябва да загася двигателя и да го запаля отново за да се оправи. Маслото ми е мотул 6100 синержи 10в40.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 07 авг 2008 18:04


Ами маслото ти е добро.Аз карам с 4100 и нямам проблем с клапаните а преди с други масла имах проблеми.
Проблемът е,че някой хидравличен повдигач явно е запушен и не се пълни с масло.Незнам дали си запознат с тяхната конструкция ама горе-долу идеята е че имаш обем,който се напълва с масло и така уплътнява разстоянието между разпределителния вал и клапана.Ако този обем не се напълни с масло или се напълни до някъде остава малко разстояние между разпределитения вал и повдигача и следва удар....това,което чуваш ти в случая.
Когато загасиш двигателя маслото от повдигача изтича и като завъртиш да палиш пак той започва да се пълни отново.Ако при първото пълнене нещо му е попречило да се напълни добре то при второто вече това нещо вече не пречи (затова и от 10 паления веднъж се случва а не всяка сутрин).Като изфорсираш леко вдигаш налягането на маслото (прзаен ход около 2 атмосфери,по-високи обороти - до към 4 атмосфери) и се понапълва постепенно.
При мен с времето зачести,после оставих колата да я ползват служебно....така и не го ремонтираха,започна да се чува отдалеч (само един повдигач ама кой да ти каже кой е) и май още си я карат така ;)
Най-добре е да си ги смениш...сменят се всичките,не обърнах внимание каква е колата ама за В3 1.8 ABS цената е около 100-тина лв за всичките.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта