Постоянно зацепен климатик - РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Постоянно зацепен климатик - РЕШЕН

Мнениеот stereofonix » Пет 01 авг 2008 18:44


Здравейте колеги. От няколко дни имам странното усещане че климатика ми е постоянно включен (зацепен) и духа студено. Бутоните са изклучени а като пуска на 1-ва степен перката на винтилатора да циркулира въздуха в копето си духа студено (даже и да не е пуснат винтилатора пак се усеща хлад).Вънка температурата е над 30 градуса и би трябвало да не се усеща хлад, но уви не е така. При спряло положение след пускането на климатика би тярбвало да се чуе от двигателя "цък" и леко да има колебание в оборотите но те не помръдват даже.Идеи от какво може да е ? Залепнало реле ? Или дал на късо бутон ? Колата е Б4 комби.
mod edit: gr_kanev

Последна промяна от stereofonix на Сря 06 авг 2008 18:13, променено общо 2 пъти.




Djivotnooo
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Djivotnooo » Пет 01 авг 2008 19:30


При включването на климатика не би трябвало да се чува никакво "цък" и колебаение в оборотите , поне моя не прави нито едното от двете ( B4 1.6 АЕК) Иначе е възможно бутона AC да е залепнал


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 01 авг 2008 19:51


Логично е след изключване на климатика и включен само вентилатор да продължи да духа хладно известно време.

Последна промяна от Жоро на Пет 01 авг 2008 20:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Пет 01 авг 2008 20:29


При мен същ се чува цък и има монентен спад на оборотите (докато стъпковия реагира мисля) а за проблема провери релето за климата.А за проба може да откачиш куплунга на съединителя на климатика при работещ мотор и ще разбереш.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пет 01 авг 2008 22:08


ВидиМС написа:При мен същ се чува цък и има монентен спад на оборотите (докато стъпковия реагира мисля) а за проблема провери релето за климата.А за проба може да откачиш куплунга на съединителя на климатика при работещ мотор и ще разбереш.


Това трябва да е куплунга които е закрепен на компресора. Вда кабела трябва да са.

Кое е релето за включване на климатика ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 01 авг 2008 22:17


Куплунга е закрепен отгоре на компресора.Май са два (не помня точно ама май наистина са два).
При мен (В3) релето,което управлява тази джаджа май е с номер 106.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 01 авг 2008 22:54


Сега остава да ми обясните защо се хващате директно , че нещо е залепнало ? Ам преди всичко трябва според мен колегата не да " има странното усещане " че му работи климатика" , а да види дали е така ...... като отвори капака и при изключен климатик да "метне " едно око , дали шайбата на климатика се върти като да е включен , или само на празен вход .... и тогава да види куплунзи и релета ...... може да е блокирала и самата ролка например ....
Успех


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пет 01 авг 2008 23:02


Колега утре ще метна едно око дали е така .. ако не мога да се справя с разпознаването на шайбата ролката ще щракам с фотото и ще питам. Искам да си обесня доста неща по тази кола. Имам и проблем с оборотите... ама това по нататък като се опарича че маи нещо се върти около стъпковият мотор.Но сега климатика е наред. Утре резултати


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 01 авг 2008 23:13


Имай предвид, че шайбата, и съответно ремъка, се движат винаги от двигателя. Въпросното зацепване е в оста на шайбата, на компресора. Първо огледай нещата на неработещ двигател, и след това запали. И се пази от движещи се части ! Ако имаш някакви съмнения, по-добре се довери на специалист.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Съб 02 авг 2008 9:17


Добър ден колеги. Днеска огледах нещата как са. На ролката на компресора вътре има една шайба което при изгасен двигател се движи напълно свободно на ръка. Прилага и снимка къде се намира тази шайба

Изображение


Следващата стъпка която предприех е да откача куплунга на нахранване на магнитният съединител на компресора и да замеря дали има захранване ако бутона "АС" не е включен. Отговора е "ДА" има 14 волта при изключен бутон. Прилагам снимка.


Изображение


Според мен проблеми е или в бутона или с релето. Ако е реле с кой номер трябва да е релето за управление на климатика. Прилагам снимка.


Изображение


Ако някъде греша или трябва да замеря нещо кажете колеги.


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

за релето на климатик

Мнениеот modiliani » Съб 02 авг 2008 11:52


здравей,
при мен релето което упралява климатика е 106 както каза колегата zfa159 и се намира на място номер 1 на последната снимка която си приложил, но при теб това място е празно което ме кара да си мисля че или е друго реле и е на друго място или наистина някой ти го е вързал постоянно - последния вариянт не ми харесва изобщо, но....
погледни тук: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09
може да има схема


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Съб 02 авг 2008 12:01


Не колега не е вързано постоянно. Преди няколко месеца сменях радиатор на климатика. След смяната и зареждането всичко си беше норламно. При запалена кола като се пусне климатика се чува "цък" мощноста пада (говора я движение). Беше всичко нормално. От скоро забелязвам че при спрян климатик, компресора има капчици вода (конденз) което ме навежда още веднъж намисълта че компресора е постоянно зацепен. Доказателство за което е постоянното напрежение което измерих на буксата при ИЗКЛЮЧЕН "АС" бутон на климатика. А защо го няма релето на позиция N1 ? :arrow: шах и мат с пешката.


Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот stereofonix » Пон 04 авг 2008 14:05


Проблема беше решен някак си за известно време. Днеска пак се повтаря всичко от начало. Реле с N1 e намерено. Не е на основното табло с релета е по на вътре. Релето е замерено и е здраво. При запален двигател и изключен бутон на климатика, релето е захранено постоянно с 14 волта. Съответно и на буксата на магнитният съединител има 14 волта. Какво да правя?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 04 авг 2008 14:33


Провери ли дали бутона А/С не е блокирал във включено положение?А релето не е с залепнали контакти,така ли?


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Пон 04 авг 2008 14:40


Djivotnooo написа:При включването на климатика не би трябвало да се чува никакво "цък" и колебаение в оборотите , поне моя не прави нито едното от двете ( B4 1.6 АЕК) Иначе е възможно бутона AC да е залепнал

Чува се и то много ясно включването на електромагнитния куплунг на компресора и оборотите от 800 на пх отиват на 900.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, georgi_1986, joker66 и 32 госта