Здравейте колеги. От няколко дни имам странното усещане че климатика ми е постоянно включен (зацепен) и духа студено. Бутоните са изклучени а като пуска на 1-ва степен перката на винтилатора да циркулира въздуха в копето си духа студено (даже и да не е пуснат винтилатора пак се усеща хлад).Вънка температурата е над 30 градуса и би трябвало да не се усеща хлад, но уви не е така. При спряло положение след пускането на климатика би тярбвало да се чуе от двигателя "цък" и леко да има колебание в оборотите но те не помръдват даже.Идеи от какво може да е ? Залепнало реле ? Или дал на късо бутон ? Колата е Б4 комби.
mod edit: gr_kanev
Постоянно зацепен климатик - РЕШЕН
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Постоянно зацепен климатик - РЕШЕН
Последна промяна от stereofonix на Сря 06 авг 2008 18:13, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 0:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Логично е след изключване на климатика и включен само вентилатор да продължи да духа хладно известно време.
Последна промяна от Жоро на Пет 01 авг 2008 20:57, променено общо 1 път.
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
ВидиМС написа:При мен същ се чува цък и има монентен спад на оборотите (докато стъпковия реагира мисля) а за проблема провери релето за климата.А за проба може да откачиш куплунга на съединителя на климатика при работещ мотор и ще разбереш.
Това трябва да е куплунга които е закрепен на компресора. Вда кабела трябва да са.
Кое е релето за включване на климатика ?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Сега остава да ми обясните защо се хващате директно , че нещо е залепнало ? Ам преди всичко трябва според мен колегата не да " има странното усещане " че му работи климатика" , а да види дали е така ...... като отвори капака и при изключен климатик да "метне " едно око , дали шайбата на климатика се върти като да е включен , или само на празен вход .... и тогава да види куплунзи и релета ...... може да е блокирала и самата ролка например ....
Успех
Успех
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Колега утре ще метна едно око дали е така .. ако не мога да се справя с разпознаването на шайбата ролката ще щракам с фотото и ще питам. Искам да си обесня доста неща по тази кола. Имам и проблем с оборотите... ама това по нататък като се опарича че маи нещо се върти около стъпковият мотор.Но сега климатика е наред. Утре резултати
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Добър ден колеги. Днеска огледах нещата как са. На ролката на компресора вътре има една шайба което при изгасен двигател се движи напълно свободно на ръка. Прилага и снимка къде се намира тази шайба
Следващата стъпка която предприех е да откача куплунга на нахранване на магнитният съединител на компресора и да замеря дали има захранване ако бутона "АС" не е включен. Отговора е "ДА" има 14 волта при изключен бутон. Прилагам снимка.
Според мен проблеми е или в бутона или с релето. Ако е реле с кой номер трябва да е релето за управление на климатика. Прилагам снимка.
Ако някъде греша или трябва да замеря нещо кажете колеги.

Следващата стъпка която предприех е да откача куплунга на нахранване на магнитният съединител на компресора и да замеря дали има захранване ако бутона "АС" не е включен. Отговора е "ДА" има 14 волта при изключен бутон. Прилагам снимка.

Според мен проблеми е или в бутона или с релето. Ако е реле с кой номер трябва да е релето за управление на климатика. Прилагам снимка.

Ако някъде греша или трябва да замеря нещо кажете колеги.
- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
за релето на климатик
здравей,
при мен релето което упралява климатика е 106 както каза колегата zfa159 и се намира на място номер 1 на последната снимка която си приложил, но при теб това място е празно което ме кара да си мисля че или е друго реле и е на друго място или наистина някой ти го е вързал постоянно - последния вариянт не ми харесва изобщо, но....
погледни тук: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09
може да има схема
при мен релето което упралява климатика е 106 както каза колегата zfa159 и се намира на място номер 1 на последната снимка която си приложил, но при теб това място е празно което ме кара да си мисля че или е друго реле и е на друго място или наистина някой ти го е вързал постоянно - последния вариянт не ми харесва изобщо, но....
погледни тук: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09
може да има схема
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Не колега не е вързано постоянно. Преди няколко месеца сменях радиатор на климатика. След смяната и зареждането всичко си беше норламно. При запалена кола като се пусне климатика се чува "цък" мощноста пада (говора я движение). Беше всичко нормално. От скоро забелязвам че при спрян климатик, компресора има капчици вода (конденз) което ме навежда още веднъж намисълта че компресора е постоянно зацепен. Доказателство за което е постоянното напрежение което измерих на буксата при ИЗКЛЮЧЕН "АС" бутон на климатика. А защо го няма релето на позиция N1 ?
шах и мат с пешката.

- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Проблема беше решен някак си за известно време. Днеска пак се повтаря всичко от начало. Реле с N1 e намерено. Не е на основното табло с релета е по на вътре. Релето е замерено и е здраво. При запален двигател и изключен бутон на климатика, релето е захранено постоянно с 14 волта. Съответно и на буксата на магнитният съединител има 14 волта. Какво да правя?
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Djivotnooo написа:При включването на климатика не би трябвало да се чува никакво "цък" и колебаение в оборотите , поне моя не прави нито едното от двете ( B4 1.6 АЕК) Иначе е възможно бутона AC да е залепнал
Чува се и то много ясно включването на електромагнитния куплунг на компресора и оборотите от 800 на пх отиват на 900.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, georgi_1986, joker66 и 32 госта