Разчастих си аз за ремонт на клапите и подмяна на радиаторчето на парното ама ето тази клапа не я видях да се мърда при никакви режими и обстоятелства :
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/843/380608886.JPG
Тя какво регулира и при какъв режим се мърда за да знам ако е нещо проблемна да я ремонтирам сега докато всичко е разчастено?
Предварително Благодаря!



Тази клапа на климатр. за какво е и кога задейства? - Решено
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тази клапа на климатр. за какво е и кога задейства? - Решено
Последна промяна от zfa159 на Съб 09 авг 2008 17:56, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Аааа... Вие за клапата ли питате?!
Пассатът пази своите тайни!
Тази клапа ти е за отваряне/затваряне на духането към теб и не се ръководи от климатика. Мърда се с врътките, които са на панела на таблото, там, отляво на духалките.
Същите клапи имаш и в двата края на таблото, но са ти по-малки.
Сега, като си свалил всички пластмаси, ти е трудо да се ориентираш
Ето за тази врътка в ляво говоря:



Пассатът пази своите тайни!


Тази клапа ти е за отваряне/затваряне на духането към теб и не се ръководи от климатика. Мърда се с врътките, които са на панела на таблото, там, отляво на духалките.
Същите клапи имаш и в двата края на таблото, но са ти по-малки.
Сега, като си свалил всички пластмаси, ти е трудо да се ориентираш
Ето за тази врътка в ляво говоря:

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Еееее,да ама не
Точно зад тази клапа има още една
Ако се вгледаш внимателно в картинката ще видиш,че тази предната заедно с врътката вече е демонтирана
(седи ми на монитора отгоре в момента заедно с цялата конзола).Точно зад тази е тази,за която аз питам.Командва се от една вакуумна помпичка ама като ръчках климатроника не ще да мърда.Така като я гледам май е за управление на въздуха към предното стъкло.Погледни пак внимателно картинката за да видиш,че не е тази,която си ми показал ти
Все пак Благодаря


Ако се вгледаш внимателно в картинката ще видиш,че тази предната заедно с врътката вече е демонтирана


Все пак Благодаря

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив


Вярно, аз нямам климатик, камо ли климатроник, ама точно това си е клапата! И точно по този начин и на тази дълбочина е, когато се свали целия панел с пластмасите!
Отделно, че достъка на въздух за стъклата се взема още отдолу, от една друга клапа, която при мен се регулира от врътката, която е по средата и насочва въздуха към краката и напред, само към краката, само напред, към стуклата.
И въздуха за стъклото върви по други въздуховоди.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Погледни снимката - клапата си е там и не е тази,която ти си ми показал....ако искаш ще ти снимам тази,която ми е горе вкъщи.Виж,че цялата конзола ми я няма и е свалена
Точно под нея се намира това чудо.Тази клапа отстрани има вакуумна помпичка,вакуумната и тръбичка отива право във вакуум разпределителя ама не се задейства при никакви режими....незнам въобще за какво е
Утре ще огледам по-подробно какво точно насочва ама ти и сам виждаш,че не е тази,която ти ми показваш (пък и както казах тази е сега пред мен а другата си ми е долу на показаното място)
Странно ама....факт.Аз затова питам и за какво по дяволите е онази там понеже на мен не ми е много ясно.
За духането по стъклото трябва пак да погледна как е изпълнено при мен.Общо имам 3 клапи на основното тяло с радиаторчето - една за предните духалки,една за топло-студено (двойна една такава сещате се) и една пластмасова плътна за веенето на краката.
Освен тези на вакуум регулатора на климатроника са забити още тази за търешната циркулация и тази странната отпред дето не я знам за какво е......
Ето снимка на таиз,която ми е вкъщи.....тази,която ти си ми показал на снимката и.....не е тази
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1197/952367545.JPGБлагодаря!

Точно под нея се намира това чудо.Тази клапа отстрани има вакуумна помпичка,вакуумната и тръбичка отива право във вакуум разпределителя ама не се задейства при никакви режими....незнам въобще за какво е

Утре ще огледам по-подробно какво точно насочва ама ти и сам виждаш,че не е тази,която ти ми показваш (пък и както казах тази е сега пред мен а другата си ми е долу на показаното място)

Странно ама....факт.Аз затова питам и за какво по дяволите е онази там понеже на мен не ми е много ясно.
За духането по стъклото трябва пак да погледна как е изпълнено при мен.Общо имам 3 клапи на основното тяло с радиаторчето - една за предните духалки,една за топло-студено (двойна една такава сещате се) и една пластмасова плътна за веенето на краката.
Освен тези на вакуум регулатора на климатроника са забити още тази за търешната циркулация и тази странната отпред дето не я знам за какво е......
Ето снимка на таиз,която ми е вкъщи.....тази,която ти си ми показал на снимката и.....не е тази

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1197/952367545.JPGБлагодаря!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
zfa159 написа:Ето снимка на таиз,която ми е вкъщи.....тази,която ти си ми показал на снимката и.....не е тази
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1197/952367545.JPGБлагодаря!
Шах с пешката!
Вярно е! Прав си!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom написа:zfa159 написа:Ето снимка на таиз,която ми е вкъщи.....тази,която ти си ми показал на снимката и.....не е тази
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1197/952367545.JPGБлагодаря!
Шах с пешката!
Вярно е! Прав си!
Всъщност съм седнал

Сглобил съм климатроника достатъчно за да може да се пуска (макар,е колата не може да се пали понеже радиаторчето на парното още не е свързано отпред).Ще видя каква и е идеята на тази клапа

- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
както го виждам, допълнителната клапа е там, за да може, като се пусне в режим обдухване на предно стъкло само, да се спре всякакъв приток на въздух към всичко друго и да се насочи към предното стъкло.
при нормални обстоятелства през тия духалки винаги подухва по малко-клапите така са направени. за натам самата клапа е малко по къса от корпуса. така че ако искаш спешно да си почистиш предния джам натискаш и климатроника веднага взима всички мерки, затваря тия клапи, мести другите, включва компресора на хладилника и въртикопела на мах.
а защо не се отваря-не мога да ти кажа. погледни лостовата система за управлението й. ако е нещо електрическо-контролера ще плаче. щом не плаче-механично е...
при нормални обстоятелства през тия духалки винаги подухва по малко-клапите така са направени. за натам самата клапа е малко по къса от корпуса. така че ако искаш спешно да си почистиш предния джам натискаш и климатроника веднага взима всички мерки, затваря тия клапи, мести другите, включва компресора на хладилника и въртикопела на мах.
а защо не се отваря-не мога да ти кажа. погледни лостовата система за управлението й. ако е нещо електрическо-контролера ще плаче. щом не плаче-механично е...

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vaskoto1 написа:както го виждам, допълнителната клапа е там, за да може, като се пусне в режим обдухване на предно стъкло само, да се спре всякакъв приток на въздух към всичко друго и да се насочи към предното стъкло.
при нормални обстоятелства през тия духалки винаги подухва по малко-клапите така са направени. за натам самата клапа е малко по къса от корпуса. така че ако искаш спешно да си почистиш предния джам натискаш и климатроника веднага взима всички мерки, затваря тия клапи, мести другите, включва компресора на хладилника и въртикопела на мах.
а защо не се отваря-не мога да ти кажа. погледни лостовата система за управлението й. ако е нещо електрическо-контролера ще плаче. щом не плаче-механично е...
Така....като загледах внимателно разбрах за какво е - точно според написаното.Причината да не се отваря я разбрах :
Климатроника ползва ваккума от входния колектор на двигателя за управление на вакуумните клапи.Когато двигателя не работи няма ваккум - няма движение на клапите.Това го разбрах като загледах,че и другата вакуумна не се мърда и загрях,че проблема явно е във вакуума


Благодаря за информацията!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта