Инсталиране на темпомат на В5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mopowah
Мнения: 324
Регистриран на: Пон 04 авг 2008 10:19
Автомобил: 2021 VW ID3 Pro Performance Max
Двигател:
Местоположение: DK

Инсталиране на темпомат на В5.5

Мнениеот mopowah » Пет 15 авг 2008 0:28


Здравейте,

някой да има представа дали на Пасат В5.5 може да се инсталира автопилот /темпомат/ , ако колата няма фабричен такъв ?

(според скромните ми познания операцията би трябвало да се състои от замяна на лостчето на фаровете и инсталиране на някаква джаджа, ако колата е с електронна газ)

Благодаря много!




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 15 авг 2008 0:57


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=55640&postdays=0&postorder=asc&start=75
Ето и снимковия материал от темата:

Благодарение на niks76 се сдобих с ето това

Изображение

След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.

1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега :horror:

Изображение

2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:

Изображение

3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Ето резултът:

Изображение

Изображение

Изображение

Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.

4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това. Ето и другите стъпки:

Изображение

Изображение

5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.

Изображение

6. Сваля се воланът:

Изображение

Изображение

7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.

Изображение

8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен:

Изображение

9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото с бутоните за управление на темпомата. Резултатът:

Изображение

10. До тук беше лесната част :wink: Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче:

Изображение

Компютърът се издърпва от кутията,

Изображение

за да има достъп до ето тази шина, в която са включени конекторите:

Изображение

11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето:

Изображение

Изображение

Изображение

Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.

12. Шината, която е на третата снимка в т. 10, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея:

Изображение

Ето и леглото, на което лежи, това е от едната страна, съвсем под таблото:

Изображение

13. Посредством ето този инструмент

Изображение

направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите:

Изображение

Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой. Ето крайният вариант, с конекторите поставени в шината:

Изображение

14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака:

Изображение

15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи. :oops:

16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.

17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, ето и прозореца, въвежда се петцифрен код, който е различен според модела, в случая това е за Пасат 5 и 5.5.

Изображение

Изображение


Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.

Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно. :bowdown
Ако има нещо, което съм написал погрешно, моля да се коригира от изпълнителя на това мероприятие. :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: VWPASSATGL и 80 госта