Здравейте,
Изчетох повечето теми свързани с климатроници, но не намерих подобна на моята, затова реших да отворя нова.
Преди време писах за проблем с измерването на външната температура в тази тема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
В крайна сметка проблемът си продължава по същия начин - когато изкарам от гаража, температурата почти не се променя и обикновено е с 10 или повече градуса по-ниска от действителната, след по-продължителен престой на открито температурата е близка до реалната навън. При движение показанието понякога се променя, но рядко с повече от 1-2 градуса. Това обаче не е основния проблем.
Днес ходих до София, на отиване никакъв проблем, на връщане преди да стигна Български извор също си работеше климатроника нормално. От там някъде (беше в най-голямата жега, около 13:30 - 14 ч., показваше ми външна температура 27 градуса, вероятно беше около 35) започна новия проблем - климатроника отказа да духа студено. В първия момент реших, че нещо се размразява и го изчаках, в последствие установих следното странно поведение: като кача скоростта над 100 km/h, климатроника започва (макар и по-слабо от нормалното) да духа студено. Това продължава докато падна под 60 km/h. Тогава започва да си духа топло, дори и да намаля температурата докрай (на Lo) и това продължава, докато кача скоростта на около 100. Тогава почва да духа хладно. Та карах си така почти до Габрово и завих към един познат майстор (Габровци вероятно го познават като Пешо на Войново). Него обаче го нямаше там, та след кратък престой и разговор по телефона, запалих и тръгнах. Климатроника заработи още със запалването и си духаше студено. След това карах доста пъти из града, с ниска скорост, излязох и навън за проба с по-висока - никакви проблеми, работи си и си духа студено.
Проверих всички предпазители - наред са. След тази операция и престоя на открито, при запалването за прибиране в гаража външната температура вече беше отчетена 34 градуса (близка до реалната).
Помогнете със съвет какво да проверя, че тук из региона не знам да има много подготвени майстори по темата.
А, сетих се и още нещо, не знам дали е свързано с този проблем - сутринта, като си пътувах, насред Севлиево ми светна лампата за спирачките, въпреки че накладките са сменяни и течността е до горе. Изгасих и запалих отново - алармата (светналата лампа) се загуби и не се е обаждала отново през целия път в двете посоки.
Проблем (нов) с климатроник на Passat B5
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
За климатроника не знам ама за спирачките положението е следното:
1. Ако са вързани накладките към системата ( при мен не са) трябва да си провериш буксите и проводниците за лош контакт или прекъсване.
2. Ако не са вързани, значи са дадени накъсо изкуствено и имаш прекъсване на връзката (контакта между жиците е лош) и пак проверяваш всичко.
Успех.
1. Ако са вързани накладките към системата ( при мен не са) трябва да си провериш буксите и проводниците за лош контакт или прекъсване.
2. Ако не са вързани, значи са дадени накъсо изкуствено и имаш прекъсване на връзката (контакта между жиците е лош) и пак проверяваш всичко.
Успех.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
студена спойка в контролера.
като се нагрее-прави добър контакт-като изстине-ядец.
датчика е термистор-всичко му влияе.
извади контролера от таблото, разглоби пластмасите, вземи един поялник и препой всички изводи от платката към буксите. там конекторите опъват и от вибрации спойките се пукат. на око трудно се вижда, с лупа понякога също не се вижда но като ги препоиш-о, чудо...
опитай-нищо не губиш.
като се нагрее-прави добър контакт-като изстине-ядец.
датчика е термистор-всичко му влияе.
извади контролера от таблото, разглоби пластмасите, вземи един поялник и препой всички изводи от платката към буксите. там конекторите опъват и от вибрации спойките се пукат. на око трудно се вижда, с лупа понякога също не се вижда но като ги препоиш-о, чудо...
опитай-нищо не губиш.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
перката няма връзка с показанията на температурата.
а климатроника ги взима предвид в смесването на потоците топло/студено и управлението на хладилника...
щом показва глупости-ще прави глупости...
виж ако вече при изправни показания на темп. прави топло вместо студено-може да се погледне перката вече.
но засега направи това с контролера. блока за управление-да.
а климатроника ги взима предвид в смесването на потоците топло/студено и управлението на хладилника...
щом показва глупости-ще прави глупости...
виж ако вече при изправни показания на темп. прави топло вместо студено-може да се погледне перката вече.
но засега направи това с контролера. блока за управление-да.
- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Такаааа...
Свалих блока за управление, почистих го целия (имаше особено много прах по датчика за вътрешна температура и зад него по едно моторче, което вероятно всмуква въздух от купето), презапоих всички спойки по куплунгите (имаше някои посивели), почистих платките от прах и мръсотия, но в крайна сметка ефект нямаше - в 16 часа изкарах от гаража, външната температура показваше 23 градуса (горе долу нормално за температурата в гаража). Карах в жегата половин час, после престой навън на място един час и още половин час път обратно - показанието не се промени - 23 градуса.
После по описанието от тук:
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57
пуснах проверка на запаметените грешки на климатроника. Показа ми една грешка - 119, но я няма обяснена на тази страница какво означава. Ако някой знае каква е - моля да сподели. След изчистването на грешката и пускане на нова диагностика, климатроника вече показва 444 - няма грешки.
Разглобих бронята и извадих датчика за външна температура, като в същото време мерех съпротивлението му на куплунга до казанчето за хидравличната течност на волана. Показваше 680 ома, след натапяне в топла вода спадна на 520 ома и като го извадих, започна пак да се качва. Ако някой знае колко трябва да дава, да каже, но според мен и този датчик работи.
Тези дейности продължиха до около 19:30, след което запалих да вкарам в гаража и показанието на външната температура пак беше 23 градуса.
Утре мисля да сваля и да премеря датчика за слънце (предполагам е някакъв фоторезистор) и почвам да търся вътрешните датчици.
Свалих блока за управление, почистих го целия (имаше особено много прах по датчика за вътрешна температура и зад него по едно моторче, което вероятно всмуква въздух от купето), презапоих всички спойки по куплунгите (имаше някои посивели), почистих платките от прах и мръсотия, но в крайна сметка ефект нямаше - в 16 часа изкарах от гаража, външната температура показваше 23 градуса (горе долу нормално за температурата в гаража). Карах в жегата половин час, после престой навън на място един час и още половин час път обратно - показанието не се промени - 23 градуса.
После по описанието от тук:
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57
пуснах проверка на запаметените грешки на климатроника. Показа ми една грешка - 119, но я няма обяснена на тази страница какво означава. Ако някой знае каква е - моля да сподели. След изчистването на грешката и пускане на нова диагностика, климатроника вече показва 444 - няма грешки.
Разглобих бронята и извадих датчика за външна температура, като в същото време мерех съпротивлението му на куплунга до казанчето за хидравличната течност на волана. Показваше 680 ома, след натапяне в топла вода спадна на 520 ома и като го извадих, започна пак да се качва. Ако някой знае колко трябва да дава, да каже, но според мен и този датчик работи.
Тези дейности продължиха до около 19:30, след което запалих да вкарам в гаража и показанието на външната температура пак беше 23 градуса.
Утре мисля да сваля и да премеря датчика за слънце (предполагам е някакъв фоторезистор) и почвам да търся вътрешните датчици.
- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Ами вчера я гледах на място - върти се.
Махах и фотодатчика, но не можах да го премеря, поради доста късият проводник. Опитах се да проверя на клемите зад блока за управление дали излизат датчиците по описанието в руския сайт - на куплунг А двата термо датчика са наред, на куплунг Б обаче има някакво несъответствие в описанието и не можах да намеря масата.
Борбата продължава. Сега съм решил да намеря от някого друг блок за управление да ги сменя за проба да видя какво ще се случи.
Махах и фотодатчика, но не можах да го премеря, поради доста късият проводник. Опитах се да проверя на клемите зад блока за управление дали излизат датчиците по описанието в руския сайт - на куплунг А двата термо датчика са наред, на куплунг Б обаче има някакво несъответствие в описанието и не можах да намеря масата.
Борбата продължава. Сега съм решил да намеря от някого друг блок за управление да ги сменя за проба да видя какво ще се случи.
Не духа студено защото не работи перката. 1000 % сигурно. Всъщност тя визуално работи, но ако по едно и също време погледнеш на някой друг /наистина работещ / ще видиш разликата. Именно заради това, когато вдигнеш по-голяма скорост тръгва да духа лекичко студено. И при мене беше така. Смени перката и ще се оправи.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- dgenkov
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
mi_ho написа:Не духа студено защото не работи перката.
Ама той всъщност сега си работи и си охлажда. Само тогава като се връщах от София нещо му стана, може и да е била спряла перката. Притеснявам се обаче да не е от електрониката нещо, поради неправилното показание на температурата. Мярнах някъде в една друга тема, ама все пак колко струва една перка?
Колега ,имам същия проблем ,според мен много правилно подхождаш -проблема е че няма къде да прочетем точно какво става когато има повече от една грешки в блока за управление ,вероятно грешка 119 е съвкупност от няколко .Моите наблюдения показват че когато вентилатора на датчика за вътрешна температура не се развърта с максимални обороти /ти самия също си го забелязал/ - //Свалих блока за управление, почистих го целия (имаше особено много прах по датчика за вътрешна температура и зад него по едно моторче, което вероятно всмуква въздух от купето)// - та може би софтуера на управляващия блок поради стоиностите от датчиците не му се вписват в програмата и тои затова не изработва правилен управляващ сигнал -за тези които твърдят че е перката..бачка си но когато тои изчисли че отвън е минус 51градуса или плюс 6 градуса за какво да я пуска -пос коро да се радваме че не ни пуска отоплението при външна 35
Смазвай вентилаторчето и се кефи-при мен се оправи -за сега
Смазвай вентилаторчето и се кефи-при мен се оправи -за сега
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта