


Въпрос за гуми и джанти на b-3
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Въпрос за гуми и джанти на b-3
Момчета смених гумите и джантите както писах в миналата тема и показах също и снимките,както и да е.обаче след смяната на гумите и джантите ми направи впечатление че колата е по мудна,повече гас трябва да и се дава за да набере.от какво може да е това според вас.иначе с новите гуми има разлика не може и да става сравнение с предишните.значи джантите ги избрах така със следните размери те са Alessio Montecarlo 14 цола,4 болта,pcd 100 mm,offset 38 mm,и разтояние 6.0,а гумите са Yokohama 195/60/14-86 h.тоест всичко е спазено както ми бяха предишните размери на гуми и на джанти.преди това ми бяха заводските джанти оригиналните дето са на колата.исках да ви питам защо ,дали и така ми с еструва колата е по мудна.преди маи беше по пъргава.то е ясно ече поведенеито на колата преди и след смяна на гуми се променя но вие какво мислите по този въпрос.
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Най вероятно от теглото ,няма от какво друго да е.На Пасат не знам колко тежат оригиналните джанти ама на АБФ -а са доста лекички,и ако и гумите са ти чисто нови е нормално да тежат повечко ,пък и 195 има голяма разлика в сравнение със 175 например.Какъв ти е двигателя ?Ако е под 100 коня нормално всички тия неща да повлияят и да усетиш разлика и купето е доста тежичко и му идва в повечко!Иначе като цяло волана как го усещаш в сравнение със старите джанти и гуми?
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
didkoltd написа:Ако е под 100 коня нормално всички тия неща да повлияят и да усетиш разлика и купето е доста тежичко и му идва в повечко!Иначе като цяло волана как го усещаш в сравнение със старите джанти и гуми?
Да разбирам ли че ако сложа туба минерална вода от 10 литра колата няма да върви ?
разликата в теглото между 185/65 и 190/60 е нищожна. Едната е по-тясна но по висока, друга по-широка, но по-ниска. Колко според теб е разликата ?
Да кажеш че гумите са по-широки и има по голямо сцепление и затова е по-бавна ще хване по голям дикиш.
Аз като стана с гъза нагоре и колата ми хич не върви.
schiller, свиркай и си карай с кеф.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Стига,бе пичове,да не може да си върти джантите тоя мотор...
.Ясно е ,че сцеплението на новите и по-качествени гуми е по добро, та в този смисъл ако имаш нарушена сходимост-ето ти едно паразитно съпротивление.Просто предположение,което в съчетание с неподходящо налягане(по-ниско) би предизвикало осезаема мудност на колата, е не изключвам и съвпадението-"качествено" гориво 


- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
passenger написа:didkoltd написа:Ако е под 100 коня нормално всички тия неща да повлияят и да усетиш разлика и купето е доста тежичко и му идва в повечко!Иначе като цяло волана как го усещаш в сравнение със старите джанти и гуми?
Да разбирам ли че ако сложа туба минерална вода от 10 литра колата няма да върви ?
разликата в теглото между 185/65 и 190/60 е нищожна. Едната е по-тясна но по висока, друга по-широка, но по-ниска. Колко според теб е разликата ?
Да кажеш че гумите са по-широки и има по голямо сцепление и затова е по-бавна ще хване по голям дикиш.
Аз като стана с гъза нагоре и колата ми хич не върви.
schiller, свиркай и си карай с кеф.
Разбирай каквото си искаш на професори нямам какво да доказвам!
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
хе-хе ... човече, не се засягай, ама на кола която е тон и половина да се твърди че малко по-високо тегло от 10-20 кг, оказва осезаемо влияние върху вървенето ... нещо не е логично.
Да, оказва, ако примерно си натоварил на пасата 2 палета итонг и той едва отлепя, тогава, да още 2 блокчета със сигурност ще го отнесат като таралеж круша в ниски храсти.
Виж, относно маневреност и вървене има много неща които могат да променят положението, но не и 10 кг повече:
- сложил си летни гуми, които на мокра настилка хич ги няма (ярък пример е FULDA LINERO);
- сложил си зимни гуми а навън е 35 на въздуха и 55 на асфалта в задръстването на Орлов мост;
- сложил си мокри гуми на сухо (примерно с Goodyear aqua grip, ако не се лъжа в модела)
- неприемливо налягане на гумите;
- напомпил си предните гуми над 2.0 а си качил 10 пакета теракот в багажника;
- сложил си гуми широки по метър;
Друг е въпроса кога не е маневрена колата. на паркинга или при скорост от 150 ?
Отделно както споменаха колегите има доста комбинации от други фактори с кофти гориво и т.н.
Дори и да караш 3 години с едни гуми, а после да сложиш абсолютно същите само че нови пак ще има разлика.
Добрите джанти дават по добро-охлажндане на спирачните апарати и икономия в горивото, но при друга скорост иначе на Пасата са си само за гъзария (е, разбира се на по старите).
Виж сега, може и да не съм прав ...
Да, оказва, ако примерно си натоварил на пасата 2 палета итонг и той едва отлепя, тогава, да още 2 блокчета със сигурност ще го отнесат като таралеж круша в ниски храсти.
Виж, относно маневреност и вървене има много неща които могат да променят положението, но не и 10 кг повече:
- сложил си летни гуми, които на мокра настилка хич ги няма (ярък пример е FULDA LINERO);
- сложил си зимни гуми а навън е 35 на въздуха и 55 на асфалта в задръстването на Орлов мост;
- сложил си мокри гуми на сухо (примерно с Goodyear aqua grip, ако не се лъжа в модела)
- неприемливо налягане на гумите;
- напомпил си предните гуми над 2.0 а си качил 10 пакета теракот в багажника;
- сложил си гуми широки по метър;
Друг е въпроса кога не е маневрена колата. на паркинга или при скорост от 150 ?
Отделно както споменаха колегите има доста комбинации от други фактори с кофти гориво и т.н.
Дори и да караш 3 години с едни гуми, а после да сложиш абсолютно същите само че нови пак ще има разлика.
Добрите джанти дават по добро-охлажндане на спирачните апарати и икономия в горивото, но при друга скорост иначе на Пасата са си само за гъзария (е, разбира се на по старите).
Виж сега, може и да не съм прав ...
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
А някой помислили за внушението и мечтите когато човек направи нещо ново по колата???
Има хора които на 1,3 мотор слагат лепенки по купето от рода на G60,GTI и вече си мислят че могат да изорът асфалта.....
Така че колега не си мисли че с новите "чепици" колата ще лети, покарай малко да усетиш колата по добре и може чувството за мудност да изчезне......
Има хора които на 1,3 мотор слагат лепенки по купето от рода на G60,GTI и вече си мислят че могат да изорът асфалта.....
Така че колега не си мисли че с новите "чепици" колата ще лети, покарай малко да усетиш колата по добре и може чувството за мудност да изчезне......

-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
преди и това си мислех.спазил съм всички изисквания които трябва да се гледат при избор на гуми и джанти,кого ли не питах.каде ли не прочетох за информация.исках да ви кажа че сте прави че колата специално когато се променя нещо от рода на джанти и гуми склед това тя променя поведението си на пътя,да така е.днеска гледах гумите и си мислех когато я вкарвах в гаража след отва видях дири от гумите по пода.това значи според мен че гумите още не са разработени и още някак си не са напаснали на колата.това е нещо като операция и на пациента му инплантират друг орган.трябва време докато организма приеме този орган.нещо такова.но не знам.така аз си го обеснявам.но може да е и наи вероятно от теглото тая мудност.а и съвсем не искам да товаря двигателя.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Аз съм карал с доста различни рамери гуми и разлика има при всеки размер. Не е внушение. Има много фактори които оказват влияние.
1. Алуминиевте джанти са по тежки от железните
2. Нормално е новата гума да има значително по голямо съпротивление от старата
3. Ако колата преди е била със гуми 185/65 а сега е със 195/60 и това оказва влияние. 185/65 като се напомпи на 2 атмосфери стои изпъната, а 195/60 стои като мека.
Мойто мнени е че това си е нормално и не натоварва чак толкова двигателя.
1. Алуминиевте джанти са по тежки от железните
2. Нормално е новата гума да има значително по голямо съпротивление от старата
3. Ако колата преди е била със гуми 185/65 а сега е със 195/60 и това оказва влияние. 185/65 като се напомпи на 2 атмосфери стои изпъната, а 195/60 стои като мека.
Мойто мнени е че това си е нормално и не натоварва чак толкова двигателя.
- stefanov65
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 22 юни 2008 9:22
- Автомобил: vw golf 1.9 tdi
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Русе
Колеги ,извинявам се предварително на всички.
Работил съм в гумаджийница преди 4 год.и тогава разбрах колко голямо влияние дават дори и грамове по-тежки джанти(това съм го чел в брошури от маркови гуми които са ми носили да продавам).Колкото и да не ви се вярва около100-тина грама на джанта може да се сравни със повече от 100 кг. тобар (вие си предстабете колко е това).А за по-широките гуми се получава почти същото(и за новите до някъде ако са хубави и имат добро сцепление ,някой беше писал).Аз лично съм го изпробвал това ,нямам време да търся доказателства пък не е нужно да ми вярвате!
Попитаите хора ,които се занимават с това и наистина си разбират от работата, и ще ви обяснят по точно .
Извинявам се ако съм обидил някой!
Работил съм в гумаджийница преди 4 год.и тогава разбрах колко голямо влияние дават дори и грамове по-тежки джанти(това съм го чел в брошури от маркови гуми които са ми носили да продавам).Колкото и да не ви се вярва около100-тина грама на джанта може да се сравни със повече от 100 кг. тобар (вие си предстабете колко е това).А за по-широките гуми се получава почти същото(и за новите до някъде ако са хубави и имат добро сцепление ,някой беше писал).Аз лично съм го изпробвал това ,нямам време да търся доказателства пък не е нужно да ми вярвате!
Попитаите хора ,които се занимават с това и наистина си разбират от работата, и ще ви обяснят по точно .
Извинявам се ако съм обидил някой!
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
winner 25 i stefanov 65 съгласен съм с вас.сега какво да направя не мога да сменя нито гумите нито джантите вече съм ги купил.опасно ли е това за колата и да карам ли така с тези размери.гумите и преди и сега ми бяха 195/60/14-86 х.такива съм и купил.както съобразих и размера на джантите спрямо стоманените оригиналните с които бях на колата.това е всичко.stefanov 65 можеш ли да ми дадеш повече информация за това дето си написал искам да разбера повече интересно ми е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: batjoro и 31 госта