


питане за смяна на антифриз и обезвъздушаване
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
питане за смяна на антифриз и обезвъздушаване
колеги, преди време реших да сменям антифриза.източих стария, като преди това изчаках колата да загрее до толкова че да отвори термостата.после напълних казанчето с новия антифриз и изчаках малко да видя дали ще го поеме.пое много малко количество и колата зе да загрява доста бързо.започнах да търся някаде капачка за обезваздушаване, защото бяг сигурен че има въздух в системата.обаче такава не намерих.Почнаха се едни мъки......в форната част на радиатора има едно малко маркучле.махнах него и зе да поема антифриза.налях още.ама колата все така стемглаво си загряваше.видях се в "котешки вятър".най-накрая някак успях да обезваздуша системата.Има ли някакъв по-лесен начин за обезваздушаване защото сега антивриза ми е много разреден и искам да го направя по-концентриран.Моля за помощ.Пасата е 2Е
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега виж сега.... незнам какво си направил..... Аз го сменям лесно и дебилски.... Махам маркучите от тройника на термостата. Изсипва се всичката течност. Връщаш маркучите стягаш скобите. Наливаш си концентрата и обикновенно около литър, литър и половина дестилирана вода, като правя течността да издържа на -30°. Палиш колата.... загрява, отваря втория кръг пълни се с вода и там и доливаш още малко. Казанчето ти е на най висока точка именно за това не се обезвъздушава, тоест то само си се обезвъздушава, за няколко минути накъсва струята идваща от радиатора... Ако има някви проблеми с въздух по маркучите може да си я прегрял, искренно не ти го пожелавам да се е случило. Сипи и течност до макс-а и огледай дали всичко е наред, дали отваря термостата, дали включва перка... Обърни внимание дали надува маркучите след каране.... Питай ако нещо не ти е ясно... Слагай от червения антифриз..... Никога не се сменя антифриз на запален или загрял мотор.... Много е рисково и за ръцете ти и за мотора.... 

- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Червения е по издръжлив и против корозия от алуминия, предимно за алуминиеви радиатори.... Някой казват че не се сменял толкова често... На запад ги сменяли на 3 - 4 години.... Но аз лично бих го сменял всяка година! 20лв все ще ги дам някъде.... Има няколко вида охладителни системи.... Примерно моята работи при по голямо налягане.... Надува маркучите да кажем малко преди да пусне перката, което е нормално. Обикновенно такива се познават по капачката която е с 2 клапана.... Маркуча колкото и да е твърд трябва да можеш лесно да го слепяш с пръсти...
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Вариант 1:
1. Отварям капачката на разширителния съд;
2. Откачам долния маркуч на радиатора (изтичат около 2.5 литра);
3. Паля и след малко като завърти излиза и останалата част;
4. Гася;
5. Слагам каркуча;
6. Наливам;
7. Затварям;
8. Запалвам докато загрее и отвори термостата и гася;
9. Като поистине доливам в разширителния съд докъдето трябва.
Вариант 2:
Правил съм го и без да паля но така подменяш само 2/3 от течноста.
Използвам немски антифриз ИГАТ (I.G.A.T.) 12 лева за 1.5 литра. (при разреждане 1:1 мисля беше за -30 градуса). Сипвам 3 литра и доливам вода.
Правя го всяка година като едната година правя пълна подмяна (Вариант 1) и през година частично (Вариант 2).
Ядове не съм имал да чукна на дърво.
За самото обезвъдушаване разчитам на клапана в капачката на разширителния съд. Нормално е мисля първите 2 дни примерно да стои по-височка температура, но при създалото се налягане въздуха си излиза самичък през клапана на капачката.
1. Отварям капачката на разширителния съд;
2. Откачам долния маркуч на радиатора (изтичат около 2.5 литра);
3. Паля и след малко като завърти излиза и останалата част;
4. Гася;
5. Слагам каркуча;
6. Наливам;
7. Затварям;
8. Запалвам докато загрее и отвори термостата и гася;
9. Като поистине доливам в разширителния съд докъдето трябва.
Вариант 2:
Правил съм го и без да паля но така подменяш само 2/3 от течноста.
Използвам немски антифриз ИГАТ (I.G.A.T.) 12 лева за 1.5 литра. (при разреждане 1:1 мисля беше за -30 градуса). Сипвам 3 литра и доливам вода.
Правя го всяка година като едната година правя пълна подмяна (Вариант 1) и през година частично (Вариант 2).
Ядове не съм имал да чукна на дърво.
За самото обезвъдушаване разчитам на клапана в капачката на разширителния съд. Нормално е мисля първите 2 дни примерно да стои по-височка температура, но при създалото се налягане въздуха си излиза самичък през клапана на капачката.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Tinko написа:.... Махам маркучите от тройника на термостата. ..
Малка, но много досадна подробност!

На 2Е термостата е В помпата!

И единствения начин, да се направи това, което казваш, Тинко, е смъкване на цялата гадна помпа...
Иначе, колега, не би трябвало да се получи това, което казваш. Трябва да си поеме почти цялата излята течност като количество.
Не разбрах точно за маркучле от радиатора... Вероятно имаш предвид това, което е на горната тръба, близо до главата, влизащо отстрани на разширителното казнче?
Точно то е, което се грижи за самообезвъздушаването.
Отвори капачката на разширителя, запали и виж дали тече струйка вода от там. Трябва не просто да капе, а да си тече прилична струйка, като от чучурчетата на уличните чешмички за пиене по парковете. Без да прекъсва струйката от въздушни балони
Ако нещо те усъмни- провери дали не е запушена. С тел или нещо подобно. Провери и щуцера, където този маркуч влиза в разширителния съд.
Вносители на антифризи и масла I.G.A.T. са Евро07. Миналата есен 1.5л концентрат при тях (само, че син) беше на цена 9.80.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Tinko написа::no-no Не съм съгласен с теб колега. При изваждане на двата маркуча излиза всичката вода. Големия кръг е през радиатора! Ненужно е да палиш колата и да чакаш да се отвори термостата за да източиш течността и от големия кръг. Иначе да антифриза на I.G.A.T е добър.
Според мен чака да загрее за да източи малкия кръг, не големия

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
znainainai написа:Мойта нещо зор се обзвъздушаваМалкият кръг няма проблеми ама като се стигне до големият ужас един ден 4ч си играх и неще да отвори термостата ставам сутринта обезвъздушила се
И при мен не се отваря термостата. Минава 90градуса а перката не тръгва. Обаче съм намерил начин за обезвъздушаване. Изкачвам един баир, оставям да работи докато стигне 90 градуса, даже малко да подмине. Като стигне 90 се пускам по този баир на скорост без да работи двигателя - махам контакта. Като се спусна паля и чакам на място. Стига 90градуса, и си тръгва перката. Няма никаква логика но до сега два пъти съм го правил и действа

- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен тройника е на фланеца на водната помпа......
Големия маркуч излизащ от главата и влизащ в радиатора, а оттам отива в термостата при троиника, това е голямия кръг.
Съжалявам ако съм го подвел, но все пак в помпата нали влизат маркучите.... Ако ги изкара няма ли да е същото....
Малкия кръг е винаги отворен, именно за това се отваря големия когато загрее и да задържи постоянна температура.....

Големия маркуч излизащ от главата и влизащ в радиатора, а оттам отива в термостата при троиника, това е голямия кръг.
radotom написа:Tinko написа:.... Махам маркучите от тройника на термостата. ..
Малка, но много досадна подробност!
На 2Е термостата е В помпата!
И единствения начин, да се направи това, което казваш, Тинко, е смъкване на цялата гадна помпа...
Иначе, колега, не би трябвало да се получи това, което казваш. Трябва да си поеме почти цялата излята течност като количество.
Не разбрах точно за маркучле от радиатора... Вероятно имаш предвид това, което е на горната тръба, близо до главата, влизащо отстрани на разширителното казнче?
Точно то е, което се грижи за самообезвъздушаването.
Отвори капачката на разширителя, запали и виж дали тече струйка вода от там. Трябва не просто да капе, а да си тече прилична струйка, като от чучурчетата на уличните чешмички за пиене по парковете. Без да прекъсва струйката от въздушни балони
Ако нещо те усъмни- провери дали не е запушена. С тел или нещо подобно. Провери и щуцера, където този маркуч влиза в разширителния съд.
Вносители на антифризи и масла I.G.A.T. са Евро07. Миналата есен 1.5л концентрат при тях (само, че син) беше на цена 9.80.
Съжалявам ако съм го подвел, но все пак в помпата нали влизат маркучите.... Ако ги изкара няма ли да е същото....

Winner25 написа:Tinko написа::no-no Не съм съгласен с теб колега. При изваждане на двата маркуча излиза всичката вода. Големия кръг е през радиатора! Ненужно е да палиш колата и да чакаш да се отвори термостата за да източиш течността и от големия кръг. Иначе да антифриза на I.G.A.T е добър.
Според мен чака да загрее за да източи малкия кръг, не големия
Малкия кръг е винаги отворен, именно за това се отваря големия когато загрее и да задържи постоянна температура.....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта