подава си газ сам

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mitacee
Мнения: 153
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

подава си газ сам

Мнениеот mitacee » Сря 14 май 2008 19:56


по време на движение като пусна педала на газта колата за момент си подаде сама газ даже и педала прави ход леко имам чуството че се получава вакум или нещо подобно това става когато съм на газ на бензин не съм забелязал




Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 15 май 2008 12:04


Здрасти колега!
Да не би да е нещо стъпковия мотор да се е повредил?
Или датчика за температурата.


Потребителски аватар
Oxyde
Мнения: 1090
Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Мнениеот Oxyde » Чет 15 май 2008 12:26


при мен го има същото нещо....газаджията каза че това го правил компютъра..регулирал там некфи истории бла бла...на мен ми се струва нередно..но...нямам друго становище по въпроса :roll:


Потребителски аватар
mitacee
Мнения: 153
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот mitacee » Чет 15 май 2008 12:41


ако е стъпковия мотор или датчика не трябвали и на бензин да го прави а и с температурата нямам никакви проблеми кове си на 90градуса и не мърда


Потребителски аватар
badkor
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

BADKOR_FEN_VW

Мнениеот badkor » Чет 15 май 2008 13:46


[color=red][/color][size=24][/size] ЗДРАВЕИТЕ АЗ ИМАМ PASSAT 1.6 KOMBI ДВИГАТЕЛ AFT - И МОГА ДА ТИ ЗАЯВЯ СПОКОИНО ЧЕ ТОВА Е НОРМАЛНО НЕ САМО НА ГАС АМОИ И НА БЕНЗИН СПОКО ..... ТОВА Е НАПРАВЕНО МНОГО ФИНО ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ ЗА САМОРЕГОЛИРОВКА ... ФЕНОВЕТЕ ДАЖЕ ИМ СЕ КЕФИМ НА ТАЯ ГЪЗАРИЯ С ПЕДАЛА .... ;) [b][/b]


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 15 май 2008 14:31


Ей това последното не можах да го схвана!
Как така сам ще си дава газ и как сам педала ще хлътва на вътре?
Имам някакъв спомен че и аз съм усещал такова нещо ама......
Мога ли да помоля някого да ми го обясни този факт.
Благодаря.


Потребителски аватар
mitacee
Мнения: 153
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот mitacee » Чет 15 май 2008 15:28


да колега звучи малко не истина но е точно така педала сам си хлътва и някъде като искам да намаля и отнема педала на газта тя наместо да намали скоростта тя ускори за момент


Потребителски аватар
chungata
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 17:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот chungata » Чет 15 май 2008 23:04


При мен го има същото нещо, но се получава само на първа и то ако оборотите паднат под 800. Не знам защо и как става но е факт ...


A_P_O_C_K
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот A_P_O_C_K » Пет 16 май 2008 9:19


Пресен е моя проблем и разбрах някои неща. Колега, отваряш ръководството за експлоатация на руски, което го има тук във форума и вътре са описани методи, чрез които с един мултицед и манометър можеш да направиш елементарна диагностика на някои основни възли, датчици и релета. Стъпковия мотор се замерва елементарно, като пробваш съпротивлението между краче 1 и 2 и след това краче 3 и 4. Виж със сигурност в ръководството колко съпротивление трябва да дава в двата случая. Не те съветвам да отваряш стъпковото моторче, защото аз си изпатих и затова го смених с друго втора ръка, освен това много рядко проблема е в него. Механизма му е елементарен и много трудно се разваля. Прегледай си вакумите (2 важни маркуча са), раздвижи блока на моното леко във всички посоки, за да чуеш дали гълта въздух и ако гълта си смени тампона под моното. Замери си по ръководството и температурния датчик, който дава сигнал на компа - при мен той беше основния проблем и струва в порядъка 24-28 лв. хубавия. Давам си сега сметка, че цялото това нещо можеш да си го направиш сам за 1-2 часа и да отстраниш проблема (ако е нещо от изброение). По същия начин можеш да си замериш и дали е читав датчика за положението на дросела. Само внимателно чети в ръководството за кой двигател става дума, защото са изброени един след друг и има някои разлики. Това е... Надявам се да съм бил полезен :)


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 16 май 2008 9:40


Колега mitacee, сигурен ли си, че това се проявява само на газ :?: Тогава темата ще е за друг подраздел на форума.

Колегата преди мен е описал хубаво възможните причини. За мен нещата при теб клонят към моторчето за празния ход-"степ мотор". Не се притеснявай да го отвориш, само действай внимателно. Направи му профилактика(няма да е излишна и е възможно да осигури още много време добра работа), има доста изписано, а и снимков материал също. Той работи съвместно с потенциометъра за определяне позицията на дроселовата клапа - TPS, намиращ се от дясно и се съобразява с подавания от него сигнал на компютъра.
Обикновенно се зацапват и захабяват пистите по които се движат пластините, излизащи от буталцето. Използвай клечки за зъби за да не се изпочупят повечето щипки(въпреки че и три да останат са достатъчни), :) не че няма да се счупи поне една. Вече съм отварял 4 моторчета, като при две от тях повторих процедурата.


A_P_O_C_K
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот A_P_O_C_K » Пет 16 май 2008 10:33


Друг вариант е да подадеш 12V с 2 жички от акумулатора, но провери внимателно на кои крачета, защото ако ги объркаш може да прецакаш моторчето вътре и подавай внимателно и на къси интервали, за да не заклини моторчето в крайна позиция. Подаваш и след това завърташ полюсите за обратната посока. Ако се движи и в двете посоки би трябвало всичко да е 6. Най-лесно си замери за 1 мин точно съпротивленията по крачетата и това е напълно достатъчно, за да разбереш дали всичко е наред. Ако имаш зацапване на връзките вътре и това пречи на работата на моторчето ще ти отчете стойности извън допустимия диапазон. Според мен поне не е нужно да пускаш 12V или да отваряш, ако ти отчете в допуск съпротивлението. Освен това моторчето е много добре уплътнено и вероятността да влезе нещо вътре е почти никаква. Не очаквай при разглобяване да намериш вътре нещо затлачено :) Твоя проблем най-вероятно е термо-датчика или на първо място въздух и вакуум виж. Не се заблуждавай да поддаваш на сервизните теории за развален TPS или още повече управляващо устройство. TPS-а също е елементарен за замерване и много бързо ще разбереш, че и той си е наред. Каквото и да е, е дребно и в повечето случаи можеш да си го направиш сам и бързо. Сериозните и скъпи възли не се развалят лесно, вервай ми :) Друг вариант е самодиагностиката, която е вързана към всички отговорни за работата на мотора детайли, но понякога я изключват или отвързват светлодиода на таблото, когато колата е с газ, за да не дава "фалшиви тревоги"... За нея също ще намериш подробни инструкции как да разчетеш проблема в ръководството :)


Потребителски аватар
mitacee
Мнения: 153
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот mitacee » Пет 16 май 2008 20:00


тампона на моното го сменях скоро невярвам да е от него но ще се поровя и ще проверя това което ме съветвате пък да видим


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 17 май 2008 7:43


Това е направено с цел по лесно да се превключват скоростите.

P.S. Както сте го чували Междинна гас.


Потребителски аватар
passat4o
Мнения: 121
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 22:00
Автомобил: VW PASSAT BlueTDI 143 кс
Двигател: CBAC
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот passat4o » Съб 17 май 2008 12:31


Аз също имам подобно нещо,предполагам е същото за което говори колегата.Доколкото знам то е при всички мотори и е фабрично така.Разбрах че това е направено ,за да не ти изгасне мотора при ниски обороти ако не подаваш газ(на скорост).Бордовият автоматично задава команда за впръскване на гориво,затова се получава така,така си го обеснявам аз....:)Но наистина съм чувал че това си го водят като екстра!


vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Мнениеот vvk79 » Съб 17 май 2008 16:43


да това служи за поддържане на ниските обороти което е хубаво но от друга страна много проблеми създава понякога колата ти скача като заек и можеш да се хакнеш някъде защото колата си е подала сама газ но тази ненормална работа се проявява когато нещо не е добре регулирано за работа на празен ход



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта