Коя от двете водни помпи - старата или новата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Коя от двете водни помпи - старата или новата?

Мнениеот zfa159 » Чет 02 окт 2008 20:00


Купих си аз нова водна помпа (така и така съм разколачил около нея да я сменя понеже подозирах,че старата ми вече е сдала багажа....лошо охлаждане и т.н.).
Обаче се оказа,че старата е доста по-истинска от новата и се чудя коя от двете да сложа.....старата не тече нито издава странни звуци.
Ето какви са витлата на старата и какви са на новата :
стара - http://www.picvalley.net/v.php?p=u/851/161731465.JPG
нова - http://www.picvalley.net/v.php?p=u/987/1028415952.JPG
Старата не е ясно каква марка е....на мястото на щампата не пише нищо....
Новата е с марка Hepu и според доста хора е качествена...ама тези витла :roll:
Много хора казха,че видиш ли витлата се износвали с времето и започвала да не охлажда добре....като задържиш колата на 1400-1500 оборота и охлажсала добре понеже дебита бил по-добър.И аз като видях тези витла на новата перка си викам "ясно защо се износват - просто се изкривяват" и очкавах като сваля моята да видя нещо подобно.....е да ама не.....старата както се вижда си е със стандартната за водна помпа отливка и аз лично не виждам това как може да се износи въобще и след 30 години работа....то е масивно :roll:
Все пак очаквам някакъв коментар понеже искам да сложа по-добрата от двете....
Благодаря!




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Чет 02 окт 2008 21:22


Връщай си старата,новата я дръж резерва ако протече старата.Може да не пише марка на старата ама по хваща вяра на вид. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 02 окт 2008 21:53


Danny boy написа:Връщай си старата,новата я дръж резерва ако протече старата.Може да не пише марка на старата ама по хваща вяра на вид. :wink:

Ами да ти кажа и аз така си мисля....ама пък този проблем с износването на витлата....чудя се дали затова не грееше колата повечко....ама пък без климатика никога не е вдигала над 90 градуса така че едва ли и е имало нещо :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 02 окт 2008 22:00


Ммммда!
Новите всички са с пластмасови витла... :(
Щом не ручи- връщай си старата ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 02 окт 2008 22:04


radotom написа:Ммммда!
Новите всички са с пластмасови витла... :(
Щом не ручи- връщай си старата ;)

Те са метални.....не са пластмасови....ама не са като на старата ами като на пасатор да му се не знае....съмнявам се да върти като хората понеже на старата са като витла и увличат водата.А тези новите май само ще я разбъркват....знам ли :roll:
Аз не знаех каква е оригиналната иначе нямаше да я купя тази....ама късно е вече :twisted:


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Чет 02 окт 2008 22:35


И аз се замислях да я сменям моята просто профилактично понеже колата си стана на годинки обаче щом е така няма да я пипам оригиналната до като не създаде проблем.......Върни я нея и ще имаш една резервна чисто нова love.vw :lady_dance_party:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 02 окт 2008 22:45


HEAD написа:И аз се замислях да я сменям моята просто профилактично понеже колата си стана на годинки обаче щом е така няма да я пипам оригиналната до като не създаде проблем.......Върни я нея и ще имаш една резервна чисто нова love.vw :lady_dance_party:

Ами аз мислех да я сменям профилатично,понеже много хора казват "Тя помпата е консуматив,на 2-3 години трябва да се сменя,износва си витлата,започва да не върти нормално охладителната течност" и т.н. и т.н. ама ако през 2 години си слагат като моята новата разбирам защо им се налага да ги сменят :) Моята старата не е ясно каква е нито кога е правена ама нямам проблеми с нея....не тече,не тропа.....и като ги гледам тия витла не виждам каква е тая жива сила,която да ги износи.....това е отливка все пак.


Потребителски аватар
kokotg
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот kokotg » Пет 03 окт 2008 0:12


Мда ти кажа понеже се занимавам с азточасти новата помпа която си взел е добра но като гледам и по старата няма язви така че и двете стават за употрепа квот решиш двете ще вършат една и съща работа и помпата не е консуматив


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 03 окт 2008 6:44


kokotg написа:Мда ти кажа понеже се занимавам с азточасти новата помпа която си взел е добра но като гледам и по старата няма язви така че и двете стават за употрепа квот решиш двете ще вършат една и съща работа и помпата не е консуматив

Ами тогава да сложа новата? Притеснявам се,че след като извадих старата и поседя без вода като я сложа и налея вода (засега е вода понеже нали ремонтирах двигателя и не смея още да наливам антифриз преди да съм проверил всичко) ще започне да тече ако не сега то в скоро време....затова ми се иска да си сложа новата понеже се сменя с доста мъка (в момента съм си разглобил ангренажа и я сменям оттам а иначе заедно с корпуса е още по-зле понеже имам и климатроник ;) )
Сега като поизсъхна вече започнах да я въртя на ръка и от време на време прихрупва като я въртя :roll:


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пет 03 окт 2008 17:19


Слагай новата поне даси рахат че си я сменил,а доколкото знам Hepu са едни от най-хубавите водни помпи и антифризи :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 03 окт 2008 18:11


Ами тогава слагам новата и така :) Благодаря на всички!
Пък ако има някакви проблеми после ще пиша ;)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 03 окт 2008 20:49


[quote="radotom"]Ммммда!
Новите всички са с пластмасови витла... :(
quote]
Oт опит - на пластмасовите перки от старост се появяват пукнатини и перката превърта в остта .Циркулация на вода няма.

Към колегата Имаш си дилема за решаване: старата има добра турбина, но лагерът вече е взел дал,както и фибъра.. Не се знае кога ше протече.
На новата лагерът е еднодневка / сигура е китайче с малко грес и калпав материал. Като в Туин Пикс - частите не са това , което бяха.
Всичко ново е боклук и еднодневка.


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Нед 05 окт 2008 9:41


zfa159 написа:
kokotg написа:Мда ти кажа понеже се занимавам с азточасти новата помпа която си взел е добра но като гледам и по старата няма язви така че и двете стават за употрепа квот решиш двете ще вършат една и съща работа и помпата не е консуматив

Ами тогава да сложа новата? Притеснявам се,че след като извадих старата и поседя без вода като я сложа и налея вода (засега е вода понеже нали ремонтирах двигателя и не смея още да наливам антифриз преди да съм проверил всичко) ще започне да тече ако не сега то в скоро време....затова ми се иска да си сложа новата понеже се сменя с доста мъка (в момента съм си разглобил ангренажа и я сменям оттам а иначе заедно с корпуса е още по-зле понеже имам и климатроник ;) )
Сега като поизсъхна вече започнах да я въртя на ръка и от време на време прихрупва като я въртя :roll:

Колега,налей си антифриз не карай с вода,още повече след ремонт.Антифризът е по тънколивен т.е. минава през малки цепнатини дето водата не минава,щото сега нищо не тече,но като смениш водата току прокапе от някъде.Много често колеги срещу зима като налеят концентрат в системата и от някъде протича.А и фибърът на помпата се маже от антифриза,а от водата не.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 05 окт 2008 10:02


,,А и фибърът на помпата се маже от антифриза,а от водата не.,,
Колега , фибърът дето му казваш се нарича уплътнение на Гьотсе,и на него му е все едно дали с вода или грес ще го мажеш.Това че антифриза смазвал водната помпа е мит.


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Нед 05 окт 2008 15:02


Danny boy написа:,,А и фибърът на помпата се маже от антифриза,а от водата не.,,
Колега , фибърът дето му казваш се нарича уплътнение на Гьотсе,и на него му е все едно дали с вода или грес ще го мажеш.Това че антифриза смазвал водната помпа е мит.

Моите уважения колега,сигурно си прав!Позволи ми все пак,да си остана с впечатленията за бързо износване на графитното пръстенче при експлоатация с вода.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта