


съпротивление на помпа
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
съпротивление на помпа
бърз въпрос,на колко ома е съпротивлението на бензинова помпа пиербург за 2Е мотор
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: съпротивление на помпа
stanev11 написа:бърз въпрос,на колко ома е съпротивлението на бензинова помпа пиербург за 2Е мотор



-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
В случая е по-коректно да се говори за импеданс, а не за съпротивление. Когато става дума за реактивен - индуктивен или капацитивен товар (бобини и кондензатори) импедансът не е точно това, което имаме предвид, когато казваме съпротивление.
Ако споделиш какъв по-точно е проблемът има по-голяма вероятност да намериш отговор с решението му.
Ако споделиш какъв по-точно е проблемът има по-голяма вероятност да намериш отговор с решението му.
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
sashot написа:В случая е по-коректно да се говори за импеданс, а не за съпротивление. Когато става дума за реактивен - индуктивен или капацитивен товар (бобини и кондензатори) импедансът не е точно това, което имаме предвид, когато казваме съпротивление.
Ако споделиш какъв по-точно е проблемът има по-голяма вероятност да намериш отговор с решението му.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
stanev11 написа:здравейте,значи проблема е че помпата спря да работи и вчера с един приятел решихме да я замерим за всеки случай.Изненада беше че имаше верига и на мултицета показа 01.2ом,та затова питам,много не съм в час с електротото.Мсля да я пробвам за секунда на 12в дали върти.
Ако я разгледаш като обикновен товар за да не се зариваме във форумли токът при 1.2 Ома трябва да е....10А...не е ли малко множко?

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Точно това имах предвид, когато казах, че импедансът и активното съпротивление са различни неща. Това, което си измерил с мултицета е активната съставляваща на импеданса. 10 А наистина са голям ток, но те ще протекат само в началния и безкрайно малък момент на пускането, след което токът ще започне да пада. Помпата е индуктивен товар и импедансът и се формира от активна и реактивна съставляваща по определена и несложна формула, но няма да изпадаме в теория.
Моят съвет е. Пробвай помпата дали работи, като я захраниш с 12 В от акумулатора. Не я пускай на сухо задълго, обикновено горивните помпи използват изпомпваната течност за охлаждане, а може би и смазка. За пробата според мен можеш да ползваш вода, но след това трябва да я изсушиш добре. Ако ще я пробваш с гориво, внимавай да не предизвикаш искра в близост до него. Използвай за захранване дълги кабели и комутирай на разстояние 2-3 м от горивото. Връзките между кабела и помпата трябва да са много надеждни. Ако при опита помпата ненормално грее или шуми, значи е за смяна. Ако няма нищо подозрително, проблемът трябва да се търси в захранващият я кабел в автомобила, релето, което я пуска и т.н.
Можеш да провериш и консумацията и, подавайки и захранване през амперметър (мултицетът има такъв режим), като го сложиш на диапазон 10А. ВАЖНО! АМПЕРМЕТЪРЪТ СЕ ВКЛЮЧВА ПОСЛЕДОВАТЕЛНО НА ТОВАРА!!! Нормалната стойност в работен режим трябва да е около 1 ампер.
Моят съвет е. Пробвай помпата дали работи, като я захраниш с 12 В от акумулатора. Не я пускай на сухо задълго, обикновено горивните помпи използват изпомпваната течност за охлаждане, а може би и смазка. За пробата според мен можеш да ползваш вода, но след това трябва да я изсушиш добре. Ако ще я пробваш с гориво, внимавай да не предизвикаш искра в близост до него. Използвай за захранване дълги кабели и комутирай на разстояние 2-3 м от горивото. Връзките между кабела и помпата трябва да са много надеждни. Ако при опита помпата ненормално грее или шуми, значи е за смяна. Ако няма нищо подозрително, проблемът трябва да се търси в захранващият я кабел в автомобила, релето, което я пуска и т.н.
Можеш да провериш и консумацията и, подавайки и захранване през амперметър (мултицетът има такъв режим), като го сложиш на диапазон 10А. ВАЖНО! АМПЕРМЕТЪРЪТ СЕ ВКЛЮЧВА ПОСЛЕДОВАТЕЛНО НА ТОВАРА!!! Нормалната стойност в работен режим трябва да е около 1 ампер.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
sashot написа:Точно това имах предвид, когато казах, че импедансът и активното съпротивление са различни неща. Това, което си измерил с мултицета е активната съставляваща на импеданса. 10 А наистина са голям ток, но те ще протекат само в началния и безкрайно малък момент на пускането, след което токът ще започне да пада. Помпата е индуктивен товар и импедансът и се формира от активна и реактивна съставляваща по определена и несложна формула, но няма да изпадаме в теория.
Моят съвет е. Пробвай помпата дали работи, като я захраниш с 12 В от акумулатора. Не я пускай на сухо задълго, обикновено горивните помпи използват изпомпваната течност за охлаждане, а може би и смазка. За пробата според мен можеш да ползваш вода, но след това трябва да я изсушиш добре. Ако ще я пробваш с гориво, внимавай да не предизвикаш искра в близост до него. Използвай за захранване дълги кабели и комутирай на разстояние 2-3 м от горивото. Връзките между кабела и помпата трябва да са много надеждни. Ако при опита помпата ненормално грее или шуми, значи е за смяна. Ако няма нищо подозрително, проблемът трябва да се търси в захранващият я кабел в автомобила, релето, което я пуска и т.н.
Можеш да провериш и консумацията и, подавайки и захранване през амперметър (мултицетът има такъв режим), като го сложиш на диапазон 10А. ВАЖНО! АМПЕРМЕТЪРЪТ СЕ ВКЛЮЧВА ПОСЛЕДОВАТЕЛНО НА ТОВАРА!!! Нормалната стойност в работен режим трябва да е около 1 ампер.
За всичко това съм напълно съгласен ама има и още една дребна подробност - ако все пак не откриеш дефект в нея от посочените следващата стъка е някой майстор с читава диарностика да и измери налягането понеже може тя да си работи добре от чисто механична гледна точка (да харчи нормален ток и да не трака и тропа имам в предвид) ама налягането,което създава да не е достатъчно за да работи коректно дюзата.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта