gr_kanev написа:Мисля си че клапите на климатроника се управляват с вакуум (независимо че не работи охлаждането (компресора), тези клапи си се движат - откъде да взема въздух, колко и т.н.). Та евентуално нещо там.
Тук помагам малко аз - взима се вакуум от входния колектор на двигателя - там има един щуцер и тръгва една пластмасова тръбичка.Тя върви където върви и влиза в разпределителя на вакуума за клапите,който се намира точно при края на жабката (левия и край откъм духалките).Запали ли се двигателя там има вакуум веднага.Това е една кутиика с клапани (електрически) и те управляват вакуума към клапите.Забелязал съм и при мен (В3 с климатроник),че като загася колата климатроника мести разни клапи,независимо,че не е включен.Като запаля май също мести разни клапи нанякъде.
Макар че не би трябвало да се чува свистене,съскане и т.н. ако всичко е наред.
Защо не погледнеш дали ти работи добре електрическия съединител на компресора.Така на един приятел се беше прецакал ама по много странен начин и винаги въртеше и компресора.Признаците са,че като завъртиш да пали върти по-трудно,като запали се чува въпросното свистене (защото фреона се върти из системата а не работят нито перките на радиатора нито вентилатора в купето).Свистенето тогава започва след около 5-6 секунди....при теб веднага ли е?
Успех!