Проблем с кормилна щанга при Passat B3 ... ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Проблем с кормилна щанга при Passat B3 ... ?

Мнениеот GT_power » Нед 12 окт 2008 8:56


Здравейте колеги!
Колата е Passat B3 1.8Mi (ABS). Проблема е следния:
При движение по неравности и павета, се чува едно потропване от предницата. Мислехме че е от амортисьори или тампони на амортисьори. Сменихме ги но тропането не изчезна. Вчера бяхме вдигнали на крик и случайно установихме че на предна дясна гума има сериозен луфт, който идва от кормилната щанга, там където тя влиза в кормилната рейка. Там има един маншон който беше скъсан. Погледнахме и в ляво - маншона и там е скъсан но луфт няма. Луфта е, като вдигна колата на крик и въртя гумата наляво-надясно. Луфта е само на дясна гума.
От какво може да е? какво се е разбило по рейката и какво трябва да се оправи? Иначе няма течове от самата рейка. И дали може да се кара така колата или е опасно да не стане нещо?
Благодаря предварително за всички мнения 8)




angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот angel1223 » Нед 12 окт 2008 9:11


ябълката на кормилната щанга има и една гайка може да се е лашнала маншоните трябва задължително да се сменят тъй като боклуците дето влизат изгризват именно тази ябълка която прави връзката корм щанга и рейката


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Нед 12 окт 2008 9:42


или е от вътрешната щанга,или от рейката-износва се един прът с зъбци вътре в рейката и от там потропва,при мен е така.А щангата можеш да разбереш дали е заминала като при завъртане на място на волана да следиш за леко потропване и лек луфт на волана.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Нед 12 окт 2008 9:43


angel1223 написа:ябълката на кормилната щанга има и една гайка може да се е лашнала маншоните трябва задължително да се сменят тъй като боклуците дето влизат изгризват именно тази ябълка която прави връзката корм щанга и рейката

Ще сменя маншоните. Но като гледам явно отдавна са се скъсали защото наистина се е събрало доста прах. А тази гайка може ли да се пристегне или какво трябва да се направи? Може ли да се кара така или има опасност да се прецака нещо?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 12 окт 2008 10:45


То маншона ясно, че ще го смениш ( и двата, щом са скъсани), но точно с тях ще трябва да смениш и шарнира (споменатата ябълка).
Нали си виждал разкрачените жигули по завоите?
Е, на тях им се скапва външния шарнир, но то е заради същото износване, което се е получило и при теб. И просто ябълката изскача от леглото и.... :dontknow:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 12 окт 2008 11:30


radotom написа:То маншона ясно, че ще го смениш ( и двата, щом са скъсани), но точно с тях ще трябва да смениш и шарнира (споменатата ябълка).
Нали си виждал разкрачените жигули по завоите?
Е, на тях им се скапва външния шарнир, но то е заради същото износване, което се е получило и при теб. И просто ябълката изскача от леглото и.... :dontknow:

Най-добре като ще сменяш смени всичко в смисъл двата вътрешни накрайника (това с ябълките),двата външни (тези при главините) и двата маншона.
Понеже и аз така започнах да сменям едно по едно и като дадох 3 пъти по 25лв за реглаж на предница след всяка смяна осъзнах,че по-добре да бях сменил всичко накуп.
Вътрените некрайници нямам идея каква цена са.
Маншоните единия е здрав а другия е скъсан ама ще ги сменя след няколко дни и ще знам цената им.
Външните накрайници хубави са около 13-17лв бройката.
Успех!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Нед 12 окт 2008 17:07


В тази тема съм качил скица и съм описал смяната на маншон как става при теб трябва да развиеш и щангата като леко лашваш гайката #11 и после развиаш:idea:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=108940


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Нед 12 окт 2008 20:41


Благодаря, колеги за отговорите 8)
Само да попитам, тези ябълковидни накрайници на кормилната щанга откъм рейката, разглобяеми ли са отделно от щангата или трябва цяла щанга да купувам ако са се изяли :?:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 12 окт 2008 20:50


При мен са разглобяеми и външните, и вътрешните.
Виждал съм щанга (дясната) на която не се разглабя външния накрайник.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот angel1223 » Пон 13 окт 2008 15:42


radotom написа:При мен са разглобяеми и външните, и вътрешните.
Виждал съм щанга (дясната) на която не се разглабя външния накрайник.
точно така е


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Пон 13 окт 2008 18:23


Здравейте, колеги!!!

Предварително моля за извинение, че ще се отклоня от темата, но въпросът ми не си заслужава пускането на нова такава.

Имам скъсан маншон на карето. Доколко спешна е според вас смяната?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 13 окт 2008 18:26


ако карето не ти тропа още като си в завой смяната е крайно наложителна.Ново каре/хубаво/ + майсторлък 150лв ,смяна на маншон само 10-30лв.Ти си прицени колко ти е спешно.


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Пон 13 окт 2008 18:30


Danny boy написа:ако карето не ти тропа още като си в завой смяната е крайно наложителна.Ново каре/хубаво/ + майсторлък 150лв ,смяна на маншон само 10-30лв.Ти си прицени колко ти е спешно.


Разбрах те. Мерси много!!!


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Вто 14 окт 2008 8:04


моя пасат тропа абсолютно по същич начин, когато карам по паваж.трябва да погледна и аз дали не е необходимо да направя същата интервенция :077:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 07 ное 2008 23:57


Вътрешния накрайник как се сваля че май единият ми е за смяна?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта