Проблем с клапата топло/студено климатроник Passat B3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Проблем с клапата топло/студено климатроник Passat B3

Мнениеот GT_power » Нед 19 окт 2008 7:41


Здравейте колеги!
Колата е Passat B3 `92, 1.8 Mi (ABS). Климатроника е Diavia.
Появи се следния проблем:
При превключване топло-студено (става въпрос без включен климатроник - просто пускам парното или пък го давам на студено с копчетата) се оказва че лостовия механизъм който върти клапата нещо се е прецакал и не може да я управлява. Механизма се намира в таблото при краката на пасажера. Представлява един палец който се върти от оста на електромотора и въртенето се ограничава от два болта. Като натисна, например за студено, електромотора завърта този палец (явно и клапата с него) и той опира в единия болт. При топло обратно - палеца се завърта и опира в другия болт. Хода между двата болта е около 3 см. Проблема е, че след като палеца опре в болта, електромотора не се изключва, а продължава да си върти, при което оста му изяжда резбата на това палче (тя е на шлици спрямо оста на ел. мотора). С каквото и да го лепя, след като ел. мотора продължава да се върти (а той явно е дотатъчно мощен) къса лепилото и палчето се откача - съответно клапата спира да се върти и аз устанам или само с топло или само със студено (в зависимост при коя позиция е паднало палчето).
Въпроса ми е как това може да се оправи? Има ли отнякъде регулировка на този електромотор като му се задава да се изключи при крайна позиция на това палче?
Стана малко объркано, дано сте ме разбрали, а днес ще взема и да направя няколко снимки за да е по-ясно...
Благодаря предварително за всички съвети 8)
Поздрави!




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 19 окт 2008 11:36


Това май е за клапата вътре/вън. имаше тема с подобен проблем :)


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Нед 19 окт 2008 18:52


Ето снимки на въпросната ос и палец:

ИзображениеИзображение

Тази ос не спира да се върти, въпреки че палчето е опряло в единия от болтовете, които го ограничават и така се изяждат шлиците на които се държи палчето към оста...


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Пон 20 окт 2008 7:38


Здравей колега вчера разглобих радиаторчето на парното и се загледах в моторчетата и аз стигнах до извода че моторчето се спира от болтовете. Според мен не е нормално моторчето да стои под напрежение. На всяко моторче в пластмасовия корпос има дупка и с малка отверка се регулира хода на палеца. Само че този корпус е от горната страна и май нямаш възможност да го регулираш без да го разглобиш. Довечера ще развия болтовете и ще ти кажа дали изключва или стои под напрежение.


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Сря 22 окт 2008 7:24


Моторчето си изключва само. Не е нормално да се върти постоянно в кръг.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Сря 22 окт 2008 7:38


И аз така мисля, но въпроса е как да се оправи (регулира) за да работи само в границите, където се върти палчето между болтовете и да не превърта :?: :!:
Търсих подобна тема из форума но не открих ... :?
Ако някой знае как да се оправи или има линк към подобна тема, Моля, нека да сподели.


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Сря 22 окт 2008 10:00


Както писах по-горе в пластмасовия капак на моторчето има отвор и от там се регулира хода на палеца. Моторчето се държи на три болта ,Главите на болтовете са с шестограм.Свали ако можеш и ги регулирай.


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Сря 22 окт 2008 16:12


моторчето изключва само при натоварване .Като упре в дадена позиция само изключва това е което аз знам и аз съм сменяк тази клапа.тя се ватри до като не упе някъде
Поздрави


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Чет 23 окт 2008 7:38


Е, да ама моето моторче не спира като опре палеца в болта, а продължава да се върти и изяжда пластмасовите шлици на палчето (оста на ел. моторчето е метална). С какво ли не го лепих но просто моторчето е силно и превърта в палеца... Ще видя този вариант с регулирането. Трябва ли да се свали моторчето или дупката за регулиране се вижда отдолу :?: Защото, като го сваля и няма как да премеря, откъде да знам точно колко ход да му оставя?!


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Чет 23 окт 2008 7:56


Ами отвора за регулиране се намира от горната страна на моторчето и няма как да стане без да се свали. Довечера ще снимам и ще ти покажа къде е точно. :wink: Забравих да спомена, че моя климатроник е слаган допълнително в италия и може да има разлики с оригиналния макар ,че не ми се вярва.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Чет 23 окт 2008 22:12


Моя също не е оригинален. Diavia е и е слаган допълнително. С нетърпение очаквам снимките, за които ти благодаря предварително :да:


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Пет 24 окт 2008 7:31


Това е въпросното моторче ,махнал съм болта за да проверя дали спира само или си върти в кръг . Спира си даже има няколко положения на спиране в зависимост от зададената температура на климатроника . Ако ти е много горещо и свалиш температурата на климатроника той автоматично завърта клапата няколко градуса и отваря към студения въздух .От лявата страна на палеца се вижда глава с шестограм и под нея още една и в другия край има още еди болт, те са за сваляне на моторчето от ламаринената конзола http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1424/1574297951.JPG Това е пластмасовия корпос който е от другата страна на моторчето.И там е въпросната дупчица за регулиране на хода на палеца http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/759/211969461.JPG има възможност да свалиш само моторчето, малко е на кофти място но не е възможно. При мен имаше проблем с клапата която е отпред беше зациклила точно по-средата и духаше постоянно на пред. Оказа се че моторчето си работи а буксата която влиза в управлението на климатроника се е окислила и не дава добър контакт. А това го открих съвсем случайно-иначе щях да сменям моторчето.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 24 окт 2008 8:31


Аз понеже не разбрах искам да попитам :
Това моторче значи няма датчици за изключване в крайно положение а електронния блок на климатроника го управлява и се предполага,че той знае колко и накъде да го завърти.Аз съм с оригинален климатроник и при мен логиката е такава :
-като е загасена колата моторчето за клапата топло/студено (също електрическо) отива в крайно топло положение.Също доколкото гледах няма крайни изключватели (освен ако не са вътре де).При пускане на климатроника контролера го управлява колко да се мести и предполагам има два варианта - или контролера знае след колко импулса (понеже е стъпково) то е на другия край и повече не му подава или има краен изключвател.
Доколкото си спомянм ти обесняваше,че или в едната посока или в другата просто не спира да движи.Това може да са два проблема :
-или в моторчето има изключвател и той не изключва (ама за двете посоки би трябвало да са два а и дваа да не работят не е невъзможно ама е малко странно) или управлението на климатроника не го управлява добре и като го пусне забравя да го спре.Разглобяемо ли е това моторче или е капсоловано?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта