Регулиране на зареждането на акумулатора - как?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Регулиране на зареждането на акумулатора - как?

Мнениеот spokomen » Пон 14 ное 2005 17:25


Пасат 1,8 RP моно 1991 г. Проблема ми е следния. От около година не ми работи лампичката която показва кога акумулатора не зарежда. Някаква контактна история, но до сега не съм имал други проблеми. Акумулатора е добър( или поне така си мисля). На 2 години е. Та онзи ден както си карам - на фарове- започна да ми се струва че светят изключително зле. Реших, че е защото са замърсени а и в града по осветени улици не може да се прецени. По едно време радиото започна да гасне а след малко и колата загасна. При опит да запаля се чуваше само едно щракане и нищо друго. Добре че беше на стръмна улица и по инерция запали веднага. Но проблема с фаровете и радиото остана. Форсирах няколко пъти и когато стрелката мина 4000 оборота фаровете светнаха по силно и проблема с "тоците" изчезна. Фаровете не намаляха и при 1000 оборота като си махнах крака от газта. От тогава този проблем го има всеки път. За да започне да зарежда ( аз поне така си мисля) трябва да стигна до 3500 - 4000 оборота. Регулировка ли е някаква или нещо се е повредило? Трябва ли всеки път като запаля да форсирам за да съм сигурен че зарежда ( ще си оправя лампичката някой ден :? )




Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Пон 14 ное 2005 17:28


Да кажат по-разбиращите, ама моя проблем беше идентичен - оказа се четки. Сменяш и забравяш


BatGoro
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

!

Мнениеот BatGoro » Пон 14 ное 2005 17:40


Същия проблем - същото решение като колегата по-горе.
Четките са за смяна.
И при мен около 500км се оправяше след форсиране, после спря да се оправя (с тази разлика, че на мен ми светеше лампата и при форсиране загасваше отначало, после спря да гасне и след форсиране и като го отворих, четките бяха тотално свършили).


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пон 14 ное 2005 17:41


Мисля,че при алтернатора няма такава връзка с оборотите.Така е при динамото.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 14 ное 2005 20:57


При мен не само четки ,но и нов колектор на алтернатора.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 14 ное 2005 21:00


сменяш релето с четките(заедно се продават)и си готов


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Вто 15 ное 2005 7:47


Благодаря на всички отовали се.
Къде се продават четки и реле?Ориентировъчни цени? Втора ръка ли имате в предвид? Лесно ли става смяната?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 15 ное 2005 9:17


Четките са два броя.Цена около 6лв.Ако си "сръчен" в ръцете можеш и сам да ги смениш.Целият модул регулатор и четки аз го купувах преди време за около 25лв.Модула се крепи на две болтчета,много лесно се подменя.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 15 ное 2005 12:57


Колеги, ще ме извините, но много хора взеха да се оплакват от този алтернатор, а на мен все още не ми е станало ясно къде се намира това чудо, какво представлява и за какво служи?!
Бъдете така добри да ми обясните накратко.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 15 ное 2005 20:42


Алтернатор = Генератор = Динамо

Релето и четките са точно в задния му горен край и ги държат 2 болтчета.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 15 ное 2005 21:32


за VALEO струва 20-25лв, а за BOSH 12-18лв


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

НЕ СА ЧЕТКИТЕ

Мнениеот spokomen » Сря 16 ное 2005 8:20


След кратко двоумене дали да се пробвам, или да закарам колата на майстор, надделяха мързела и здравия разум. Оказа се, че не са четки и алтернатора е добре. Проблема бе в контролната лампа, която показва дали алтернатора зарежда акумулатора. През нея протичал първоначалния ток на възбуждане на алтернатора и когато тази верига отпадне алтернатора се самовъзбужда но при доста по високи обороти. Сега ми предстои ( на майстора де :? ) сваляне на таблото и установяване на лошия контакт или каквото е там.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Spiccer и 45 госта