спирачен проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3967
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

спирачен проблем

Мнениеот joro_kem » Сря 07 дек 2005 8:22


от известно време (8-9 хил. след смяна на предни дискове и накладки), колата ми не спира добре при ниски обороти на двигателя - хода на спирачния педал е много дълъг и педала е сравнително твърд. при обороти над 2,500 нещата влизат в норма - хода се скъсява доста и педала омеква. колата ми е пасат Б4, 1.8 mi, тип на двигателя ABS, спирачната система е с ABS. ако някой е имал подобен проблем и знае някакво решение, моля да сподели.
p.s. дисковете са NK, първоначално бях и с тази марка накладки, но преди 300 км. смених накладките с LUCAS.




Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Сря 07 дек 2005 9:53


провери си маркучето за вакума към сервото :wink:


BatGoro
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Hm

Мнениеот BatGoro » Сря 07 дек 2005 10:07


Щом има ABS колата сервото с вакуум ли е, там системата не е ли друга (помпа, клапан за налягане и т.н.)?
Простете ако се изказвам неподготвен :roll:


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3967
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Сря 07 дек 2005 16:47


благодаря ви за бързите отговори. лампите - светват при контакт и загасват нормално, течове и загуба на течност няма, колата спира перфектно при високи обороти (при това с висока скорост), та не ми се вярва да са накладки - аз затова и купих LUCAS. май ще се окаже клапана между сервото и колекторите, ама е доста скъп. имате ли идея как да проверя дали този клапан дефектира - достатъчно ли ще е да го откача и да го надуя с въздух в посоката, в която не трябва да пропуска. предварително 10х!


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Сря 07 дек 2005 22:14


а зарежда ли алтернатора на тихи обороти


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3967
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Сря 07 дек 2005 22:50


трябва леко да вдигна оборотите след палене, за да загасне лампата на акумулатора, ама ще ми е странно, ако това има нещо общо с проблема


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 11 дек 2005 20:48


Ами има общо, защото като няма ток как да сработят електрическото серво (в повечето случаи когато има АБС е електрическо) и помпите на АБС-а :?: :!: :?:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 11 дек 2005 20:58


човека явно не е съвсем корифей на тема АБС а и вече се събраха доста мнения които нямат връзка с реалността затова ще поясня (и се надявам вече да се пише по темата а не около нея)
АБС системата която ползва колегата в случая е от по ново поколение и ИМА серво, стандартно с вакуум от мотора както имат всички не-АБС спирачки. системите с които се бъркат повечето колеги (каквато е и моята) НЯМАТ серво а работят с много голямо налягане на течността което се произвежда от ел. помпа и се събира в ресивър. налягането е 190 бара!

единственото което ми идва на акъла що се касае конкретно до проблема е да се направи една компютърна диагностика на системата на базата на която да се правят по нататъшни разсъждения.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Нед 11 дек 2005 21:11


Батка,на мен ми се беше откъснала едната втулка на сервото и ми губеше оттам въздух,даже се чуваше сссссссссс.И като съм на изключена педала беше камък.Трябваше да включа на скорост за да омекне


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 11 дек 2005 21:19


Ако си с ABS си прегледай контактите на ABS-са.При по старите модели е с един,ако е с два има и блокаж на деференциала(забравих му трите букви).При по новите модели цокъла е един общт.Намира се на блока на ABS.Може също така да провериш лампата,дето свети на таблото за ABS.Тя е пълна с електроника и може да има студена спойка.Мисля че контролера на ABS е точно в нея,ако не се буркам с този на Airbag.
Успех.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3967
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пон 12 дек 2005 20:43


"човека явно не е съвсем корифей на тема АБС...АБС системата която ползва колегата в случая е от по ново поколение и ИМА серво"

и двете твърдения са абсолютно верни, с лека корекция на първото - ИЗОБЩО не разбирам от ABS. проблема е, че компа не показва никакви грешки, а мотора държи стабилни обороти (дори и при натиснат педал на спирачката). обмислям смяна на спирачната течност и качествено обезвъздушаване с уред за спирачни системи и ако проблема продължи да се прочвява, си запазвам правото пак да се допитам до вашето мнение. благодаря на всички и успех.[/quote]



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта