от известно време (8-9 хил. след смяна на предни дискове и накладки), колата ми не спира добре при ниски обороти на двигателя - хода на спирачния педал е много дълъг и педала е сравнително твърд. при обороти над 2,500 нещата влизат в норма - хода се скъсява доста и педала омеква. колата ми е пасат Б4, 1.8 mi, тип на двигателя ABS, спирачната система е с ABS. ако някой е имал подобен проблем и знае някакво решение, моля да сподели.
p.s. дисковете са NK, първоначално бях и с тази марка накладки, но преди 300 км. смених накладките с LUCAS.
спирачен проблем
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 13 юни 2005 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Hm
Щом има ABS колата сервото с вакуум ли е, там системата не е ли друга (помпа, клапан за налягане и т.н.)?
Простете ако се изказвам неподготвен
Простете ако се изказвам неподготвен

- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3967
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
благодаря ви за бързите отговори. лампите - светват при контакт и загасват нормално, течове и загуба на течност няма, колата спира перфектно при високи обороти (при това с висока скорост), та не ми се вярва да са накладки - аз затова и купих LUCAS. май ще се окаже клапана между сервото и колекторите, ама е доста скъп. имате ли идея как да проверя дали този клапан дефектира - достатъчно ли ще е да го откача и да го надуя с въздух в посоката, в която не трябва да пропуска. предварително 10х!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
човека явно не е съвсем корифей на тема АБС а и вече се събраха доста мнения които нямат връзка с реалността затова ще поясня (и се надявам вече да се пише по темата а не около нея)
АБС системата която ползва колегата в случая е от по ново поколение и ИМА серво, стандартно с вакуум от мотора както имат всички не-АБС спирачки. системите с които се бъркат повечето колеги (каквато е и моята) НЯМАТ серво а работят с много голямо налягане на течността което се произвежда от ел. помпа и се събира в ресивър. налягането е 190 бара!
единственото което ми идва на акъла що се касае конкретно до проблема е да се направи една компютърна диагностика на системата на базата на която да се правят по нататъшни разсъждения.
АБС системата която ползва колегата в случая е от по ново поколение и ИМА серво, стандартно с вакуум от мотора както имат всички не-АБС спирачки. системите с които се бъркат повечето колеги (каквато е и моята) НЯМАТ серво а работят с много голямо налягане на течността което се произвежда от ел. помпа и се събира в ресивър. налягането е 190 бара!
единственото което ми идва на акъла що се касае конкретно до проблема е да се направи една компютърна диагностика на системата на базата на която да се правят по нататъшни разсъждения.
- Vasseto
- Мнения: 2702
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Ако си с ABS си прегледай контактите на ABS-са.При по старите модели е с един,ако е с два има и блокаж на деференциала(забравих му трите букви).При по новите модели цокъла е един общт.Намира се на блока на ABS.Може също така да провериш лампата,дето свети на таблото за ABS.Тя е пълна с електроника и може да има студена спойка.Мисля че контролера на ABS е точно в нея,ако не се буркам с този на Airbag.
Успех.
Успех.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3967
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
"човека явно не е съвсем корифей на тема АБС...АБС системата която ползва колегата в случая е от по ново поколение и ИМА серво"
и двете твърдения са абсолютно верни, с лека корекция на първото - ИЗОБЩО не разбирам от ABS. проблема е, че компа не показва никакви грешки, а мотора държи стабилни обороти (дори и при натиснат педал на спирачката). обмислям смяна на спирачната течност и качествено обезвъздушаване с уред за спирачни системи и ако проблема продължи да се прочвява, си запазвам правото пак да се допитам до вашето мнение. благодаря на всички и успех.[/quote]
и двете твърдения са абсолютно верни, с лека корекция на първото - ИЗОБЩО не разбирам от ABS. проблема е, че компа не показва никакви грешки, а мотора държи стабилни обороти (дори и при натиснат педал на спирачката). обмислям смяна на спирачната течност и качествено обезвъздушаване с уред за спирачни системи и ако проблема продължи да се прочвява, си запазвам правото пак да се допитам до вашето мнение. благодаря на всички и успех.[/quote]
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта