Днес ми случи ми се нещо много странно... от много години съм шофьор, такова чудо не съм виждал...
Както си карах вечерта с фарове, музика и т.н. изведнъж музиката замлъкна. Докато се чудех какво става и фаровете намаляха (плавно)... Спрях на първото възможно място и пуснах аварийни... които в началото тръгнаха но скоро спряха да мигат. Двигателят започна да работи на пресекулки и загасна. Пробвах да запаля никакви тоци! Нищо на таблото.
Аз слязох и почнах да се оглеждам какво да правя... беше вече тъмно, а не бях много близо до къщи.. След няколко минути се сетих да премеря акумулатора... беше към 10.5V.
Реших да опитам да запаля пак - успях! Колата си тръгна нормално имаше фарове, музика... На около километър от къщи отново музиката спря и симптомите започнаха да се повтарят. Аз изгасих всичко с надеждата да стигна до вкъщи..
Двигателят изгасна пак в движение, но успях да го запаля на скорост. Точно пред вкъщи двигателят окончателно изгасна. Без да вадя контактния ключ премерих акумулатора - беше 7V
Извадих контактния ключ и пак започнах да меря акумулатора - започна постепенно да се увеличава напрежението му.. Стигна до над 11V без да го откачам от инсталацията..
Какво може да се е случило? Какво да търся утре?
- проблемът постепенно се появяваше - направо се виждаше как фаровете угасват плавно и осветлението на таблото намаляваше
- контролната лампа за зареждане на акумулатора не светна
- напрежението на клемите на акумулатора беше 7V.
- после от само себе си се възстанови без да сменям бушони или друго
- акумулаторът не изглеждаше топъл или пущещ...
Засега съм заподозрял акумулатора - иначе как може на клемите му да има 7V. Поне на пръв поглед кабелите към него не изглеждаха топли. От друга страна като си тръгвах от работа колата запали съвсем нормално... После по време на "възстановяването" си също запали без да дава вид на слаб акумулатор...
Какво мислите? Помогнете моля! Дайте съвет.
Много странен проблем с тоците....?
А възможно ли е да се възстановява временно ако е акумулатора?
От друга страна, ако акумулатора е наред, какъвто и ток да дърпа външен консуматор, на клемите на акумулатора не трябва да има 7V (нали вътрешното му съпротивление е около 0 ома).
Иначе щом извадих контактния ключ, напреженито започна съвсем бавно да се покачва....
От друга страна, ако акумулатора е наред, какъвто и ток да дърпа външен консуматор, на клемите на акумулатора не трябва да има 7V (нали вътрешното му съпротивление е около 0 ома).
Иначе щом извадих контактния ключ, напреженито започна съвсем бавно да се покачва....
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Добре де, ако е алтернатора... какви видове проблеми може да създаде?
- да спре да зарежда - токава акумулатора постепенно ще свърши и ще трябва да го презаредя външно ... (няма да се оправи сам я?)
- ако дава на късо и разрежда акумулатора, щях ли да имам 7V на клемите на акумулатора вчера
Не мога да проумея по какъв механизъм възникна проблема вчера? В рамките на 20-30 минути два пъти се случи!
Бях откачил плюса на акумулатора за през нощта... нищо друго не съм пипал... всичко изглежда наред сега.
- да спре да зарежда - токава акумулатора постепенно ще свърши и ще трябва да го презаредя външно ... (няма да се оправи сам я?)
- ако дава на късо и разрежда акумулатора, щях ли да имам 7V на клемите на акумулатора вчера
Не мога да проумея по какъв механизъм възникна проблема вчера? В рамките на 20-30 минути два пъти се случи!
Бях откачил плюса на акумулатора за през нощта... нищо друго не съм пипал... всичко изглежда наред сега.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Аз също мисля,че може да е от прекъсване на клетка(може би даже две),измерил си 7в.Пробвал ли си при изгасен двигател да измериш напрежението на клемите на акумулатора,след това при влючени например фарове?Мисълта ми е,че ако има откъснали се клетки,от искренето на лошата връзка може частично връзката да се е възстановила.При следващо минаване през дупка връзката пак да се прекъсне и т.н.Та при изгасен двигател и включени фарове го почукай леко да видиш има ли някаква промяна.Имах случай с една Варта.Напрежение без консуматор 12,6в,при товар -ту 12в ту 4в и на края вече само 4в.Оказа се точно прекъсване на клетки.Успех 

- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Между другото не е задължително ако не ти зарежда генератора да ти светне лапмата!
По принцип за това е там - за да свети при неизправност, но от опит ти казвам, че понякога...
Пример:
Веднъж се съмнявах в лагерите на генератора, защото нещо свиреше от време на време, а водната помпа е нова. Затова откачих, или по-точно свалих целия генератор и запалих двигателя (имах и други съмнения).
Е... Понеже се пали отвътре, ми направи впечатление, че лапмата НЕ свети! А колата беше БЕЗ! генератор(алтернатор). Иначе на "Контакт" си свети!
Следователно... търси внимателно!
Най-добре отиди при някой акумулаторджия да закачи акумулатора ти на "товарна вилка". Това е един уред, който поставя акумулатора почти "на късо", но има и Ампермер. Веднага проличават мъртви клетки и скъсани връзки между тях.
Успех!
По принцип за това е там - за да свети при неизправност, но от опит ти казвам, че понякога...
Пример:
Веднъж се съмнявах в лагерите на генератора, защото нещо свиреше от време на време, а водната помпа е нова. Затова откачих, или по-точно свалих целия генератор и запалих двигателя (имах и други съмнения).
Е... Понеже се пали отвътре, ми направи впечатление, че лапмата НЕ свети! А колата беше БЕЗ! генератор(алтернатор). Иначе на "Контакт" си свети!
Следователно... търси внимателно!
Най-добре отиди при някой акумулаторджия да закачи акумулатора ти на "товарна вилка". Това е един уред, който поставя акумулатора почти "на късо", но има и Ампермер. Веднага проличават мъртви клетки и скъсани връзки между тях.
Успех!
Последна промяна от Pav3l на Съб 29 окт 2005 13:38, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Pav3l написа:Следователно... търси внимателно!
Най-добре отиди при някой акумулаторджия да закачи акумулатора ти на "товарна вилка". Това е един уред, който поставя акумулатора почти "на късо", но има и Ампермер. Веднага проличават мъртви клетки и скъсани връзки между тях.
Е това е най - умното нещо като за начало.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 88 госта