Много странен проблем с тоците....?

Техническа и сервизна информация за Passat
bbo
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 май 2005 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Много странен проблем с тоците....?

Мнениеот bbo » Пет 28 окт 2005 19:38


Днес ми случи ми се нещо много странно... от много години съм шофьор, такова чудо не съм виждал...

Както си карах вечерта с фарове, музика и т.н. изведнъж музиката замлъкна. Докато се чудех какво става и фаровете намаляха (плавно)... Спрях на първото възможно място и пуснах аварийни... които в началото тръгнаха но скоро спряха да мигат. Двигателят започна да работи на пресекулки и загасна. Пробвах да запаля никакви тоци! Нищо на таблото.

Аз слязох и почнах да се оглеждам какво да правя... беше вече тъмно, а не бях много близо до къщи.. След няколко минути се сетих да премеря акумулатора... беше към 10.5V.

Реших да опитам да запаля пак - успях! Колата си тръгна нормално имаше фарове, музика... На около километър от къщи отново музиката спря и симптомите започнаха да се повтарят. Аз изгасих всичко с надеждата да стигна до вкъщи..

Двигателят изгасна пак в движение, но успях да го запаля на скорост. Точно пред вкъщи двигателят окончателно изгасна. Без да вадя контактния ключ премерих акумулатора - беше 7V

Извадих контактния ключ и пак започнах да меря акумулатора - започна постепенно да се увеличава напрежението му.. Стигна до над 11V без да го откачам от инсталацията..

Какво може да се е случило? Какво да търся утре?

- проблемът постепенно се появяваше - направо се виждаше как фаровете угасват плавно и осветлението на таблото намаляваше
- контролната лампа за зареждане на акумулатора не светна
- напрежението на клемите на акумулатора беше 7V.
- после от само себе си се възстанови без да сменям бушони или друго
- акумулаторът не изглеждаше топъл или пущещ...

Засега съм заподозрял акумулатора - иначе как може на клемите му да има 7V. Поне на пръв поглед кабелите към него не изглеждаха топли. От друга страна като си тръгвах от работа колата запали съвсем нормално... После по време на "възстановяването" си също запали без да дава вид на слаб акумулатор...

Какво мислите? Помогнете моля! Дайте съвет.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 28 окт 2005 20:01


Аз се сещам само за пробила клетка на акумолатора или проблеми с електрониката/плочката/ на алтернатора. Към таблото ако дърпа такъв зверски ток да свали батерията на 7в. ще гръмне поне 1 бушон. :roll: .
Най-вероятно е батерията :D 7в. е под -всякакъв минимум имаш заминала клетка .


bbo
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 май 2005 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bbo » Пет 28 окт 2005 20:11


А възможно ли е да се възстановява временно ако е акумулатора?

От друга страна, ако акумулатора е наред, какъвто и ток да дърпа външен консуматор, на клемите на акумулатора не трябва да има 7V (нали вътрешното му съпротивление е около 0 ома).

Иначе щом извадих контактния ключ, напреженито започна съвсем бавно да се покачва....


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 28 окт 2005 20:15


А сети ли се да премериш дали зарежда въобще?


bbo
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 май 2005 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bbo » Пет 28 окт 2005 21:02


Не, не съм проверявал дали зарежда, но:

- колата, (когато е добре) пали съвсем нормално..
- не светеше контролната лампа за зареждане
- ако не зарежда и двигателя, изгасне в движение, това трябва да значи че акумулатора вече се е разредил... какъв е шанса 10 минути след това да запали нормално


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Пет 28 окт 2005 22:47


прилича ми на двете беди едновременно - не ти зарежда добре алтернатора и поради това ти се е прекъснал акумулатора.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 28 окт 2005 23:38


M4r1qn написа:прилича ми на двете беди едновременно - не ти зарежда добре алтернатора и поради това ти се е прекъснал акумулатора.


Най-вероятно това е проблема !!!
А когато имаш прекъсване на клетки , ефекта е точно такъв !!!


bbo
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 май 2005 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bbo » Съб 29 окт 2005 7:18


Аз не виждам връзката между проблем със зареждането и прекъсване на клетка в акумулатора... Естествено, едно от първите неща дето ще проверя днес е дали зарежда, но нали ако не зареждаше щеше да светне контролната лампа?


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Съб 29 окт 2005 7:35


за всеки случай си провери хубаво lupe и кабела на (-) "масата"


bbo
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 май 2005 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bbo » Съб 29 окт 2005 10:19


Днес сутринта всичко изглежда нормално. Запали колата, премерих зареждането - 13.8V без нищо включено, 13.4V със всичко включено. Направих една обиколка из София с включено всичко - нормално се държеше.

Въпросът е кога ще ми скрои този номер. Адски неприятно. :cry:

Някакви други идеи?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 29 окт 2005 10:43


Тези дефекти от време на време най-много ги мраза.
Метни си някакъв резервен акумолатор в багажника(ако има от каде да намериш) за да не те дърпат поне.
Вече си мисля повече да се насочиш към алтернатора.


bbo
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 май 2005 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bbo » Съб 29 окт 2005 11:23


Добре де, ако е алтернатора... какви видове проблеми може да създаде?

- да спре да зарежда - токава акумулатора постепенно ще свърши и ще трябва да го презаредя външно ... (няма да се оправи сам я?)
- ако дава на късо и разрежда акумулатора, щях ли да имам 7V на клемите на акумулатора вчера

Не мога да проумея по какъв механизъм възникна проблема вчера? В рамките на 20-30 минути два пъти се случи!

Бях откачил плюса на акумулатора за през нощта... нищо друго не съм пипал... всичко изглежда наред сега.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 29 окт 2005 13:19


Аз също мисля,че може да е от прекъсване на клетка(може би даже две),измерил си 7в.Пробвал ли си при изгасен двигател да измериш напрежението на клемите на акумулатора,след това при влючени например фарове?Мисълта ми е,че ако има откъснали се клетки,от искренето на лошата връзка може частично връзката да се е възстановила.При следващо минаване през дупка връзката пак да се прекъсне и т.н.Та при изгасен двигател и включени фарове го почукай леко да видиш има ли някаква промяна.Имах случай с една Варта.Напрежение без консуматор 12,6в,при товар -ту 12в ту 4в и на края вече само 4в.Оказа се точно прекъсване на клетки.Успех :wink:


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Съб 29 окт 2005 13:28


Между другото не е задължително ако не ти зарежда генератора да ти светне лапмата!
По принцип за това е там - за да свети при неизправност, но от опит ти казвам, че понякога...

Пример:
Веднъж се съмнявах в лагерите на генератора, защото нещо свиреше от време на време, а водната помпа е нова. Затова откачих, или по-точно свалих целия генератор и запалих двигателя (имах и други съмнения).
Е... Понеже се пали отвътре, ми направи впечатление, че лапмата НЕ свети! А колата беше БЕЗ! генератор(алтернатор). Иначе на "Контакт" си свети!

Следователно... търси внимателно!
Най-добре отиди при някой акумулаторджия да закачи акумулатора ти на "товарна вилка". Това е един уред, който поставя акумулатора почти "на късо", но има и Ампермер. Веднага проличават мъртви клетки и скъсани връзки между тях.

Успех!

Последна промяна от Pav3l на Съб 29 окт 2005 13:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 29 окт 2005 13:34


Pav3l написа:Следователно... търси внимателно!
Най-добре отиди при някой акумулаторджия да закачи акумулатора ти на "товарна вилка". Това е един уред, който поставя акумулатора почти "на късо", но има и Ампермер. Веднага проличават мъртви клетки и скъсани връзки между тях.


Е това е най - умното нещо като за начало.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 88 госта