стрелка за температура.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

стрелка за температура.

Мнениеот Layer » Пет 21 ное 2008 9:37


нормално стрелкара ми заставаше на 90 градуса и не мърдаше от там,смених антифриза и не качва повече от 50-60 градуса освен ако автомобила не е в движение, но тръгна ли пак пада температурата.
и това е така от както смених антифриза-преди 10 дена.парното ми се струва че е същото,ама аз не съм много зиморничав.
дали може да е от антифриза-незнам какъв е.
пасат Б 5 е колата.




Потребителски аватар
WYLIX
Мнения: 164
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 8:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот WYLIX » Пет 21 ное 2008 12:38


и моя пасат ми държи около 70 градуса в движение откакто го взех и се 4удя дали да сменям термостата,най вероятно е от него


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот AmW » Пет 21 ное 2008 13:59


При мен също заковаваше на 90 градуса преди, но сега седи на 70.Проблема при мен е, че таблото трябва се смени(стрелката е сдала багажа)


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Съб 22 ное 2008 0:10


Колеги, при Пасат е нормално стрелката да е закована на 90 градуса, което би трябвало и да е нормалната работна температура на мотора. Така че ако ви работи на 70 градуса, сигурно има повече износване.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 22 ное 2008 8:55


Така че ако ви работи на 70 градуса, сигурно има повече износване.

И за какво износване в повече говориш коелега ? Че нещо не зацепвам ...освен да се е износил " ей така" термостата :wink: Защото аз , вероятно невежа , винаги съм мислил , че ако става дума за прекомерно износване на двигателя да кажем , се влошава примерно мазането и от там има стремеж на температурата да нараства не да намалява ..... 8)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 22 ное 2008 11:10


чувал съм а и съм го изпитвал на гърба си че когато термостата остане на сухо след като веднъж е бил вече в работна среда си заминава безвъзвратно.Когато ремонтирах двигателя на моя Пасат термостата седя точно 2 дни без да е наквасен в течност и след това като сглобих двигателя....той не работеше....не искаше въобще да се отваря..порових из разни теми и форуми и много хора казват,че и на тях им се е случвало макар че технологично не би трябвало да му е проблем да седи безкрайно време на сухо понеже работната ми част реално е капсолована и е пълна с восък.
Успех!


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Съб 22 ное 2008 11:35


juve написа:
Така че ако ви работи на 70 градуса, сигурно има повече износване.

И за какво износване в повече говориш коелега ? Че нещо не зацепвам ...освен да се е износил " ей така" термостата :wink: Защото аз , вероятно невежа , винаги съм мислил , че ако става дума за прекомерно износване на двигателя да кажем , се влошава примерно мазането и от там има стремеж на температурата да нараства не да намалява ..... 8)


Относно моторите, изглежда съм по-голяма невежа от теб. Но съм използвал думичката "сигурно", което се разбира като "предполагам", т.е. изразявам несигурност. Ако една машина е сметната да работи при определени градуси, то ако продължително време работи при по-ниски/по-високи би могло да има и странични ефекти.
Замисли се , че и ти не можеш да "работиш" нормално при ниски темератури на твоя организъм :)


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Layer » Съб 22 ное 2008 11:43


OvivO написа:Относно моторите, изглежда съм по-голяма невежа

juve написа:вероятно невежа

колежки не ме шашкайте с тези износвания.
вероятно колегата е прав
zfa159 написа:чувал съм а и съм го изпитвал на гърба си че когато термостата остане на сухо след като веднъж е бил вече в работна среда си заминава безвъзвратно.


обаче интересното ,че ако поседи 5 мин. на място си загрява както трябва


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 22 ное 2008 11:46


то ако продължително време работи при по-ниски/по-високи би могло да има и странични ефекти.

Дотук добре.....само дето в случая тази система ( охлаждащата де ) е направена само за едно - да държи номинални параметри и от там по скоро следва , че проблема е в нея ( при липса на външни и вътрешни екстремни фактори ) и ....а бе както и да е .... иначе за термостата - не знам за оставените на сухо , обаче аз доста съм "варил" с лабораторен даже термометър термостати ( още докато имах и москеич 12 так ;) ) и относно термостатите съм наблюдавал само веднъж мигновена смърт на термостат - оня дето от 95 градуса го бухнах моментално в студена вода и да видя " как внезапно ще затвори " ..... много добре ...затваря и до ден днешен ..... ех младост + много мисъл = 1 термостат по малко на тоя свят :D
колежки не ме шашкайте

:D в какъв филм ме вкара ...... харесваш ли "колежка" 1.91 на 95 килограма ...да се запознаем :D :D
обаче интересното ,че ако поседи 5 мин. на място си загрява както трябва

ами на моя , които има датчик на главата температурата винаги седи на 88 градуса , обаче ако го спра на място да работи , загрява до 92 и се пуска вентилатора на 1 ва степен .... повтарям - не меря с стрелката на таблото - тя си седи на 110 градуса и от там реагира точно нагоре надолу според топлината , ама стойноста хич я няма :)


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Layer » Съб 22 ное 2008 12:00


никаде не съм казал че те харесвам :D
вие говорите в женски род за себе си
juve написа:вероятно невежа

и накрая много мерси за полезната информация
:beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 22 ное 2008 15:14


da__buzz написа:
OvivO написа:Относно моторите, изглежда съм по-голяма невежа

juve написа:вероятно невежа

колежки не ме шашкайте с тези износвания.
вероятно колегата е прав
zfa159 написа:чувал съм а и съм го изпитвал на гърба си че когато термостата остане на сухо след като веднъж е бил вече в работна среда си заминава безвъзвратно.


обаче интересното ,че ако поседи 5 мин. на място си загрява както трябва

Да ама има друг момент....могато колата седи на едно място работи на по-ниски обороти и дебита на водната помпа съответно е по-нисък.Също така през предния радиатор няма циркулация на въздух понеже перките не рабоята а и колата не се движи.Така че ако термостата е товори да кажем на 1/3 на място е нормално да си загрее.В следващич момент колата се движи - водната помпа се върти по-бързо следователно по-голям дебит.....отделно през охладителния ти радиатор минава въздушен поток от движението на колата и резултата е налице :)
Иначе се проверява лесно - има един дебел маркуч,който отива от горния край в охладителния радиатор (излиза от главата и отива отпред в радиатора).Та като запалиш колата преди да е стигнала около 60-70 градуса този маркуч трябва да е студен и да не се загрява.Чак като отвори термостата (84-87 градуса за повечето коли) тогава трябва маркуча да се загрее и даже да пари.ако при да кажем 50-60 градуса на колата маркуча си е топъл значи термостата не затваря като хората и съответно за това не ти загрява колата.
Успех!


chavo
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 18 апр 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот chavo » Пон 24 ное 2008 19:00


Колеги, при мен Пасат В5 ТДИ, 115 ПД много трудно загрява при студено време, а тази сутрин /-12гр./ изминах около 50 км. на магистрала не мръдна по вече от 70 градуса. Не съм сигурен това нормално ли е? Иначе и в най-големите горещини и не само в горещините държи стабилно 90 гр. Ще пробвам с кръговете, не се бях сетил да видя, дали още в началото включва големия кръг, опипвайки съединението.
Къде се намира термостата, ако някои може да ми отговори да не ровя утре "залудо"...........Смених термостата и сега спи на 90 гр. WAHLER 18 лв. Колко ще изкара ..??

Последна промяна от chavo на Сря 17 дек 2008 8:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 24 ное 2008 19:43


Е то твоята колица нали е с ефективен двигател , дето не харчи гориво за топло..... вероятно си бил и изцепил парното на макс - от де топло ? докато се стопли купето .... и ти си ги хвръкнал тези километри :) аз по моята служебна баничарка гледам ( 2.0 HDI ) - парно има , ама додето стопли и то минал 1 час път ....


gogo13
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 21 ное 2008 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogo13 » Пон 24 ное 2008 20:05


Гледам хубава дискусиика се е заформила ,та реших и аз да се обадя.Та значи с Пасат В4 1.8 моно съм и откакто го взех (2 месеца) ми направи впечатление,че в града вдига температура до 90 градуса ,а на извънградско пада до 70.До днес не ми пречеше,обаче при -10 на Околовръстното не вдигна даже и 70 което ме навежда на мисълта ,че наистина си е отишъл термостата.Преди да стане толкова студено говорих с един колега и той с Пасат ама дизел и ми беше казал ,че и при него е така и е нормално,но след днес почвам да се съмнявам.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Вто 25 ное 2008 10:09


Термостати - сменяйте ги, затова не може да ви загрява колата. Марка BEHR - Made in Germany.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта