След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин

Мнениеот valioboy » Нед 23 ное 2008 16:05


Колеги проблема е следния след като смених маслото-старото беше омв и новото също е омв 15w40,вече сутрин като запаля колата чувам едно чукане около 20-30 секунди и после спира,през деня не го прави само сутрин,струва ми се ,че повдигачите чукат възможно ли е от некачественото масло да е,защото ми казаха ,че било от филтъра ,но след повторната му смяна проблема си остана.




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Нед 23 ное 2008 16:08


ОМВ !? Това масло не е ли долнопробно ... нищо лично ама смени маслото примерно Q8 - 15w40 или 10..


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Нед 23 ное 2008 16:48


Същия проблем - като я взех го смених с 15w40 и след 5-6000км се разчукаха повдигачи, сложих си му 10w40 и заспа - няма студен няма загрял мотор, макар че е на 244000 :wink:


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот boyan.chav » Нед 23 ное 2008 17:38


За зимата маслото трябва да е по-рядко, аз на моята онзи ден й сложих 10W40, няма чукане, няма тракане. Това 15W40 го слагай лятото :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 23 ное 2008 18:24


Аз пък си карам с 15W50 на Motul и няма чукане.....откакто смених повдигачите.....иначе ако стигнат момента дето вече са си за смяна каквото и да им сипваш....няма да оправят.
Иначе да,по-добре е за зимата 10W40 ама аз и с 15-ката нямам проблеми нито с палене нито с нищо.
Успех!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 23 ное 2008 19:13


Аз пък си карам с 15W50 на Motul и няма чукане

ха какво съвпадение ! Аз също си карам и сега с мотул серия 6100 15W50 - ей богу нищо не ми чука ..... макар че в Филибе -майна температурите са по високи , не вярвам , че е от това ..... я по добре разкарай маслото ..... ОМВ - пфу тези пък откога се писаха че могат и масла да правят ..... 8)


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Нед 23 ное 2008 19:38


Ако повдигачите ти чукат само 30 секунди, няма за какво да се притесняваш . . .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 23 ное 2008 19:47


juve написа:
Аз пък си карам с 15W50 на Motul и няма чукане

ха какво съвпадение ! Аз също си карам и сега с мотул серия 6100 15W50 - ей богу нищо не ми чука ..... макар че в Филибе -майна температурите са по високи , не вярвам , че е от това ..... я по добре разкарай маслото ..... ОМВ - пфу тези пък откога се писаха че могат и масла да правят ..... 8)

Те още не са се научили да правят горива за да се захващат с масло :)
Иначе наистина причината да чукат не е в това,че маслото е много гъсто понеже има една елементарна логика :
-гъсто масло на по-ниска температура->по-високо налягане на студен двигател->по-добро пълнене на повдигачите->по-дбро уплътняване на повдигача с клапана и гърбицата на вала->никакво чукане.....не виждам какъв може да е проблема с чукането от по-гъсто масло освен ако повдигачите не са проблемни както беше при мен.Иначе по-рядкото го препоръчват за зимата защото паленето става по-трудно като е по-гъсто маслото и двигателя по-трудно се развърта с такова масло при ниски температури.
Успех!


Потребителски аватар
vwivan
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vwivan » Нед 23 ное 2008 22:13


Карам с Q8 - 15w40 изчуква зловещо като запали и след това е ок.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Мнениеот valioboy » Пон 24 ное 2008 13:13


Ами колега моето лично мнение е ,че е от маслото защото след смяната на маслото на първа сутрин се появи този проблем преди това го нямаше,а иначе да само 30 секунди е като запаля дали ще е проблем ако искарам така зимата,а и колата след 10-тина дена ще започна да я вкарвам в гаража понеже сега му правя малко ремонт,там предполагам ,че няма да има проблем ,но все си мисля ,че е от маслото нз.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 24 ное 2008 13:22


valioboy написа:Ами колега моето лично мнение е ,че е от маслото защото след смяната на маслото на първа сутрин се появи този проблем преди това го нямаше,а иначе да само 30 секунди е като запаля дали ще е проблем ако искарам така зимата,а и колата след 10-тина дена ще започна да я вкарвам в гаража понеже сега му правя малко ремонт,там предполагам ,че няма да има проблем ,но все си мисля ,че е от маслото нз.

Ами принципно не се препоръчва да се кара така, защото ще се разчукват все повече и повече Добре е да смениш маслото докато все още е от него, ако питаш мен, но за 10 дена едва ли ще е фатално :wink:


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пон 24 ное 2008 14:51


И аз съм с 15/50 на Мотул и няма чукане сутрин. Всичко е до износване предполагам.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пон 24 ное 2008 15:06


Филтърът също е много важен. Ако е без клапа, докато подкачи маслената помпа няма начин да не чукат повдигачите. Сложи си филтър на Филтрон - аз съм най - доволен от тях /ни Бош, ни АС- делко/. А повдигач е за смяна само ако продължи да чука на загряла на 90гр. кола /а не 30сек. след пуска/, след задържане на 2500 об/мин за две мин. Иначе за останалото колегите са прави 15В50 е макс. гъстота за ФВ масло и ако имаш чукане при горните условия - сменяш повдигачи.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин

Мнениеот valioboy » Пет 15 яну 2010 2:02


Маслото бе причина за почукването!


genata_83
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 29 авг 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин

Мнениеот genata_83 » Пон 25 яну 2010 17:01


Видях , че колегите тук карат с Мотул 15-50. Аз сущо сипах такова масло.Майстора дето ми смяня маслото каза ,че тва масло било минерално и ще прецакам повдигачите.Само , че на маслото пише че се препоръчва от VW, и данните са същите.Момчето дето ми продаде маслото ми каза че разликата е че 10 -40 е 70% синтетика а 15-50 е 50%.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта