След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин
Колеги проблема е следния след като смених маслото-старото беше омв и новото също е омв 15w40,вече сутрин като запаля колата чувам едно чукане около 20-30 секунди и после спира,през деня не го прави само сутрин,струва ми се ,че повдигачите чукат възможно ли е от некачественото масло да е,защото ми казаха ,че било от филтъра ,но след повторната му смяна проблема си остана.
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Аз пък си карам с 15W50 на Motul и няма чукане
ха какво съвпадение ! Аз също си карам и сега с мотул серия 6100 15W50 - ей богу нищо не ми чука ..... макар че в Филибе -майна температурите са по високи , не вярвам , че е от това ..... я по добре разкарай маслото ..... ОМВ - пфу тези пък откога се писаха че могат и масла да правят .....

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
juve написа:Аз пък си карам с 15W50 на Motul и няма чукане
ха какво съвпадение ! Аз също си карам и сега с мотул серия 6100 15W50 - ей богу нищо не ми чука ..... макар че в Филибе -майна температурите са по високи , не вярвам , че е от това ..... я по добре разкарай маслото ..... ОМВ - пфу тези пък откога се писаха че могат и масла да правят .....
Те още не са се научили да правят горива за да се захващат с масло

Иначе наистина причината да чукат не е в това,че маслото е много гъсто понеже има една елементарна логика :
-гъсто масло на по-ниска температура->по-високо налягане на студен двигател->по-добро пълнене на повдигачите->по-дбро уплътняване на повдигача с клапана и гърбицата на вала->никакво чукане.....не виждам какъв може да е проблема с чукането от по-гъсто масло освен ако повдигачите не са проблемни както беше при мен.Иначе по-рядкото го препоръчват за зимата защото паленето става по-трудно като е по-гъсто маслото и двигателя по-трудно се развърта с такова масло при ниски температури.
Успех!
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Ами колега моето лично мнение е ,че е от маслото защото след смяната на маслото на първа сутрин се появи този проблем преди това го нямаше,а иначе да само 30 секунди е като запаля дали ще е проблем ако искарам така зимата,а и колата след 10-тина дена ще започна да я вкарвам в гаража понеже сега му правя малко ремонт,там предполагам ,че няма да има проблем ,но все си мисля ,че е от маслото нз.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
valioboy написа:Ами колега моето лично мнение е ,че е от маслото защото след смяната на маслото на първа сутрин се появи този проблем преди това го нямаше,а иначе да само 30 секунди е като запаля дали ще е проблем ако искарам така зимата,а и колата след 10-тина дена ще започна да я вкарвам в гаража понеже сега му правя малко ремонт,там предполагам ,че няма да има проблем ,но все си мисля ,че е от маслото нз.
Ами принципно не се препоръчва да се кара така, защото ще се разчукват все повече и повече Добре е да смениш маслото докато все още е от него, ако питаш мен, но за 10 дена едва ли ще е фатално

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Филтърът също е много важен. Ако е без клапа, докато подкачи маслената помпа няма начин да не чукат повдигачите. Сложи си филтър на Филтрон - аз съм най - доволен от тях /ни Бош, ни АС- делко/. А повдигач е за смяна само ако продължи да чука на загряла на 90гр. кола /а не 30сек. след пуска/, след задържане на 2500 об/мин за две мин. Иначе за останалото колегите са прави 15В50 е макс. гъстота за ФВ масло и ако имаш чукане при горните условия - сменяш повдигачи.
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин
Маслото бе причина за почукването!
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 29 авг 2008 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: След смяна на маслото ми чукат повдигачите сутрин
Видях , че колегите тук карат с Мотул 15-50. Аз сущо сипах такова масло.Майстора дето ми смяня маслото каза ,че тва масло било минерално и ще прецакам повдигачите.Само , че на маслото пише че се препоръчва от VW, и данните са същите.Момчето дето ми продаде маслото ми каза че разликата е че 10 -40 е 70% синтетика а 15-50 е 50%.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта