нормално стрелкара ми заставаше на 90 градуса и не мърдаше от там,смених антифриза и не качва повече от 50-60 градуса освен ако автомобила не е в движение, но тръгна ли пак пада температурата.
и това е така от както смених антифриза-преди 10 дена.парното ми се струва че е същото,ама аз не съм много зиморничав.
дали може да е от антифриза-незнам какъв е.
пасат Б 5 е колата.



стрелка за температура.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Така че ако ви работи на 70 градуса, сигурно има повече износване.
И за какво износване в повече говориш коелега ? Че нещо не зацепвам ...освен да се е износил " ей така" термостата


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
чувал съм а и съм го изпитвал на гърба си че когато термостата остане на сухо след като веднъж е бил вече в работна среда си заминава безвъзвратно.Когато ремонтирах двигателя на моя Пасат термостата седя точно 2 дни без да е наквасен в течност и след това като сглобих двигателя....той не работеше....не искаше въобще да се отваря..порових из разни теми и форуми и много хора казват,че и на тях им се е случвало макар че технологично не би трябвало да му е проблем да седи безкрайно време на сухо понеже работната ми част реално е капсолована и е пълна с восък.
Успех!
Успех!
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
juve написа:Така че ако ви работи на 70 градуса, сигурно има повече износване.
И за какво износване в повече говориш коелега ? Че нещо не зацепвам ...освен да се е износил " ей така" термостатаЗащото аз , вероятно невежа , винаги съм мислил , че ако става дума за прекомерно износване на двигателя да кажем , се влошава примерно мазането и от там има стремеж на температурата да нараства не да намалява .....
Относно моторите, изглежда съм по-голяма невежа от теб. Но съм използвал думичката "сигурно", което се разбира като "предполагам", т.е. изразявам несигурност. Ако една машина е сметната да работи при определени градуси, то ако продължително време работи при по-ниски/по-високи би могло да има и странични ефекти.
Замисли се , че и ти не можеш да "работиш" нормално при ниски темератури на твоя организъм

OvivO написа:Относно моторите, изглежда съм по-голяма невежа
juve написа:вероятно невежа
колежки не ме шашкайте с тези износвания.
вероятно колегата е прав
zfa159 написа:чувал съм а и съм го изпитвал на гърба си че когато термостата остане на сухо след като веднъж е бил вече в работна среда си заминава безвъзвратно.
обаче интересното ,че ако поседи 5 мин. на място си загрява както трябва
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
то ако продължително време работи при по-ниски/по-високи би могло да има и странични ефекти.
Дотук добре.....само дето в случая тази система ( охлаждащата де ) е направена само за едно - да държи номинални параметри и от там по скоро следва , че проблема е в нея ( при липса на външни и вътрешни екстремни фактори ) и ....а бе както и да е .... иначе за термостата - не знам за оставените на сухо , обаче аз доста съм "варил" с лабораторен даже термометър термостати ( още докато имах и москеич 12 так


колежки не ме шашкайте



обаче интересното ,че ако поседи 5 мин. на място си загрява както трябва
ами на моя , които има датчик на главата температурата винаги седи на 88 градуса , обаче ако го спра на място да работи , загрява до 92 и се пуска вентилатора на 1 ва степен .... повтарям - не меря с стрелката на таблото - тя си седи на 110 градуса и от там реагира точно нагоре надолу според топлината , ама стойноста хич я няма

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
da__buzz написа:OvivO написа:Относно моторите, изглежда съм по-голяма невежаjuve написа:вероятно невежа
колежки не ме шашкайте с тези износвания.
вероятно колегата е правzfa159 написа:чувал съм а и съм го изпитвал на гърба си че когато термостата остане на сухо след като веднъж е бил вече в работна среда си заминава безвъзвратно.
обаче интересното ,че ако поседи 5 мин. на място си загрява както трябва
Да ама има друг момент....могато колата седи на едно място работи на по-ниски обороти и дебита на водната помпа съответно е по-нисък.Също така през предния радиатор няма циркулация на въздух понеже перките не рабоята а и колата не се движи.Така че ако термостата е товори да кажем на 1/3 на място е нормално да си загрее.В следващич момент колата се движи - водната помпа се върти по-бързо следователно по-голям дебит.....отделно през охладителния ти радиатор минава въздушен поток от движението на колата и резултата е налице

Иначе се проверява лесно - има един дебел маркуч,който отива от горния край в охладителния радиатор (излиза от главата и отива отпред в радиатора).Та като запалиш колата преди да е стигнала около 60-70 градуса този маркуч трябва да е студен и да не се загрява.Чак като отвори термостата (84-87 градуса за повечето коли) тогава трябва маркуча да се загрее и даже да пари.ако при да кажем 50-60 градуса на колата маркуча си е топъл значи термостата не затваря като хората и съответно за това не ти загрява колата.
Успех!
Колеги, при мен Пасат В5 ТДИ, 115 ПД много трудно загрява при студено време, а тази сутрин /-12гр./ изминах около 50 км. на магистрала не мръдна по вече от 70 градуса. Не съм сигурен това нормално ли е? Иначе и в най-големите горещини и не само в горещините държи стабилно 90 гр. Ще пробвам с кръговете, не се бях сетил да видя, дали още в началото включва големия кръг, опипвайки съединението.
Къде се намира термостата, ако някои може да ми отговори да не ровя утре "залудо"...........Смених термостата и сега спи на 90 гр. WAHLER 18 лв. Колко ще изкара ..??
Къде се намира термостата, ако някои може да ми отговори да не ровя утре "залудо"...........Смених термостата и сега спи на 90 гр. WAHLER 18 лв. Колко ще изкара ..??
Последна промяна от chavo на Сря 17 дек 2008 8:50, променено общо 1 път.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Е то твоята колица нали е с ефективен двигател , дето не харчи гориво за топло..... вероятно си бил и изцепил парното на макс - от де топло ? докато се стопли купето .... и ти си ги хвръкнал тези километри
аз по моята служебна баничарка гледам ( 2.0 HDI ) - парно има , ама додето стопли и то минал 1 час път ....

Гледам хубава дискусиика се е заформила ,та реших и аз да се обадя.Та значи с Пасат В4 1.8 моно съм и откакто го взех (2 месеца) ми направи впечатление,че в града вдига температура до 90 градуса ,а на извънградско пада до 70.До днес не ми пречеше,обаче при -10 на Околовръстното не вдигна даже и 70 което ме навежда на мисълта ,че наистина си е отишъл термостата.Преди да стане толкова студено говорих с един колега и той с Пасат ама дизел и ми беше казал ,че и при него е така и е нормално,но след днес почвам да се съмнявам.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта