климатроник В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

климатроник В3

Мнениеот velinsl » Съб 29 ное 2008 17:06


Имам следния проблем:
Двете тръби на радиаторчето на колата са топли, а климатроника духа хладно(дори при температура 90-100 градуса на двигателя). Къде е възможно да е проблема?
Според мен(на база прочетенето във форума)
1-во Възможно е клапана на въздуха да не работи
2-ро Да са нагорели уплътненията на клапата
3-то Да не загрява добре радиаторчето, въпреки че входящата и изходящата тръба са му прилично топли(което не ми се вярва).
Май правилния въпрос е първото или второто?
Как да разбера кое е?




Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Съб 29 ное 2008 18:39


спорет мен е 1-то .много са им кекави тия клапи на тия пасати.А как да разбереш тря си вкараш главата при педалите и да гледаш.Ма отдоло е пълен БРАКАДАНИЪ'незнам как да ти го обясня.Или слушаи то моторчето ако е счупено се върти по дълго време и по него се ориентираи.


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Пон 01 дек 2008 9:04


Здравей колега, като пуснеш климатроника на Hi погледни дали клапата за топло студено се движи.Може и водната помпа да е проблема.Ако са изгорели уплътненията на клапата ще духа поне слабо топло а не само студено.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7920
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 01 дек 2008 22:19


petur petrov написа:Здравей колега, като пуснеш климатроника на Hi погледни дали клапата за топло студено се движи.Може и водната помпа да е проблема.Ако са изгорели уплътненията на клапата ще духа поне слабо топло а не само студено.

Моя духаше абсолютен студ като бяха изгоряли клапите....понеже причината е следната :
-клапата като изгори се отделят парченцата от дунапрена и и се набиват навсякъде - по радиаторчето например....така то става като тапа и въздуха минава само от другата страна (който е отварял кожуха ме разбира идеално)....така вее само студ независимо,че радиаторчето си бачка на 6.А лятото пък не вее студа,който трябва да е.....та затова разглобявате всичко както добре е описано къде ли не,ремонтирате си клапите,сменяте си радиаторчето,събирате обратно и всичко е 6....ама тази картинка не понася на всеки :
Изображение
А ето това е лечението :
Изображение

Както и сам се сещаш което и от твърденията ти да е трябва да разглобяваш.Затова най-добре е следното :
-разглоби и оголи както аз съм направил на снимката.След това си закачи платката на климатроника (нея я откачаш на по-ранен етап в разглобяването) и го подкарай да работи...ще ти даде няколко грешки ама....няма значение.....виж как се държат клапите и дали всичко се движи нормално (ама колата трябва да работи понеже от двигателя се ползва вакуум за управление на няколко от клапите)...след това вече ще ти е ясно какъв е проблема и разглобяваш още каквото е необходимо.
Аз лично ти препоръчвам да си разглобиш всичко,да си го изчистиш,провериш всичко,да си оправиш клапите и да го сглобиш обратно и.....да забравиш за проблемите занапред :)
Успех!

Последна промяна от zfa159 на Пон 01 дек 2008 22:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Мнениеот velinsl » Пон 01 дек 2008 22:21


Интересува ме къде е това сервомоторче. Да го видя. Като включвам и изключвам копчето ЕКОН не чувам бръмчене като при моторчето(дето бръмчи за 10-тина сек при включване на клтр), а и не знам трябва ли да бръмчи по същия начин.
В неделя ще пробвам да продухам радиаторчето в купето (профилактично, тъй като водата влиза и излиза с почти една и съща температура).

ПС това ми е климатроника. Вентилатора е в дясно под аудиоколоната, оста му е вертикална.

Изображение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7920
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 01 дек 2008 22:26


velinsl написа:Интересува ме къде е това сервомоторче. Да го видя. Като включвам и изключвам копчето ЕКОН не чувам бръмчене като при моторчето(дето бръмчи за 10-тина сек при включване на клтр), а и не знам трябва ли да бръмчи по същия начин.
В неделя ще пробвам да продухам радиаторчето в купето (профилактично, тъй като водата влиза и излиза с почти една и съща температура).

ПС това ми е климатроника. Вентилатора е в дясно под аудиоколоната, оста му е вертикална.

Изображение

Това не е оригинален климатроник....аз съм дорук понеже с такъв не съм се борли....няма смисъл да продухваш моторчето - това го правих доста пъти - няма ефект.Ако има запушване то е по-скоро отвън на питата му отколкото по водната част....ако нищо не го обдухва няма как да намалява температурата...успех!


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Мнениеот velinsl » Пон 01 дек 2008 22:36


Благодаря. Това е поне елемнетарно и не е проблем да се провери.
Честно написано имам чувството, че вентилатора духа доста по-студено от колкото отвън.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7920
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 01 дек 2008 22:59


velinsl написа:Благодаря. Това е поне елемнетарно и не е проблем да се провери.
Честно написано имам чувството, че вентилатора духа доста по-студено от колкото отвън.

Еми...нормално е....
идеята на климатроника е проста :
-омесва студен с топъл въздух....гледа каква е температурата навън и каква е тази на отоплителната течност (има един датчик преди радиаторчето)....оттам си прави извода как да мръдне клапата и колко студен с колко топъл да омеси за да докара такава,каквато е необходима за вътре (т.е. ти си задал).В повечето случаи,когато температурата навън не е под май беше 3 градуса компресора работи и охлажда въздуха,който влиза отвън допълнително....просто задължително външния въздх минава през охладителния радиатор (такава е структурата на въздуховода)...понеже този радиатор се ползва като дехидратор за въздуха....оттам вече една клапа като се върти насам натам определя дали въздуха да се дозагрява и ако да - колко...или не.И като клапата е на дупки въздуха просто си минава през нея все едно я няма....без значение накъде е завъртяна.....и понеже той вече е охладен от охлдителния радиатор излиза по-студен от навън.
Пробвай го като откачиш буксата на компресора отпред и тогава пуснеш климатроника да вее да кажем 27-28 градуса.....въздуха ще е по-топъл от навън 100%. При показание hi компресора се спира с идеята въздуха отвън да не се охлажда и после загрява за да се извлече максимална топлина....и затова при Hi ти вее топло а по-надолу не ще.....бас ловя,че проблема или ти е издухана клапа като моите на снимката или нещо по управлението на клапата.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 51 госта