Имам следния проблем:
Двете тръби на радиаторчето на колата са топли, а климатроника духа хладно(дори при температура 90-100 градуса на двигателя). Къде е възможно да е проблема?
Според мен(на база прочетенето във форума)
1-во Възможно е клапана на въздуха да не работи
2-ро Да са нагорели уплътненията на клапата
3-то Да не загрява добре радиаторчето, въпреки че входящата и изходящата тръба са му прилично топли(което не ми се вярва).
Май правилния въпрос е първото или второто?
Как да разбера кое е?
климатроник В3
- zfa159
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
petur petrov написа:Здравей колега, като пуснеш климатроника на Hi погледни дали клапата за топло студено се движи.Може и водната помпа да е проблема.Ако са изгорели уплътненията на клапата ще духа поне слабо топло а не само студено.
Моя духаше абсолютен студ като бяха изгоряли клапите....понеже причината е следната :
-клапата като изгори се отделят парченцата от дунапрена и и се набиват навсякъде - по радиаторчето например....така то става като тапа и въздуха минава само от другата страна (който е отварял кожуха ме разбира идеално)....така вее само студ независимо,че радиаторчето си бачка на 6.А лятото пък не вее студа,който трябва да е.....та затова разглобявате всичко както добре е описано къде ли не,ремонтирате си клапите,сменяте си радиаторчето,събирате обратно и всичко е 6....ама тази картинка не понася на всеки :
А ето това е лечението :
Както и сам се сещаш което и от твърденията ти да е трябва да разглобяваш.Затова най-добре е следното :
-разглоби и оголи както аз съм направил на снимката.След това си закачи платката на климатроника (нея я откачаш на по-ранен етап в разглобяването) и го подкарай да работи...ще ти даде няколко грешки ама....няма значение.....виж как се държат клапите и дали всичко се движи нормално (ама колата трябва да работи понеже от двигателя се ползва вакуум за управление на няколко от клапите)...след това вече ще ти е ясно какъв е проблема и разглобяваш още каквото е необходимо.
Аз лично ти препоръчвам да си разглобиш всичко,да си го изчистиш,провериш всичко,да си оправиш клапите и да го сглобиш обратно и.....да забравиш за проблемите занапред
Успех!
Последна промяна от zfa159 на Пон 01 дек 2008 22:24, променено общо 1 път.
Интересува ме къде е това сервомоторче. Да го видя. Като включвам и изключвам копчето ЕКОН не чувам бръмчене като при моторчето(дето бръмчи за 10-тина сек при включване на клтр), а и не знам трябва ли да бръмчи по същия начин.
В неделя ще пробвам да продухам радиаторчето в купето (профилактично, тъй като водата влиза и излиза с почти една и съща температура).
ПС това ми е климатроника. Вентилатора е в дясно под аудиоколоната, оста му е вертикална.

В неделя ще пробвам да продухам радиаторчето в купето (профилактично, тъй като водата влиза и излиза с почти една и съща температура).
ПС това ми е климатроника. Вентилатора е в дясно под аудиоколоната, оста му е вертикална.

- zfa159
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
velinsl написа:Интересува ме къде е това сервомоторче. Да го видя. Като включвам и изключвам копчето ЕКОН не чувам бръмчене като при моторчето(дето бръмчи за 10-тина сек при включване на клтр), а и не знам трябва ли да бръмчи по същия начин.
В неделя ще пробвам да продухам радиаторчето в купето (профилактично, тъй като водата влиза и излиза с почти една и съща температура).
ПС това ми е климатроника. Вентилатора е в дясно под аудиоколоната, оста му е вертикална.
Това не е оригинален климатроник....аз съм дорук понеже с такъв не съм се борли....няма смисъл да продухваш моторчето - това го правих доста пъти - няма ефект.Ако има запушване то е по-скоро отвън на питата му отколкото по водната част....ако нищо не го обдухва няма как да намалява температурата...успех!
- zfa159
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
velinsl написа:Благодаря. Това е поне елемнетарно и не е проблем да се провери.
Честно написано имам чувството, че вентилатора духа доста по-студено от колкото отвън.
Еми...нормално е....
идеята на климатроника е проста :
-омесва студен с топъл въздух....гледа каква е температурата навън и каква е тази на отоплителната течност (има един датчик преди радиаторчето)....оттам си прави извода как да мръдне клапата и колко студен с колко топъл да омеси за да докара такава,каквато е необходима за вътре (т.е. ти си задал).В повечето случаи,когато температурата навън не е под май беше 3 градуса компресора работи и охлажда въздуха,който влиза отвън допълнително....просто задължително външния въздх минава през охладителния радиатор (такава е структурата на въздуховода)...понеже този радиатор се ползва като дехидратор за въздуха....оттам вече една клапа като се върти насам натам определя дали въздуха да се дозагрява и ако да - колко...или не.И като клапата е на дупки въздуха просто си минава през нея все едно я няма....без значение накъде е завъртяна.....и понеже той вече е охладен от охлдителния радиатор излиза по-студен от навън.
Пробвай го като откачиш буксата на компресора отпред и тогава пуснеш климатроника да вее да кажем 27-28 градуса.....въздуха ще е по-топъл от навън 100%. При показание hi компресора се спира с идеята въздуха отвън да не се охлажда и после загрява за да се извлече максимална топлина....и затова при Hi ти вее топло а по-надолу не ще.....бас ловя,че проблема или ти е издухана клапа като моите на снимката или нещо по управлението на клапата.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 51 госта