Пассат Б3 обороти?!? (решено)
- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Пассат Б3 обороти?!? (решено)
Здравеите колеги!Днес разбрах че термостата ми е постоянно отворен и колата неможе да загрее и се питам дали от това че температурата е ниска (60градуса) компютара дава по богата смес на колата и ми даржи така високи обороти винаги (газ 1200) (бензин над 2000) .Модела е Пассат Б3 1.8ми Рп двг. Обикновенно газово. Дали може да е от това?Благодаря предварително!
Последна промяна от HukuTyY на Сря 10 дек 2008 20:33, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По-скоро комп-а се е набил с грешки до немай къде....пробвай да откачиш акумулатора за 10-тина минути и след това пак го закачи и виж тогава.
Иначе по принцип датчика за топло/студено превключва на 40 градуса ако е изправен.
Понеже ти държи 60 градуса е нормално да ти харчи повече и на двете горива (не е в оптимален режим) ама това с оборотите едва ли има общо.
Иначе има един датчик на тройника горе,който следи температурата и при под 40 градуса казва на комп-а да държи малко по-високи обороти и да обогатява сместа повечко за да работи добре и да загрява по-бързо....при над 40 подава информация на комп-а да мине в нормален режим ама примерно при мен на RP-то повдигаше оборотите на не повече от 1100 на студено....ако времето е ама много студено вдигаше към 1200 ама никога повече.
Успех!
Иначе по принцип датчика за топло/студено превключва на 40 градуса ако е изправен.
Понеже ти държи 60 градуса е нормално да ти харчи повече и на двете горива (не е в оптимален режим) ама това с оборотите едва ли има общо.
Иначе има един датчик на тройника горе,който следи температурата и при под 40 градуса казва на комп-а да държи малко по-високи обороти и да обогатява сместа повечко за да работи добре и да загрява по-бързо....при над 40 подава информация на комп-а да мине в нормален режим ама примерно при мен на RP-то повдигаше оборотите на не повече от 1100 на студено....ако времето е ама много студено вдигаше към 1200 ама никога повече.
Успех!
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
jaredharet написа:В тази връзка да питам каква е работната температура на двигателя, защото сега зимата в извън градско при около 140 км/ч градусите ми седят малко след бялата долна плътна линия. Дали и моя плаче за термостат.
Определено.
нормалната работна на моя след ремонта (водна помпа,термостат,почистване на всички радиатори отвътре и отвън и смяна на гарнитура на глава) я примем за нормална :
-градско без клима - 85-89.С клима - 92 постоянна без оглед лято/зима.
-извънградско с клима или без без значение - 80-90 в зависимост от скоростта и натоварването на двигателя.
Под 80 падне ли извън града термостата е фира и разхода отива в обратна на температурата посока

Успех!
Здр.
И аз мисля че е за смяна. Имах същия проблем.Не е скъп , но се намира на шибано място. След смяната при мен температурата е 85-90 независимо от условиятя на каране.Започни с опипване на маркучите...
Мисля че обороти над 1200 са си много.Моите са около 1000 при студен двигател.Прав ли съм колеги?
Мисля че обороти над 1200 са си много.Моите са около 1000 при студен двигател.Прав ли съм колеги?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Здр.
vlado67 написа:И аз мисля че е за смяна. Имах същия проблем.Не е скъп , но се намира на шибано място. След смяната при мен температурата е 85-90 независимо от условиятя на каране.Започни с опипване на маркучите...
Мисля че обороти над 1200 са си много.Моите са около 1000 при студен двигател.Прав ли съм колеги?
Моя държи 1200 при -15 примерно.....иначе не повече от 1000

Успех!
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Колега, щом си с газ - ресетирай компютъра (сваляш клемите, мотора да изстине, слагаш клемата, палиш на бензин и без никаква газ оставяш да работи на празен ход докато загрее до нормална температура) и си готов
Да използвам темата на колегата, надявам се да няма нищо против, но проблема ми е много подобен по заглавие - само на бензин на студен мотор ( ABS 1,8 mono) сутрешно палене ми преобогатява сместта на бензин - започва с нормални около 1100 об/мин, малко черен пушек и след 1 мин., като се поотвърне мотора почва да се дави с прекъсване, падане на оборотите та чак до гаснене. С газова съм, но паля винаги на бензин (автоматичен ключ). ако превключа на газ се оправя и няма проблем (това изключва проблеми по запалването - знаем колко е капризна газта към неизправна запалителна система, макар че по някакво стечение на обстоятелсвата се получи след като си почиствах палеца и капачката и проверявах свещите профилактично - всичко беше ОК). Ресетирах компа - не се оправи. На загрял мотор няма никакви проблеми. Имам усещането че лъже компа че е зверски студ и блъска гориво до задавяне.
Въпроса е - двойния датчик на тройника (ебати тафтологията!?!?!
) ли е фира или този за температурата на въздуха.
Аз залагам на двойния датчик - едва ли при програмата за студен старт следи темп. на входящия въздух - по-вероятно само темп. на мотора.
На таблото отчитането си е ОК.
Въпрос: Вярни ли са ми предположенията ?
Ако да - как да разпозная кой чифт крачета на датчика са темп. сигнал към компа и какво трябва да му е съпротивлението (в какви граници)?
Благодаря на всички за съветите.
Да използвам темата на колегата, надявам се да няма нищо против, но проблема ми е много подобен по заглавие - само на бензин на студен мотор ( ABS 1,8 mono) сутрешно палене ми преобогатява сместта на бензин - започва с нормални около 1100 об/мин, малко черен пушек и след 1 мин., като се поотвърне мотора почва да се дави с прекъсване, падане на оборотите та чак до гаснене. С газова съм, но паля винаги на бензин (автоматичен ключ). ако превключа на газ се оправя и няма проблем (това изключва проблеми по запалването - знаем колко е капризна газта към неизправна запалителна система, макар че по някакво стечение на обстоятелсвата се получи след като си почиствах палеца и капачката и проверявах свещите профилактично - всичко беше ОК). Ресетирах компа - не се оправи. На загрял мотор няма никакви проблеми. Имам усещането че лъже компа че е зверски студ и блъска гориво до задавяне.
Въпроса е - двойния датчик на тройника (ебати тафтологията!?!?!

Аз залагам на двойния датчик - едва ли при програмата за студен старт следи темп. на входящия въздух - по-вероятно само темп. на мотора.
На таблото отчитането си е ОК.
Въпрос: Вярни ли са ми предположенията ?
Ако да - как да разпозная кой чифт крачета на датчика са темп. сигнал към компа и какво трябва да му е съпротивлението (в какви граници)?
Благодаря на всички за съветите.
- vesowarworld
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Привет
Когато имах тоя проблем на газ се оказа, че маркуча от изпарителя беше се сгънал, тогава гаснеше или държеше обороти, но го оправиха.
Напоследък и аз го имам този проблем с работата на бензин.
Потегляш караш малко и почва да губи обороти, тръгва да гасне. Като мина на газ се оправя.
Преди не го правеше, ама от как налях 20 литра 95 от ОМВ почна да го прави (на една приятелка, карала само на 95 от ОМВ изкарахме големи гадости от резервоара и горивния филтър, клапаните бяха омазани яко).
Сега налях още 10 литра 98 от Лукойл и с надеждата да се оправи проблема, ама нейсе същата работа.
Ако е от безина се надавам, че като го одумкам тоя някъде около 35 литра и да се оправи.
Ако е от електрониката давайте съвети
Благодаря предварително.
Когато имах тоя проблем на газ се оказа, че маркуча от изпарителя беше се сгънал, тогава гаснеше или държеше обороти, но го оправиха.
Напоследък и аз го имам този проблем с работата на бензин.
Потегляш караш малко и почва да губи обороти, тръгва да гасне. Като мина на газ се оправя.
Преди не го правеше, ама от как налях 20 литра 95 от ОМВ почна да го прави (на една приятелка, карала само на 95 от ОМВ изкарахме големи гадости от резервоара и горивния филтър, клапаните бяха омазани яко).
Сега налях още 10 литра 98 от Лукойл и с надеждата да се оправи проблема, ама нейсе същата работа.
Ако е от безина се надавам, че като го одумкам тоя някъде около 35 литра и да се оправи.
Ако е от електрониката давайте съвети

Благодаря предварително.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пассат Б3 обороти?!? (решено)
Колеги,
същият проблем имам и аз - пали нормално, след 2-3 минути оборотите падат до 250-300, с тенденция към гаснене. Ако превключа на газ - никакъв проблем. Като позагрее, се оправя. Пасат Б3, 1.8 РП, 1990 г.
Датчика на тройника ли е?
същият проблем имам и аз - пали нормално, след 2-3 минути оборотите падат до 250-300, с тенденция към гаснене. Ако превключа на газ - никакъв проблем. Като позагрее, се оправя. Пасат Б3, 1.8 РП, 1990 г.
Датчика на тройника ли е?
- gelezen
- Мнения: 84
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 16:35
- Автомобил: Vw Golf IV
- Двигател: BCB 2006
- Местоположение: Добрич
Re:
dimitarpetrov написа: - само на бензин на студен мотор ( ABS 1,8 mono) сутрешно палене ми преобогатява сместта на бензин - започва с нормални около 1100 об/мин, малко черен пушек и след 1 мин., като се поотвърне мотора почва да се дави с прекъсване, падане на оборотите та чак до гаснене. С газова съм, но паля винаги на бензин (автоматичен ключ). ако превключа на газ се оправя и няма проблем (това изключва проблеми по запалването - знаем колко е капризна газта към неизправна запалителна система, макар че по някакво стечение на обстоятелсвата се получи след като си почиствах палеца и капачката и проверявах свещите профилактично - всичко беше ОК). Ресетирах компа - не се оправи. На загрял мотор няма никакви проблеми. Имам усещането че лъже компа че е зверски студ и блъска гориво до задавяне.
Въпроса е - двойния датчик на тройника (ебати тафтологията!?!?!) ли е фира или този за температурата на въздуха.
.
абсолютно идентичен проблем и с моя пасат 1.8 ABS

- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Пассат Б3 обороти?!? (решено)
Колега dimitarpetrov все едно си описал проблема на колата на брат ми. Ние го борим вече една година и не става! Пробвах с ламбда емулатор и никакъв ефект. Сега мисля да сложа емулатор и на дюзата да видя как е (до колкото знам компа на този мотор не търси дюза ама...). И като пследно, ако не се оправи мислим да сложим карбуратор на мястото на моното или имам мотор 1.8ПФ. Малко странно да се слага многоточков инжекцион за да работи на газ на с него имам над 20000 км. без проблем! Все пак той не помни грешки
. Ако някой има решение нека сподели!

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re:
dimitarpetrov написа:Въпроса е - двойния датчик на тройника (ебати тафтологията!?!?!) ли е фира или този за температурата на въздуха.
Не е датчика на тройника,на моя(АБС 92г.)му сложих чисто нов оригинален датчик и всичко си е едно и също.....остава да сменя и датчика за въздуха пък ще видим....незнам дали си въобразявам но май само при по влажно време ми го прави тоя номер....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пассат Б3 обороти?!? (решено)
Ами то и аз го имам този проблем....практически не е от нищо :
-нова ламбда сонда - същата работа
-ламбда емулатор когато е на газ - същата работа
-ново ми е и степ моторчето - сменях го преди време зарадид руг проблем
Датчика на тройника си е добре и този отгоре на моното и той.
Забелязал съм,че ако ресетирам ЕКУ-то няма такъв проблем известно време и си работи идеално и на газ и на бензин.Преди да сложа ламбда емулатор бях с ламбда контрол на газта и вграден в него емулатор...нямаше проблем.
След като махнах ламбда контрола и карах просто така имаше сериозни проблеми.Сложиш емулатора - чувствително намаляха пробелмите ама не на 100%...рядко ама се случва да прави така.
Тогава хванах едно шестограмче 3мм и си регулирах винта,който определя най-затвореното положение на дроселната клапа при напълно прибрано степ моторче....ама преди да успея да го тествам подобаващо за по-дълъг период от време се прецака нещо колата и не успях да дам отзиви
.Регулирането става доста просто - колата загравя до работна температура (да пали перките на охлаждането),изключват се всякакви консуматори и болтчето се регулира да е на една хартиика разстояние от чочето,което опира в него (нямах луфтомер просто
).
Така реално дори ЕКУ-то да създаде някакъв проблем и степ мотора да намали оборотите те не могат да наднат под някакъв минимум.Би трябвало да има подобрение на студено...ама не успях да го тествам подобаващо
-нова ламбда сонда - същата работа
-ламбда емулатор когато е на газ - същата работа
-ново ми е и степ моторчето - сменях го преди време зарадид руг проблем
Датчика на тройника си е добре и този отгоре на моното и той.
Забелязал съм,че ако ресетирам ЕКУ-то няма такъв проблем известно време и си работи идеално и на газ и на бензин.Преди да сложа ламбда емулатор бях с ламбда контрол на газта и вграден в него емулатор...нямаше проблем.
След като махнах ламбда контрола и карах просто така имаше сериозни проблеми.Сложиш емулатора - чувствително намаляха пробелмите ама не на 100%...рядко ама се случва да прави така.
Тогава хванах едно шестограмче 3мм и си регулирах винта,който определя най-затвореното положение на дроселната клапа при напълно прибрано степ моторче....ама преди да успея да го тествам подобаващо за по-дълъг период от време се прецака нещо колата и не успях да дам отзиви


Така реално дори ЕКУ-то да създаде някакъв проблем и степ мотора да намали оборотите те не могат да наднат под някакъв минимум.Би трябвало да има подобрение на студено...ама не успях да го тествам подобаващо

Re: Пассат Б3 обороти?!? (решено)
Махни тръбата за топъл въздух между въздушния филтър и изпускателния колектор. Имах съшия проблем и отчасти го реших по този начин. За това мисля че е датчика за температурата на входящия въздух. Много бързо си променя съпротивлението с повишаване на температурата и оттам лъже компютъра. но е комплект с дюзата и цената му е доста солена. Двигателя ми е същия ABS 1.8 mono
Re: Пассат Б3 обороти?!? (решено)
Като чета,вашият проблем е богата смес на бензин на студен мотор - логично и нормално е,защото тогава компирите ви пускат повече бензин,а въздухът би трябвало да ви е ограничен,заради газовите уредби. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта