Колеги търсих обаче тема за тоя дебитомер неможах да намеря!
Колата е пасат б3 2е мотор!
Проблема е че не ми държи стабилни обороти ,чистил съм дроселовата клапа ,обаче проблем все още има,искам да си почистя и дебитомера или да му преместя пистата,обаче не съм много запознат !
Падам си техничар и мисля ,че ако ми разясните точно какво да направя ,ще се оправя без да ходя да ръся пари по сервизи!
Благодаря ви много !



Почистване на Дебитомер 2Е мотор!
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Датчик за положението на дроселовата клапа.
Намира се на дросела и се върти от остта на жилото.
Спойки.
Внимателно го разкапселоваш, изчистваш, презапояваш.
На два болта е и три кабела влизат в него.
Аз така си "заковах" оборотите...
Опитай, без да правиш нищо, при играещи обороти, приложи някакъв натиск на буксата, аз така го хванах моя проблем.
п.п. Надявам се, че колата е само на бензин.

Намира се на дросела и се върти от остта на жилото.
Спойки.
Внимателно го разкапселоваш, изчистваш, презапояваш.
На два болта е и три кабела влизат в него.
Аз така си "заковах" оборотите...
Опитай, без да правиш нищо, при играещи обороти, приложи някакъв натиск на буксата, аз така го хванах моя проблем.
п.п. Надявам се, че колата е само на бензин.
- VroMoS
- Мнения: 195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 14:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Ами аз свалях цялата дроселова клапа като я чистех ,ама не чистих и ТПС -а само дросела.и вначалото оборотите залепнаха но след това почна да държи много високи обороти 1200-1300 и от един върток на дроселовата клапа го навих малко и оборотите се нормализираха ,обаче след известно време пак почна като подам леко гас и след това оборотите не застават на 900 ами падат до 400-500 и пак се връщат на 900 понякога имам чувството че ще загасне коалта направо!
А колкото до колата карам я и на бензин и на гас,в последно време я акрам повече на безнин!
А колкото до колата карам я и на бензин и на гас,в последно време я акрам повече на безнин!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Колега, това, което си навил е винта на бай-пасния канал на дроселовата клапа. За какво служи, при положение, че тази функция трябва да се изпълнява от клапана за стабилизиране на празния ход (повечето хора го наричат 'стъпково моторче') не знам, но и при мен си оказва съществено влияние
В момента нямам колебания на оборотите, но може би защото съм със 'спортен филтър'. Преди, с конвенционалния, често ми се случваше зимата малко преди да си загрее напълно мотора. Проблема си го реших с проста смяна на въздушния филтър!
Явно се е бил затлачил!
Иначе ТПС-а беше първото нещо, което правих по моята кола. Даже още не знаех, че там не трябва да се пипа!
Ето какво бях писал преди:
Относно дебитомера- там нещата са много подобни! Кутийката, веднага след въздушния филтър. С отверка 'отчекваш' капака й отгоре (лепен е) и ще видиш плъзгача, подложката с контактната писта и слойните резистори , които са реално вършещите работата неща. Плъзгача не го и докосвай, че изкриви ли се- няма нагласяне! Развий болтчетата на платката (керамична подложка) отдолу и я премести леко, така, че контакта м/у нея и плъзгача да не е на следите, които вече са останали. Препоръчвам да не бараш колелцето с пружинката (ще го видиш
), че после ще пускаш тема 'Как се настройва дебитомер?'!
Но преди всичко друго: Промий клапанчето за празен ход с коресилин, смажи оста му с пръсване с WD40 или капчица тънко масло (за шевна машина) и смени въздушния филтър.

В момента нямам колебания на оборотите, но може би защото съм със 'спортен филтър'. Преди, с конвенционалния, често ми се случваше зимата малко преди да си загрее напълно мотора. Проблема си го реших с проста смяна на въздушния филтър!

Иначе ТПС-а беше първото нещо, което правих по моята кола. Даже още не знаех, че там не трябва да се пипа!

Ето какво бях писал преди:
radotom написа:Като си купих моя таралясник, същата история ми го правеше.
На оста на дроселната клапа има закачен един потенцометър- датчик за моментното положение на педала (TPS).
Още доста преди да се регна тук и да прочета, че не трябва да се бара () по друг начин казано- 3 дни след като купих колата, взех, че го свалих, избих двете месингови втулки, с които е затворен и почистих с памучно парцалче, дето не пуска мъх и напоено със спирт пистите на потенциометърчето
Чудо!!! Вече замислянето го нямаше!!!![]()
Предупреждавам, че това не е хич евтино и... не, че е чупливо, но все пак не е от дебело желязо! Работете внимателно и помнете кое как се поставя! (3 елемента са вътре, включая и капачето на корпусаНяма страшно, ако се внимава!)
Относно дебитомера- там нещата са много подобни! Кутийката, веднага след въздушния филтър. С отверка 'отчекваш' капака й отгоре (лепен е) и ще видиш плъзгача, подложката с контактната писта и слойните резистори , които са реално вършещите работата неща. Плъзгача не го и докосвай, че изкриви ли се- няма нагласяне! Развий болтчетата на платката (керамична подложка) отдолу и я премести леко, така, че контакта м/у нея и плъзгача да не е на следите, които вече са останали. Препоръчвам да не бараш колелцето с пружинката (ще го видиш

Но преди всичко друго: Промий клапанчето за празен ход с коресилин, смажи оста му с пръсване с WD40 или капчица тънко масло (за шевна машина) и смени въздушния филтър.
- VroMoS
- Мнения: 195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 14:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Ами колега аз чистих стъпковото моторче с един спрей за почистване на карбуратори !Макар че явно е нямало нужда ,защото нямаше никакъв ефект.
Колкото до Въздушния филтър ,ще го сменя!
Малко да разкажа предистория само....
Значи причината да си почистя дроселовата клапа беше че ми правеше точно този проблем като дам гас и освободя после оборотите ми падат до 400-500 и пак стават на 900 след като я почистих се нормализираха ,но след 1-2 дена почнаха постоянно да стоят на 1200-1300 и това ме дразнеше,казаха ми да рестартирам компютъра като махна клемата на акумолатора за 30тина минути ,направих го ,но и след това колата пак държеше високи обороти !
И товага реших да го врътна това нещо на дросела и си нормализирах оборотите на 900 !
Обаче работата е там че сега като колата не е загряла ,смисъл не е ли стигнала около 85-90 градуса оборотите пак си падат така до 400-500 .....но загрее ли колата оборотите си коват на 900 и не мърдат !
Нядявам се сега да е по ясно какво се случва с количката ми
Колкото до Въздушния филтър ,ще го сменя!
Малко да разкажа предистория само....
Значи причината да си почистя дроселовата клапа беше че ми правеше точно този проблем като дам гас и освободя после оборотите ми падат до 400-500 и пак стават на 900 след като я почистих се нормализираха ,но след 1-2 дена почнаха постоянно да стоят на 1200-1300 и това ме дразнеше,казаха ми да рестартирам компютъра като махна клемата на акумолатора за 30тина минути ,направих го ,но и след това колата пак държеше високи обороти !
И товага реших да го врътна това нещо на дросела и си нормализирах оборотите на 900 !
Обаче работата е там че сега като колата не е загряла ,смисъл не е ли стигнала около 85-90 градуса оборотите пак си падат така до 400-500 .....но загрее ли колата оборотите си коват на 900 и не мърдат !
Нядявам се сега да е по ясно какво се случва с количката ми

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Да ти кажа- това с откачането на клемата е било безсмислено. Digifant, покрай всичките си кусури има предимството да не помни грешки!
А иначе те разбрах какво имаш предвид. И при мен промяната на оборотите беше точно при температури м/у 65*-85*. Но не само падаха, ами после се и форсираше до около 1 500- 1 700 оборота и Опелите по светофарите ме гледаха на кръв, щото си мислеха, че изкам да се дърпам!
Според мен сваляне и хубава промивка на клапанчето, смяна на въздушния филтър и леко развиване на винта на бай-пасния канал (при загрял мотор, за да усетиш оборотите как са) ще ти решат проблема. Аз тогава останах с впечатлението, че проблема ми беше от затруднен достъп на въздух

А иначе те разбрах какво имаш предвид. И при мен промяната на оборотите беше точно при температури м/у 65*-85*. Но не само падаха, ами после се и форсираше до около 1 500- 1 700 оборота и Опелите по светофарите ме гледаха на кръв, щото си мислеха, че изкам да се дърпам!

Според мен сваляне и хубава промивка на клапанчето, смяна на въздушния филтър и леко развиване на винта на бай-пасния канал (при загрял мотор, за да усетиш оборотите как са) ще ти решат проблема. Аз тогава останах с впечатлението, че проблема ми беше от затруднен достъп на въздух
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта