:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

вентилатора на климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

вентилатора на климатроника

Мнениеот единак » Нед 21 дек 2008 23:37


Здравейте,
Климатроника ми не работи и показва грешка 318 00. След използването на търсенето тук и в други сайтове стана ясно, че или е от повишено/понижено налягане в системата или поради някоя от многобройните причини не ми работи вентилатора. Искам да го проверя, но...кой точно е той? Зад радиатора има два - голям/вдясно/ и малък/вляво/. Големия се върти винаги, когато работи двигателя, без значение дали е включен климатика или не/не знам дали е правилно - на други коли, които съм имал не било така/. Малкия не се върти никога, пак без значение дали е включен климатика или не. Ако е малкия, вече прочетох из този и другите сайтове как се сваля и как би могъл да се ремонтира. Обаче къде му са клемите за да мога да му подам директно ток, за да видя дали въобще работи? Ако пък не е той, кой е?
Снимки биха помогнали много, а ако пък все пак съм изпуснал някоя статия с нагледни материали, моля насочете. Наистина търсих...
А, още нещо. Как да си настроя екранчето при оборотомера да ми показва друго освен часа? Моментен разход, средна скорост...такива неща. В книжката е показано на лостчето за чистачките, ама там няма нищо при мен.
Пасат Б5, 1.9 ТДИ, 1998




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 22 дек 2008 8:48


Не съм много в час с по-новите ама моите наблюдения са следните :
-големия вентилатор на големия радиатор е на виско муфа закачен към една шайба на дигателя и се върти винаги ама с различни обороти според това колко е загряла колата - ако не загрява трудно или не прегрява - нямащ проблем с него.
Малкия е за климатроника - той се пуска отделно когато тръгне климатроника.ама тук има друг момент.И при по-старите а предполагам и при по-новите има защита,която ако налягането в системата е по-ниско от нормалното и е под допустимия минимум не пуска нито вентилатора нито компресора за да не се повреди системата.Вероятно при теб проблема е само,че ти няма налягането или пък се е прецакал датчика,който го измерва (наскоро на един Пасат В3 имаше такъв случай).При нас на В3 има един датчик,който мери налягането и го подава като информация на контролера за климатроника и същия той пуска и спира перките според налягането (при нас са 2 перки).Незнам обаче при В5 дали е точно така изпълнено ама 100% ако има проблем с налягането няма да тръгне нито компресора нито перката.
Успех!


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Пон 22 дек 2008 9:41


От изчетеното из сайтовете сякаш е по същия начин. Обаче за да съм сигурен искам да дам директно захранване на вентилатора - ако се върти, значи проблема е друдаде - дали налягане, дали датчик, дали нещо друго... Затова и питах къде са му клемите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 22 дек 2008 21:53


Е,това вече незнам и нямам как да помогна.Огледай околко перката - би трябвало на самата нея да има куплунг,в който да влиза друг и от него да тръгват вече кабелите....ама знам ли.


pasator1977
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: вентилатора на климатроника

Мнениеот pasator1977 » Сря 24 дек 2008 11:23


относно екранчето на оборотомера-при мен на В4-то на лоста на чистачките има копче "mfa" и с него се работи,при тебе копчето може да е на друго място


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Сря 24 дек 2008 23:19


Ето точно това го няма - гледах в едно ръководство на испански - нищо не разбирам, но е единственото, до което мога да се добера - там е показано също, че се командва от лоста за чистачките, но... при мен няма нищо там. И си показва тоя час.. и ми се звери... и аз си го гледам.. и ме е яд. Че не мога да намеря откъде да го променям.
Абе никъде ли няма книжка за колата на английски или поне руски? Гледах из сто сайта и нема. Че с тоя испански ми се разказа играта.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 25 дек 2008 23:50


Здравей колега,
На лоста за чистачките на върха му няма ли бутонче с което да превключваш показанията на дисплея?
За вентилаторите на радиатора - доколкото знам когато са два трябва да има ремък между двете перки, защото мотор има само на едната перка.Тази която не работи има ли нещо което да прилича на мотор ?


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Пет 26 дек 2008 11:46


Няма бе, няма.. има само един плъзгач отгоре на лостчето за промяната на скоростта на чистачките.
За вентилатора... Ако има ремък не биха ли се въртяли и двата винаги? От изчетеното си правя извода, че този малкия е отделен, с двигателче и се запуска при определени условия само.


pasator1977
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот pasator1977 » Пет 26 дек 2008 17:40


на плъзгача 0120 ли пише,ако е така не е за чистачките а за бордкомпютъра


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Пет 26 дек 2008 19:39


Нищо не пише и е за чистачките - пробвах го онзи ден. Баси, къде са го наврели?...На таблото до екранчето има лостче, което се върти и само сменя часа и минутите.


Elektrik
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 0:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Elektrik » Съб 27 дек 2008 13:19


единак написа:Нищо не пише и е за чистачките - пробвах го онзи ден. Баси, къде са го наврели?...На таблото до екранчето има лостче, което се върти и само сменя часа и минутите.


аз също не съм много запознат, но не всички пасати имат тая опция (защото нямат борд компютър). Моя е Б5 1.8Т - 2000г. , също няма, но съм виждал, същия като моя, дори по стара година, които я има тая опция.... При него самия лост за чистачката е по- дълъг и накрая завършва с друг накрайник. Това е екстра както например подгряването на седалките, някой я имат - други не :(


pasator1977
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот pasator1977 » Съб 27 дек 2008 14:17


тогава ште трябва да те разо4аровам и да се саглася с колегата



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro_hack, Даскала™ и 34 госта