Здравейте,
Климатроника ми не работи и показва грешка 318 00. След използването на търсенето тук и в други сайтове стана ясно, че или е от повишено/понижено налягане в системата или поради някоя от многобройните причини не ми работи вентилатора. Искам да го проверя, но...кой точно е той? Зад радиатора има два - голям/вдясно/ и малък/вляво/. Големия се върти винаги, когато работи двигателя, без значение дали е включен климатика или не/не знам дали е правилно - на други коли, които съм имал не било така/. Малкия не се върти никога, пак без значение дали е включен климатика или не. Ако е малкия, вече прочетох из този и другите сайтове как се сваля и как би могъл да се ремонтира. Обаче къде му са клемите за да мога да му подам директно ток, за да видя дали въобще работи? Ако пък не е той, кой е?
Снимки биха помогнали много, а ако пък все пак съм изпуснал някоя статия с нагледни материали, моля насочете. Наистина търсих...
А, още нещо. Как да си настроя екранчето при оборотомера да ми показва друго освен часа? Моментен разход, средна скорост...такива неща. В книжката е показано на лостчето за чистачките, ама там няма нищо при мен.
Пасат Б5, 1.9 ТДИ, 1998

вентилатора на климатроника
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм много в час с по-новите ама моите наблюдения са следните :
-големия вентилатор на големия радиатор е на виско муфа закачен към една шайба на дигателя и се върти винаги ама с различни обороти според това колко е загряла колата - ако не загрява трудно или не прегрява - нямащ проблем с него.
Малкия е за климатроника - той се пуска отделно когато тръгне климатроника.ама тук има друг момент.И при по-старите а предполагам и при по-новите има защита,която ако налягането в системата е по-ниско от нормалното и е под допустимия минимум не пуска нито вентилатора нито компресора за да не се повреди системата.Вероятно при теб проблема е само,че ти няма налягането или пък се е прецакал датчика,който го измерва (наскоро на един Пасат В3 имаше такъв случай).При нас на В3 има един датчик,който мери налягането и го подава като информация на контролера за климатроника и същия той пуска и спира перките според налягането (при нас са 2 перки).Незнам обаче при В5 дали е точно така изпълнено ама 100% ако има проблем с налягането няма да тръгне нито компресора нито перката.
Успех!
-големия вентилатор на големия радиатор е на виско муфа закачен към една шайба на дигателя и се върти винаги ама с различни обороти според това колко е загряла колата - ако не загрява трудно или не прегрява - нямащ проблем с него.
Малкия е за климатроника - той се пуска отделно когато тръгне климатроника.ама тук има друг момент.И при по-старите а предполагам и при по-новите има защита,която ако налягането в системата е по-ниско от нормалното и е под допустимия минимум не пуска нито вентилатора нито компресора за да не се повреди системата.Вероятно при теб проблема е само,че ти няма налягането или пък се е прецакал датчика,който го измерва (наскоро на един Пасат В3 имаше такъв случай).При нас на В3 има един датчик,който мери налягането и го подава като информация на контролера за климатроника и същия той пуска и спира перките според налягането (при нас са 2 перки).Незнам обаче при В5 дали е точно така изпълнено ама 100% ако има проблем с налягането няма да тръгне нито компресора нито перката.
Успех!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: вентилатора на климатроника
относно екранчето на оборотомера-при мен на В4-то на лоста на чистачките има копче "mfa" и с него се работи,при тебе копчето може да е на друго място
Ето точно това го няма - гледах в едно ръководство на испански - нищо не разбирам, но е единственото, до което мога да се добера - там е показано също, че се командва от лоста за чистачките, но... при мен няма нищо там. И си показва тоя час.. и ми се звери... и аз си го гледам.. и ме е яд. Че не мога да намеря откъде да го променям.
Абе никъде ли няма книжка за колата на английски или поне руски? Гледах из сто сайта и нема. Че с тоя испански ми се разказа играта.
Абе никъде ли няма книжка за колата на английски или поне руски? Гледах из сто сайта и нема. Че с тоя испански ми се разказа играта.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Здравей колега,
На лоста за чистачките на върха му няма ли бутонче с което да превключваш показанията на дисплея?
За вентилаторите на радиатора - доколкото знам когато са два трябва да има ремък между двете перки, защото мотор има само на едната перка.Тази която не работи има ли нещо което да прилича на мотор ?
На лоста за чистачките на върха му няма ли бутонче с което да превключваш показанията на дисплея?
За вентилаторите на радиатора - доколкото знам когато са два трябва да има ремък между двете перки, защото мотор има само на едната перка.Тази която не работи има ли нещо което да прилича на мотор ?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
единак написа:Нищо не пише и е за чистачките - пробвах го онзи ден. Баси, къде са го наврели?...На таблото до екранчето има лостче, което се върти и само сменя часа и минутите.
аз също не съм много запознат, но не всички пасати имат тая опция (защото нямат борд компютър). Моя е Б5 1.8Т - 2000г. , също няма, но съм виждал, същия като моя, дори по стара година, които я има тая опция.... При него самия лост за чистачката е по- дълъг и накрая завършва с друг накрайник. Това е екстра както например подгряването на седалките, някой я имат - други не

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе