Слаб ток

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Слаб ток

Мнениеот slavias » Сря 31 дек 2008 18:13


И така приятели,днес в гаража ме чакаше новогодишната изненада :(
качвам се в колата завъртам ключа и к@р :shock
Заредих акумулатора,запалих и замерих тока при акумулатора 13.8,със включено парно и фарове 13.6 лоша работа си викам и замерих при алтернатора на следния кабелИзображение
дали е правилно не знам ,но и там ми показа 13.8 :shock
дали той не е за ремонт.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 дек 2008 18:19


Моята зарежда на 14.00 и няма никакви проблеми със зареждането.
ако караш на къси разстояния ще се налага да дозареждаш акумулатора от време на време.
13.6 вече е малко.
При мен седи на 14.00 и без консуматори и със всички - дълги,отопление на задния прозрец,халогени,авариини (мигачи) и т.н. каквото се сетих....кове си на 14.00
Разхлаби тази сглобка,която си показал на картинката и я позачисти данеби да има разни мизерии по нея например.Ако това не помогне вероятно става дума за регулатора (плочката с двете болтчета от твоята снимка).


Потребителски аватар
VroMoS
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 14:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот VroMoS » Сря 31 дек 2008 19:14


На мен също ми беше паднал тока на 13.5 13,6 ,имам кондензатор и постоянно си следя заряда......оказа се че този кабел който си посочил на снимката ми прави бела,пуснах си един допълнителен от там до + на акумолатора ,сега кондензатора ми показва 14.2 !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 дек 2008 19:36


Предполагам,че трябва да се досетим,че става дума за кондензатор на музикален усилвател ;) това измерване не е много точно понеже имаш и пад по кабела от акумулатора до усилвателя (макар,че ако е сметнат добре и е хубав пада е минимален).
Аз затова му казах на колегата да развие тази гайка на алтернатора отзад,да изчисти добре двете клеми,хубаво е да мацне малко гресчица по обувките за да не се окисляват отново в близко бъдеще и да стегне отново кабелчето на място (хубаво е да му смени и шайбите ако има подходящи или да поизчисти старите с шкурка).И да премери с един уред какво се случва на болтчето за да знае дали проблема е в алтернатора или в кабела до акумулатора (ама първо трябва да се почисти кабелната обувка от снимката ;) ).И вече става ясно какво се случва.
този кабел рядко прави проблеми заради самия кабел - по-често се случва проблема да е в снякоя сглобка а те са както следва :
-болта на алтернатора спрямо кабелната обувка (оправя се с добро почистване до чист метал на двете повърхности,намазване с грес за да не се окислява отново ичзистената повърхност и стягане обратно здраво).
-кабелната обувка към самия проводник (там се окисляват повърхностите на кабела и на обувката в местата на контакт между обувката и жилата на кабела).Оправя се като се отвори обувката,почисти се добре обувката и кабела,калайдиста се и двете и после се запоят здраво едно за друго - става вечно ако се калайдисат и двете и се запоят добре - иначе се окислява след кратко време.
-сглобката на другия край на кабела към обувката,която е при стартера (доколкото помня при VW караха този кабел до стартера и оттам по стартеровия до акумулатора). - оправя се пак като предишната - със запояване ;)
ако искате да мерите къде е проблема точно има два варианта :
мерите от всяка точка до една и съща маса ( - ) примерно на акумулатора.Една точка трябва да е кабела,друга точка трябва да е обувката му,трета точка е болта на алтернатора примерно.И гледате разликите в измерванията - ако на някоя сглобка са повече от 0.01 V има проблем там.
Другия вариант е по-точен и прецизен - мери се между две съседни точки.Да кажем между болта на алтернатора и обувката - мери се на нисък обхват (да мажем 2V или дори 200mV) и се хваща директно колко точно е пада на съответното съединение.
Така като премерите между болта и обувката,между обувката и кабела и от другата страна между кабела и другата обувка и другия болт става ясно какво се случва по този кабел и проблема се решава.
Ако проблема не е в кабела то е ясно - алтернатора.
Весел празник!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта