Проблем с лампа АБС(или лампа Мотроник)/Пасат 1992-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Проблем с лампа АБС(или лампа Мотроник)/Пасат 1992-РЕШЕНО

Мнениеот nistelroy » Сря 31 дек 2008 14:57


Моля за помощ.Пасатът комби явно е междинен,92ра година декември,с който явно тогава започват поставянето на АБС-системата според прочетеното от мен по българската книжка.Най-отляво до прозореца на водача има една голяма правоъгълна червена лампа с означението на АБС,тоест проблеми при АБС би трябвало да се очаква да сигнализира.Обаче,тази лампа допреди време даваше винаги преди запалване мигащ код 4-4-4-4,което е неналичие на неизправности според писанията.И бях спокоен,без да се замисля тогава много от прочетеното.Сега ми дава 1-1-1-4,което не в таблицата на книжката....няма го!И едва сега прочетох пак наново,че това са кодове на неизправностите относно запалителната система Мотроник.Въпросът ми е-защо така???Няма такова нещо описано в книжката.....на кое да вярвам...явно има нещо ненаписано,необяснено при тоя междинен модел.Проверих четирите датчици на колелата,както описвате тук във форума...има ги...еднакво показват 0,97 килоома.....реагират на завъртане на колелото по съпротивление,менят го тоест (ел.техник съм).Иначе колата си върви добре....100-120 нагоре без проблем,освен че чука аванса при ускоряване и голям наклон нагоре,но ще прегледам възд.филтър и катализатора да не е запушен...тоест не очаквам оттук нещо да е за кода на лампата.Въобще как тая лампа мига с кода(и кой код е това?)
.....нали за да мига по писанията трябва друго включване и замостване по диагност.изводи???

Последна промяна от nistelroy на Нед 18 яну 2009 22:13, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 дек 2008 16:04


Тази лампа свети постоянно при проблем с абс-а...При мен (същия Пасат и не е междинен а стандартен В3 с АБС система) се държи така :
-като дам на контакт лампата светва за малко и започва да мига докато помпата вдигне налягане.Докато не съм запалил колата лампата примигва на някакви разлчини интервали от време и като запаля колата светва за кратко и изгасва.Чак когато стане проблем с АБС-а тя светва и свети постоянно докато изгася колата.
Реално имаш ли проблем с АБС-а или просто те притеснява лампата?
Понеже ако АБС-а работи и лампата не свети или присветва в движение при по-рязко натискане на спирачката и задействане на АБС-а няма проблеми по системата.
Всело прекарване на новата година!


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Чет 01 яну 2009 12:21


До колкото знам аз тази лампа е само за АБС и е нормално да мига на контакт за да дигне моторчето на сервото налягане.Ако не свети при запален двигател не се притиснявай.А за Мотроника мисля че трябва да имаш жълта лампа на таблото за самодиагностика.
Моят Пасат е 90та и също е (беше) с АБС.


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

ЧНГ

Мнениеот nistelroy » Пет 02 яну 2009 0:41


Благодаря за пожеланията за Новата година....ЧНГ и на вас сега!


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

ЧНГ

Мнениеот nistelroy » Пет 02 яну 2009 0:44


Абе как натиснах тука това Игнориране...без да искам на колегата долу...извинявам се.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 02 яну 2009 0:54




nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

ЧНГ

Мнениеот nistelroy » Пет 02 яну 2009 0:57


Та благодаря и на двама ви за мнението.Лошо,че постояно свети лампата от 1 месец насам.Не съм пробвал АБСа на кален или друг път...не знам и както казвате как се усеща на педала.Ще го пробвам явно...нали трябва да имам резултат както казвате...да не пък да работи.Днес (вчера вече де) разпънах АБСа по схемата,нали съм ел.техник....и лошо...стигнах до АБС-блока под седалката,тип Тевес-Испания.Викам си...аха...по моята част...отварям и що да видя обаче-пълно с процесори.Да ви кажа честно,между другото де...за 92ра година това е голяма техника (занимавам се с това от 80та година).Сега проверих каквото мога,като изходни транзистори и диоди....всичко силово здраво....обаче има нещо гнило някъде....та утре продължавам колеги.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 02 яну 2009 1:03


Един колега беше нарекъл Teves АнтиСпирачна система! :lol:
Не е много далеч от истината, съдейки по мизериите, които прави, както и сравнително малкото цикли на сработване.
Относно повредите на ABS-а: Най често се гъбаркат датчиците.
Ето моята битка с тях:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... D%EE%E2%EE


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nistelroy » Пет 02 яну 2009 1:15


Абе мерих ги тия датчици....на съпротивление...и как го променя като врътна леко колелото с ръка......хайде утре ще мина на миливолти...да видя и така.А на вас поздравления за ремонта на датчика...горе долу и ние тук сме така с един колега по мех.част...и двамата сме конструктори...и се допълваме...той по мех.,аз по ел.Той пък,та и аз си спомням...как навивахме роторчето на миксер ли беше....боже какви мераклии сме били преди 10-15 години....обаче всичко ставаше,както при вас с датчика.Наздраве за тружениците като нас!.....на водка съм със салатка.


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nistelroy » Пет 02 яну 2009 1:32


Между другото,измерих и всичко излиза не само по входовете,но и по изходите към бобинките на вентилите.Дори и тях прещраках направо на куплунга с по-малък ток от акумулатора.Утре ще разпъна и куплунга на Тевеса...да не би някоя лоша спойка....абе как майка му стара на ел.техник все такива ел.проблеми и то да те мотае с дни....това ми е работата дето се казва.


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nistelroy » Пет 02 яну 2009 1:40


Между другото...и двамата (с колегата по мех.част) се казваме Николай Илиев...да не би с някого да се познаваме от страната....като сме ходили по презентации.Работим в АББ Авангард Севлиево-разединители и прекъсвачи ВН,КРУта СН и ел.агрегати.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Пет 02 яну 2009 14:34


Абе как натиснах тука това Игнориране...без да искам на колегата долу...извинявам се.

Не се притеснявай колега,аз какви простотй съм правил с едно цъкане на мишката....
Моя АБС се скапа тотално-немаше спирачки отзад и педала беше твърд на без серво.Като ми казаха от 100лв. за диагностика и 300лв. за втора ръка блок си купих едно нормално серво с нормална спирачна помпа и сега съм с обикновенна спирачна система.
То е хубаво да имаш АБС и дано ти бачка,ама ако се стигне до там ти казвам да знаеш,че в краен случай става и така


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nistelroy » Съб 03 яну 2009 0:07


Да....разбирам колега.Ще търся явно от някой колега тук за проба да пробвам дали е от него.Щото сега постоянно светва лампата,което означава че захранващото реле на АБСа откача блока и прехвърля на лампата да сигнализира че блока не работи.Иначе се запазват нормалните спирачки...и ако ми писне,така ще я оставя.


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nistelroy » Съб 03 яну 2009 1:05


suba написа:До колкото знам аз тази лампа е само за АБС и е нормално да мига на контакт за да дигне моторчето на сервото налягане.Ако не свети при запален двигател не се притиснявай.А за Мотроника мисля че трябва да имаш жълта лампа на таблото за самодиагностика.
Моят Пасат е 90та и също е (беше) с АБС.

Жълта лампа за Мотроника,колега,явно няма...не намерих на таблото...гледах,гледах....ще търся сега по схемите как е организирано това при неизправност да сигнализира,както е при предните Пасати с оная лампа на таблото с оня символ....а тук такава лампа с такъв символ няма...навежда ме на мисълта,че е обединена с тая на АБСа...и като светне,мигането ти показва кода накъде е повредата-в АБСа,или в Мотроника.Ще почета малко,та след това ще откача някой датчик на Мотроника и да видим кое ще светне.Тия неща трябва да се знаят,а не на пътя да се чудим какво става,както обикновено става.


nistelroy
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 31 дек 2008 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Мнениеот nistelroy » Съб 03 яну 2009 1:33


Като се замисля....двата блока бих ги обединил с по един диод към една лампа АБС/Мотроник....само че да видя по схемите дали е така направено в тоя модел 1992/93.Трябва явно да отделя една отпуска за едното,дето съм почнал сега,че и да се прехвърля на другото,за да не се чудя утре това пък що свети.Абе един компютър като на новите коли е най-добре....то се разбра.....и си е ясно накъде отиват нещата...да ти приказва къде кво става.....и така трябва да е....с всичката тая информация и системи вече не е лесно да се пребориш.С Вартбурга бях добре....знаеш си...чукче и наковалня пипаш само....е някоя свещ се зацапала....или водната смениш....или съединител....или заяло цилиндърче отзад на барабанните....но се захващаш сам и най-много да викнеш съседа да отместите двигателя за нов съединител....има и място къде да бръкнеш....и отличен светодиоден разходомер на таблото,започващ отчитане от 5л/час.А сега с тия системи ще ни белеят главите.Някой ще каже-има си сервис....е да....но струва ли си да висиш цял ден на пътя заради нещо дребно...или цяла седмица без кола...поне някаква елементарна култура винаги си е по-друго.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW, petrovi4_bg и 46 госта