Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!

Мнениеот zfa159 » Сря 31 дек 2008 15:59


Случката е следната - слизам днес,паля си колата и я оставям да позагрее....след това се мятам вътре да тръгвам ама....греда....развива до около 2000 оборота и повече не иска....и се пъне и се мъчи...колкото повече натискам педала толкова повече глънхе и се тормози.....обръщам на газ - същата работа.Последва разглобяване както следва :
-капака отгоре на моноблока да прегледам всички вакууми и т.н. - наред е всичко
-разкачих джаджата за бензиновите пари данеби оттам да дърпа въздух или да вкарва много пари - никакъв ефект.
-откачих бензиновата помпа отзад от куплунга за да видя дали не изпуска дюзата и да смесва горивата - никакъв ефект.
-премерих ТПС-а на око с един уред и изглежда наред - изменя си напреженията и на двете пинчета нормално.
-след това се затътрих до The_Machine да я погледне със софтуера тъкмо преди да заминава нанякъде - никакви грешки не извади.
Все пак ресетирах комп-а ама работата си остана същата.
-купихме едно шише етър (старт спрей за дизели) и докато работеше двигателя напръскахме около гарнитурите,около целия моноблок и т.н. - никакво изменение в оборотите.
Изводите бяха мигновенни :
-не меша горивата
-няма проблем с ТПС-а
-не смуче въздух от гарнитурата на колектора или от моното отнякъде (и е нормално понеже като сменях г-ра на галавата смених всичките и много внимателно сме почиствали повърхностите).
-няма проблем с горивото - проблема е еднакъв и на газ и на бензин а газта игнорира голяма част от електрониката по колата.
Остава само проблем по запалването - пали сравнително лесно,до около 2000 оборота развив горе-долу добре и оттам нататък започва да глъхне много здраво и само веднъж за кратко успя да стигне до 4000 и веднага заглъхна още повече.
Оттам вече се насочих по другите причини :
-пргледах капачката на делкото,кабелите,свещите - идеални.
-прегледах ТАП-а понеже имам ТАП за газта - няма проблем,все пак го игнорирах - пак без никакъв ефект.
Друга причина освен датчика на Хол не виждам и след празниците ще му забия друго делко (от Пасат-а на The_Machine) да видим дали ще се оправи.Ако се оправи е ясно - датчик на Хол.
Весели празници!

За тези,които не искат да четат темата до края - като варинат се добави повредени повдигачи заради едни детонации и кихания във всмукателния колектор - смених ги без подобрение.
Оказа се тотално запушил се катализатор и то отраз без каквито и да е предхождащи процеси (дрънкане,смрад на сяра,липса на мощност и тем подобните характеристики).След демонтажа на катализатора всичко е далеч по-добре.

Последна промяна от zfa159 на Пет 13 фев 2009 12:01, променено общо 8 пъти.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 01 яну 2009 1:52


Хммм... Машината 'светна' ли го със стробоскоп?
Не знам дали има, ама.. газджия без стробоскоп е като доктор без слушалки...
Лошото е, че едва ли ще можеш да го видиш отново Машинката преди 05.01, ако си е изпълнил заканата (май щеше да ми идва на гости в Майна таун! :lol: ), но симптомите, които даваш ужасяващо ми напомнят много малко предварение (даже направо закъснение!) на запалването.
Я дай лекинко делкото обратно на часовниковата стрелка за проба.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Чет 01 яну 2009 12:06


За много години!
Откачи въздушния маркуч от към филтъра и пробвай.Един приятел имаше същия проблем и се оказа от въздушния филтър, смени го и работата се оправи.А иначе едви ли е датчик на Хол щото от него или пали или не.Пробвай (както казва radotom ) и да повъртиш делкото.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Чет 01 яну 2009 14:26


щом няма данни от диагностиката /грешки/ проблемът е извън кампетенцията на ЕБУ.подобни симптоми насочват към запушен катализатор или замръзнал конденз в ауспуха /характерно за АГУ/ чиста проба тапа .
П.П. Личен опит


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 01 яну 2009 15:26


rudoni написа:...подобни симптоми насочват към запушен катализатор или замръзнал конденз в ауспуха /характерно за АГУ/ чиста проба тапа ...

Зе ми го от устата! Или евентуално заскрежен въздушен филтър.
По тоците - погледни капачката отвътре да няма повечко конденз!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 01 яну 2009 15:31


Е той човека си я е покарал колата, както личи от написаното...
Се трябваше да се разтопи тоя конденз в ауспуха... :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 01 яну 2009 19:19


Отново ще обесня - колата я запалих на бензин и предишния ден съмя спрял на бензин - няма как да е тапа в ауспуха (а и излизаха газове колкото си искаш).Катализатора едва ли може да се запуши от един ден до другия до толкова много ;)
По повод стробоскопа - не сме я закачали - много бъзахме понеже и двамата щяхме да пътуваме всеки нанякъде.Предварението си е точно по заводско му - 6 градуса и допълнително внасям още от ТАП-а.Ама откачах ТАП-а и без него е същата работа.
Делкото не е с вакуум регулатор а това се управлява от ЕБУ-то.Ама много ме съмнява да се случва горе-долу на едни и същи обороти и на газ и на бензин...еднавки симптоми.
Не е въздушен филтър - разглобявах цялото моно и я пробвах как ли не....четете темата от началото и ;)
Иначе подозирам датчика на Хол понеже вариантите са два - или датчика изперква над определена честота или ЕБУ-то нещо дава фира и спира да подава импулси към запалителната система понеже не е вакуум,въздух или нещо по газовете.
Колата глъхне на около 2500-3000 оборота и на двете горива,пали лесно и ведна и може да работи безкрайно дълго време на ПХ и на двете горива без да показва каквито и да е аномалии.
Аз се прибирам в София на 05.01 и с Машината сме се разбрали да забием делкото от неговия Пасат макар и вакуумно да видим какво ще се случи - ако се оправи е ясно - датчика и вече съм си намерл цяло делко работещо и то Бош...моето е френското - Дюселиер или както там се чете.
За много години!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 1:36


Вече имам напредък - колата окончателно отказва да запали....като завъртя опитвя за момент нещо да направи и.....нищо.
От ауспуха замириса на неизгорял бензин (в последствие като пробвах и на газ замириса и на газ) и...толкова.Отказах се за да не правя и стартер и утре ще насадя другото делко да видя дали ще има някаква разлика и какво ще се случи.
Някакви други предположения ако не е от делкото и нищо не се промени?
Предварително благодаря!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Вто 06 яну 2009 8:25


Искра има ли ? Откачи куплунга на датчика на хол ( на контакт) и на средния кабел цъкай МАСА и виж дали ще ти хвърли искра ако няма :cry: КОМУТАТОР :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 8:32


Той моя комутатор май се намира в ЕКУ-то....то управлява предварението на запалването и т.н......незнам дали имам отделен и бубината не е от тези старите кръглите ами е горе-долу квадратна.
Сега заминавам да се боря с колата и ще гледам какво има и какво няма.
Благодаря!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Вто 06 яну 2009 8:44


Пич комутатора ти е във бобината под високоволтовият извод има едно капаче а под него две гайки като ги отхлабиш и вадиш само комутатора :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 06 яну 2009 11:35


С рецензиите от Ваското: :mrgreen: :respect
vaskoto1 написа:Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.

Поне знам, че при теб няма да се дообяснява нищо ;)
Успех!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 11:51


То това добре ама аз нямах особено много време,което да му отделя и ето и резултатите :
-свалих старото ми делко и сложих работещо (свалено от работеща кола).Ефект - никакъв.....мъчи се да припали ама...нищо.
Взех делкото и развих една свещ - като завъртя делкото на ръка точно в точния момент,когато трябва да има искра на съответния цилиндър си дава исра на свещта - това изключва възможността да е комутатор или датчика на Хол....хем,че и с другото делко ефекта е същия.
След това си сложих обратно моето делко и като завъртях успя да запали съвсем за кратко (заджра обороти,близки до ПХ) и изгасна отново.
Явно проблема не е в датчика на Хол или подаването на искрите...ама къде може да е тогава?
По повод описанието горе - ще трябва малко дообяснение на момента с комутатора - при мен бубината е с три кабела - явно комутатора си е на нея.Дотук добре ама не разбрах какво трябва да има на куплунга на бубината (горе в поста пише да гледам дали в двете крайни пера има постоянно напрежение или мига....ама не разбрах какво точно значи ако напрежението не е постоянно ами мига да кажем....това какво значи?).В смисъл такъв - там захранването трябва да се появява на контакт и да си седи докато има контакт?
Предварително благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Вто 06 яну 2009 12:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 06 яну 2009 11:59


Мащай газаджийските истории. Или поне ги разгледай за откъртено реле.
Ако ти спира помпата при работа на газ - общия извод на превключващия контакт на релето.
Другия вариант е да имаш поразхлабен предпазител и като се натовари... знаеш!А всъщност пробва ли дали и 4-те свещи подават искра? Да не се окаже кабел?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 12:10


Предпазител едва ли понеже колата се опитва да запали ама....не успява.Преди това пък си палеше ама не можеше да държи над 2500-3000 оборота.....празания ход беше стабилен без никакви забележки...като дадеш газ увеличава оборотите до споменатите и се държи все едно не и стига гориво или губи искрата.
След това спря и да пали.
Газаджииските истории съм си ги правил аз и положението е следното :
-имам ТАП (осъмних се в него,разкачих го и окъсих изводите от Хол към бубината - никаква промяна в работата на двигателя)
-имам реле,което гаси дюзата за моноинжекцията - никакъв проблем и в него - работи си и прекъсва веригата към дюзата.....пък и на бензин проблема е абсолютно идентичен.
-днес пробвах с другото делко (то е Bosch) и с негоавата капачка и палец - всичко си остана същото (това изключва капачката и палеца,както и датчика на Хол).
-свещите са катранено черни и мирише много на бензин като развия свещите - и 4-те са така.
След малко отивам пак натам (Пасат-а все още е пред сервиза на The_Machine понеже не искам да го влача в снега нанякъде пък и алтернативата е да седи пред нас - все едно) и ще видя дали на 4-те свещи имам искра.
Ще проверя също така като се постъмни дали не пробива бубината или централния кабел към маса някъде ама едва ли понеже колата на ПХ докато работеше работеше доста стабилно.
Започвам да губя представа какво може да е :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта