Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
zfa159 написа:.Дотук добре ама не разбрах какво трябва да има на куплунга на бубината (горе в поста пише да гледам дали в двете крайни пера има постоянно напрежение или мига....ама не разбрах какво точно значи ако напрежението не е постоянно ами мига да кажем....това какво значи?).В смисъл такъв - там захранването трябва да се появява на контакт и да си седи докато има контакт?
Да, двете крайни пера са захранването и докато е подаден контакта- трябва да си има напрежение. Средния извод е сигнален. По него, от контролера към бобината (или по-точно към комутатора) пристига обработения сигнал от Хол-датчика. Това са импулси. Проверявай м/у средния извод и някой от крайните (в зависимост как завъртиш светодиода, нали той е с поляритет)
Чудя се друго: Какъв е шанса дюзата да е заседнала в отворено положение заради някакво боклуче? Тогава ще дави здраво!
Можеш ли да исключиш помпата и да пробваш да запалиш на газ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето развитието от преди малко :
-закачих моята бубина на един Голф (1.8 75к.с.) и си запали идеално без никакви проблеми и си работеше напълно нормално.
-измъкнах всичките свещи и завъртях да видя какво се случва - има искра на всичките доколкото видях на око горе-долу когато трябва да е в нормалната последователност.
-пробвах да запаля и се опита да запали....за кратко успя да запали и да задържи около 400-500 оборота,поработи за кратко така (2-3 секунди) и после изгасна.
-свещите са с много черен нагар (запоследно като ги гледах преди около 200-300км бяха идеални така,че вероятно нагара е заради сегашната ситуация) и са мокри от бензина.
Предполагам,че не е блокирала дюзата понеже преди да откаже тотално на газ си работеше както на бензин - държи стабилен п.х. и на над 2000-2500 оборота гасне.Сега също се опитва и на газ да запали както на бензин ама също толкова безуспешно.
Огледах кабелите и капачката отново - не видях нещо притеснително.
Опитах се да звънна на niksi евентуално да му я оставя да я бори понеже утре заминавам за 10-тина дни и няма да мога да се занимавам с нея ама не си вдига телефона (явно има някаква работа) и я оставих, където си беше.
Евентуално като се върна ще пробвам да откача отново помпата и да повъртя повечко време да може да се оттече това,което има по филтъра и маркучите и ще пробвам да запаля на газ да видим макар,че едва ли ще е в това проблема.
Опитах се да погледна ангренажа как е ама в този студ навън нямаше как да разглобя достатъчно за да погледна откъм коляновия вал...иначе погледнах,че разпределителния и делкото са си точно на белезите...ама пък двигателя си върти добре (както всеки друг път) и от време на време като запали не работи много зле.
Вече започвам да нямам идея какво и е на тази кола
-закачих моята бубина на един Голф (1.8 75к.с.) и си запали идеално без никакви проблеми и си работеше напълно нормално.
-измъкнах всичките свещи и завъртях да видя какво се случва - има искра на всичките доколкото видях на око горе-долу когато трябва да е в нормалната последователност.
-пробвах да запаля и се опита да запали....за кратко успя да запали и да задържи около 400-500 оборота,поработи за кратко така (2-3 секунди) и после изгасна.
-свещите са с много черен нагар (запоследно като ги гледах преди около 200-300км бяха идеални така,че вероятно нагара е заради сегашната ситуация) и са мокри от бензина.
Предполагам,че не е блокирала дюзата понеже преди да откаже тотално на газ си работеше както на бензин - държи стабилен п.х. и на над 2000-2500 оборота гасне.Сега също се опитва и на газ да запали както на бензин ама също толкова безуспешно.
Огледах кабелите и капачката отново - не видях нещо притеснително.
Опитах се да звънна на niksi евентуално да му я оставя да я бори понеже утре заминавам за 10-тина дни и няма да мога да се занимавам с нея ама не си вдига телефона (явно има някаква работа) и я оставих, където си беше.
Евентуално като се върна ще пробвам да откача отново помпата и да повъртя повечко време да може да се оттече това,което има по филтъра и маркучите и ще пробвам да запаля на газ да видим макар,че едва ли ще е в това проблема.
Опитах се да погледна ангренажа как е ама в този студ навън нямаше как да разглобя достатъчно за да погледна откъм коляновия вал...иначе погледнах,че разпределителния и делкото са си точно на белезите...ама пък двигателя си върти добре (както всеки друг път) и от време на време като запали не работи много зле.
Вече започвам да нямам идея какво и е на тази кола
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
suba написа:Колега да не тие прескочил някой зъб на ремъка.
Ами не е невъзможно ама само един зъб не може да омаже толкова положението - трябва да са няколко.Огледах ремъка за видими дефекти или нещо подозрително - нищо странно.
Понеже има бая сняг а колата е в страни от една улица нямаше как да разглобя и да погледна долу белезите на колановия вал дали съвпадат с тези на разпределителния и паразитния вал.....на празаитния и на разпределителния съвпадат абсолютно точно.
Ама пък преди да спре и да пали работеше идеално добре на празен ход и на двете горива - странно е за прескочил ангренаж.
Исках да го погледна ама....няма гараж а навън просто няма как в тези ледове и студове
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Бензин има да те удави, ток има да те утрепе, а не пали.
Имах проблем с голфа някога. Изгасна както си карах и не можеше да запали. Искрата която хвърляше на свещите жълтееше, т.е има я но е слаба. Тогава случайно един приятел заглеждайки се в бобината вика "Абе къф е тоя оборотомер?" и откачи едно кабелче /което май наистина беше за оборотомер/, искрата се оправи и колата запали от раз. Това с кабелчето той го забеляза, че докато въртяхме да видим дали има ток по свещите само една искра "тръгнала по калника".
Това кабелче дето го махна сигурно е замасило някъде.
Та мисълта ми е да не и при тебе такъв проблема.
Друго което в момента се сещам, заради предишния проблем с оборотите и това че не иска да се форсира е запушен катализатор. На един приятел на Аудито стана точно така както го описваш. Жена му отиде с колата до магазина и от там се обади че като е запалила колата не иска да върви. Не се форсираше.
Извади гумената тапа дето я ползват за газанализатор и ако хвърли огън през нея вади катализатора.
Имах проблем с голфа някога. Изгасна както си карах и не можеше да запали. Искрата която хвърляше на свещите жълтееше, т.е има я но е слаба. Тогава случайно един приятел заглеждайки се в бобината вика "Абе къф е тоя оборотомер?" и откачи едно кабелче /което май наистина беше за оборотомер/, искрата се оправи и колата запали от раз. Това с кабелчето той го забеляза, че докато въртяхме да видим дали има ток по свещите само една искра "тръгнала по калника".
Това кабелче дето го махна сигурно е замасило някъде.
Та мисълта ми е да не и при тебе такъв проблема.
Друго което в момента се сещам, заради предишния проблем с оборотите и това че не иска да се форсира е запушен катализатор. На един приятел на Аудито стана точно така както го описваш. Жена му отиде с колата до магазина и от там се обади че като е запалила колата не иска да върви. Не се форсираше.
Извади гумената тапа дето я ползват за газанализатор и ако хвърли огън през нея вади катализатора.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
К.Одаджийски написа:Бензин има да те удави, ток има да те утрепе, а не пали.
Имах проблем с голфа някога. Изгасна както си карах и не можеше да запали. Искрата която хвърляше на свещите жълтееше, т.е има я но е слаба. Тогава случайно един приятел заглеждайки се в бобината вика "Абе къф е тоя оборотомер?" и откачи едно кабелче /което май наистина беше за оборотомер/, искрата се оправи и колата запали от раз. Това с кабелчето той го забеляза, че докато въртяхме да видим дали има ток по свещите само една искра "тръгнала по калника".
Това кабелче дето го махна сигурно е замасило някъде.
Та мисълта ми е да не и при тебе такъв проблема.
Друго което в момента се сещам, заради предишния проблем с оборотите и това че не иска да се форсира е запушен катализатор. На един приятел на Аудито стана точно така както го описваш. Жена му отиде с колата до магазина и от там се обади че като е запалила колата не иска да върви. Не се форсираше.
Извади гумената тапа дето я ползват за газанализатор и ако хвърли огън през нея вади катализатора.
Това за катализатора може да има нещо общо....ама от това едва ли чак да не иска да пали....ама знам ли.Ще я махна тази тапа да видим....лошото е ,че трябва да я запаля за да мога да видя дали оттам ще изхвърли нещо.
Иначе по повод искрите - силна светло синя почти бяла искра от средата свещта към трите и електрода...бубината си е само с 3 кабелчета (в нея е комутатора) и няма сигнал оттам за оборотомера....искрата изглеждаше наред като я гледах....а и от време на време много рядко си пали.
Забелязах друго странно нещо - когато тръгна да паля се мъчи да припали ако паля без газ....дам ли газ веднага спира да припалва.
Прави ми впечателние и друго - понеже в момента е без въздушен филтър (пречеше ми за капака на ангренажа) бучи доста по-силно от друг път когато съм я палил без маркуча.
Ама катализатора може ли да се запуши просто така отраз - понеже колата си вървеше добре буквално до предишния ден без забележки.
Иначе мога да измъкна тапата и да видя какво ще се случи.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
zfa159 написа:suba написа:Колега да не тие прескочил някой зъб на ремъка.
Ами не е невъзможно ама само един зъб не може да омаже толкова положението - трябва да са няколко.Огледах ремъка за видими дефекти или нещо подозрително - нищо странно.
Понеже има бая сняг а колата е в страни от една улица нямаше как да разглобя и да погледна долу белезите на колановия вал дали съвпадат с тези на разпределителния и паразитния вал.....на празаитния и на разпределителния съвпадат абсолютно точно.
Ама пък преди да спре и да пали работеше идеално добре на празен ход и на двете горива - странно е за прескочил ангренаж.
Исках да го погледна ама....няма гараж а навън просто няма как в тези ледове и студове
Може колега,може.
Отгоре на скоростната кутия,точно до блока на ДВГто имаш една пластмасова тапа.Като я махнеш под нея на кутията има едно триъгълниче което трябва да се засече с една реска на маховика-това ти е ГМТ на коляновия вал.Това е един от плюсовете на VW-можеш да си видиш белезите без да се въргаляш.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
suba написа:zfa159 написа:suba написа:Колега да не тие прескочил някой зъб на ремъка.
Ами не е невъзможно ама само един зъб не може да омаже толкова положението - трябва да са няколко.Огледах ремъка за видими дефекти или нещо подозрително - нищо странно.
Понеже има бая сняг а колата е в страни от една улица нямаше как да разглобя и да погледна долу белезите на колановия вал дали съвпадат с тези на разпределителния и паразитния вал.....на празаитния и на разпределителния съвпадат абсолютно точно.
Ама пък преди да спре и да пали работеше идеално добре на празен ход и на двете горива - странно е за прескочил ангренаж.
Исках да го погледна ама....няма гараж а навън просто няма как в тези ледове и студове
Може колега,може.
Отгоре на скоростната кутия,точно до блока на ДВГто имаш една пластмасова тапа.Като я махнеш под нея на кутията има едно триъгълниче което трябва да се засече с една реска на маховика-това ти е ГМТ на коляновия вал.Това е един от плюсовете на VW-можеш да си видиш белезите без да се въргаляш.
Златен си
Лошото е,че утре заминавам за 10 дни извън София и нямам време да се занимая с колата
Сега ще пална другата с няколко подръчни инструмента и отивам да се поборя малко да видя какво ще сътворя набързо преди да отпътувам.
Ще проверя катализатора през онази тръбичка.
Ще видя и белега през отвора за маховика (въобще не съм се сетил да погледна).
само дето трябва първо да си монтирам бубината отново (свалих я и понеже не ми се занимаваше я метнах в багажника днес слетобяд).
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Сега се завърнах - отново никакъв ефект :
-махнах тапата за газ анализ - като завъртях колата припали за момент,задържа около 400-500 оборота за 10-тина секунди по познатия начин и изгасна.От тръбичката не е излизал огън или нещо нехарактерно - само лека струйка газове..като я затапих не усеитх някакво кой знае какво налягане на нея.
-после завъртях отново със запушена тръбичка - същия ефект на палене и работа.
Гледах центровката :
Това е белега,нагласен на прорезчето на маховика :
Това е показанието на белега на колелото спрямо репера (има една лека цепка на колелото,която си направих като сменявах ремъка за да си гледам по-лесно репера) при показаното по-горе положение на маховика :
Вижда се някакво отместване с около един зъб (или може би два да са) ама не съм убеден дали този белег отзад на маховика не е +6 градуса от предварението за диагностика на запалването (за да го гледаш със стробоскопа за диагностика) и оттам да идва разликата - това така ли е?
Иначе трябва да разглобя отпред за най-сигурно и да погледна.Ремъка е малко хлабав поне на пипане ама няма никакви видими поражения на някой зъб или нещо.Дори когато е пренатегнат и издава гадния цвилещ звук можех да го обърна на 180 градуса и повече така че това не е критерии за това колко е натегнат
Някой да има още някакви идеи?
Предварително благодаря!
-махнах тапата за газ анализ - като завъртях колата припали за момент,задържа около 400-500 оборота за 10-тина секунди по познатия начин и изгасна.От тръбичката не е излизал огън или нещо нехарактерно - само лека струйка газове..като я затапих не усеитх някакво кой знае какво налягане на нея.
-после завъртях отново със запушена тръбичка - същия ефект на палене и работа.
Гледах центровката :
Това е белега,нагласен на прорезчето на маховика :
Това е показанието на белега на колелото спрямо репера (има една лека цепка на колелото,която си направих като сменявах ремъка за да си гледам по-лесно репера) при показаното по-горе положение на маховика :
Вижда се някакво отместване с около един зъб (или може би два да са) ама не съм убеден дали този белег отзад на маховика не е +6 градуса от предварението за диагностика на запалването (за да го гледаш със стробоскопа за диагностика) и оттам да идва разликата - това така ли е?
Иначе трябва да разглобя отпред за най-сигурно и да погледна.Ремъка е малко хлабав поне на пипане ама няма никакви видими поражения на някой зъб или нещо.Дори когато е пренатегнат и издава гадния цвилещ звук можех да го обърна на 180 градуса и повече така че това не е критерии за това колко е натегнат
Някой да има още някакви идеи?
Предварително благодаря!
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
За да почне да ти хвърля огън трябва да работи поне на 800-1000 оборота.В началото си мислех,че не може да е от катализатора ама се чудя възможно ли е да се е отчупило някое пърче от него и да е запушило тръбата?
А за ремъка трябва да си сигурен в белезите и 1 зъб да е прескочил прави проблеми.Веднъж смених ангренажа не едно БМВ което не работеше перфектно на ниски обороти,само за един агренаж БМВто замърка.За VW знам,че се опъва така:когато се опиташ да осучеш ремъка м/ду разпределителния вал и вала за делкото трябва да усетиш усилие когато е усукан на 45 градуса и да не можеш да го осучеш повече от 50.
Пожелавам ти след 10 дена да е по-топло,щото знам какво е да мръзнеш над двигателя или под колата.
А за ремъка трябва да си сигурен в белезите и 1 зъб да е прескочил прави проблеми.Веднъж смених ангренажа не едно БМВ което не работеше перфектно на ниски обороти,само за един агренаж БМВто замърка.За VW знам,че се опъва така:когато се опиташ да осучеш ремъка м/ду разпределителния вал и вала за делкото трябва да усетиш усилие когато е усукан на 45 градуса и да не можеш да го осучеш повече от 50.
Пожелавам ти след 10 дена да е по-топло,щото знам какво е да мръзнеш над двигателя или под колата.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
suba написа:А за ремъка трябва да си сигурен в белезите и 1 зъб да е прескочил прави проблеми.
Не, не прави.
В момента карам с 1 зъб предварение на разпределителния вал с цел малко по-добро ускорение на ниските и до към средата на средните обороти. Както и с 12* предварение на запалването.
Почти се губи 'дупката' на 2 750 оборота, характерна за нашите инжекции и ускорява значително по-добре, но повече от 180км/ч не мога да вдигна То не, че ми и трябва, де!
При тези настройки (като моите) нормално е да се очаква колебания в работата на празен ход.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Там на маховика освен тая резка има и един знак 0 Може би ако сложиш на него белега, ще ти дойде и горе на разпределителния вал точно. Може и да бъркам, но не си спомням аз на кое го сложих моя.
От един зъб прехвърлен ще се влоши работата на двигателя, но няма да спре изобщо да пали.
Пак обаче оставам на мнението че трябва обстойно да си провериш катализатора. За случая с Аудито дето писах по нагоре. Жената запали, отиде до магазин на 500м. и като излезе от него и запали отново колата вече не се форсираше. Катализатора се беше стопил в задния край и газовете нема къда да ходят. От безбройните дупчици дето ги има нормално незнам дали една беше останала отпушена.
Иначе съм виждал и катализатор който се беше счупил на средата и като се разместили двете парчета затиснали всички отвори.
Успех!
От един зъб прехвърлен ще се влоши работата на двигателя, но няма да спре изобщо да пали.
Пак обаче оставам на мнението че трябва обстойно да си провериш катализатора. За случая с Аудито дето писах по нагоре. Жената запали, отиде до магазин на 500м. и като излезе от него и запали отново колата вече не се форсираше. Катализатора се беше стопил в задния край и газовете нема къда да ходят. От безбройните дупчици дето ги има нормално незнам дали една беше останала отпушена.
Иначе съм виждал и катализатор който се беше счупил на средата и като се разместили двете парчета затиснали всички отвори.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта