Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС - катализатор - Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Мнениеот didkoltd » Пет 09 яну 2009 21:09


Не че разбирам кой знае колко ,но с проблемите с които съм се сблъсквал твоя проблем ми изглежда така:
За мен проблема ти е комплексен и трябва да го разглеждаш от съвкупсност от поне 2 проблема.Първия е проблема с изфорсирането на мотора над 2500 об и втория е това,че колата не иска да запали въобще или пали много трудно.Най-вероятно проблемите са свързани и според мен трябва да се отстраняват по обратен път по-който са се появили.
За мен колата ти е удавена и най-вероятно тия свещи са избили и забрави да запалят някога.Можеш да пробваш да ги смениш с други най-добре нови за да си сигурен ,че са наред и да пробваш да запалиш колата с дърпане ,а не на стартер,щом мирише от ауспуха на сурово гориво!При положение ,че запали трябва да я оставиш да работи или ако може да върви да я покараш за да издуха всичкия излишен бензин който е в цялата изпускателна система/най-вероятно ще кади здраво от ауспуха/Ако имаш възможност направи това и като запали колата да започне да работи тогава се мъчи с другия проблем!Успех и пиши какво е станало ! :wink:




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re:

Мнениеот zfa159 » Чет 15 яну 2009 22:17


didkoltd написа:Не че разбирам кой знае колко ,но с проблемите с които съм се сблъсквал твоя проблем ми изглежда така:
За мен проблема ти е комплексен и трябва да го разглеждаш от съвкупсност от поне 2 проблема.Първия е проблема с изфорсирането на мотора над 2500 об и втория е това,че колата не иска да запали въобще или пали много трудно.Най-вероятно проблемите са свързани и според мен трябва да се отстраняват по обратен път по-който са се появили.
За мен колата ти е удавена и най-вероятно тия свещи са избили и забрави да запалят някога.Можеш да пробваш да ги смениш с други най-добре нови за да си сигурен ,че са наред и да пробваш да запалиш колата с дърпане ,а не на стартер,щом мирише от ауспуха на сурово гориво!При положение ,че запали трябва да я оставиш да работи или ако може да върви да я покараш за да издуха всичкия излишен бензин който е в цялата изпускателна система/най-вероятно ще кади здраво от ауспуха/Ако имаш възможност направи това и като запали колата да започне да работи тогава се мъчи с другия проблем!Успех и пиши какво е станало ! :wink:

Както обощих преди 10-тина дни (понеже 10 дни не бях в София и нямаше как да се занимавам с колата а нямах и комп. под ръка) проблема не е по тоците защото съм сменял от други коли :
-делко заедно с датчика на хол
-дистрибуторната капачка заедно с кабелите
-свещите
-пробвах си бубината (заедно с комутатора си е) на един Голф - работи си екстра
-палеца също го сменявах
Пък и проблемите са абсолютно идетични и на газ и на бензин - което не е специфично за токов проблем - винаги на газ ще е по-зле ако е електро проблем.
Идеята ти ако беше задавена колата е добра....ама с това разминаване което почти е 100% сигурно в ангренажа ако я дръпна и сам се сещаш,че ремъка ще допревърти и на теглене ще се помеля мотора много качествено.Иначе да,ако колата беше сигурно,че е само задавена и проблема е по тоците щеше отдавна да е запалила ;)
Иначе за белезите на ангренажа :
Забелязах,че този белег долу може и да не е г.м.т. но дори да не е това показва,че центровката е още по-зле понеже горното колело се върти по посока на часовниковата стрелка....а моето колело дори при този белег (който е или 6 градуса предварение или г.м.т.) вече е след белега на статичната част......т.е.:
-ако белега е 6 градуса предварение аз имам отместване от около 3-4-5 зъба
-ако белега е г.м.т. отместването ми е 2-та зъба,които се виждат на кртинката.
За един зъб може и да не стане проблем за двигателя - това са 8.13 градуса от стандартното положение на вала ама за 2 зъба вече става повечко - 16 градуса.
При мен разпределителния съответства на паразитния (делкото) така че ако има отместване то е при коляновия и в г.м.т нито клапаните са както трябва нито искарата идва навреме (клапаните изостават с 16 градуса от стандартното си място а искрата идва след г.м.т. с 6 градуса предварение и 16 градуса закъснение т.е. 10 градуса след г.м.т.) и.......става мазало.
Утре като разглобя отпред и огледам белезите ще стане ясно.После вече като сваля ремъка ще видим какво мъ е състоянието и се надявам като сложа новия с новата ролка да се оправи :)
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем вероятно с датчика на Хол....май ще е ангренажчче

Мнениеот zfa159 » Пет 16 яну 2009 22:43


Ето го и развитието от днес след няколко часа ровене в калта и разглобяване по Пасат-а на студа (и на тъмно понеже след 18:00 се наложи).
Изображение
При точно съвпадение на белега долу на коляновия вал (отпред гледано по белега на шайбата) това е отместването горе.Разбира се делкото е абсолютно точно по разпределителния вал т.е. също е изместено както разпределителния вал.
Понеже стана много късно и студено оставих за утре да взема нов ремък и ролка и да го зацепя наново да видим дали ще запали и как ще работи и т.н.
Само да вметна - както предполагах белега,който е отзад като чертичка на маховика е предварение 6 градуса и се ползва за гласене на запалването и не става за гледане на белезите на ангренажа.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Проблем вероятно с датчика на Хол....май ще е ангренажчче

Мнениеот suba » Съб 17 яну 2009 12:58


Само колега виж защо ти е прескочил ремъка.Дали е сплескал някой зъб или е шпонката.Най добре свали колелото на разпределителния вал и го огледай.Защото се случва сравнително често да къса шпонката.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем вероятно с датчика на Хол....май ще е ангренажчче

Мнениеот zfa159 » Съб 17 яну 2009 13:11


Колелото го гледах - добре си е както и шпонката.Пък и прескачането е дошло откъм коляновия вал (беше прескочило и колелото за паразитния вал).Причната - ремъка явно се е разтегнал понеже беше натегнат предишнич път като го гледах а сега можех да си го сваля от колелото на ръка без да охлабвам ролката.Марката е flennor и уж не са лоши ама.....шанс.
Сега съм купил нов заедно с ролка - ремъка е Bosch за 15лв а ролката някаква словашка за 20лв....били хубави :roll:

Дописвам в същото мнение за да не пускам още едно :
- сменихме ангренажа с новия ама...никакъв ефект - абсолютно същото поведение.
- прегледах щпонките - видимо всичко е наред.Все пак като нагласихме всичко по белезите и сложихме ангренажа развих свещта на 1-ви цилиндър и когато буталото е най-горе всички белези съвпадат т.е. 100% няма проблем с шпонката на коляновия вал.
Също така с компресорем мерих компресия и понеже не можеше на 1-ви цилиндър мерих на другите (компресомера не влизаше заради една кука на главата) и си показа нормална компресия т.е. няма причина да се притеснявам за изкривен клапан или за изместен по някаква причина разпределителен вал.
Осъмних се в ЕКу-то понеже със стробоскоп се оказа,че нямам предварение на запалването а изоставане с около 10-тина градуса и го пробвах на друга кола - работи си идеално.
Повъртях делкото насам-натам и и докарах предварението както трябва да е ама това нищо не промени.
Сега от време на време пали и като запали работи на много нсики обороти и нестабилно и след време (разлино всеки път) си изгасва сама.
Събирам мнения и идеи...иначе колата вероятно ще я карам на Ваското да я гледа другата седмица и да се мъчим да видим какво ще направим...


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот jagler » Нед 18 яну 2009 0:14


Според мен с тия три зъба отклонение си оцапал работата,ако е с един напред или назад добре...ама,,,3.Погледни си и дебита на бенз. помпа,или бенз. филтър,може и на газ да прави проблем ако някой е завъртял винтовете на тройника и не стига дебит просто проблема мисля че е многостранен причинен от много човъркане от некомпетентни /майстори/.Щом от към ел. няма проблем пък и двигателя щом и на газ се държи така както на бензи не е от компа ти... :wink: Зацепи белезите на маркерите горе на разпределителния вал и долу на маховика натегни си ангренажния ремък така че да не се усуква на повече от 90гр. ,делкото с малко предварение обратно по чесовниковата стрелка и пробвай...явно нещо бъркаш или ни пробваш колко сме знаещи тук във ФОРУМА... :lol:Ебати проблема ,ебати нещото на този прост и вечен двигател... :lol:При АБС двигателя вала на делкото не е хванат за разпределителния вал...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 9:56


Ами майсторите винаги съм и бил аз,т.е. никой не е пипал нищо,което не е трябвало да се пипа.
На газта никой не е пипал крановете и т.н. понеже колата се прецака в движение и на двете горива,което предполага проблем,външен за газовата уредба.
Зацепих го ангренажа по белезите и дадох предварение на делкото - никакъв ефект не се получи.
Делкото ми е ясно,че не е на разпределителния вал - на паразитния е и точно затова на самия корпус на делкото има репер,който го дават,че трябва при г.м.т. да е в центъра на палеца - и това е изпълнено.
Умуваме го 3-ма души и шанса и 3-мата да бъркаме едно и също нещо е много малък.
Засега стигнахме до няколко извода с малко помощ от още няколко човека :
-да се е изместила все пак някак си шпонката на разпределителния вал (понеже ако ангренажа превърти зъб центровката би се изместила в посока,обратна на въртенето на ремъка а при мен изместването е в посока на въртенето на ремъка)- сега ще махна колелото и ще прегледам там.
-другата алтернатива е по-лошата - един колега,изказа съмнението,което е изпитал вече на две коли - при отместена центровка двигателя не гори добре горивото и наптрупва много нагар по клпаните (най-вече изпускателните) в резултат на което ситуацията при него е била аналогична - колата си пали нормално,работи нормално след което започва да се държи точно като моята и спира и да пали....като мериш компресия показва,че има налягане ама при взрива на горивната смес клапана изпуска....което незнам как може да се провери без да обезглавя мотора.
Аз ако исках да ви пробвам във форума нямаше да се мъча да си оправям колата сам а щях да чакам някой да ми каже как да го направя пък и от 31.12 съм пешеходец (е не съм де понеже карам другата ама така е казва),което не ме влече особено.

Ще и взема нови свещи,капачка и палец и ще видя и шпонката на разпределителния вал как е - ако това не помогне може и да я обезглавя ако времето е подходящо - така ще видя дали има някакви удари по клапаните и т.н. от ремъка и ще видя какво е състоянието на клапаните като нагари и т.н.


Потребителски аватар
Trifon
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Космос
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот Trifon » Нед 18 яну 2009 10:06


Колега, този двигател не ми е ясен много, но като четох постовете не видях някой да е казал нещо за релетата, а вие да сте ги гледали??? Имах подобен проблем преди време на Джета 2 GX мотор, та погледнете релетата, всичките, ако не сте сигурни кое за какво е, отворете ги едно по едно и гледайте за студени спойки, надути кондензатори или изгорели транзистори, последното е най-лошия вариант, ако откриете нещо и не можете да го отстраните-пишете!!! :banghead:


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот suba » Нед 18 яну 2009 11:44


Прробва ли я да запали на газ след смяната на ремъка?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 13:05


Днес смених и свещите и палеца и капачката (въпреки,че се съмявах да им има нещо за всеки случай) - никакъв ефект.
Пробвах да я запаля и на газ и на бензин - държи се абсолютно еднакво - пали за кратко и работи на много ниски обороти,след това изгасва.Ако тръгна да я паля пак се опитва да запали и припукват цилиндрите ама спра ли да въртя спира и двигателя моментално.
Развих зъбното колело на разпределителния вал - шпонката е абсолютно здрава,съвсем си беше на място и т.н.
Чудя се от какво може да се измести ангренажния ремък така,както е при мен :roll: .Пък и защо след като го зацепихме не се промени нищо.
Не ми се ще да свалям главата ама се чудя какво друго може да и има освен нещо по клапаните.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот suba » Нед 18 яну 2009 16:32


Не занам колега и аз вече се овъртях яко с твоя проблем.
Огледай си все пак вакумите,да не смуче някой въздух нещо.Друго което се сещам,възможно ли е стъпковото моторче да ти шашка дросела и да го отваря и затваря не когато трябва.Да се откачило ли нещо!?А ремъка може да се е охлабил или от износване или да е отпуснала обтяжната ролка-нали знаеш,че се натяга в посоката на стягане на контра гайката-по часовниковата стрелка.И все се чудя какво е променило презкачането на зъбите.Знам,че при 1.8
клапаните не достигат до буталата-така,че едвали е крив клапан.Малко се съмнявам да се оправят нещата след сваляне на главата.
А свещите като ги свали какви бяха-черни,сиви,мокри,сухи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 16:59


Свещите - мокри с аромат не бензин изключително черни с много нагар (жулих ги с телена четка за да се изчистят).Допреди да се появи проблема си бяха стандартно кафяви,мотора си работеше идеално и равномерно.
Прескачането и за мен е необяснимо защо е в тази посока - да беше в другата - добре ама то е по посока на въртене на колелото.
Иначе обтяжната ролка я гледах преди да сваля ремъка - беше си така,както съм я оставил...самия ремък като го наолжих по новия идва с около 3-4см по-дълъг....явно се е разтеглил...знам ли.
Вакуумите уж ги гледах - утре ще сваля моноблока да огледам по него за нещо съмнително и да огледам на ръка тампона за моното.
Стъпковото моторче като го гледах си работеше като хората - като дам на контакт леко отваря клапата (съвсем малко) и чака да тръгна да паля.Като завъртя не я командва повече наникъде.
Днес ми направи впечатление,че като сложих новите свещи и капачката и т.н. завъртя няма и един оборот и веднага си запали ама работеше много нестабилно на около 300 оборота....поработи няколко секунди и изгасна.
Ако не може да удари клапаните това доста ме успокоява ама започвам да се замислям дали колегата,който ми говореше за нагара по клпаните не е прав ама са чистени и напасвани лятото като правих гарнитурата на главата.....знам ли и аз вече.
Ще ходя да демонтирам моното да го огледам пък дано там открия нещо нередно ама....едва ли :(


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот °niksi° » Нед 18 яну 2009 19:58


Както по-нагоре писах - докарай я да я направим, само се мъчиш и себе си и колата.
Явно нямаш доверие, мисля че вече трябва да си разбрал, че да се намери решение на този проблем във форума ще е почти невъзможно.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот rudoni » Нед 18 яну 2009 20:29


що се мъчиш бе човек ? иди на специалист . много съм далеч иначе..... това е толкова прост за обслужване и ремонт двигател !?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с двигателя на Пасат 1.8 АБС...доста неясен вече

Мнениеот zfa159 » Нед 18 яну 2009 20:42


Е аз още следобяд разбрах,че този проблем не мога да го сборя сам и съм се отказал.....вече не пробвам и не разглобявам нищо повече а седя и си умувам.
Причината да не съм я закарал при niksi е единствено и само,че вече се разбрах с Ваското да я види другата седмица като се върна.Иначе с niksi се познаваме лично и ми е пипал по предишния пасат и му имам доста доверие и знам,че ако колата се разгледа обстойно от начало докрай отново обаче в гараж и се прегледа едно по едно всичко ще излезе какъв и е проблема.Така или иначе доказах и сам на себе си че само мъча и мен и колата понеже проверявам това-онова ама навън на студа и през 5-6 дни като имам време по нещо.
Благодаря на niksi за предложението и за помощта!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта