Честита Коледа на всички съфорумци! Първо искам да се извиня, че пускам n-тата тема за термостат но се нуждая от вашите съвети, защото охладителната ми система и по-специално термостата се държи доста странно. Колата е Б4 1,6 АЕК, с обикновена газова. Проблема е следния: термостата започва да отваря доста късно и по странен начин. Колата достига около 95-96 градуса, понякога и 97 (говорим за работа на място и на газ), долния маркуч е все още много студен-никакви признаци дори и за минимално затопляне. След около 5 мин. работа на двигателя при тази температура, която не се променя по никакъв начин, при пипане на долния маркуч установявам леко затопляне, което след около 2-3 мин. се превръща в парене-термостата вече е отворен. Перките се включват, температурата на двигателя пада до да кажем 91-92 градуса, и всичко е нормално. След известно време този процес се повтаря. При каране извън града, температурата е нормална в границите 90-92 и термостата винаги е в затворено положение, което обяснява и факта, че при по-продължително спускане на свободна предавка, колата вместо да се охлажда, загрява до около 94 градуса. Тоест на извънградско каране колата се охлажда от по-големия дебит на водната помпа, в следсвтие от по-високите обороти. На бензин нещата са същите само температурите са малко по-вискоки, с 1-2 градуса.
Моля ви да ми дадете съвет, дали това е в рамките на нормалното, защото все пак термостата се отваря, а и някъде бях чел, че има термостати които започват да отварят не от 87 градуса, а от 95 дори и от 102, или да го сменям. Притеснява ме по-високата температура на работа на двигателя в града и на място. Ще съм ви благодарен ако ми кажете дефакто, коя е максималната постоянна температура при която двигателя може да работи без да настъпят каквито и да е повреди. 90 градуса е оптималната, а аз наи-много съм стигал до 100 но само за минута, две.



Проблем в термостата може би...моля за съвет
- kokotg
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Колега според мен нямаш никъкъв проблем на пазара по принцип се продават три вида термостати с три различни температури на отваряне а те са 80,87,92 така че зависи какъв термостат имаш поставен на колата. Моя е 87 градуса и държи в града температура малко над 90 градуса а извън града малко под 90.А това че няколко пъти колата ти е дигала температури около 100 градуса не е проблем.В охладителната система на автомобила попринцип такива температури са възможни поради това че в охладителната ти система охладителната течност при работа на двигателя работи под някакво налягане което при тези температури на работа на охлаждащата течност непозволява нейното завиране(кипване).Карай си колата и не се притеснявай. 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Мисля, че минималната температура на отваряне на термостата е не 80, а 82*С, но това е несъществено. За всичко останало бих подкрепил колегата kokotg.
Имай предвид и това, че много често датчика, който ти показва температурата на таблото лъже (кога с повече- кога с по-малко...)
При положение, че втората степен на вентилатора се включва при 102*С, то вдигането на 100* не е проблем
Според данните, които си дал в постинга си- нямаш проблем!
Весели празници!
Имай предвид и това, че много често датчика, който ти показва температурата на таблото лъже (кога с повече- кога с по-малко...)
При положение, че втората степен на вентилатора се включва при 102*С, то вдигането на 100* не е проблем

Според данните, които си дал в постинга си- нямаш проблем!

Весели празници!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По принцип 100 наистина не са проблем ама при изправна система не би трябвало да ги достигаш
При мен преди да изчистя предния радиатор и да разкрам всичко това :
от между двата радиатора (за климатроника и охладителния) и моята на място зимата вдигаше 100,че и даже ги подминаваше (то затова си отиде и гарнитуарата един хубав ден
) ама сег като ги изчистих няма такова нещо - 95 при екстремен тормоз и 80-85 нормално.
термостата наистина започва да отваря на 82 и е напълно отворен на 105 според данните в книжките.
Реално при мен отваря на около 80 (по датчика на таблото,който съм го сертифицирал с друг уред преди да тествам) и първата скорост на перките тръгва на около 89.....втората не съм я чувал откакто си изчистих радиатора - бая интересни неща имаше
По повод долния маркуч - той винаги трябва да е по-студен от горния ако имаш добра циркулация през радиатора и трябва при около 80 градуса да започне да се стопля и при 90 някъде да си е прилично топъл вече ама по-хладен от горния - все пак затова радиатора е охладителен - за да охлажда
Успех!

При мен преди да изчистя предния радиатор и да разкрам всичко това :
от между двата радиатора (за климатроника и охладителния) и моята на място зимата вдигаше 100,че и даже ги подминаваше (то затова си отиде и гарнитуарата един хубав ден

термостата наистина започва да отваря на 82 и е напълно отворен на 105 според данните в книжките.
Реално при мен отваря на около 80 (по датчика на таблото,който съм го сертифицирал с друг уред преди да тествам) и първата скорост на перките тръгва на около 89.....втората не съм я чувал откакто си изчистих радиатора - бая интересни неща имаше

По повод долния маркуч - той винаги трябва да е по-студен от горния ако имаш добра циркулация през радиатора и трябва при около 80 градуса да започне да се стопля и при 90 някъде да си е прилично топъл вече ама по-хладен от горния - все пак затова радиатора е охладителен - за да охлажда

Успех!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Брех, още един колега с големия радиатор, дето му отваря рано термостата. А аз смених 2 заради тази работа и все същото поведение, сега ще го възприема вече за нормално. Между другото, ако се наведеш и погледнеш стрелката фронтално, 80-те градуса по мязат на 84-5, което звучи по-успокоително
.
Весели празници на всички.

Весели празници на всички.
- valcosel
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пет 09 ное 2007 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Елин Пелин
И аз мисля че нямаш проблем!radotom написа:Мисля, че минималната температура на отваряне на термостата е не 80, а 82*С, но това е несъществено. За всичко останало бих подкрепил колегата kokotg.
Имай предвид и това, че много често датчика, който ти показва температурата на таблото лъже (кога с повече- кога с по-малко...)
При положение, че втората степен на вентилатора се включва при 102*С, то вдигането на 100* не е проблем
Според данните, които си дал в постинга си- нямаш проблем!![]()
Весели празници!

Много благодаря на всички за отговорите и се извинявам. че 2 дена ме нямаше във форума, но колата такива ядове ми създаде. че едва ли не се разболях. Всъшност не колата, а майсторите които я "оправяха". Отивам на майстор да ми погледне термостата, гледа пипа, вика за смяна е, наистина на място до 97 градуса долния маркуч беше студен, после изведнъж се отвори и температурата падна, но все пак реших да го сменя. Според дебелите книги, които майстора извади термостата за моя модел 1,6 АЕК трябва да започне да отваря на 87 градуса и да е напълно отворен на 102. Kакто и да е смени го с BEHR - разлика никаква. Само, че вечерта насред центъра на Плевен колата остана без антифриз и за малко не я прегрях. Оказа се не-добре сложена скоба на водното съединение. Оправиха го на следващия ден, но пак вдига температура. Чак днес като че ли нещата се оправиха: наи-много 93-94 градуса вдига и перката се включва. Явно този "майстор" не е бил обезвъждушил системата добре. Така, че в крайна сметка се оказа термостата, а неспокосаните майстори са под път и над път. Весели празници на всички
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 0:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Няма какво друго да е освен термостата. Заседнал е в отворено положение. Но за да си напълно сигурен пробвай с пипане горния и долния маркуч на радиатора - ако са еднакво или почти еднакво топли при 70 градуса, значи работата е ясна. Чака те смяна на термостат. Тук във форума колегите не са много доволни от BEHR, макар че аз съм с такъв от 2 дена и за сега няма проблеми. Но според мен най правилния избор е да си вземеш оригинален. Успех и весело посрещане на новата година.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 0:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Първо Честита Нова Година на всички ! Само хубави неща да ни се случват през новата година :hahachristmas :mhihichr и по малко ядове с возилата
А сега по темата - какъв термостат да купя : марка ? и приблизителна цена ? на колко градуса ?
и ако някой може да предостави снимка или нещо подобно къде точно се намира термостата на АЕК двигател ? и дали има някаква особенност при смяната която трябва да знам защото мисля сам да го сменя

А сега по темата - какъв термостат да купя : марка ? и приблизителна цена ? на колко градуса ?
и ако някой може да предостави снимка или нещо подобно къде точно се намира термостата на АЕК двигател ? и дали има някаква особенност при смяната която трябва да знам защото мисля сам да го сменя

Честита нова година на всички колеги, нека ви донесе много здраве, радости и щастие, както и много безаварийни километри с любимите возила!
Относно термостата, марката BEHR не е за препоръчване според колегите. Има някакви Wahler, несъм сигурен за правописа, които уж са по-добри, както и Вернет, които са френски и всички те са в порядъка 13-20лв. Оригинален обаче е 50-60лв., но поне е почти сигурно, че ще работи, а и доколкото съм чел из форума има и някаква гаранция дори и да не е слаган в оторизиран сервиз на VW. А що се отнася до поставянето му моят съвет е да отидеш при някой майстор който вече е правил това упражнение, защото се откача хидравличната помпа, стойката за нея и т.н. Вярно ще се разделиш с 20-30лв, но ще си спестиш много главоболия. И гледай майстора да е читав. Успех!
Относно термостата, марката BEHR не е за препоръчване според колегите. Има някакви Wahler, несъм сигурен за правописа, които уж са по-добри, както и Вернет, които са френски и всички те са в порядъка 13-20лв. Оригинален обаче е 50-60лв., но поне е почти сигурно, че ще работи, а и доколкото съм чел из форума има и някаква гаранция дори и да не е слаган в оторизиран сервиз на VW. А що се отнася до поставянето му моят съвет е да отидеш при някой майстор който вече е правил това упражнение, защото се откача хидравличната помпа, стойката за нея и т.н. Вярно ще се разделиш с 20-30лв, но ще си спестиш много главоболия. И гледай майстора да е читав. Успех!
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново





-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 0:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта