Passat B3 RP Двигател - Бензин в маслото!

Техническа и сервизна информация за Passat
HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Passat B3 RP Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Нед 19 апр 2009 6:29


Здравейте колеги!
Имам неприятен проблем с автомобила на баща ми и по специално с двигателя му. Това което е правено досега по него е смяна на термоизолационната вложка между блока на инжекцията и смукателните колектори. Преди 1-2 години започнаха да се разлагат и баща ми си ги смени около 3-4 пъти. Накрая си направил фланец от метал и разбира се не е имал проблеми след това. Та какво се случва сега. Преди 2 седмици му светва лампата за маслото и той след проверката установил, че се вдигнало нивото на маслото т.е. разредено е с бензин. Сменил го с Плама 15W40, но след две седмици нивото на маслото е 15-20 мм над максимума. Автомобилът изхвърля черен дим което е признак на богата смес или недобро изгаряне, но си върви нормално има тихи обороти не се дави ... Също мисля, че е важно да знаете, че автомобила се ползва всекидневно предимно на къси разстояния 4пъти х ~5km като двигателя изстива между всяко използване.
Наложи се все пак да погледна какво има под капака и какво установих:
Датчици охлаждане:
-син- в норми 2030 Ohm при ~20 градуса
-червен показание безкрайност при 20 градуса ??? Тук във форума прочетох че май трябва да е 0 и да стане безкрайност при 50-60 градуса. Не можах в AutoData да намеря никаква информация за него какви трябва да са стойностите му за моя двигател така, че ако някой може да ме упъти къде да проверя... и също... този датчик вкл отоплението на смукателните колектори или играе ролята на обогатител (смукач)? Двигателя е с вакуумно управление на предварението на запалването т.е. май управлението е Mono-Jettronic.
-черен- 1800 Ohm при ~20 градуса (откакто е купен автомобила приборът за температура на таблото не работи!) Пробвах да окъся с мостче кабела и със съпротивление 100 ohm не помръдва... явно е откачено нещо в таблото, но това не би трябвало да влияе на работата на двигателя според скромните ми познания и това което прочетох.
Палец- пукнатина !!! вертикална от външната страна на втулката около която се върти, зад контакната пластина, но не стига до долу (ще постна снимка ако се налага)според мен не би трябвало да оказва влияние, но трябва да се смени като отворят магазините в понеделник.
Свещи - Три електродни BOSCH изключително зацапанаи никога не са сменяни. Свещите според мен може да са толкова силно зацапани и от лошото горене последните две три седмици, така, че за сега само ги почистихме.
Нямам как да измеря компресията на цилиндрите за сега, но от отдушника на картерната вентилация не духа много т.е. едва ли са износени сегменти.
Мисля, че термостата сработва нормално тъй като докато не загря горната тръба отиваща към радиатора долната която отива към термостата си беше студена! То аз и не смея да го въртя много двигателя, че с това рядко масло...
Другото което малко ме смущава е, че винаги имало голямо количество "майонеза" на капачката на клапаните. То може да има водни пари ама ... чак толкова незнам дали е нормално.
Това са нещата които мога да си проверя сам на улицата пред блока с един мултицет, тъй като се оказва, че във всички сервизи в малкия ни град само вдигаха рамене и се почесваха без да желаят да поемат отговорност за диагностиката и установяване на проблема.
Другото което направих е, от една автоморга и вземах една цяла плочка с инжектора и регулатора на налягането срещу 50 лв и уговорката, ако не става да я върна. Там ме увериха че е от VW Passat 1.8, но за съжаление след като свалих моята видях, че инжекторите нямат нищо общо дори на външен вид.
Искам да попитам... някой има ли представа колко трябва да бъде дебита на инжектора по документация? Изрових нета, но за дюза BOSCH 0 280 150 623 не успях да намеря никакви данни. Ще бъда много благодарен ако някой може да ми каже такава ли трябва да бъде дюзата. Видимо дюзата не изпуска! Тествах за задържане на налягането като развих след около 3-4 мин изходящия щутцер... но налягане си имаше... т.е. дюзата не изпуска май. Съмнявам се и в регулатора на налягането, но за сега нямам как да проверя дали налягането е коректно. Явно ще трябва да се прави стенд за инжектора и регулатора на налягането... щом сервизите нямат. :banghead:
С плочката от автоморгата тихите обороти станаха нестабилни изобщо двигателя се промени, за съжаление там белязаха болтчетата и не мога да отворя калпачето и да проверя какъв номер е нейния инжектор... и май ще я връщам.
Накрая искам да попитам... смятате ли, че този проблем с разлагащия се тампон е бил симптом за нещо случващо се в горивоподаващата система и смесообразуването... т.е. богата смес ... според думите на баща ми колата си е харчела нормално ~7-8 извънградско и ~10-12 l/100 в градски цикъл в зависимост от сезона, но последните няколко седмици разхода драстично се е увеличил.
Предварително благодаря на всички отговорили! :да:

Последна промяна от HanSolo на Пет 24 апр 2009 9:44, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот pas1.8mi » Нед 19 апр 2009 16:37


Червеният датчик е с би-метална пластина и действително до 60 гр трябва да ти дава верига,а над 60 гр отворена верига!Смени палеца (ако е нужно и дистрибутолната капачка),регулирай разстоянието м/у електродите на свещите,Ламбда сондата сигурно ти дава проблеми(има ли АГУ колата,май не,но да питам).Пробва ли с откачане на Акумулатора за 10-15 мин,какъв е ефекта?

П.П Няма да е лошо да се измери и компресията!


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот kossel » Нед 19 апр 2009 17:21


Само от едно място може да влезе бензин в маслото - сегментите на буталата. Като се замисля може и гарнитурата н аглавата да е проблем, но не съм сигурен.


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Нед 19 апр 2009 19:14


Благодаря за отговрите колеги!
Колата няма АГУ!
Утре ще проверя по магазините за палец и евентуално манометър за измерване на компресията, но според мен би трябвало компресията да е наред иначе щеше да духа от вентилацията на картера. Варианта гарнитура съм го оставил за последно! Ще изчистя свещите с пескоструй и знам на едно място къде мога да ги пробвам как работят под налягане. Това за ресетването на ECU си го мислех но... си мисля, че е по-добре да сменя всичко което е необходимо и след това да го нулирвам за да може да се адаптира към новите условия. Всъщност не съм сигурен дали тези ECU имат адаптационни параметри, но щом казвате ще го направя това поне е лесно.


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Нед 19 апр 2009 19:17


Благодаря за отговрите колеги!
Колата няма АГУ!
Утре ще проверя по магазините за палец и евентуално манометър за измерване на компресията, но според мен би трябвало компресията да е наред иначе щеше да духа от вентилацията на картера. Варианта гарнитура съм го оставил за последно! Ще изчистя свещите с пескоструй и знам на едно място къде мога да ги пробвам как работят под налягане. Това за ресетването на ECU си го мислех но... си мисля, че е по-добре да сменя всичко което е необходимо и след това да го нулирвам за да може да се адаптира към новите условия. Всъщност не съм сигурен дали тези ECU имат адаптационни параметри, но щом казвате ще го направя това поне е лесно. Относно ламбда сондата ... 100% е заминала, но едва ли би се отразило толкова на разхода най много 0,5-1 l/100km отгоре.
Искам първо да оправя по-лесните неща Ламбда сондата накрая.


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот sigman » Пон 20 апр 2009 11:09


Aз имах същият проблем и се оказа,че има лош контакт на буксата която влиза в компютъра .... :evil: но си трябва диагностик който е в час за да открие проблема .. :да:


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Пон 20 апр 2009 20:29


sp2022 написа:Aз имах същият проблем и се оказа,че има лош контакт на буксата която влиза в компютъра .... :evil: но си трябва диагностик който е в час за да открие проблема .. :да:

Това също е идея... не бях се сетил за нея макар че един приятел се беше отровил с една Alfa 145 на която масата на компа не правеше хубав контакт! Ще го напръскам с контактен спрей... само да го открия къде е! ;)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот pas1.8mi » Пон 20 апр 2009 21:32


ECU-то е под пластмасовата кора на чистачките пред пътника! :wink:


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот sigman » Пон 20 апр 2009 21:47


pas1.8mi написа:ECU-то е под пластмасовата кора на чистачките пред пътника! :wink:

....точно там е... :applause:


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Пон 20 апр 2009 22:18


Хм... :roll:
Това не е ли кофти място за електроника... имам предвид, че там лесно може да влезе вода или се лъжа?
И още нещо което не ми дава мира. Ако приемем, че червеният датчик както казвате по-горе, изпълнява може би ролята на обогатител... как ще се отрази повредата му на работата на двигателя. Ако при студен двигател е проводим... това би означавало, че обогатителя работи. А моят няма верига нито при загрял нито при студен двигател. Това означава, че обогатителя не работи, няма ли в този случай да имаме неустойчиви тихи обороти, трудно палене и т.н. Няма такова нещо в моя случай, пали си от четвърт оборот и си държи ниски без проблем. Смених днес палеца, оказа се, че и контакта на кабела от бубината с дистрибуторната капачака е... вътре беше пълно с Меден сулфат и Цинков окис... половината куплунг на кабела се беше разложил! :shock: Как мислите това би ли се отразило чак толкова много на процеса на изгаряне, и от недобро изгаряне да има в картера толкова много бензин за толкова кратко време? Незнам какво да мисля вече!


LUzunchev
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kazanlak

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот LUzunchev » Вто 21 апр 2009 11:16


Не знам защо винаги се започва от най-сложното,какви са тия датчици,палци и т.н.Ако както казваш колега,колата се кара само на къси растояния,всичко да е в изправност пак ще ги имаш тези проблеми(отиди в някоя автокъща в която вечер и сутрин се местят колите,отвори капачката за маслото и виж за какво става въпрос)Моя съвет е да направиш по -дълъг пробег и ако има проблеми(става въпрос за маслото),тогава да се пристъпва към ремонт.Успех :applause:


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Вто 21 апр 2009 12:42


Колега баща ми кара този автомобил от поне 10г... и все в същия режим. Наистина е влизало по малко бензин в маслото през зимата, но когато за две седмици го напълни 2см и то не през зимата, това означава, че има някакъв проблем и то сериозен. Ако не се вземат мерки може да задере биелен или още по-лошо основен лагер, така че мисля да не се вслушам в съвета Ви! ;)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот dj_tuhla » Вто 21 апр 2009 13:56


А сте сигурни че е бензин, а не антифриз защото ... ?

Без да претендирам за нищо, така като чета, електрическата част по запалването изглежда е в окаяно състояние и едва ли има нормална искра, от там добро изгаряне. Независимо дали това е конкретната причина за проблема, аз бих сменил капачка (~15лв), палец (~7лв), свещи (NGK BUR6ET ~4x8лв) и комплект кабели (като евтин проверен вариант Тесла или Магнети Марели (~50-60лв), Бош-а от 120лв има голяма вероятност да са турски, а всичко по ~40лв вероятно е пълен боклук). Така ще се стесни и кръга на възможните причини. А, да, и центровката проверете, да не се е прецакал вакума на делкото и да е отишла на някъде.

Не разбрах точно какъв е двигателя, но ако е 2Е рестарт на ЕКу-то няма да изтрие нищо, това работи за 1.8 ABS/RP ЕКУ-тата.


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот HanSolo » Вто 21 апр 2009 14:47


dj_tuhla написа:А сте сигурни че е бензин, а не антифриз защото ... ?

Не е антифриз ... нивото му не е мръдвало!

dj_tuhla написа:Без да претендирам за нищо, така като чета, електрическата част по запалването изглежда е в окаяно състояние и едва ли има нормална искра, от там добро изгаряне. Независимо дали това е конкретната причина за проблема, аз бих сменил капачка (~15лв), палец (~7лв), свещи (NGK BUR6ET ~4x8лв) и комплект кабели (като евтин проверен вариант Тесла или Магнети Марели (~50-60лв), Бош-а от 120лв има голяма вероятност да са турски, а всичко по ~40лв вероятно е пълен боклук).Така ще се стесни и кръга на възможните причини.

Палец купих вече, уж оригинален BOSCH (12лв.) Може би и капачка ще сменим и кабела от бубината до нея, но просто искам да сменя маслото утре, че днес не остана време и да видя с новия палец, почистената капачка, кабел и новата дюза как ще тръгне! И да измеря компресията... да не би пък някой клапан да не затваря добре! Попаднах на тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=73012&start=15&hilit=%D0%BF%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%B5%D1%89%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B0
И човека има много сходни с моите симптоми... между впрочем забелязах една миниатюрна дупчица на калпачето на старата дюза... спомням си много добре, че почистих и подсуших добре а снощи беше "омазнила" около нея и се беше стекло надолу покрай датчика температура на околния въздух. Всъщност искам да попитам знаещите откъде под калпачето има налягане? Не трябва ли О-пръстена на самата дюза да уплътнява в леглото и там да няма никакво налягане? Също така откакто автомобила е купен според думите на баща ми има винаги "омазнено" около куплунга на дюзата... т.е. Възможно ли е, само от маслените пари на картерната вентилация да го прави това омазняване, и дали това не е всъщност бензин и причината да разлага толкова начесто термоизолационните тампони към всмукателния колектор?


dj_tuhla написа: А, да, и центровката проверете, да не се е прецакал вакума на делкото и да е отишла на някъде.

Не разбрах точно какъв е двигателя, но ако е 2Е рестарт на ЕКу-то няма да изтрие нищо, това работи за 1.8 ABS/RP ЕКУ-тата.

Центровката я проверявах наред е... виж вакуума не мога да кажа дали сработва... но пак казвам автомобила си е вървял без никакви проблеми.
Двигателя е RP мисля че го споменах в заглавието.
Сега съм отворил таблото да търся причината за не-работещия прибор на температурата и смяна на няколко изгорели лампички... довечера ще сглобя и ще видим ... до куплунга идва сигнал от датчика... прибора нищо смущаващо на външен оглед, би трябвало да работи, надявам се да е било лош контакт!
Много благодаря на всички за отзивчивостта и съпричастността!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Passat B3 PR Двигател - Бензин в маслото!

Мнениеот dj_tuhla » Вто 21 апр 2009 15:12


А бензина ти показва ли му нивото ? Ако и там се гъбарка проблема е с тоя прословут стабилизатор 10В, YC700 май се казваше, едно с три крачета, намери начин да го запоиш директно, щото куплунга му най-често прави мизерии. А това им е стандартен проблем от G2 още и има много теми, потърси.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony, Google [Bot] и 37 госта