Имам неприятен проблем с автомобила на баща ми и по специално с двигателя му. Това което е правено досега по него е смяна на термоизолационната вложка между блока на инжекцията и смукателните колектори. Преди 1-2 години започнаха да се разлагат и баща ми си ги смени около 3-4 пъти. Накрая си направил фланец от метал и разбира се не е имал проблеми след това. Та какво се случва сега. Преди 2 седмици му светва лампата за маслото и той след проверката установил, че се вдигнало нивото на маслото т.е. разредено е с бензин. Сменил го с Плама 15W40, но след две седмици нивото на маслото е 15-20 мм над максимума. Автомобилът изхвърля черен дим което е признак на богата смес или недобро изгаряне, но си върви нормално има тихи обороти не се дави ... Също мисля, че е важно да знаете, че автомобила се ползва всекидневно предимно на къси разстояния 4пъти х ~5km като двигателя изстива между всяко използване.
Наложи се все пак да погледна какво има под капака и какво установих:
Датчици охлаждане:
-син- в норми 2030 Ohm при ~20 градуса
-червен показание безкрайност при 20 градуса ??? Тук във форума прочетох че май трябва да е 0 и да стане безкрайност при 50-60 градуса. Не можах в AutoData да намеря никаква информация за него какви трябва да са стойностите му за моя двигател така, че ако някой може да ме упъти къде да проверя... и също... този датчик вкл отоплението на смукателните колектори или играе ролята на обогатител (смукач)? Двигателя е с вакуумно управление на предварението на запалването т.е. май управлението е Mono-Jettronic.
-черен- 1800 Ohm при ~20 градуса (откакто е купен автомобила приборът за температура на таблото не работи!) Пробвах да окъся с мостче кабела и със съпротивление 100 ohm не помръдва... явно е откачено нещо в таблото, но това не би трябвало да влияе на работата на двигателя според скромните ми познания и това което прочетох.
Палец- пукнатина !!! вертикална от външната страна на втулката около която се върти, зад контакната пластина, но не стига до долу (ще постна снимка ако се налага)според мен не би трябвало да оказва влияние, но трябва да се смени като отворят магазините в понеделник.
Свещи - Три електродни BOSCH изключително зацапанаи никога не са сменяни. Свещите според мен може да са толкова силно зацапани и от лошото горене последните две три седмици, така, че за сега само ги почистихме.
Нямам как да измеря компресията на цилиндрите за сега, но от отдушника на картерната вентилация не духа много т.е. едва ли са износени сегменти.
Мисля, че термостата сработва нормално тъй като докато не загря горната тръба отиваща към радиатора долната която отива към термостата си беше студена! То аз и не смея да го въртя много двигателя, че с това рядко масло...
Другото което малко ме смущава е, че винаги имало голямо количество "майонеза" на капачката на клапаните. То може да има водни пари ама ... чак толкова незнам дали е нормално.
Това са нещата които мога да си проверя сам на улицата пред блока с един мултицет, тъй като се оказва, че във всички сервизи в малкия ни град само вдигаха рамене и се почесваха без да желаят да поемат отговорност за диагностиката и установяване на проблема.
Другото което направих е, от една автоморга и вземах една цяла плочка с инжектора и регулатора на налягането срещу 50 лв и уговорката, ако не става да я върна. Там ме увериха че е от VW Passat 1.8, но за съжаление след като свалих моята видях, че инжекторите нямат нищо общо дори на външен вид.
Искам да попитам... някой има ли представа колко трябва да бъде дебита на инжектора по документация? Изрових нета, но за дюза BOSCH 0 280 150 623 не успях да намеря никакви данни. Ще бъда много благодарен ако някой може да ми каже такава ли трябва да бъде дюзата. Видимо дюзата не изпуска! Тествах за задържане на налягането като развих след около 3-4 мин изходящия щутцер... но налягане си имаше... т.е. дюзата не изпуска май. Съмнявам се и в регулатора на налягането, но за сега нямам как да проверя дали налягането е коректно. Явно ще трябва да се прави стенд за инжектора и регулатора на налягането... щом сервизите нямат.

С плочката от автоморгата тихите обороти станаха нестабилни изобщо двигателя се промени, за съжаление там белязаха болтчетата и не мога да отворя калпачето и да проверя какъв номер е нейния инжектор... и май ще я връщам.
Накрая искам да попитам... смятате ли, че този проблем с разлагащия се тампон е бил симптом за нещо случващо се в горивоподаващата система и смесообразуването... т.е. богата смес ... според думите на баща ми колата си е харчела нормално ~7-8 извънградско и ~10-12 l/100 в градски цикъл в зависимост от сезона, но последните няколко седмици разхода драстично се е увеличил.
Предварително благодаря на всички отговорили!
