Б3- фабричен климатроник и слаб акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Б3- фабричен климатроник и слаб акумулатор

Мнениеот dj_tuhla » Съб 03 яну 2009 22:50


Колеги,

първо за много години,
и после ето какво ми се случи тези дни:

Есента доливах акумулатора и естествено сега явно по-бързо се саморазрежда.
В резултат ако е седяла колата 2-3 дена на този студ без да е ходила никъде, пали си без проблеми, но доста тегаво върти и явно тока едва стига, та в момента на въртенето на стартера климатроника въпреки че е на Off, започва да цъка все едно му спира и тръгва тока, ама доста на често - въщност, точно в синхрон със стартера.
Това естествено изобщо не ми харесва, но се чудя няма ли някаква защита при палене, така ли са го оставили, не мога да повярвам чак.
На някой да му се е случвало нещо подобно?
Акумулатора естествено ще пробвам да го заредя догоре и евентуално ще сменя и втулките на стартера за всеки случай, но това дали е нормално дето се случва или имам някаква нередност по ел. инсталацията, как мислите :?:
Най-много се съмнявам в контактния ключ, че нещо или не дава или не отделя някъде контакт.
За инфо, часовника на таблото не се рестартира, плафона ако е пуснат примигва в момента на паленето но не чак да угасне напълно, а те с климатроника са на 1 бушон ... :roll:
След като се покара на следващото палене няма никакъв проблем от този род, така че явно е свързано със слаб акумулатор, а и миналата година нямах подобни случки и на по-голям студ, ама как може да се защити тая електроника, това е убийство за нея, а кола е, трябва да са помислили че може да е със слаб акумулатор по някога, баси :) .

Поздрави.




Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Нед 04 яну 2009 14:50


Най-вероятно ти отпатува акумулатора.И моя като седи един ден така едвам завърта,самоче на мен ми цъка блока за централното и ел стъклата.Пробвай така:
Сложи си акумулатора да се зарежда вечерта и на сутринта го закачи веднага на колата и завърти.Ако врътне без проблем най-вероятно е от него.
Между другото сменял ли си скоро маслото и какво е?


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Re: Б3- фабричен климатроник и слаб акумулатор

Мнениеот Snejoky » Нед 04 яну 2009 17:28


dj_tuhla написа: та в момента на въртенето на стартера климатроника въпреки че е на Off, започва да цъка все едно му спира и тръгва тока, ама доста на често - всъщност, точно в синхрон със стартера.

Това цъкане се яви и при мен в студовете при -12 градуса. Само при първото палене сутрин. Акумулатора мисля, че си е наред, защото до сега не ми е създавал проблеми. При завъртането на ключа двигателя си завърта нормално, само дето цъкането се яви и започва да мига дисплея на климатроника. А след като мига дисплея, значи отчита някаква грешка. Сега при -6 градуса цъкането изчезна.
suba написа:Между другото сменял ли си скоро маслото и какво е?

Маслото го смених на 10.12.2008г. и е Мотул 15/50, с такова карам от година и половина.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 04 яну 2009 17:45


И аз съм със същото масло и е към средата на живота си, по-гъсто е вярно, ама миналата зима го нямаше проблема със същия модел масло и на дори по-студено.

Ясно е че акумулатора е бая поразреден, а и се случва само при първото палене. После като позареди акумулатора няма проблеми. За 2-3 дена седене явно се разрежда съвсем.

Въпроса е защо по дяволите няма някаква защита тоя климатроник. Следващия път ще пробвам преди да запаля да махна бушона, щото това цъкане ще го изгори много бързо. А в този сняг само ми е да махам акумулатор ама кво да се прави :)

P.S> Колега отгоре, цъкането за което аз говоря е от спиране/тръгване на захранването, не е това мигане на всички символи както когато няма фреон.

Поздрави.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Мнениеот suba » Нед 04 яну 2009 17:52


Маслото го смених на 10.12.2008г. и е Мотул 15/50, с такова карам от година и половина.


Питах за маслото щото ако е много гъсто стартера върти трудно на голям студ докато го разбие.А щом върти трудно смуче повече ток и почва да дърпа от другите консуматори.Особенно при по слаб акумулатор.В стария сервиз в който работех,зимата много рядко слагахме Мотул 15/50 ,особенно на дизели.Не,че разбирам много от масла,ама това масло на -10 едвам се сипваше.Казвам го само информативно,щом си доволен от това масло карай.
А впрочем ако акумулаторите са ви под 55аH пак може да ги прави тия магарй.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 04 яну 2009 18:26


Абе гъсто е за зимата това масло, ама не ми се хвърля на 5000км. Макар че го обмислям. За лятото пък е добре иначе.


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Нед 04 яну 2009 21:47


dj_tuhla написа: Ясно е че акумулатора е бая поразреден, а и се случва само при първото палене. После като позареди акумулатора няма проблеми. За 2-3 дена седене явно се разрежда съвсем.

И при мен е само при първо палене, само че колата я карам всеки ден. Това ми се случи само, когато бе много студено, сега при малко по-меко време го няма.

dj_tuhla написа:Въпроса е защо по дяволите няма някаква защита тоя климатроник. Следващия път ще пробвам преди да запаля да махна бушона, щото това цъкане ще го изгори много бързо. А в този сняг само ми е да махам акумулатор ама кво да се прави :)

P.S> Колега отгоре, цъкането за което аз говоря е от спиране/тръгване на захранването, не е това мигане на всички символи както когато няма фреон.

Проблема сигурно е в управлението, защото съм изключил буксата на компресора. Все не ми остава време да си сменя филтър-дехидратора. От лятото си го возя в багажника. След ремонт на компресора се оказа, че филтъра е за смяна и създава налягане в системата. За това и буксата е откачена от компресора.


Потребителски аватар
angelov.id
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
Автомобил: turan
Двигател: dizel 2007
Местоположение: Варна

Re: Б3- фабричен климатроник и слаб акумулатор

Мнениеот angelov.id » Вто 06 яну 2009 18:04


dj_tuhla написа:Колеги,

първо за много години,
и после ето какво ми се случи тези дни:

Есента доливах акумулатора и естествено сега явно по-бързо се саморазрежда.
В резултат ако е седяла колата 2-3 дена на този студ без да е ходила никъде, пали си без проблеми, но доста тегаво върти и явно тока едва стига, та в момента на въртенето на стартера климатроника въпреки че е на Off, започва да цъка все едно му спира и тръгва тока, ама доста на често - въщност, точно в синхрон със стартера.
Това естествено изобщо не ми харесва, но се чудя няма ли някаква защита при палене, така ли са го оставили, не мога да повярвам чак.
На някой да му се е случвало нещо подобно?
Акумулатора естествено ще пробвам да го заредя догоре и евентуално ще сменя и втулките на стартера за всеки случай, но това дали е нормално дето се случва или имам някаква нередност по ел. инсталацията, как мислите :?:
Най-много се съмнявам в контактния ключ, че нещо или не дава или не отделя някъде контакт.
За инфо, часовника на таблото не се рестартира, плафона ако е пуснат примигва в момента на паленето но не чак да угасне напълно, а те с климатроника са на 1 бушон ... :roll:
След като се покара на следващото палене няма никакъв проблем от този род, така че явно е свързано със слаб акумулатор, а и миналата година нямах подобни случки и на по-голям студ, ама как може да се защити тая електроника, това е убийство за нея, а кола е, трябва да са помислили че може да е със слаб акумулатор по някога, баси :) .

Поздрави.
и аз имах такава случка когато ми почина акомулатора при палене по точно опит за палене климатроника ми цъкаше така че ново акомулаторче и си ок.


Потребителски аватар
angelov.id
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
Автомобил: turan
Двигател: dizel 2007
Местоположение: Варна

Мнениеот angelov.id » Вто 06 яну 2009 18:08


dj_tuhla написа:Абе гъсто е за зимата това масло, ама не ми се хвърля на 5000км. Макар че го обмислям. За лятото пък е добре иначе.
що се отнася до маслото ако ти е здрав акомулатора стартера ти е с редуктор и не би трябвало да оказва толкова голямо съпротивление


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 06 яну 2009 18:14


Аз съм с климатроник също.Цъкането се явява само при недостатъчно напрежение - цъка едно реле вътре на платката понеже не е достатъчно напрежението.
При мен се яви след като акумулатора ми падна от бая въртене (имам проблеми с паленето поради неясна причина) ама след заряд на акумулатора няма проблеми.Това мигане на дисплея не е грешка - неодстиг на напрежение е ;) Мигането на диспеля за грешка е друго и се появява когато го включваш и продължава 10 секунди.
По повод акумулатора - сваляш го,ако трябва го доливаш отново,оставяш го да се зарежда колкото време е необходимо на ток,не по-голям от 2А (ако е 44Аh съответно го оставяш 22 часа + още един).Като се зареди го оставяш няколко часа (цял ден е още по-добре) и си готов да въртиш с него до безкрай (ако не си заминава вече ама само от доливане не му е проблем).
За стартера - свали го и го изчисти хубаво.Така и така си го свалил - прегледай му втулките.Ще се учудиш като смажеш бендикса и смажеш редуктора вътре с грес колко по-енергично и леко ще върти ;)
Изрини цялата мизерия отвътре,смажи добре всичко,почисти му четките и ротора ако е необходимо и си готов.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 39 госта