Здравейте колеги. Вече два пъти се случва следният проблем. Давам колата на баща ми и след известно време той ми звъни на пожар, че не може да запали. отивам аз на мясото и наистина колата запалва и секунда след това сама изгасва. Колата е с газова и на бензи и на газ пак същото. Форсирам я какво ли не и пак .. както запали след секунда гасне сама. Тъкмо се обаждам на пътна помощ да ме извлачи до сервиз и запалва... много странно. Хрумнаха ми няколко неща... разпределиртелна капачка.. отворих я .. има загар, но ми изглежда добре. След леко запилване нямаше ефект. Помислих си да не би да е от тази щуротия с чипа в ключа, но не ми се вярва един път да не може да запали, а след това никакви проблеми да не ми прави. Да не би контактната клема или ключа да ми прави този проблем, защото гасненето е точно все едно си загасям колата нормално... или може да е влага влязла някъде...
Въпроси много, надявам се някой да може да помогне... сигрен съм, че ако я закарам в сервиз нищо няма да могат да ми кажат, защото сега колата си е ОК, но ме е страх да не ме остави някъде.
Благодаря предварително!
Колата е Passat 3 94` 1.8MI
Мистериозно гаснене
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
виж кабела на бобината дали е влезнал добре /щракнал / в бобината,огледаи внимателно и кабела дали не е прецакан нещо.Моята беше също така всички "маистори" на които я карах казваха че е перфектна НО/всичко било заради лошия бензин/ и след като смених 3 бобини и косултация с колегите от форума почнах сам да чопля и открих че е от бъгавата връзка м-ду бобина и кабел. УСПЕХ бате ПП. не якараи много така че бобина втора ръка под 50 кинта нема а новите почват от 120 нагоре.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
vaskoto1 написа:чипа е но не е за чистене работата...
когато палиш натискай ключа навътре в ключалката-ще палиш по добре.
Не разбрах, какво общо има натискането на ключа навътре когато пали, с неговия проблем?За паленето ясно че ще пали по лесно, ако въобще има проблеми с паленето?
Колега имаш ли проблеми с паленето?
Питам, защото и аз имам проблем лятото с паленето и точно по този начин с натискането на ключа успявам да запаля. Но нямам този проблем с угасването на мотора.
Може ли да обясниш по точно връзката, защото по тази логика трябва и аз скоро да "очаквам включване" на този проблем?!
Мерси за отговорите...
та относно чипа в ключа.. може би не е от това, защото сега се сещам, че пробвах и с резервния ключ, и пак не можех да я запаля. Контактна клема съм правил на старата кола тогава се палеше само при силно натискане на ключа надолу.. тогава не можех да запаля въобще... нулев контакт, но сега колата си пали префектно без газ за секунда, но гасне след секунда
. Та за doktora си си смени клемата и няма да имаш никакви проблеми си мисля. Ключалката не е разбита.. или поне така си мисля...много стегнат си седи ключа в нея
Остава бобината. Не съм много на ТИ с колите... можете ли да ми кажете къде се намира.. и как да разбера дали е за смяна ?
та относно чипа в ключа.. може би не е от това, защото сега се сещам, че пробвах и с резервния ключ, и пак не можех да я запаля. Контактна клема съм правил на старата кола тогава се палеше само при силно натискане на ключа надолу.. тогава не можех да запаля въобще... нулев контакт, но сега колата си пали префектно без газ за секунда, но гасне след секунда

Остава бобината. Не съм много на ТИ с колите... можете ли да ми кажете къде се намира.. и как да разбера дали е за смяна ?
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Ако знаеш кое е дистрибуторната капачка, шващаш кабела който влиза посредата и и другия му край те води при бобината.Ако не надявам се знаеш къде са свещите.Техните кабели водят пък до дистрибуторната капачка.Кабелите са досат дебели а това е така заради голямата изолация щото там напрежението e много голямо.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
заводския имобилайзер представлява накратко:
около ключалката има един тороид които генерира поле и това поле се чете от компира.
чипа внася смущения в полето и го изкривява по специфичен за всеки чип начин.
в компира има програмиран отпечатък на изкривено по определен начин поле и при всеки опит за запалване компира сравнява полето със зададения му отпечатък-ако пасват идеално значи е ползван верния чип в ключа.
тука е много тънко обаче...
ако дори верния чип не е внесен точно в средата на тороида при палене полето се дистортира по малко по различен начин. кривите не пасват и няма палене. тоест пали и веднага гасне.
когато ключалката е леко разбита от годините и позволява малко движение на ключа има шанс чипчето да не застане винаги където трябва и да дава ядове.
е затова се натиска ключа навътре в ключалката за да може да се фиксира максимално близо до положението в което трябва да бъде.
клемореда няма нищо общо в случая...
около ключалката има един тороид които генерира поле и това поле се чете от компира.
чипа внася смущения в полето и го изкривява по специфичен за всеки чип начин.
в компира има програмиран отпечатък на изкривено по определен начин поле и при всеки опит за запалване компира сравнява полето със зададения му отпечатък-ако пасват идеално значи е ползван верния чип в ключа.
тука е много тънко обаче...
ако дори верния чип не е внесен точно в средата на тороида при палене полето се дистортира по малко по различен начин. кривите не пасват и няма палене. тоест пали и веднага гасне.
когато ключалката е леко разбита от годините и позволява малко движение на ключа има шанс чипчето да не застане винаги където трябва и да дава ядове.
е затова се натиска ключа навътре в ключалката за да може да се фиксира максимално близо до положението в което трябва да бъде.
клемореда няма нищо общо в случая...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта