Мистериозно гаснене

Техническа и сервизна информация за Passat
Psy
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мистериозно гаснене

Мнениеот Psy » Сря 21 дек 2005 23:48


Здравейте колеги. Вече два пъти се случва следният проблем. Давам колата на баща ми и след известно време той ми звъни на пожар, че не може да запали. отивам аз на мясото и наистина колата запалва и секунда след това сама изгасва. Колата е с газова и на бензи и на газ пак същото. Форсирам я какво ли не и пак .. както запали след секунда гасне сама. Тъкмо се обаждам на пътна помощ да ме извлачи до сервиз и запалва... много странно. Хрумнаха ми няколко неща... разпределиртелна капачка.. отворих я .. има загар, но ми изглежда добре. След леко запилване нямаше ефект. Помислих си да не би да е от тази щуротия с чипа в ключа, но не ми се вярва един път да не може да запали, а след това никакви проблеми да не ми прави. Да не би контактната клема или ключа да ми прави този проблем, защото гасненето е точно все едно си загасям колата нормално... или може да е влага влязла някъде...
Въпроси много, надявам се някой да може да помогне... сигрен съм, че ако я закарам в сервиз нищо няма да могат да ми кажат, защото сега колата си е ОК, но ме е страх да не ме остави някъде.
Благодаря предварително!
Колата е Passat 3 94` 1.8MI




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 22 дек 2005 0:12


Провери си:
Бобина (комутатор)
Датчик на Хол.


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Чет 22 дек 2005 0:19


Колега, проблема ти е точно в чипа на ключа, давам ти 100% гаранция. Просто се е замърсил. На мен ми взеха за цялата работа 15 лв. и 1 час работа. Това ще рече само чистене.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 22 дек 2005 8:17


Този чип в ключа - Мисля че е Иобилайзер.Ако е така има много голяма вероятност да е от него.А за почистването мисля,че и ти можеш да си го почистиш.Но все пак ако не смееш го дай да го почистят!!!


Raptor
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Raptor » Чет 22 дек 2005 9:55


виж кабела на бобината дали е влезнал добре /щракнал / в бобината,огледаи внимателно и кабела дали не е прецакан нещо.Моята беше също така всички "маистори" на които я карах казваха че е перфектна НО/всичко било заради лошия бензин/ и след като смених 3 бобини и косултация с колегите от форума почнах сам да чопля и открих че е от бъгавата връзка м-ду бобина и кабел. УСПЕХ бате ПП. не якараи много така че бобина втора ръка под 50 кинта нема а новите почват от 120 нагоре.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 22 дек 2005 10:05


чипа е но не е за чистене работата...
когато палиш натискай ключа навътре в ключалката-ще палиш по добре.
трябва да се погледне степента на разбитост на ключалката и положението на тороида зад пластмасите.
накрая ако нищо не става да се елиминира имобилайзера...


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 22 дек 2005 12:18


vaskoto1 написа:чипа е но не е за чистене работата...
когато палиш натискай ключа навътре в ключалката-ще палиш по добре.

Не разбрах, какво общо има натискането на ключа навътре когато пали, с неговия проблем?За паленето ясно че ще пали по лесно, ако въобще има проблеми с паленето?
Колега имаш ли проблеми с паленето?
Питам, защото и аз имам проблем лятото с паленето и точно по този начин с натискането на ключа успявам да запаля. Но нямам този проблем с угасването на мотора.
Може ли да обясниш по точно връзката, защото по тази логика трябва и аз скоро да "очаквам включване" на този проблем?!


Psy
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Psy » Пет 23 дек 2005 0:00


Мерси за отговорите...
та относно чипа в ключа.. може би не е от това, защото сега се сещам, че пробвах и с резервния ключ, и пак не можех да я запаля. Контактна клема съм правил на старата кола тогава се палеше само при силно натискане на ключа надолу.. тогава не можех да запаля въобще... нулев контакт, но сега колата си пали префектно без газ за секунда, но гасне след секунда :x . Та за doktora си си смени клемата и няма да имаш никакви проблеми си мисля. Ключалката не е разбита.. или поне така си мисля...много стегнат си седи ключа в нея
Остава бобината. Не съм много на ТИ с колите... можете ли да ми кажете къде се намира.. и как да разбера дали е за смяна ?


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Пет 23 дек 2005 0:26


Абе хора, този проблем съм го имал и съм 100% сигурен, че е само до чистене.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 23 дек 2005 2:19


И аз го имам този проблем,но не е до чистене,а в бобината около клучалката.Като не иска да запали и веднага гасне,почуквам леко отдолу и няма проблем.Та се наложи да обиколя някои майстори и всички ми казаха бобината.Но за сега няма да я сменям.Намерих и цаката.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 23 дек 2005 9:14


Ако знаеш кое е дистрибуторната капачка, шващаш кабела който влиза посредата и и другия му край те води при бобината.Ако не надявам се знаеш къде са свещите.Техните кабели водят пък до дистрибуторната капачка.Кабелите са досат дебели а това е така заради голямата изолация щото там напрежението e много голямо.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 23 дек 2005 9:47


заводския имобилайзер представлява накратко:
около ключалката има един тороид които генерира поле и това поле се чете от компира.
чипа внася смущения в полето и го изкривява по специфичен за всеки чип начин.
в компира има програмиран отпечатък на изкривено по определен начин поле и при всеки опит за запалване компира сравнява полето със зададения му отпечатък-ако пасват идеално значи е ползван верния чип в ключа.

тука е много тънко обаче...
ако дори верния чип не е внесен точно в средата на тороида при палене полето се дистортира по малко по различен начин. кривите не пасват и няма палене. тоест пали и веднага гасне.
когато ключалката е леко разбита от годините и позволява малко движение на ключа има шанс чипчето да не застане винаги където трябва и да дава ядове.
е затова се натиска ключа навътре в ключалката за да може да се фиксира максимално близо до положението в което трябва да бъде.

клемореда няма нищо общо в случая...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 23 дек 2005 20:35


vaskoto1 написа:заводския имобилайзер представлява накратко:
...


За този модел имобилайзера е някъде над педала на газта,под кората някъде.С компира си приказват нещо,но не може да се режат тези жици.Най вероятно е,както писах тороида около ключа.


Psy
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Psy » Нед 25 дек 2005 9:22


Засега колата се държи нормално... ще ви държа в течение за проблема. Ако пак ми го направи, ще ходя при майстори.
Мерси пак за отговорите.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пон 26 дек 2005 16:12


:arrow: Така и така си от София, при следващия проблем направо бегай при Vaskoto1 - ще си спестиш доста ходене по мъките.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта