



Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V РЕШЕНО !
- jorkata6785
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 23:54
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V РЕШЕНО !
Проблема е следния. Тъй като тройника който се намира на корпуса на термостата протече се наложи да източвам антифриза за да го сменя. След като ремонта сваърши си налях новата течност и от книгата знам, че за да се обезвъздуши системата трябва двигателя да стигне работна температура за да се отвори термостата и така да се изгони целия въздух в системата. До тук добре всичко си беше като по книга след като истина двигателя долях течност реших, че е готово. Да ама не - като вдигне температура двигателя течноста започва да излиза през разширителното казанче( до капачката има нещо като вентил и от там излиза )след като изстине течност спада под необходимото ниво.След като смених тройника налях новата течност през разширителното казанче, а в книгата пише че трябва да го направя през " входящия тръбопровод от корпуса на термостата ". И сега питането ми ( най -после
) възможно ли е от това да идва проблема или трябва да го търся другаде ????

Последна промяна от jorkata6785 на Съб 24 яну 2009 16:19, променено общо 1 път.
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
При каква температура ти изхвърля водата от казанчето .
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Според мен си е напълно нормало и трябва да е ок да си налееш течноста през разширителния съд
,най вероятно проблема е някъде другаде 


- gelezen
- Мнения: 84
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 16:35
- Автомобил: Vw Golf IV
- Двигател: BCB 2006
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Колега,провери си маркучето(тънкото) ,което излиза от разширителния съд,да не е запушено 

- jorkata6785
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 23:54
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Започва да изхвърля течността при температура 85 - 90 градуса.Не съм проверил малкия макруч но се сетих да го пипна и беше топъл поради което се надявам да не е от него но ще го погледна за всеки случай.
PS: Благодаря на всички които пишат наистина имам нужда от помощ.
PS: Благодаря на всички които пишат наистина имам нужда от помощ.

Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Провери си навсякъде в охладителната система дали няма други течове освен на тройника който си сменил. Ако ти изхвърля водата от казанчето имаш или повишено налягане в системата или просто не ти държи клапана на капачката на разширителния съд/там откъдето ти изхвърля водата/. Втория вариант е най-лесния и се проверява с друга капачка, но не си взимай нова защото има много ментета и може пак да ти изхвърля. Аз имах подобен проблем и ще го споделя тук защото много колеги са имали подобен , а и доста е коментирано.
На моя Пасат последователно ми изби големия радиатор, след това радиатора на парното. След като ги смених ми протече и при тройника. Действително маркучите ми бяха малко твърдички и всички казваха ,че съм за смяна на гарнитура. Губех течност,но винаги при слабите връзки в охл. система. Накрая взех капачката на разш.съд и при натискането на клапана ми се видя доста трудно.Допуснах, че от него ми държи това налягане и си купих нова капачка.Смених я, обаче като загрее колата почна да изхвърля течността през казанчето.Викам си е сега вече съм за гарнитура
, но тук прочетох че имало капачки ментета, които държат на по-малко налягане. Отидох и си взех оригинална втора употреба и..... се родих.От тогава си изпуска по-малко само когато е много загряла колата и така вече 4 години 
На моя Пасат последователно ми изби големия радиатор, след това радиатора на парното. След като ги смених ми протече и при тройника. Действително маркучите ми бяха малко твърдички и всички казваха ,че съм за смяна на гарнитура. Губех течност,но винаги при слабите връзки в охл. система. Накрая взех капачката на разш.съд и при натискането на клапана ми се видя доста трудно.Допуснах, че от него ми държи това налягане и си купих нова капачка.Смених я, обаче като загрее колата почна да изхвърля течността през казанчето.Викам си е сега вече съм за гарнитура


- jorkata6785
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 23:54
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Малко преди да протче тройника ми се наложи да сменя радиаторчето на парното защото то протече.А относно капачката наистина ще я сменя защото след като смених радиаторчето на парното не мога да отвия капачката на разширителното казанче нито на студен нито на топъл двигател винаги така стяга че няма отвъртане.А съм решил да пробам и с нов термостат за всеки случай и него ще сменя.
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
внимаваи проблема може да е от друго място аз сменях вътрешното радиаторче 3 пъти и се оказа издухала гарнитура
кофти вариянт но не е изключено.да се бях включил към някои ТЕЦ нямаше да дам толкова пари килкото 3 пъти да сменям тва радиаторче.
2.0I16v





2.0I16v


- kriss4
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Надежда
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
имам същия пасат и почти същия проблем.
след като смених термостат,датчика на радиатора системата си работеше добре парното вече на лице,но за 100км губеше 100-150гр.антифриз без да има видими течове.
случйно забелязах,тече от клапата на разширителния съд.
проблема беше в тънкия маркуч(като се запуши не циркулира) и в капачката(трудно намерих нова),а беше в сервиза за смяна на гарнитурата.
сега нямам никакви проблеми вече
след като смених термостат,датчика на радиатора системата си работеше добре парното вече на лице,но за 100км губеше 100-150гр.антифриз без да има видими течове.
случйно забелязах,тече от клапата на разширителния съд.
проблема беше в тънкия маркуч(като се запуши не циркулира) и в капачката(трудно намерих нова),а беше в сервиза за смяна на гарнитурата.
сега нямам никакви проблеми вече
- jorkata6785
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 23:54
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Namesata написа:внимаваи проблема може да е от друго място аз сменях вътрешното радиаторче 3 пъти и се оказа издухала гарнитура![]()
![]()
![]()
кофти вариянт но не е изключено.да се бях включил към някои ТЕЦ нямаше да дам толкова пари килкото 3 пъти да сменям тва радиаторче.
2.0I16v![]()
Не знам за теб но при мен за смяната на радиаторчето ме одраха както си трябва- 65 лв за радиаторче и 100 лв за смяната.Днес поръчах нов термостат и утре като пристигне ще почвам с ремонта само за капачката се чудя нова ли да взимам или да си търся втора ръка, но за най-сигорно май ще взема и нова и стара

Благодяря на всички за помоща !!!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Идея нямам дали капачката е като на примерно 1.8 мотора или като на 2Е....понеже нашите капачки струват точно 6лв чисто нови
Ако е същата някак си няма смисъл да си търсиш 2-ра ръка.
По повод проблема ти аз не разбрах съвсем ама ще те попитам :
-проблема какъв е - като загрее течността започва да излиза ама излиза известно време и спира или си излиза постоянно докато работи двигателя?
Понеже реално ето какво се получава и кое е в рамките на нормалното - като си налял системата догоре и си я обезвъздушил да кажем антифриза е на максимума и даже може би малко в повече.....после затваряш капачката и палиш....колата загрява и като загрее на 85-90 градуса заочва да изхвърля малко течност....изхвърля каквото изхвърля и спира да изхвърля....после си работи колата определено време....като я изгасиш и я оставиш да изстине и погледнеш нивото - то е под минимума....това е нормално понеже като загрее колата течността се разширява и налягането се повишава над нормалното в системата и тя изхвърля определено количество течност.После спира да изхвърля и като я изгасиш течността се свива и хоп - нивото е под минимума.Въпроса е друг - като се установи някакво ниво (при мен с около 1 до 1.5см под минимума в казанчето) продължава ли да изчезва и да намалява течността или си седи там.Ако си седи постоянно - проблем няма и антифриз не губи.Ако продължава да спада - от някъде тече (също се приема като хипотеза и г-рата на главата разбира се) или капачката е за смяна.
Термостата не виждам какво общо ще има - той си работи пък ако не работеше колата щеше да загрява много или да не загрява въобще...той както добре знаем се проверява с пипане.....а твоя проблем е от доста по-друго естество.
По повод цените - аз си купих немско радиаторче за 40лв (хубаво е и доста колеги са с такова и нямат проблеми).За работата незнам дали са много - в предвид колко се разглобява и колко е рисковано да не се строши някоя пластмаса или щипка не ми се виждат кой знае колко много парите ама на различните места струва различно.Аз си го правих сам ама имах достатъчно свободно време за да се занимавам.
Успех!

По повод проблема ти аз не разбрах съвсем ама ще те попитам :
-проблема какъв е - като загрее течността започва да излиза ама излиза известно време и спира или си излиза постоянно докато работи двигателя?
Понеже реално ето какво се получава и кое е в рамките на нормалното - като си налял системата догоре и си я обезвъздушил да кажем антифриза е на максимума и даже може би малко в повече.....после затваряш капачката и палиш....колата загрява и като загрее на 85-90 градуса заочва да изхвърля малко течност....изхвърля каквото изхвърля и спира да изхвърля....после си работи колата определено време....като я изгасиш и я оставиш да изстине и погледнеш нивото - то е под минимума....това е нормално понеже като загрее колата течността се разширява и налягането се повишава над нормалното в системата и тя изхвърля определено количество течност.После спира да изхвърля и като я изгасиш течността се свива и хоп - нивото е под минимума.Въпроса е друг - като се установи някакво ниво (при мен с около 1 до 1.5см под минимума в казанчето) продължава ли да изчезва и да намалява течността или си седи там.Ако си седи постоянно - проблем няма и антифриз не губи.Ако продължава да спада - от някъде тече (също се приема като хипотеза и г-рата на главата разбира се) или капачката е за смяна.
Термостата не виждам какво общо ще има - той си работи пък ако не работеше колата щеше да загрява много или да не загрява въобще...той както добре знаем се проверява с пипане.....а твоя проблем е от доста по-друго естество.
По повод цените - аз си купих немско радиаторче за 40лв (хубаво е и доста колеги са с такова и нямат проблеми).За работата незнам дали са много - в предвид колко се разглобява и колко е рисковано да не се строши някоя пластмаса или щипка не ми се виждат кой знае колко много парите ама на различните места струва различно.Аз си го правих сам ама имах достатъчно свободно време за да се занимавам.
Успех!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Ако е скъсан о-пръстена на капачката пак изтича антифриза като загрее колата. Ако е от него - маркучите са меки и няма налягане.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Winner25 написа:Ако е скъсан о-пръстена на капачката пак изтича антифриза като загрее колата. Ако е от него - маркучите са меки и няма налягане.
И би трябвало ако работи достатъчно дълго двигателя да изхвърли доста голяма част от течността.
- jorkata6785
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 23:54
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
Изхвърля доста голямо количество течност. А след като изстине двигателя и като досипя течността си се задържа на сащото ниво не изтича от никъде, ако намаляваше без да работи двигателя ясно има теч,но намалява само когато изхвърля през казанчето.
Точно поради тази причина утре отивам за нова капачка. Първо ще опитам с нея за да видим дали ще има ефект.
Точно поради тази причина утре отивам за нова капачка. Първо ще опитам с нея за да видим дали ще има ефект.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система.Passat B3 2.0i 16V
jorkata6785 написа:Изхвърля доста голямо количество течност. А след като изстине двигателя и като досипя течността си се задържа на сащото ниво не изтича от никъде, ако намаляваше без да работи двигателя ясно има теч,но намалява само когато изхвърля през казанчето.
Точно поради тази причина утре отивам за нова капачка. Първо ще опитам с нея за да видим дали ще има ефект.
Ти не ме разбра.Имах в предвид следното :
-проверяваш винаги нивото на напълно студен двигател (да кажем сутринта) и гледаш :
-след като предишния ден си наливал и е преливало на студено нивото трябва да ти е да кажем 1 или повече см под минимума.
-после си палиш колата и си караш да кажем 10-тина км без да доливаш нищо
-оставяш я да изстине и гледаш пак на напълно студен двигател дали нивото е намаляло още или си седи там,където си е било и предишния ден.
ако нивото си е останало съшото - това е нормално понеже течността се разширява и създава по-голямо налягане...и изпуска част от нея.
ако нивото продължава да намалява - или капачката е фира или тече от някъде и гарнитурка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта