Проблем със спирачки Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Проблем със спирачки Б4

Мнениеот _SUN_ » Пет 23 яну 2009 15:11


Здравейте колеги.Имам следния проблем със спирачките Пасат Б4 95год.АБС Тевес 04 със серво:
Значи при по-продължителен преход усетих чувствително увеличение на хода на педала със съпроводено потропване на предните апарати.По пътя на логиката помислих износени предни накладки и оттам тропане на апаратите и голям ход на спирачния педал.При преглед на спирачната система течове не установих, течността в казанчето на помпата не спада, АБС не показва грешки, лампата свети на контакт и изгасва, самия АБС си работи.Забравих да спомена, че след напомпване на педала до известна степен се втърдява след което хода му отново става голям.След смяна на предните накладки, смяна на течността 2 л. и объзвездушаване, нещата се пооправиха но временно, проблема си остава.Задните накладки са ОК.Та предположенията са ми:
1.Отнякъде дърпа въздух без да има теч.
2.Кантара на задния мост, ако го махна ще има ли проблем ?
3.Спирачна помпа ?

Моля дайте съвет .




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем със спирачки Б4

Мнениеот zfa159 » Пет 23 яну 2009 21:02


Залагам на спирачна помпа.
Случва се да дърпа въздух без да тече ама по принцип трудно....повечето пъти тече без да дърпа въздух на обратния ход.
Потропването на спирачните апарати ми е малко странно - апарата няма от какво да тропа ако е със нови накладки и не са му износени водачите....ама колкото и да са износени и колкото и да е зле този апарат няма как от него да омекне педала (ако не течеше течност от апарата).
Както го описваш прилича много на помпа.Правиш следния експеримент :
-караш оклата известно време и я гасиш.Веднага след като си я изгасил (преди да е избягал вакуума на сервото) започваш да натискаш педала леко и натискаш докато спре да потъва...ама бавно.
Ако успееш да го свалиш до долу - помпа
Износените накладки отпред или отзад поне при мен не променят хода на педала изобщо и практически при добре работеща спирачна уредба не е редно.Защо - ми защото помпата създава еднократно налягане към спирачния цилиндър на колелото и той се измества,притискайки накладката към диска....после апарата има ангажимента от вибрациите на диска и под напъна на своята гумичка да се върне обратно на съвсем мижитурно разстояние от диска без да опира в него.
Работния ход на цилиндърчето така или иначе е еднакво - да преодолее разстоянието от накладката до диска и да я притисне силно към него...да приемем хода за 2мм условно....при еднаква площ на цилиндърчето - имаме еднакъв обем течност.
А хода на педала зависи само от обема течност,който тя трябва да изтласка от себе си към цилиндърчетата....и като приемем,че течността не се мачка - един и същи ход.Това не се отнася за нивото на спирачната течност - тя постепенно се измества от казанчето над помпата в цилиндърчетата за да компенсира новия обем,който възниква зад цилиндърчето заради износването на накладките.
При барабаните е малко по-друга идеята - като изскочат буталцата и бутнат накладките към барабана като отпуснеш педала има една пружина дето ги връща обратно (накладките става дума) и те натискат обратно цилиндърчето и то си изтласква течността обратно в казанчето през помпата.Съответно като се износят хода на педала става по-голям понеже накладките винаги се избутват докато опрат в барабана и винаги се прибират до възможно най-прибраното си положение,което зависи от една метална пластина между двете накладки или при по-старите до една джаджа за регулиране.Обаче хората седнали и измислили система дето сама да си запълва износването - елементарна като се замисли човек - едно метални клинче,което заради износването на накладките пропада между накладките и тази метална пластина...то е назъбено и посредством пропадането си винаги държи накладките близо до барабана и тама компенсира промяната в хода на педала при износването на барабанните накладки.
Ти казваш,че задните са ОК - значи държат и системата си работи (пък може и с дискове да си - не пише ;) ),предните няма как да ти изменят хода на педала....т.е. проблема е в помпата или в обезвъздушаване.
Ама ти си сменял течността - значи приемаме,че е обезвъздушена (надвам се,че са ти я сменили с една машина а не с помпане до откат на педала).
Пробвай този номер с педала и пиши какво се е случило.
Успех!


Потребителски аватар
kostadinov
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 29 юни 2007 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със спирачки Б4

Мнениеот kostadinov » Пет 23 яну 2009 21:24


дано не е помпата :banghead: 600-650лв .


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Проблем със спирачки Б4

Мнениеот _SUN_ » Пет 23 яну 2009 21:24


zfa159 написа:Залагам на спирачна помпа.
Случва се да дърпа въздух без да тече ама по принцип трудно....повечето пъти тече без да дърпа въздух на обратния ход.
Потропването на спирачните апарати ми е малко странно - апарата няма от какво да тропа ако е със нови накладки и не са му износени водачите....ама колкото и да са износени и колкото и да е зле този апарат няма как от него да омекне педала (ако не течеше течност от апарата).
Както го описваш прилича много на помпа.Правиш следния експеримент :
-караш оклата известно време и я гасиш.Веднага след като си я изгасил (преди да е избягал вакуума на сервото) започваш да натискаш педала леко и натискаш докато спре да потъва...ама бавно.
Ако успееш да го свалиш до долу - помпа
Износените накладки отпред или отзад поне при мен не променят хода на педала изобщо и практически при добре работеща спирачна уредба не е редно.Защо - ми защото помпата създава еднократно налягане към спирачния цилиндър на колелото и той се измества,притискайки накладката към диска....после апарата има ангажимента от вибрациите на диска и под напъна на своята гумичка да се върне обратно на съвсем мижитурно разстояние от диска без да опира в него.
Работния ход на цилиндърчето така или иначе е еднакво - да преодолее разстоянието от накладката до диска и да я притисне силно към него...да приемем хода за 2мм условно....при еднаква площ на цилиндърчето - имаме еднакъв обем течност.
А хода на педала зависи само от обема течност,който тя трябва да изтласка от себе си към цилиндърчетата....и като приемем,че течността не се мачка - един и същи ход.Това не се отнася за нивото на спирачната течност - тя постепенно се измества от казанчето над помпата в цилиндърчетата за да компенсира новия обем,който възниква зад цилиндърчето заради износването на накладките.
При барабаните е малко по-друга идеята - като изскочат буталцата и бутнат накладките към барабана като отпуснеш педала има една пружина дето ги връща обратно (накладките става дума) и те натискат обратно цилиндърчето и то си изтласква течността обратно в казанчето през помпата.Съответно като се износят хода на педала става по-голям понеже накладките винаги се избутват докато опрат в барабана и винаги се прибират до възможно най-прибраното си положение,което зависи от една метална пластина между двете накладки или при по-старите до една джаджа за регулиране.Обаче хората седнали и измислили система дето сама да си запълва износването - елементарна като се замисли човек - едно метални клинче,което заради износването на накладките пропада между накладките и тази метална пластина...то е назъбено и посредством пропадането си винаги държи накладките близо до барабана и тама компенсира промяната в хода на педала при износването на барабанните накладки.
Ти казваш,че задните са ОК - значи държат и системата си работи (пък може и с дискове да си - не пише ;) ),предните няма как да ти изменят хода на педала....т.е. проблема е в помпата или в обезвъздушаване.
Ама ти си сменял течността - значи приемаме,че е обезвъздушена (надвам се,че са ти я сменили с една машина а не с помпане до откат на педала).
Пробвай този номер с педала и пиши какво се е случило.
Успех!

Благодаря за отзива ZFA и за подробните описания, всичко това ми е пределно ясно, както и работата на механизма за автоматично регулиране на хлабината при барабанните спирачки отзад.Там съм с дискове и както споменах накладките са ОК, затова и не съм ги споменал.Относно упражнението на угасен мотор - пробвах и така.В случая педала е с малък ход и не потъва :banghead: :dontknow:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем със спирачки Б4

Мнениеот zfa159 » Пет 23 яну 2009 21:46


Тъкмо бях написал токова прочуствена отговор с толкова много описания и....ми заби explorer-a...тежка е съдбата :)
Та на кратко (не мога да изпиша толкова много от начало).
Ако след като изгасиш двигателя педала веднага става на кокал и със значително по-малък ход и доста по-твърд говорим за проблем със сервото (отделно от другия проблем).Ако това се случва е нормално да не иска да слиза до долу - понеже оказваш бая по-малък натиск на помпата.
Ако педала си остава мек ама не си мени хода и не слиза до долу става съмнително понеже единствената разлика е,че АБС-а не работи.Пробвай да експериментираш какво се случва с педала при запалена кола,при изгасена само на контакт и тем подобни неща - може да излезе нещо съмнително.
Ако е помпа тя си е прецакана при всички положения на останалата работа.Докато работи сервото - много повече се усеща изменението в хода и много по-лесно можеш да забиеш педала в пода.
А за цената - тази помпа (поне тези дето съм виждал) ми се вижда съвсем проста,елементарна помпа на кола със серво - убеден ли си,че е различна от тази на кола без АБС....кажи си точно годината на колата да видя в ЕТКА какво дават като инфо.
Айде моята е със стария АБС (и е В3) и там е нормално да струва майка си и баща си заедно с техните семейства и всичките им роднини до 9-то коляно ама твоята...съмнявам се някак си.
Преди време имаше един човек,който ги рециклираше и ги правеше добре в Кнажево - запоследно разбрах,че бил починал.Има един друг,който работи в един гараж в една пряка на Симеон (ама как се казваше и т.н. - незнам).Ако се окаже помпа помисли си за рециклиране ако е такава цената....иначе аз съм твърдо против за помпа 2-ра ръка....тва е все едно измит пре***ватив 2-ра употреба...нито знаеш кой я е ползвал,нито колко време е седяла някъде и как е гледана и най-вече кога ще даде фира :lol: ама за рециклирането съм ЗА ако се прави грамонто от човек,дето не иска просто да вземе 20-те или 30лв а иска да си свърши добре работата.
Успех!


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Проблем със спирачки Б4

Мнениеот _SUN_ » Пет 23 яну 2009 22:05


Годината е 95 мотор ADY 2.0 бензин. Помпата я гледах в Евро 07 - със 160лв. съм назад - това е.Иначе и аз съм против рециклираната или 2-ра употреба щото може да е същата "стока" като моята.Рециклираната кво и рециклираш гумички, ами ако има драскотини по работната повърхност на цилиндъра ? Нова и това е, дано не се стига дотам, че е голям панаир, заради два болта и две тръбички обезкостяваш половината кола :banghead:
121614300.png


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем със спирачки Б4

Мнениеот zfa159 » Съб 24 яну 2009 1:03


_SUN_ написа:Годината е 95 мотор ADY 2.0 бензин. Помпата я гледах в Евро 07 - със 160лв. съм назад - това е.Иначе и аз съм против рециклираната или 2-ра употреба щото може да е същата "стока" като моята.Рециклираната кво и рециклираш гумички, ами ако има драскотини по работната повърхност на цилиндъра ? Нова и това е, дано не се стига дотам, че е голям панаир, заради два болта и две тръбички обезкостяваш половината кола :banghead:
121614300.png

Не си съвсем прав.
В Евро07 няма за какво да гледаш - оттам и шайба няма да си купя....продават и читави неща ама кое е читаво и кое не е няма как да познаеш преди да си го сложиш на колата.
Иначе за рециклирането - ако се прави като хората се гледа колко е износен цилиндъра - гледа се за язви и за елипси.Ако подлежи на ремонт се шлайфа отвътре и после се полира грубо.Правят се нови гумички за буталата според новия размер.Заради максималната дебелина на гумичката,която е безопасна за ползването на помпата има помпи,които са износени и подлежат на рециклиране и такива,които са по-износени и не подлежат на рециклиране...ама това го казва майстора като я види и премери...ако е читав майстор.Така че по принцип рециклирането лично аз го предпочитам пред нова зашото именно с нова щях да се пребия преди време на друга кола (седяла прилично време някъде по складовете с бая удървени гумички и един куп язви по вътрешния цилиндър като я разглобихме после).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 32 госта