Здравейте колеги.Имам следния проблем със спирачките Пасат Б4 95год.АБС Тевес 04 със серво:
Значи при по-продължителен преход усетих чувствително увеличение на хода на педала със съпроводено потропване на предните апарати.По пътя на логиката помислих износени предни накладки и оттам тропане на апаратите и голям ход на спирачния педал.При преглед на спирачната система течове не установих, течността в казанчето на помпата не спада, АБС не показва грешки, лампата свети на контакт и изгасва, самия АБС си работи.Забравих да спомена, че след напомпване на педала до известна степен се втърдява след което хода му отново става голям.След смяна на предните накладки, смяна на течността 2 л. и объзвездушаване, нещата се пооправиха но временно, проблема си остава.Задните накладки са ОК.Та предположенията са ми:
1.Отнякъде дърпа въздух без да има теч.
2.Кантара на задния мост, ако го махна ще има ли проблем ?
3.Спирачна помпа ?
Моля дайте съвет .



Проблем със спирачки Б4
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със спирачки Б4
Залагам на спирачна помпа.
Случва се да дърпа въздух без да тече ама по принцип трудно....повечето пъти тече без да дърпа въздух на обратния ход.
Потропването на спирачните апарати ми е малко странно - апарата няма от какво да тропа ако е със нови накладки и не са му износени водачите....ама колкото и да са износени и колкото и да е зле този апарат няма как от него да омекне педала (ако не течеше течност от апарата).
Както го описваш прилича много на помпа.Правиш следния експеримент :
-караш оклата известно време и я гасиш.Веднага след като си я изгасил (преди да е избягал вакуума на сервото) започваш да натискаш педала леко и натискаш докато спре да потъва...ама бавно.
Ако успееш да го свалиш до долу - помпа
Износените накладки отпред или отзад поне при мен не променят хода на педала изобщо и практически при добре работеща спирачна уредба не е редно.Защо - ми защото помпата създава еднократно налягане към спирачния цилиндър на колелото и той се измества,притискайки накладката към диска....после апарата има ангажимента от вибрациите на диска и под напъна на своята гумичка да се върне обратно на съвсем мижитурно разстояние от диска без да опира в него.
Работния ход на цилиндърчето така или иначе е еднакво - да преодолее разстоянието от накладката до диска и да я притисне силно към него...да приемем хода за 2мм условно....при еднаква площ на цилиндърчето - имаме еднакъв обем течност.
А хода на педала зависи само от обема течност,който тя трябва да изтласка от себе си към цилиндърчетата....и като приемем,че течността не се мачка - един и същи ход.Това не се отнася за нивото на спирачната течност - тя постепенно се измества от казанчето над помпата в цилиндърчетата за да компенсира новия обем,който възниква зад цилиндърчето заради износването на накладките.
При барабаните е малко по-друга идеята - като изскочат буталцата и бутнат накладките към барабана като отпуснеш педала има една пружина дето ги връща обратно (накладките става дума) и те натискат обратно цилиндърчето и то си изтласква течността обратно в казанчето през помпата.Съответно като се износят хода на педала става по-голям понеже накладките винаги се избутват докато опрат в барабана и винаги се прибират до възможно най-прибраното си положение,което зависи от една метална пластина между двете накладки или при по-старите до една джаджа за регулиране.Обаче хората седнали и измислили система дето сама да си запълва износването - елементарна като се замисли човек - едно метални клинче,което заради износването на накладките пропада между накладките и тази метална пластина...то е назъбено и посредством пропадането си винаги държи накладките близо до барабана и тама компенсира промяната в хода на педала при износването на барабанните накладки.
Ти казваш,че задните са ОК - значи държат и системата си работи (пък може и с дискове да си - не пише
),предните няма как да ти изменят хода на педала....т.е. проблема е в помпата или в обезвъздушаване.
Ама ти си сменял течността - значи приемаме,че е обезвъздушена (надвам се,че са ти я сменили с една машина а не с помпане до откат на педала).
Пробвай този номер с педала и пиши какво се е случило.
Успех!
Случва се да дърпа въздух без да тече ама по принцип трудно....повечето пъти тече без да дърпа въздух на обратния ход.
Потропването на спирачните апарати ми е малко странно - апарата няма от какво да тропа ако е със нови накладки и не са му износени водачите....ама колкото и да са износени и колкото и да е зле този апарат няма как от него да омекне педала (ако не течеше течност от апарата).
Както го описваш прилича много на помпа.Правиш следния експеримент :
-караш оклата известно време и я гасиш.Веднага след като си я изгасил (преди да е избягал вакуума на сервото) започваш да натискаш педала леко и натискаш докато спре да потъва...ама бавно.
Ако успееш да го свалиш до долу - помпа
Износените накладки отпред или отзад поне при мен не променят хода на педала изобщо и практически при добре работеща спирачна уредба не е редно.Защо - ми защото помпата създава еднократно налягане към спирачния цилиндър на колелото и той се измества,притискайки накладката към диска....после апарата има ангажимента от вибрациите на диска и под напъна на своята гумичка да се върне обратно на съвсем мижитурно разстояние от диска без да опира в него.
Работния ход на цилиндърчето така или иначе е еднакво - да преодолее разстоянието от накладката до диска и да я притисне силно към него...да приемем хода за 2мм условно....при еднаква площ на цилиндърчето - имаме еднакъв обем течност.
А хода на педала зависи само от обема течност,който тя трябва да изтласка от себе си към цилиндърчетата....и като приемем,че течността не се мачка - един и същи ход.Това не се отнася за нивото на спирачната течност - тя постепенно се измества от казанчето над помпата в цилиндърчетата за да компенсира новия обем,който възниква зад цилиндърчето заради износването на накладките.
При барабаните е малко по-друга идеята - като изскочат буталцата и бутнат накладките към барабана като отпуснеш педала има една пружина дето ги връща обратно (накладките става дума) и те натискат обратно цилиндърчето и то си изтласква течността обратно в казанчето през помпата.Съответно като се износят хода на педала става по-голям понеже накладките винаги се избутват докато опрат в барабана и винаги се прибират до възможно най-прибраното си положение,което зависи от една метална пластина между двете накладки или при по-старите до една джаджа за регулиране.Обаче хората седнали и измислили система дето сама да си запълва износването - елементарна като се замисли човек - едно метални клинче,което заради износването на накладките пропада между накладките и тази метална пластина...то е назъбено и посредством пропадането си винаги държи накладките близо до барабана и тама компенсира промяната в хода на педала при износването на барабанните накладки.
Ти казваш,че задните са ОК - значи държат и системата си работи (пък може и с дискове да си - не пише

Ама ти си сменял течността - значи приемаме,че е обезвъздушена (надвам се,че са ти я сменили с една машина а не с помпане до откат на педала).
Пробвай този номер с педала и пиши какво се е случило.
Успех!
- kostadinov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със спирачки Б4
дано не е помпата
600-650лв .

-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Проблем със спирачки Б4
zfa159 написа:Залагам на спирачна помпа.
Случва се да дърпа въздух без да тече ама по принцип трудно....повечето пъти тече без да дърпа въздух на обратния ход.
Потропването на спирачните апарати ми е малко странно - апарата няма от какво да тропа ако е със нови накладки и не са му износени водачите....ама колкото и да са износени и колкото и да е зле този апарат няма как от него да омекне педала (ако не течеше течност от апарата).
Както го описваш прилича много на помпа.Правиш следния експеримент :
-караш оклата известно време и я гасиш.Веднага след като си я изгасил (преди да е избягал вакуума на сервото) започваш да натискаш педала леко и натискаш докато спре да потъва...ама бавно.
Ако успееш да го свалиш до долу - помпа
Износените накладки отпред или отзад поне при мен не променят хода на педала изобщо и практически при добре работеща спирачна уредба не е редно.Защо - ми защото помпата създава еднократно налягане към спирачния цилиндър на колелото и той се измества,притискайки накладката към диска....после апарата има ангажимента от вибрациите на диска и под напъна на своята гумичка да се върне обратно на съвсем мижитурно разстояние от диска без да опира в него.
Работния ход на цилиндърчето така или иначе е еднакво - да преодолее разстоянието от накладката до диска и да я притисне силно към него...да приемем хода за 2мм условно....при еднаква площ на цилиндърчето - имаме еднакъв обем течност.
А хода на педала зависи само от обема течност,който тя трябва да изтласка от себе си към цилиндърчетата....и като приемем,че течността не се мачка - един и същи ход.Това не се отнася за нивото на спирачната течност - тя постепенно се измества от казанчето над помпата в цилиндърчетата за да компенсира новия обем,който възниква зад цилиндърчето заради износването на накладките.
При барабаните е малко по-друга идеята - като изскочат буталцата и бутнат накладките към барабана като отпуснеш педала има една пружина дето ги връща обратно (накладките става дума) и те натискат обратно цилиндърчето и то си изтласква течността обратно в казанчето през помпата.Съответно като се износят хода на педала става по-голям понеже накладките винаги се избутват докато опрат в барабана и винаги се прибират до възможно най-прибраното си положение,което зависи от една метална пластина между двете накладки или при по-старите до една джаджа за регулиране.Обаче хората седнали и измислили система дето сама да си запълва износването - елементарна като се замисли човек - едно метални клинче,което заради износването на накладките пропада между накладките и тази метална пластина...то е назъбено и посредством пропадането си винаги държи накладките близо до барабана и тама компенсира промяната в хода на педала при износването на барабанните накладки.
Ти казваш,че задните са ОК - значи държат и системата си работи (пък може и с дискове да си - не пише),предните няма как да ти изменят хода на педала....т.е. проблема е в помпата или в обезвъздушаване.
Ама ти си сменял течността - значи приемаме,че е обезвъздушена (надвам се,че са ти я сменили с една машина а не с помпане до откат на педала).
Пробвай този номер с педала и пиши какво се е случило.
Успех!
Благодаря за отзива ZFA и за подробните описания, всичко това ми е пределно ясно, както и работата на механизма за автоматично регулиране на хлабината при барабанните спирачки отзад.Там съм с дискове и както споменах накладките са ОК, затова и не съм ги споменал.Относно упражнението на угасен мотор - пробвах и така.В случая педала е с малък ход и не потъва


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със спирачки Б4
Тъкмо бях написал токова прочуствена отговор с толкова много описания и....ми заби explorer-a...тежка е съдбата 
Та на кратко (не мога да изпиша толкова много от начало).
Ако след като изгасиш двигателя педала веднага става на кокал и със значително по-малък ход и доста по-твърд говорим за проблем със сервото (отделно от другия проблем).Ако това се случва е нормално да не иска да слиза до долу - понеже оказваш бая по-малък натиск на помпата.
Ако педала си остава мек ама не си мени хода и не слиза до долу става съмнително понеже единствената разлика е,че АБС-а не работи.Пробвай да експериментираш какво се случва с педала при запалена кола,при изгасена само на контакт и тем подобни неща - може да излезе нещо съмнително.
Ако е помпа тя си е прецакана при всички положения на останалата работа.Докато работи сервото - много повече се усеща изменението в хода и много по-лесно можеш да забиеш педала в пода.
А за цената - тази помпа (поне тези дето съм виждал) ми се вижда съвсем проста,елементарна помпа на кола със серво - убеден ли си,че е различна от тази на кола без АБС....кажи си точно годината на колата да видя в ЕТКА какво дават като инфо.
Айде моята е със стария АБС (и е В3) и там е нормално да струва майка си и баща си заедно с техните семейства и всичките им роднини до 9-то коляно ама твоята...съмнявам се някак си.
Преди време имаше един човек,който ги рециклираше и ги правеше добре в Кнажево - запоследно разбрах,че бил починал.Има един друг,който работи в един гараж в една пряка на Симеон (ама как се казваше и т.н. - незнам).Ако се окаже помпа помисли си за рециклиране ако е такава цената....иначе аз съм твърдо против за помпа 2-ра ръка....тва е все едно измит пре***ватив 2-ра употреба...нито знаеш кой я е ползвал,нито колко време е седяла някъде и как е гледана и най-вече кога ще даде фира
ама за рециклирането съм ЗА ако се прави грамонто от човек,дето не иска просто да вземе 20-те или 30лв а иска да си свърши добре работата.
Успех!

Та на кратко (не мога да изпиша толкова много от начало).
Ако след като изгасиш двигателя педала веднага става на кокал и със значително по-малък ход и доста по-твърд говорим за проблем със сервото (отделно от другия проблем).Ако това се случва е нормално да не иска да слиза до долу - понеже оказваш бая по-малък натиск на помпата.
Ако педала си остава мек ама не си мени хода и не слиза до долу става съмнително понеже единствената разлика е,че АБС-а не работи.Пробвай да експериментираш какво се случва с педала при запалена кола,при изгасена само на контакт и тем подобни неща - може да излезе нещо съмнително.
Ако е помпа тя си е прецакана при всички положения на останалата работа.Докато работи сервото - много повече се усеща изменението в хода и много по-лесно можеш да забиеш педала в пода.
А за цената - тази помпа (поне тези дето съм виждал) ми се вижда съвсем проста,елементарна помпа на кола със серво - убеден ли си,че е различна от тази на кола без АБС....кажи си точно годината на колата да видя в ЕТКА какво дават като инфо.
Айде моята е със стария АБС (и е В3) и там е нормално да струва майка си и баща си заедно с техните семейства и всичките им роднини до 9-то коляно ама твоята...съмнявам се някак си.
Преди време имаше един човек,който ги рециклираше и ги правеше добре в Кнажево - запоследно разбрах,че бил починал.Има един друг,който работи в един гараж в една пряка на Симеон (ама как се казваше и т.н. - незнам).Ако се окаже помпа помисли си за рециклиране ако е такава цената....иначе аз съм твърдо против за помпа 2-ра ръка....тва е все едно измит пре***ватив 2-ра употреба...нито знаеш кой я е ползвал,нито колко време е седяла някъде и как е гледана и най-вече кога ще даде фира

Успех!
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Проблем със спирачки Б4
Годината е 95 мотор ADY 2.0 бензин. Помпата я гледах в Евро 07 - със 160лв. съм назад - това е.Иначе и аз съм против рециклираната или 2-ра употреба щото може да е същата "стока" като моята.Рециклираната кво и рециклираш гумички, ами ако има драскотини по работната повърхност на цилиндъра ? Нова и това е, дано не се стига дотам, че е голям панаир, заради два болта и две тръбички обезкостяваш половината кола 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със спирачки Б4
_SUN_ написа:Годината е 95 мотор ADY 2.0 бензин. Помпата я гледах в Евро 07 - със 160лв. съм назад - това е.Иначе и аз съм против рециклираната или 2-ра употреба щото може да е същата "стока" като моята.Рециклираната кво и рециклираш гумички, ами ако има драскотини по работната повърхност на цилиндъра ? Нова и това е, дано не се стига дотам, че е голям панаир, заради два болта и две тръбички обезкостяваш половината кола
Не си съвсем прав.
В Евро07 няма за какво да гледаш - оттам и шайба няма да си купя....продават и читави неща ама кое е читаво и кое не е няма как да познаеш преди да си го сложиш на колата.
Иначе за рециклирането - ако се прави като хората се гледа колко е износен цилиндъра - гледа се за язви и за елипси.Ако подлежи на ремонт се шлайфа отвътре и после се полира грубо.Правят се нови гумички за буталата според новия размер.Заради максималната дебелина на гумичката,която е безопасна за ползването на помпата има помпи,които са износени и подлежат на рециклиране и такива,които са по-износени и не подлежат на рециклиране...ама това го казва майстора като я види и премери...ако е читав майстор.Така че по принцип рециклирането лично аз го предпочитам пред нова зашото именно с нова щях да се пребия преди време на друга кола (седяла прилично време някъде по складовете с бая удървени гумички и един куп язви по вътрешния цилиндър като я разглобихме после).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 32 госта