:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Техническа и сервизна информация за Passat
jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот jaredharet » Вто 10 фев 2009 21:34


Проблем с центровка на пасат Б3 1.8 mi RP мотора след смяна на ангренажен ремък.
Днес си смених ремъка. Но стана лек проблем и неуспях да бележа нещата като хората. И от там пълн крах.
Като в момента сложих ролката на разпределителния вал м/у 0 и Т на вдлъбнатината спрямо белязката на пласмасата на капака. На делкото - махнах дистрибуторната капачка и там го направих центъра на палеца към една вдлъбнатина. А ролката на коляновия вал спрямо белега на маховика е на 0-ла. Като тествах колата на бензин върви по-добре но във високите е малко по мудна от колкото в ниските. Но като пусна на метан е много умряла. Някакви идей как да направя центровките.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот The_Machine » Вто 10 фев 2009 22:58


Най-вероятно делкото ти е било завъртяно в посока обратна на часовниковата, но най-добре да го направиш със стробоскоп :)

Оригинално предварението на празен ход е 6 градуса +-1 на РП , за метана мисля и на 12 ще му е добре, но не зная как ще пали на бензин и дали няма да детонира...


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот jaredharet » Сря 11 фев 2009 1:11


А иначе разпределителният и коляновият вал правилно ли са зацепени.
Също тъка пи се стрява че мотора работи малко по-тежко и създава повечко вибрации.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот vladtod® » Сря 11 фев 2009 23:00




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот The_Machine » Сря 11 фев 2009 23:37


Има белег и на паразитния вал!


Само един съвет - внимавай с натягането на ремъка - моя си го обръщах спокойно на 90*, но все пак обтяжната ролка се разпадна, а и до последно си скрибуцаше ангренажа от пренатягане :Mr Green Fun

Ето снимките: (последната е за моторите с метален горен капак на ангренажа - при тях белег отпред на зъбчатката няма, а само отзад се гласи на ръба на капака над клапаните)

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот jaredharet » Чет 12 фев 2009 0:59


Защо на 2 от снимките разпхределителният вал е зацепен по различен начин. Веднъж спрямо белега на пласмасата на капака веднъж спрямо капака на главата.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот vaskoto1 » Чет 12 фев 2009 19:59


стар и нов стандарт.
железен и пластмасов капак.
всички колела имат всички белези по тях-без значение.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот The_Machine » Съб 14 фев 2009 21:29


На Б2-ката ми нямаше белег отпред на зъбчатката, само отзад!


jaredharet
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 30 май 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот jaredharet » Нед 15 фев 2009 4:22


Проблема със зацепването е решен но идва друг проблем, преди и след смяната на ремъка колата повече от 160 на метан и 170 на бензин не върви, а о е мудна, докато едно време 180 метан 200 бензин и си беше по пъргавка, някакви идей имате ли на какво може да се дължи и как да се справя с проблема.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот Жоро » Нед 15 фев 2009 10:30


Казваш,че сега валовете ти са зацепени правилно,но "симптоми" като твоите се получават точно при зацепване на разпределителния вал зъб напред.За да се движиш така трябва да си поиграеш с делкото,ама накъде и колко...Пиши лично на Radotom,мисля,че в момента той кара по тоя начин.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот radotom » Нед 15 фев 2009 12:27


Да, вярно е, че в момента съм направил разпределителния вал да е със 1 зъб изпреварване, както и съм дал не-малък аванс на делкото. В следствие на това повече от 180 колата посмъртно не вдига- по баир, по равно, по наклон... все си е толкова! :lol:
Но целта беше подобрена динамика в ниските и средни обороти... и си я има..
А колегата се оплаква, че и там е мудна...

Лесно ли пали колата? В смисъл- учудващо лесно?
Да не би да е с много малко предварение? :roll:


Потребителски аватар
zara
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с центровка на пасат Б3 след смяна на ангренажен рем

Мнениеот zara » Пон 16 фев 2009 22:44


Ако не си въртял делкото след смяната на ремъка, имаш възможност да постигнеш предишната центровка. Поставяш зъбците на белег и въртиш коляновия вал с ремъка, с един зъб на пред или на зад. Съответно палиш и пробваш. Работа за 10 мин.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта