климатроник DIAVIA и блокировки
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
климатроник DIAVIA и блокировки
Имам грешка на дисплея Е5 на климатроника DIAVIA. Какво означава това и има ли някой схема с блокировките.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: климатроник DIAVIA и блокировки
За да не пускам нова тема,ще попитам тук:
Някой да има ел. схема на свързването на климатроник DIAVIA?.От контролния панел тръгва 5-пинова букса,даже единият пин е празен(остават 4).Нещо не ми става ясно как управлява вентилатор и клапи с 2 жици(останалите 2 са захранване).Имам чувството ,че още някакъв модул трябва да има някъде заврян.Монтиран е на AUDI80 в Италия и аз се опитвам да го подкарам.Много е зле ,даже и дисплея е умрял малко,та да се уверя в ел. връзки ми трябва някаква схема
Някой да има ел. схема на свързването на климатроник DIAVIA?.От контролния панел тръгва 5-пинова букса,даже единият пин е празен(остават 4).Нещо не ми става ясно как управлява вентилатор и клапи с 2 жици(останалите 2 са захранване).Имам чувството ,че още някакъв модул трябва да има някъде заврян.Монтиран е на AUDI80 в Италия и аз се опитвам да го подкарам.Много е зле ,даже и дисплея е умрял малко,та да се уверя в ел. връзки ми трябва някаква схема
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: климатроник DIAVIA и блокировки
Все още чакам някой,който е монтирал/демонтирал климатик "ДИАВИА" да каже как е свързан електрически.До сега съм установил,че командното табло има 4 проводника-2 са захранване,другите 2 са вероятно интерфейсни(има MAX 232 на платката).Та с кого си "говори" тази конзола?Предполагам,това е "силовата" част-управление на клапи и вентилатор?
panel
Букса
panel
Букса
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник DIAVIA и блокировки
Я опитай при изпарителя отгоре (вътрешния климатичен радиатор).Там ама на Пасат и Голф съм намирал една кутия,която е с големината и формата на автомобилно ЕКУ и има също толкова много кабели.Вътре има платка с процесори и няколко буферни интегралки,които управляват клапите - ако я откриеш ще остане много изненадан колко сложно работи тази глупост.
Доколкото го изследвах аз тогава там влизат всички датчици и оттам тръгват всички управления.Климатроника следи един тон датчици и командва поне 3-4 релета (първа и втора степен на перките,компресора,клапа за посоката на въздуха,клапа за вътрешна циркулация,клапа за стъкло/крака,клапа за топло/студено).
По повод схема на свръзване и т.н. не мога да помогна...виждал съм само,че има още един сериозно голям модул,който му е мозъка и силоавата част.Отпред имаш само бутони и дисплей,които си лафят с платката с процесора,която командва клапи,релета и вентилатор и следи датчиците.
Трябва да е някъде из колата - виж при изпарителя (зад жабката се пада горе-долу) или някъде другаде под таблото.
Отпред в моторния отсег би трябвало да има една купчинка с релета - тя управлява силовата част на компресора и перките.
Като подкараш управлението и светне всичко ако има мъки с фреона казвай - там знам как да го лъжем
Доколкото съм чувал от колеги проблема на Диавия-та е че в даден момент процесора се смачква...губи си програмата или част от нея и...умира.Понеже съм си електрончик и по специалност не ми е много ясно как става ама...факт.Преди време имах един Голф при мен и от неговия чип презаписаха софтуер-а на другия чип и климатроника се оправи...а беше умрял тотално - светеха му само бутоните и нишо друго.Дисплея въобще не вадеше никакви символи.
Дано съм ти бил полезен.
Успех!
Доколкото го изследвах аз тогава там влизат всички датчици и оттам тръгват всички управления.Климатроника следи един тон датчици и командва поне 3-4 релета (първа и втора степен на перките,компресора,клапа за посоката на въздуха,клапа за вътрешна циркулация,клапа за стъкло/крака,клапа за топло/студено).
По повод схема на свръзване и т.н. не мога да помогна...виждал съм само,че има още един сериозно голям модул,който му е мозъка и силоавата част.Отпред имаш само бутони и дисплей,които си лафят с платката с процесора,която командва клапи,релета и вентилатор и следи датчиците.
Трябва да е някъде из колата - виж при изпарителя (зад жабката се пада горе-долу) или някъде другаде под таблото.
Отпред в моторния отсег би трябвало да има една купчинка с релета - тя управлява силовата част на компресора и перките.
Като подкараш управлението и светне всичко ако има мъки с фреона казвай - там знам как да го лъжем

Доколкото съм чувал от колеги проблема на Диавия-та е че в даден момент процесора се смачква...губи си програмата или част от нея и...умира.Понеже съм си електрончик и по специалност не ми е много ясно как става ама...факт.Преди време имах един Голф при мен и от неговия чип презаписаха софтуер-а на другия чип и климатроника се оправи...а беше умрял тотално - светеха му само бутоните и нишо друго.Дисплея въобще не вадеше никакви символи.
Дано съм ти бил полезен.
Успех!
- darsiman
- Мнения: 127
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 20:31
- Автомобил: VW PASSAT 1.8
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Русе
Re: климатроник DIAVIA и блокировки
Тази платка при мене беше точно зад жабката до самия вентилатор закрепена,намираше се в една черна кутия,при мене проблема беше точно там ,един познат се занимава с нея и беше презапоявал и бе подменял разни работи,но не се сещам какво,не е в моята компетенция електрониката
( колата е пасат б3),но бе временно оправянето за около месец.

Последна промяна от darsiman на Сря 07 юли 2010 17:39, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: климатроник DIAVIA и блокировки
Ясно,потвърдиха се моите предположения.Мерси на колегите писали по-горе.Сега ще опитам да оправя дисплея,защото нищо не показва.Захранването(стабилизатор на 5в. е наред),ще му закача един осцилоскоп-да видя дали "мърда" про(Ф)есора.Лошото е че не е оригинална направия и само който е правил монтажа ,знае кое-къде.Ще убеждавам собственика да сменяме таблото с обикновено,той и без това е издънил радиатора(кондензатора),май и компресора е изскубал..и кой знае още какво-има хора дето "скубят" дето-какво им падне...и после "абе тука само да завърти вентилаторче ако може,малко топличко да дойде..." 
П.П.След подмяна на подсветката на дисплея(12в.крушки,запоени-4броя) и презапойка на някои места, се появи надпис "diavia"-мига в левия долен ъгъл,има някакви тактови поредици(с осцилископ се вижда).Мисля,че дисплея(каквото всъщност е) работи,проблема е в другата "черна" кутия.

П.П.След подмяна на подсветката на дисплея(12в.крушки,запоени-4броя) и презапойка на някои места, се появи надпис "diavia"-мига в левия долен ъгъл,има някакви тактови поредици(с осцилископ се вижда).Мисля,че дисплея(каквото всъщност е) работи,проблема е в другата "черна" кутия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта