Колеги дайте съвет,
на 6 месеца сменям H4 крушки щото ми горят късите , обаче като става горят и двете едновремено. Последно бях с Осрам НБР май че са оригинални.
Това почна да става откакто сложих релета на фаровете и нов акумулатор. Напрежението без консуматори от алтернатора е 14.38.
Много е досадно , изведнъж си в пълен мрак.
Нормално ли е това, според вас. Вече два пъти става. Преди да сложа релета съм сменил 1 Х4 крушка за 3 години.



Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
може да се получават някакви пикове на напрежението и тогава да ти горят и двете едновременно.за Osram naightbreaker засега няма лоши отзиви, имам доста познати които карат с такива крушки и нямат проблеми.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Донякъде е нормално, винаги има компромис.
Получаваш добра осветеност, но за по-малко време.
Използването на други светлини , а не късите денем значително увеличава срока на служба на късите светлини.
Получаваш добра осветеност, но за по-малко време.
Използването на други светлини , а не късите денем значително увеличава срока на служба на късите светлини.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Да, така е , и горе долу е приемливо на 6 месеца веднъж да гори крушка ама защо двете , не знам. Може би като гръмне едната и се качва напрежението на другата и тя гърми след 1-2 секунди ама много на магия ми се струва това обяснение... не знам
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Оплакват се из нета, че точно така горят в рамките на 1 седмица на 6 месеца постоянно ако се кара на къси, та успокой се 

- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
L&R написа:Оплакват се из нета, че точно така горят в рамките на 1 седмица на 6 месеца постоянно ако се кара на къси, та успокой се
ок

мерси, ще го видя това ДРЛ , кво представлява и дали ще мога да го сместя в кутията с релетата дето я имам
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
последното поколение е колкото запалка


- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
е браво , а на мен ми прати от старите нали.
много съм доволен от DRL-то, много добра работа върши.

много съм доволен от DRL-то, много добра работа върши.

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
handycam написа:е браво , а на мен ми прати от старите нали.![]()
много съм доволен от DRL-то, много добра работа върши.
Петицата е от 10 дена на бял свят

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Аз карам от близо 2 години ежедневно на фарове и съм с Осрам Силвърстар +50% без релета и без никакви приспособления...до ден днешен не съм ги сменял и не съм имал проблеми с тях....учудващо яка крушка.Дори в летния сезон си карам на фарове и нямам проблеми засега.
На предишния Пасат бях с релета - не съм забелязал да изгарят по-бързо крушките...и на него не съм сменявал нито една за около година.Бях със същите като сегашните ми.
Според мен иде реч или за кофти крушки (макар,че 6 месеца за такъв тип изюркана крушка не е малко) или за дефектен алтернатор,който им подава за крато значително по-високо напрежение и...дотам.Реално като погледнеш е нормално да изкарват горе-долу еднакъв период време крушките защото им дават определен брой часове работа а условията в колата ти са еднакви и за двете - еднакво нагряване и еднакво охлаждане при по-висока скорост,еднакво напрежение (не на 100% ама доста еднакво) и еднакво време на работа....доста еднакви параметри за две еднакви крушки...което води до горе-долу едно и съшо време на изгаряне.Оикновенно изгарят двете с ралзика до седмица...първо едната и след малко или до седмица по-късно и другата.Та затова като изгори едната се сменят и двете...да не се занимаваш два пъти
При тези по-изюркани крушки е нормално да горят за по-кратко време (аз даже останах учуден осрамките ми колко време вече нямат проблем) понеже работят на по-висока температура на реотана,газа им е по-ралзичен за да охлажда реутана по-добре,формата на самата крушка и материалите,които се ползват не са съвсем като на обикновенната крушка и всичко това като се насложи води до по-бързата и амортизация и...гори.
Релетата едва ли имат нещо общо - ако алтернатора работи добре няма какво да им е проблем.Повечето коли са с релета на фаровете....нашите си нямат...а В4 вече имат....и не сменят крушки през 6 месеца.
Пробвай да премериш алтернатора какво нарежение вади при натоварване....казваш,че вади 14.3 без товар...а с товар какво вади? Пробвай и на по-високи обороти дали задържа постоянно напрежението или го покачва или го сваля и в какви граници?
Успех!
На предишния Пасат бях с релета - не съм забелязал да изгарят по-бързо крушките...и на него не съм сменявал нито една за около година.Бях със същите като сегашните ми.
Според мен иде реч или за кофти крушки (макар,че 6 месеца за такъв тип изюркана крушка не е малко) или за дефектен алтернатор,който им подава за крато значително по-високо напрежение и...дотам.Реално като погледнеш е нормално да изкарват горе-долу еднакъв период време крушките защото им дават определен брой часове работа а условията в колата ти са еднакви и за двете - еднакво нагряване и еднакво охлаждане при по-висока скорост,еднакво напрежение (не на 100% ама доста еднакво) и еднакво време на работа....доста еднакви параметри за две еднакви крушки...което води до горе-долу едно и съшо време на изгаряне.Оикновенно изгарят двете с ралзика до седмица...първо едната и след малко или до седмица по-късно и другата.Та затова като изгори едната се сменят и двете...да не се занимаваш два пъти

При тези по-изюркани крушки е нормално да горят за по-кратко време (аз даже останах учуден осрамките ми колко време вече нямат проблем) понеже работят на по-висока температура на реотана,газа им е по-ралзичен за да охлажда реутана по-добре,формата на самата крушка и материалите,които се ползват не са съвсем като на обикновенната крушка и всичко това като се насложи води до по-бързата и амортизация и...гори.
Релетата едва ли имат нещо общо - ако алтернатора работи добре няма какво да им е проблем.Повечето коли са с релета на фаровете....нашите си нямат...а В4 вече имат....и не сменят крушки през 6 месеца.
Пробвай да премериш алтернатора какво нарежение вади при натоварване....казваш,че вади 14.3 без товар...а с товар какво вади? Пробвай и на по-високи обороти дали задържа постоянно напрежението или го покачва или го сваля и в какви граници?
Успех!
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Колега,мн зависи как си свързал схемата с релетата. Бобината на релето си е индуктивен товар и при изключването и се получава напрежение от самоиндукция. Този пик е с мн малка продължителност но напрежението може да се повиши до няколко пъти. С две думи трябва да се внимава с релетата.
. Ако искаш пусни схема ще помогна. На електриките съм мн пекан.


- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
a4tech написа:Колега,мн зависи как си свързал схемата с релетата. Бобината на релето си е индуктивен товар и при изключването и се получава напрежение от самоиндукция. Този пик е с мн малка продължителност но напрежението може да се повиши до няколко пъти. С две думи трябва да се внимава с релетата.. Ако искаш пусни схема ще помогна. На електриките съм мн пекан.
Това да не е транзистор, баш ги брига лампите от импулси микросекунди, които на всичко отгоре са в управляващата верига.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Определено не съм съгласен за индукцията - тя не се получава във веригата,която управляваме (тази с крушките) а в тази,която управлява бубината на релето (бубината генерира по-високо напрежение с обратен поляритет спрямо управляващото я между двата си извдода)...което за нас и за крушките не е от значение - защото те са в другата врига,където индукция няма откъде да се появи...понеже крушките нито са активен товар нито са индуктиен нито капацитивен...прост пасивен товар с винаги еднакъв пусков и работен ток.
Единствената индукция,която може да се получи е от индукция на дин кабле в друг ама тя е кижитурна на фона на мощността на крушката и консумирания от нея ток.
Транзисторите в една схема горят като управляват реле не за друго а защото то обикновенно е в колвктора или в емитера на транзистора и индукцията прави огромен пик при запушване на транзистора,той надхвърля обратното му напрежение и....цъф.Ама едно е транзистор друго е крушка а и както вече казах крушката е в управляваната верига а не в управляващата....там няма въобще индукция.
Според мен проблема въобще не е в релетата.
Единствената индукция,която може да се получи е от индукция на дин кабле в друг ама тя е кижитурна на фона на мощността на крушката и консумирания от нея ток.
Транзисторите в една схема горят като управляват реле не за друго а защото то обикновенно е в колвктора или в емитера на транзистора и индукцията прави огромен пик при запушване на транзистора,той надхвърля обратното му напрежение и....цъф.Ама едно е транзистор друго е крушка а и както вече казах крушката е в управляваната верига а не в управляващата....там няма въобще индукция.
Според мен проблема въобще не е в релетата.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
И на мен ми се струва че проблема изобщо не е в релетата, но съм сигурен че има проблем. Поради факта че много случайно за 2-ри път ми горят крушките ЕДНОВРЕМЕНО.
Май че става при гасене на двигателя, докато светят фаровете , защото не ми се е случвало да угасне докато съм на път, а след гасене на колата като светят фаровете, при следващото запалване няма никой.
Прави са колегите че индукцията от релетата е в управляващата верига , а не в тази на крушките. Но след като сложих релетата , директно свървам генератора с крушките, а генератора си има бая индукция, може би при гасенето , се получава голям пик, който регулатора на напрежение изпуска понякога. Само невежи предположения. Засега смятам крушките да вържа към релетата и да си наложа да гася първо фаровете , след това двигателя, да видим след 6 м. какво ще стане. Проблема е че е трудно повтаряемо, алтернатора дава 14.0 на 3000 оборота, с консуматори, стабилно, така че само с още няколко едновремено изгоряли комплекта крушки може да се доведе "изследването" на проблема докрай
Май че става при гасене на двигателя, докато светят фаровете , защото не ми се е случвало да угасне докато съм на път, а след гасене на колата като светят фаровете, при следващото запалване няма никой.
Прави са колегите че индукцията от релетата е в управляващата верига , а не в тази на крушките. Но след като сложих релетата , директно свървам генератора с крушките, а генератора си има бая индукция, може би при гасенето , се получава голям пик, който регулатора на напрежение изпуска понякога. Само невежи предположения. Засега смятам крушките да вържа към релетата и да си наложа да гася първо фаровете , след това двигателя, да видим след 6 м. какво ще стане. Проблема е че е трудно повтаряемо, алтернатора дава 14.0 на 3000 оборота, с консуматори, стабилно, така че само с още няколко едновремено изгоряли комплекта крушки може да се доведе "изследването" на проблема докрай

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Горят ми едновремено двете крушки за късите светлини
Ами не си съвсем прав....алтернатора и да иска не може да индуцира пиково напрежение и веднага ще ти обесня защо :
-първо при гасене на колата алтернатора спира да се върти и това би довело ди индуциране на обратно напрежение в намотките с цел противопоставяне на намаляващата външна индукция....което напрежение ще успее да стигне само до изправителните диоди...те са еднопосочни и не са в неговата посока
.Дори да приемем,че гнератора изпуска еднократен пик....същия кабле,който е забит на крушките ти през релетата къде отива още...на акумулатора....а той работи като един голям голям кондензатора с много много голям капацитет и прави пика на...*ъз
(то затова не е хубаво колата да работи без акумулатор...няма кой да филтрира пиковете).Пък и нямашве да ти горят само фаровете - още един тон крушки има по тази кола.
Според мен алтернатора се излигавя нещо ама е абсурдно да се лигави веднъж на 6 месеца....освен да има вграден часовник
.
Всеъщност според мен трябва да се отдаде на случайност...знам,че е трудно да го приемеш ама просто не виждам някаква причина да се случва....както пък и нямам логично обяснение как две отделни крушки дори в еднакви условия ще изгорят едновременно.
Ще споделя случая с 2-3 познати и те жичкаджии да помислим ама....не намирам логика в тази работа.
Дори да приема,че алтернатора ти е проблемен защо ще горят само крушките на фаровете и защо и двете винаги по едно и също време....и защо по дяволите не горят по някое време ами след 5-6 месеца работа...
-първо при гасене на колата алтернатора спира да се върти и това би довело ди индуциране на обратно напрежение в намотките с цел противопоставяне на намаляващата външна индукция....което напрежение ще успее да стигне само до изправителните диоди...те са еднопосочни и не са в неговата посока


Според мен алтернатора се излигавя нещо ама е абсурдно да се лигави веднъж на 6 месеца....освен да има вграден часовник

Всеъщност според мен трябва да се отдаде на случайност...знам,че е трудно да го приемеш ама просто не виждам някаква причина да се случва....както пък и нямам логично обяснение как две отделни крушки дори в еднакви условия ще изгорят едновременно.
Ще споделя случая с 2-3 познати и те жичкаджии да помислим ама....не намирам логика в тази работа.
Дори да приема,че алтернатора ти е проблемен защо ще горят само крушките на фаровете и защо и двете винаги по едно и също време....и защо по дяволите не горят по някое време ами след 5-6 месеца работа...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта