


Каква е разликата м/у синхро и 4х4
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Каква е разликата м/у синхро и 4х4
Здравейте на всички интересува ме Каква е разликата м/у синхро и 4х4.Благодаря предварително.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Каква е разликата м/у синхро и 4х4
Здравей,
Синхрото е 4х4 без копчета или лостчета за включване на заден мост. Включването става автоматично от синхро муфа (много-дисков съединител с гел)при разлика в оборотите на предни и задни колела. При другите 4х4 има елкто-магнитен или друг начин за включване на заден мост. Това е накратко сигурно има много писано
Синхрото е 4х4 без копчета или лостчета за включване на заден мост. Включването става автоматично от синхро муфа (много-дисков съединител с гел)при разлика в оборотите на предни и задни колела. При другите 4х4 има елкто-магнитен или друг начин за включване на заден мост. Това е накратко сигурно има много писано

- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Каква е разликата м/у синхро и 4х4
Мерси "nmikov"
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Каква е разликата м/у синхро и 4х4
Обяснението на колегата nmikov не е много коректно. Синхро е търговско име, което VW използва за означение на пълноприводните си модели. 4 моушън също е такова търговско име, което започва да се използва по-късно. Тези търговски имена нямат много точни съответствия с техническата реализация на пълния привод. Първоначално, в моделите с означение синхро наистина е използвана вискомуфа, но по-късно, поне при Пасат, е преминато на реализация с чисто-механично реализирания диференциал Торсен. Т.е. можете да срещнете Пасат с означение синхро, който да е с вискомуфа и такъв, който да е с Торсен-диференциал. По-късно означението синхро е заменено с 4 моушън. При ФВ Голф и базираните на Голф модели, използваната в ранните пълноприводни модели, класическа вискомуфа е заменена в по-новите с устройство Халдекс, което донякъде също е вискомуфа, но управляема електронно. Нямам обаче информация как точно там стоят нещата с означенията и има ли автомобили означени със "синхро" с Халдекс или 4 моушън с класическа вискомуфа. За да бъде объркването пълно в пълноприводните модификации на Пасат Б6 германците са използвали Халдекс, означавайки го пак с 4 моушън. 
За предимствата и недостатъците на различните технически реализации, както и за предимствата и недостатъците на пълноприводните модели, в сравнение с класическите с водещи само предни или задни колела е писано доста из форумите.
Във всички случаи моделите синхро и фор моушън са пълноприводни, т.е. 4х4, макар и реализацията на този пълен привод да се отличава от този, който се използва при истинските джипове (а не псевдо-джиповете - паркетници или SUV) или други автомобили с повишена проходимост.

За предимствата и недостатъците на различните технически реализации, както и за предимствата и недостатъците на пълноприводните модели, в сравнение с класическите с водещи само предни или задни колела е писано доста из форумите.
Във всички случаи моделите синхро и фор моушън са пълноприводни, т.е. 4х4, макар и реализацията на този пълен привод да се отличава от този, който се използва при истинските джипове (а не псевдо-джиповете - паркетници или SUV) или други автомобили с повишена проходимост.
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Каква е разликата м/у синхро и 4х4
Сега ми стана по ясно месри "sashot".Много съм ти благодарен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта