


Странен налеп по щеката за маслото
Странен налеп по щеката за маслото
Здравейте,днес отворих капака да проверя какво става отдолу как всяка седмица и с изненада открих,че има някакъв странен налеп по щеката за маслото.И се сетих,че преди седмица странно ми изгуби около литър и нещо антифриз.Може ли да е станало нещо и да го е вкарало вътре в двигателя.Междо другото съм минал около 300км от както изгуби антифриза,и не съм чул странен шум или странно поведение на Пасата.Даржи нормална Темп.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Странен налеп по щеката за маслото
Непременно провери какво се случва в картера!
Дрръпни щеката и виж в края й.
Ако маслото не е с характерния си черен цвят- спирай веднага от движение!
Смесването на толкова антифриз с маслото би го превърнало в пенеста субстанция с блед, сивкво-кафеникав цвят. Няма как да го сбъркаш.
Дрръпни щеката и виж в края й.
Ако маслото не е с характерния си черен цвят- спирай веднага от движение!
Смесването на толкова антифриз с маслото би го превърнало в пенеста субстанция с блед, сивкво-кафеникав цвят. Няма как да го сбъркаш.
- ilkomotor
- Мнения: 640
- Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Странен налеп по щеката за маслото
- такае ако е в вид на БОЗА - НАЛЕПА .. то е конденз , ако е маслото в вид на боза - проблем !!!
Re: Странен налеп по щеката за маслото
Вчера един комшия ме успокои,че щеката не ми прилепва плътно и става конденз.Цвета на маслото си е нормален,ама такова нещо за първи път ми се случва да видя.Това ми е 4 кола за 6 години по пътищата за 1-ви път даже чух за подобен конденз,но -ФАКТ.Човек все има какво да научи.Вчера ме преболя корем докъто разбера,че е фалшива тревога
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Странен налеп по щеката за маслото
Колега, то хубаво си се успокоил ама литър антифриз не се губи току така.
За мен това не е нормално. Дано не е това което си мисля.
За мен това не е нормално. Дано не е това което си мисля.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Странен налеп по щеката за маслото
Какъв е налепа по щеката, ако е като кремкарамел няма страшно, аз имах такъв на моя Пасат през студените месеци, оказа се от студа. Но ако нивото на маслото ти е по-високо от max. спирай.
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Странен налеп по щеката за маслото
Първо си виж мотора дали някъде има петна по радиатора или под него виж около термостата или по датчиците !
Огледай си маркучите и разширителния съд ... парното ти замъглявало ли ти е прозорците? В смисъл като го пуснеш да ти прави мъгла по предното стъкло ? Ако да, значи радиатора ти е пукнат (радиатора на парното).
Ако всичко от горе изброеното е наред, значи вече работата отива на глава ! Гарнитура ! Карай я и гледай ако пак падне нивото на водата я спирай и я карай на майстор !
П.П. Ако изгубиш вода (антифриз) е възможно да се образува възд. балон отдолу или отгоре по системата и едно местенце от главата да прегрее повечко стига за да прегориш гарнитурата да ти се деформира главата и от там нататък ... както казват хората "капка по капка - ВИР" така че да не чакаме да стане маслото на боза ....
виж това че маслото ти не е станало на боза сега не значи че може да нямаш проблем с гарнитурата ... не е задължително да прегори между маслена и водна магистрала ... може да прегори между водна магистрала и цилиндър и тогава от налягането и голямата температура на взривовете самата вода се изпарява или в цилиндъра или се изпарява под формата на балончета и излиза от разширителния съд като водна пара като го отвориш (едно силно изфъскване) .....
А тоя налеп по щеката се получава когато е по-хладно и просто въздуха, който е в картера е по-хладен, а той се състои от определен процент влага (атмосферна) и като се нагрее мотора маслените пари и влагата във въздуха кондензират и се получават тези налепи по щеката или капачката ... ако искаш виж си и маркуча от картерната вентилация ... изкарай го и ще видиш че целия вътре е в такива налепи и бози
това не е притеснително ... притеснително е като почне по щеката ти да се появява нещо подобно на монтажна пяна ! ! !
Огледай си маркучите и разширителния съд ... парното ти замъглявало ли ти е прозорците? В смисъл като го пуснеш да ти прави мъгла по предното стъкло ? Ако да, значи радиатора ти е пукнат (радиатора на парното).
Ако всичко от горе изброеното е наред, значи вече работата отива на глава ! Гарнитура ! Карай я и гледай ако пак падне нивото на водата я спирай и я карай на майстор !
П.П. Ако изгубиш вода (антифриз) е възможно да се образува възд. балон отдолу или отгоре по системата и едно местенце от главата да прегрее повечко стига за да прегориш гарнитурата да ти се деформира главата и от там нататък ... както казват хората "капка по капка - ВИР" така че да не чакаме да стане маслото на боза ....
виж това че маслото ти не е станало на боза сега не значи че може да нямаш проблем с гарнитурата ... не е задължително да прегори между маслена и водна магистрала ... може да прегори между водна магистрала и цилиндър и тогава от налягането и голямата температура на взривовете самата вода се изпарява или в цилиндъра или се изпарява под формата на балончета и излиза от разширителния съд като водна пара като го отвориш (едно силно изфъскване) .....
А тоя налеп по щеката се получава когато е по-хладно и просто въздуха, който е в картера е по-хладен, а той се състои от определен процент влага (атмосферна) и като се нагрее мотора маслените пари и влагата във въздуха кондензират и се получават тези налепи по щеката или капачката ... ако искаш виж си и маркуча от картерната вентилация ... изкарай го и ще видиш че целия вътре е в такива налепи и бози

това не е притеснително ... притеснително е като почне по щеката ти да се появява нещо подобно на монтажна пяна ! ! !
Re: Странен налеп по щеката за маслото
благодаря ви за отговорите.Ще ходя на майстор все пак да видя,че днес гледам пак ми е понамаляло нивото на антифриза.Между другото Пасата ми е В-3 с допълнително слаган климатроник,възможно ли е заради 2-рия радиатор и клима-та да изпарява водата.Преди пак си ми е изпарявала ама лятото мислих,че е нормално заради климатроника.А той пък след това се развали и сега скоро го оправих(климатроника) и затова чак сега обръщам внимание
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Странен налеп по щеката за маслото
deyan83 написа:благодаря ви за отговорите.Ще ходя на майстор все пак да видя,че днес гледам пак ми е понамаляло нивото на антифриза.Между другото Пасата ми е В-3 с допълнително слаган климатроник,възможно ли е заради 2-рия радиатор и клима-та да изпарява водата.Преди пак си ми е изпарявала ама лятото мислих,че е нормално заради климатроника.А той пък след това се развали и сега скоро го оправих(климатроника) и затова чак сега обръщам внимание
радиатора на климата няма нищо общо с водната система ... и аз съм с Б3 с климатик слаган и тъпанарите сложили радиатора на климата пред радиатора на мотора и познай кво става в най големите жеги ! дори и да има перка .... пак не трябва да е така ! (радиатора на климата е на масло) така най вероятно си го прегрял лятото с климата ... но щом каза 4е имаш климатик се погготви за смяна на гарнитура



П.П. нашите пасати поради охлаждането си само от ножа си имат проблем с по топлия климат при нас ! поради затворената маска и т.н. и е нормално лятото да ти пада МАЛКО нивото на антифриза защото ако си забелязал като се включи перката докато охлади темпа се качва почти до 100 градуса ... и част от водата се изпарява ..... така 4е до някъде е нормално ,но за да не патиш като мен те съветвам след като си с климатик си сложи дизелов радиатор ! аз лично съм с радиатор от толедо 1.9 ТДИ който е от фар до фар и съм сложил дифузьор с две перки

Re: Странен налеп по щеката за маслото
Колега това е мнгого хубаво, но до колкото съм чел съм разбрал че двигателя има някяква работна оптимална температура. Работата на мотора под или над тази температура води до различни ефекти. Примерно в случая на по-ниска температура (често срещано при повреден термостат заседнал в отворено положение) се покачва разхода и мотора достига работната темп по бавно.
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Странен налеп по щеката за маслото
fed написа:Колега това е мнгого хубаво, но до колкото съм чел съм разбрал че двигателя има някяква работна оптимална температура. Работата на мотора под или над тази температура води до различни ефекти. Примерно в случая на по-ниска температура (често срещано при повреден термостат заседнал в отворено положение) се покачва разхода и мотора достига работната темп по бавно.
много си прав колега .. но при мен се наложи тази интервенция защото колата е на метан и грее повечко от нормалното и затова реших да направя така.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта