


Помогнете ми - утечка B3
Помогнете ми - утечка B3
Здравейте. Четох немалко теми по този въпрос, но явно някъде бъркам. Проблема е следния : някаде ми гълта ток и направо ме подлудява, оставям колата вечерта , и на сутринта вече не може аларма да писне. Отначало мислех, че забравям нещо включено, но ми го прави вече доста време, а винаги проверявам за плафони, жабка,фарове , всичко видно което може да гълта. Никакъв успех!Взех мултицет от един приятел, моля ви за съвет каде какво да търся, кое може да гълта целия акумулатор за 8-9 часа ? Къде да меря, защото и понятие си нямам? Благодаря предварително за помощта. Поздрави!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помогнете ми -отечка B3
Последователността е следната :
-слагаш мултицета да мери постоянен ток на максимално голям обхват - да кажем за повечето е 10А
-откачаш положителната клема на акулулатора (плюса демек) и свързва уреда последователно на акумулатора и клемата.Т.е. червения кабел на уреда го държиш на акумулатора а черния го допираш към клемата с кабелите за към колата....без клемата да се допира към клемата на акумулатора.
отаваряш си вратата и си гасиш ръчно вътре всичките плафони за да не харчат те ток докато мериш.
И започваш да измъкваш един по един предпазителите от таблото....и гледаш като извадиш някой дали се променя консумацията....и като измъкнеш някой консумацията ще намалее драстично или ще изчезне напълно....и тогава вече гледаш какво има на този предпазител и ровиш по инсталацията.
Ако това не помогне започва другата процедура :
-гледаш дали като откачиш кабела от алтернатора (дебел и червен) консумацията изчезва - ако е така - имаш пробил диод в изправителния блок на алтернатора.
-глаедаш дали не консумира повече ток алармата - за целта затваряш колата от всякъде и включваш алармата и гледаш какво става с консумацията като поседи известно време - ако остане голяма значи проблема е в нея.
-пробвай да заключиш колата и да мериш дали централното не остава да работи след като си заключил...понякога след определено време се включва пак и не спира до сутринта....и съответно няма палене.
Пробвай с предпазителите и ако не откриеш нищо пиши пак
Важно е да си спрял всички консуматори като мериш - радио,лампи където каквото има и т.н. и т.н. за да е точно измерването.
Нормална консумация при кола в покой е не повече от 100мА (ако има радио и аларма макар,че пак са много)..иначе са даже доста по-малко.
Успех!
-слагаш мултицета да мери постоянен ток на максимално голям обхват - да кажем за повечето е 10А
-откачаш положителната клема на акулулатора (плюса демек) и свързва уреда последователно на акумулатора и клемата.Т.е. червения кабел на уреда го държиш на акумулатора а черния го допираш към клемата с кабелите за към колата....без клемата да се допира към клемата на акумулатора.
отаваряш си вратата и си гасиш ръчно вътре всичките плафони за да не харчат те ток докато мериш.
И започваш да измъкваш един по един предпазителите от таблото....и гледаш като извадиш някой дали се променя консумацията....и като измъкнеш някой консумацията ще намалее драстично или ще изчезне напълно....и тогава вече гледаш какво има на този предпазител и ровиш по инсталацията.
Ако това не помогне започва другата процедура :
-гледаш дали като откачиш кабела от алтернатора (дебел и червен) консумацията изчезва - ако е така - имаш пробил диод в изправителния блок на алтернатора.
-глаедаш дали не консумира повече ток алармата - за целта затваряш колата от всякъде и включваш алармата и гледаш какво става с консумацията като поседи известно време - ако остане голяма значи проблема е в нея.
-пробвай да заключиш колата и да мериш дали централното не остава да работи след като си заключил...понякога след определено време се включва пак и не спира до сутринта....и съответно няма палене.
Пробвай с предпазителите и ако не откриеш нищо пиши пак

Важно е да си спрял всички консуматори като мериш - радио,лампи където каквото има и т.н. и т.н. за да е точно измерването.
Нормална консумация при кола в покой е не повече от 100мА (ако има радио и аларма макар,че пак са много)..иначе са даже доста по-малко.
Успех!
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Помогнете ми -отечка B3
по лесно ще стане като сте двама души,единия гледа показанията на уреда а другия всичко останало
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете ми -отечка B3
При толкова драстично падане на акумулатора пронозирам следните възможни неизправности:
Пробил диод на изправителя на алтернатора (споменат от zfa) - лично съм го изпитал
Огромно количество кал (оловен хидроокис от плочите) на дъното на акумулатора- съответно вътрешно късо, съответно- акумулатора е
Постоянно включено стъпало (усилвател)
Пробил диод на изправителя на алтернатора (споменат от zfa) - лично съм го изпитал

Огромно количество кал (оловен хидроокис от плочите) на дъното на акумулатора- съответно вътрешно късо, съответно- акумулатора е

Постоянно включено стъпало (усилвател)
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помогнете ми -отечка B3
На мен ми се е случвало от авторадио...те имат навика като го пуснеш малко след това да се поадава захранване на крайното стъпало за да няма изпукване и шумове....и интегралката е захранена директо от входа с дебелата жица понеже консумира много....и като се скапе управлението или самата интегралка стъплаото остава включено постоянно към захранване....и харчи доста
Ама това ще се види с предпазителите.
Успех!

Успех!
Re: Помогнете ми - утечка B3
Здравейте отново. При слагане на мултицета отчете 260 мА , почнах да махам бушоните , но всичко си беше наред, после се насочих към алтернатора и след като махнах кабела, мултицета заби на 0 , тоест не отчита нищо, значи ли че е това проблема- изгърмял диод ? Поздрави !
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Помогнете ми - утечка B3
100% диода не може да издържи на обратното напрежение,т.е. има пробив и пуска ток в обратна посока
предполагам трябва да смениш изправителната плочка на динамото
предполагам трябва да смениш изправителната плочка на динамото
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Помогнете ми - утечка B3
moimoimoi написа:100% диода не може да издържи на обратното напрежение,т.е. има пробив и пуска ток в обратна посока
предполагам трябва да смениш изправителната плочка на динамото
точно така е,ако не я смени плочката нов алтернатор
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете ми - утечка B3
Мммм строго погледнато- да, разпоява се и се сменя...
Ама за да стигнеш до разпояването- доста разглабяне има.
Не съм сигурен, но май и задния лагер се вади. Отделно, спойките там са си нараво за калайджийски поялник
С такъв за микроелектроника няма да стане!
Другото което е, че диодите са доста особени. Аз лично не съм ги мяркал из магазините,въпреки, че обикалям. Едната им част (мисля- катода) се набива в платката. Наложи ми се да сваля от друг, бракуван генератор, за да си оправя моя.
Не е невъзможно! Щом аз го направих навремето, значи и другите могат, но не е толкова лесно!
Ама за да стигнеш до разпояването- доста разглабяне има.
Не съм сигурен, но май и задния лагер се вади. Отделно, спойките там са си нараво за калайджийски поялник

Другото което е, че диодите са доста особени. Аз лично не съм ги мяркал из магазините,въпреки, че обикалям. Едната им част (мисля- катода) се набива в платката. Наложи ми се да сваля от друг, бракуван генератор, за да си оправя моя.
Не е невъзможно! Щом аз го направих навремето, значи и другите могат, но не е толкова лесно!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Помогнете ми - утечка B3
И за какво такива цигании, като цялото блокче едва ли струва над 20-ина лева. Колега гледам че си от София, значи отиваш тука (цък) (бг. мапс май май са модерни, за това описвам: кв. Орландовци, караш към околовръста, малко след жп.прелеза има нещо като "мегдан"
и в ляво една правоъгълна едноетажна сграда като хале изглежда), там е цех за рециклиране и ремонт на стартери и алтернатори и са вносители/имат/продават всички части по темата. Цял алтернатор направен като чисто нов, минал пясъкоструйка и прахово боядисване със всичко сменено по него Бош ако оставиш стария е 85 лв, ако не го оставиш 100. Иначе реле-регулатора за моторола алтернатор от 2Е мотор беше 17!лв - заедно с четките е блокчето, точно се чудехме къде да търсим такова, а се оказа че имат хората! Така че най-малкото иди питай, не се занимавай с глупости...
edit:

Ето им и сайта.

edit:
Asen_D написа:dj_tuhla написа:...за съжаление им нямам телефон:(
Аз имам ...![]()
02 / 9367183(магазин)
02 / 936 67 30-(центр.склад)
0899864047-(произв.цех)

Ето им и сайта.
Последна промяна от dj_tuhla на Нед 01 мар 2009 11:13, променено общо 6 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помогнете ми - утечка B3
dj_tuhla написа:И за какво такива цигании, като цялото блокче едва ли струва над 20-ина лева. ...
Море, аз като питах ми изръсиха цена от порядъка на 50-60 лева за изправителния блок на 90А генератор.

Иначе мислиш ли, че щях да правя глупости?

Всъщност - аз редовно правя подобни глупости, когато имам време да се човъркам, де!

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Помогнете ми - утечка B3
Е, странно след като за изцяло рециклиран и дори пребоядисан искат 85лв да струва диодния блок 60.. но не ме учудва де .. а и при тези пичове може да е по-малко. Аз за това му казвам да иде да провери.
Последна промяна от dj_tuhla на Пет 27 фев 2009 21:01, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта