Ниски обороти на празен ход

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Ниски обороти на празен ход

Мнениеот GVG » Пон 09 яну 2006 17:11


Здравейте колеги,
От около две години и половина карам PASSAT - В4 1,8 Mi, двигател ABS. От около година имам чувството, че оборотите на двигателя на празен ход станаха по-ниски от нормалното. Двигателят леко тресе, при тръгване леко се замисля и тогава поема. Смених всички вакуумни маркучета, проверих двигателчето за регулиране на празния ход, гумения тампон между инжекцията и колектора. Не намерих дефекти. При диагностика в Юнитрейд ми казаха, че всичко е ОК. Въпросът ми е каква може да бъде причината за по-ниските обороти. Има ли начин оборотите да се вдигнат леко и ако да - какъв е той?

Поздрави,
Жоро




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 09 яну 2006 18:28


Газ имаш ли?
Какво те кара да си мислиш, че са ниски? т.е. колко оборота са...
ако ти тресе.. защо не се замислиш и за заминал тампон на мотора..


Не че разбирам от пасатори, ама сега като се почне, свещи, датчици на темп. на водата, грешки у компиутъра /което трябва да са го хванали в ЮниТРД /..
Гасне ли?
Бензин некачествен, инжекциони позадръстени..


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 09 яну 2006 18:32


Според АутоДата оборотите на празен ход са от 700 до 900
ри теб колко са като е загряла колата?


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Ниски обороти на празен ход

Мнениеот Pav3l » Пон 09 яну 2006 19:09


GVG написа:Здравейте колеги,
От около две години и половина карам PASSAT - В4 1,8 Mi, двигател ABS ...


Не, че нещо, ама В4 няма с такъв мотор (поне официално) :!:
Passat В4 1.8 са с букви: ADR, APT и ARG. И трите са по 125к.с.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 09 яну 2006 19:28


Виждал съм Б4 с АБС двигател


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2301
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ниски обороти на празен ход

Мнениеот w_smith » Пон 09 яну 2006 19:38


Pav3l написа:...

Това, за което говориш е В5 той е с такива двигатели


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Ниски обороти на празен ход

Мнениеот Vasseto » Пон 09 яну 2006 20:18


GVG написа:PASSAT - В4 1,8 Mi, двигател ABS.


Карал съм такъв една година.Провери си центровката.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 8:32


Значи отговарям на всички. Колата нямя газова уредба. Оборотите на празен ход при загрял двигател са около 800. Влизат в нормата, но въпреки това двигателят на празен ход тресе, чак някякви пластмаси по таблото тропат и това много ме дразни. Иначе колата пали добре на студено, оборотите плавно се понижават до към 800 като загрее, не гасне, върви горе-долу добре. Миналата година пролетта смених предния тампон на двигателя. Този до скоростната кутия бил маслен, не е омаслен и ми казаха че е добре. Зареждам от различни бензиностанции, все същото. На два пъти, през около 3000 км. слагах добавка за почистване на инжекциона, не усетих кой знае какъв ефект.
Да чукам на дърво, за сега всичко друго е добре, само този празен ход! Като се опитам с педала на газта леко да ги вдигна, всичко заспива. Може ли все пак по някякъв начин оборотите леко да се вдигнат? Тогава мисля че тресенето ще изчезне. (В дебелата книга за PASSAT пише, че тези обороти са зададени от завода производител и не подлежат на промяна, но все пак?)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 10 яну 2006 9:00


Колега,аз си мисля,че се е протрил сектор от потенциометъра за положението на дроселната клапа.Преди време имах проблем с празния ход и един "майстор" ми размести потенциометъра за да го оправи.Временно стана.После оборотите паднаха и беше нужно да си го донастроя.И стана!


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 9:21


Мерих съпротивленията и на този потенциометър така, както е описано в "дебелата" книга. Стойностите бяха в границите, посочени в книгата. Променях бавно положението на дроселната клапа, стойностите също се променяха, като не забелязах прекъсване на мултицета. Ти как си настрои твоя потенциометър?


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 10 яну 2006 10:37


Провери какво е съпротивлението на датчика на охлаждащата течност (син)ПРИ РАЗЛИЧНИ ТЕМПЕРАТУРИ!
Може да се окаже че "умира" в даден температурен интервал,напр. при 80градуса.Виж какви трябва да са стойностите в Дебелите книги!
Естествено трябва да го свалиш за което.И на котлона!Във вода.С подходящ термометър.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 10:54


Може би сега ще задам тъп въпрос. Датчика за температурата на водата изолиран ли е физически от течността - при свалянето му ще изтече ли нещо и трябва ли да се запушва отвора. Всъщност как се сваля този датчик?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 10 яну 2006 10:57


Колега, не са ти ниски оборотите, а е неустойчива работата на двигателя при ниски обороти.
Какво имаш предвид с това "всичко е ОК" от диагностиката? Равномерна ли е работата на цилиндрите?
Как са ти свещите и кабелите?
Провери наистина температурния датчик, както те посъветваха колегите!

P.S. Датчика контактува с охладителната течност. При свалянето му ще изтече малко течност, но наистина малко. Държи се с една щипка. Освобождаваш го от нея и след това издърпваш нагоре. Можеш да го видиш дали е читав и чрез KTS, без да се налага да го махаш.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 яну 2006 11:07


Извинявай, но какво е това KTS?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 10 яну 2006 11:21


BOSCH KTS-520 - накратко кодочетец
Не каза равномерно ли е било горенето в цилиндрите при диагностиката. Повече клоня към свещи или кабели отколкото към нещо по-сериозно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 111 госта